Friday, March 4, 2011

အေစလကကႆပ (၁)

(မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးေဟာၾကားေတာ္မူထားတဲ့ အေစလကကႆပ၀တၳဳကုိ အေျခခံတင္ျပသည္။)

ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္တြင္း ဆြမ္းခံၾကြေတာ္မူစဥ္ အေစလက ကႆပနဲ႔ေတြ႔တယ္။ အေစလကကႆပက တိတၳိတို႔ ထံုးစံအတုိင္း အ၀တ္မပါ ဗလာကိုယ္ထည္းနဲ႔ ဆြမ္းခံေနတာ။ ဘုရားရွင္ကိုေတြ႕ေတာ့ ေမးခြန္းေမးခ်င္စိတ္ေပါက္လာတာနဲ႔ ဘုရားရွင္ထံ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီး ေမးခြန္းေမးခြင့္ ေတာင္းတယ္။ သံုးႀကိမ္သံုးခါေတာင္းေတာ့မွ ဘုရားရွင္က ေမးခြင့္ေပးေတာ္မူလုိက္တယ္။ ခြင့္ရတာနဲ႔ အေစလကကႆပက ဘုရားရွင္ကုိ ေမးခြန္းေျခာက္ခု ေမးတယ္။

`အရွင္ေဂါတမ၊ ဒုကၡ မိမိျပဳတာလား´

`မဟုတ္ဘူး´

`ဒုကၡ သူတစ္ပါးျပဳတာလား´

`မဟုတ္ဘူး´

`ဒုကၡ မိမိ သူတစ္ပါး ႏွစ္ဦးသား ျပဳတာလား´

`မဟုတ္ဘူး´

`ဒုကၡ သူ႔အလုိလိုျဖစ္တာလား´

`မဟုတ္ဘူး´

`ဒုကၡမရွိဘူးလား´

`ရွိတယ္´

`ဒုကၡကုိ မသိဘူးလား´

`သိတယ္´

ဒီအေမးအေျဖေတြကုိ စိစစ္ၾကည့္လုိက္ရင္ `ဒုကၡမိမိျပဳတာလား၊ သူတစ္ပါးျပဳတာလား၊ မိမိသူတစ္ပါး ႏွစ္ဦးသားျပဳတာလား၊ သူ႔အလုိလုိ ျဖစ္တာလား´ဆိုတဲ့ ေမးခြန္း(၄)ခုကို ဘုရားရွင္က `မဟုတ္ဘူး´လို႔ ေျဖေတာ္မူခဲ့တယ္။ ဒုကၡမိမိျပဳလုိ႔ မိမိခံရတာဆုိရင္လဲ မမွန္ပါဘူး။ သူတစ္ပါးျပဳလုိ႔ ကုိယ္ခံရတယ္ဆုိရင္လဲ လြဲတာပါပဲ။ မိမိသူတစ္ပါး ႏွစ္ဦးသားျပဳလုိ႔ ခံရတယ္ဆုိရင္လဲ မမွန္ဘူး။ အလုိလုိေပၚလာတယ္လို႔ ထင္ရင္လဲ လြဲတာပါပဲတဲ့။

ဒီေတာ့ ခႏၶာႀကီးဟာ ဒုကၡသစၥာ၊ ဒီဒုကၡသစၥာႀကီးကုိ မိမိျပဳတာလားဆုိတာ မိမိျပဳလုိ႔ မိမိခံရတာ။ ျပဳတဲ့ပုဂၢိဳလ္ကလဲ မိမိ၊ ခံရတဲ့ပုဂၢိဳလ္ကလဲ မိမိဆိုေတာ့ တစ္ဆက္တည္းျဖစ္ေနတယ္၊ သႆတဒိ႒ိ။ တစ္ဆက္တည္းျဖစ္ေတာ့ ဆက္တဲ့ သႆတဒိ႒ိျဖစ္သြားတယ္။ ဒါဟာ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္နားမလည္လို႔ သႆတဒိ႒ိျဖစ္ရတာပါပဲ။ စက္၀ုိင္းမွာ ၾကည့္ေတာ့ သစၥာမသိတဲ့အ၀ိဇၨာေၾကာင့္ ဘံုဘ၀ရေၾကာင္း ကုသုိလ္ အကုသိုလ္ေတြလုပ္ၾကတယ္။ လုပ္ေတာ့ အ၀ိဇၨာပစၥယာ သခၤါရာ- ဒီကုသုိလ္ အကုသုိလ္ႏွစ္ခုေၾကာင့္ ဒီဘက္အကြက္(၂)မွာ ၀ိညာဏ္ နာမ္႐ုပ္ သဠာယတန ဖႆ ေ၀ဒနာ ဆုိတဲ့ ခႏၶာႀကီးရတယ္။ ဒါ ဒုကၡသစၥာပဲ။ ဒါဆို ဒုကၡ မိမိျပဳတာမဟုတ္ဘူးဆုိတာ ထင္ရွားေနၿပီ။ အ၀ိဇၨာ သခၤါရေၾကာင့္ ဒုကၡ ရတာလုိ႔ နားလည္လုိက္ပါ။ ဒုကၡ မိမိျပဳတယ္ဆုိရင္ အ၀ိဇၨာ သခၤါရေတြကုိ မိမိလို႔ ယူလုိက္တာပဲ။ မိမိျပဳလုိ႔ မိမိခံရတယ္လို႔ ယူလုိက္ေတာ့ ဟုိအကြက္ (၁)က မိမိက မေသဘဲနဲ႔ ဒီဘက္အကြက္(၂)အထိ လုိက္လာတယ္။ ဒါ သႆတဒိ႒ိအယူပဲ။

အေၾကာင္း သမုဒယသစၥာေၾကာင့္ အက်ိဳး ဒုကၡသစၥာရတာကို မိမိျပဳလို႔ မိမိခံရတာပဲလုိ႔ ယူလုိက္တဲ့ သႆတဒိ႒ိအယူ။ သႆတဒိ႒ိရွိေနရင္လဲ နိဗၺာန္မဂ္ဖုိလ္ ဘယ္လုိပင္ဆုေတာင္းေနေသာ္လဲ ဒိ႒ိခံေနတဲ့အတြက္ မရဘူး။ ဒီေတာ့ ဒုကၡ မိမိျပဳတာမဟုတ္၊ အ၀ိဇၨာ သခၤါရက ျပဳတာ၊ အ၀ိဇၨာ သခၤါရက သမုဒယသစၥာ။ သမုဒယသစၥာက ျပဳေတာ့ ဒီဘက္မွာ ဒုကၡသစၥာေပၚတယ္။ ၀ိညာဏ္ နာမ္႐ုပ္ သဠာယတန ဖႆ ေ၀ဒနာ ခႏၶာငါးပါးပဲ။ ဒီလုိဆိုေတာ့ ျပဳတာကလဲ မိမိမဟုတ္ဘူး၊ ခံရတာကလဲ မိမိမဟုတ္ဘူး။ ျပဳတာက အ၀ိဇၨာသခၤါရ၊ ခံရတာက ခႏၶာငါးပါး။ ဒီခႏၶာငါးပါးဟာ ဒုကၡသစၥာ ျဖစ္သလုိ ခႏၶာငါးပါးကို မွီေပၚရတဲ့ ေသာက ပရိေဒ၀ ဒုကၡ ေဒါမနႆေတြကလဲ ဒုကၡသစၥာပဲ။ ဒုကၡ မိမိျပဳလုိ႔ျဖစ္တာလားဆုိေတာ့ မဟုတ္ဘူး၊ အ၀ိဇၨာသခၤါရေၾကာင့္ေပၚတာ-တဲ့။ တစ္နည္းအားျဖင့္ သမုဒယသစၥာေၾကာင့္ ဒုကၡသစၥာေပၚလာတာ။ ကုိယ္ျပဳကိုယ္ခံ သူျပဳသူခံဆိုေတာ့ အ၀ိဇၨာ သခၤါရကိုလဲ သူလို႔ ယူဆထားတယ္။ ဒီဘက္က ၀ိညာဏ္ နာမ္႐ုပ္ သဠာယတန ဖႆ ေ၀ဒနာ ဒုကၡသစၥာကိုေရာ သူလုိ႔ယူဆထားတယ္။ သူတစ္ဆက္တည္းျဖစ္ေနေတာ့ သႆတဒိ႒ိျဖစ္ေနတာေပါ့။ ဒါျဖင့္ ကုိယ္ျပဳကုိယ္ခံ သူျပဳသူခံလုိ႔ေျပာေနၾကတာဟာ သႆတဒိ႒ိသံနဲ႔ေျပာေနၾကတာလုိ႔ နားလည္လုိက္ပါ။ ဒါဟာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြမွာ ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထရွိတဲ့ သႆတဒိ႒ိ၊ အေခၚေတာ့ ဗုဒၶဘာသာ အယူမွာ သႆတဒိ႒ိ။

အ၀ိဇၨာသခၤါရေၾကာင့္ ခႏၶာငါးပါးရတယ္လုိ႔နားလည္ေတာ့ ဒုကၡ မိမိျပဳတာ မဟုတ္ဘူးဆုိတာ ရွင္းသြားတယ္။ ခႏၶာငါးပါးက ဘာသစၥာလဲဆိုရင္ ဒုကၡသစၥာ။ ဒါျဖင့္ ဒီခႏၶာထဲက ဘာပဲ ေပၚေပၚ ကုိယ္ျပဳတာမဟုတ္ဘူး။ ယားတာ နာတာ ကိုက္တာ ခဲတာ ထံုတာ က်င္တာ ဘာပဲ ေပၚေပၚ အ၀ိဇၨာသခၤါရေၾကာင့္ ဒုကၡသစၥာေပၚတယ္လုိ႔ မွတ္လုိက္ပါ။ အ၀ိဇၨာသခၤါရဆုိတဲ့ သမုဒယသစၥာ အေၾကာင္းတရားကို အားထုတ္ခဲ့တဲ့အတြက္ ဒီဘက္မွာ ၀ိညာဏ္ နာမ္႐ုပ္ သဠာယတန ဖႆ ေ၀ဒနာ ခႏၶာငါးပါးႀကီး ေပၚလာတာ။ ပဋိသေႏၶကစၿပီး ယခုအခ်ိန္ထိေအာင္ေပၚေနတာ။ ေပၚသမွ် ဒုကၡသစၥာေတြခ်ည္းပဲ။ ဘယ္သူျပဳတာလဲဆုိရင္ အ၀ိဇၨာသခၤါရကျပဳတာ။ မိမိျပဳတာ မဟုတ္ဘူးဆုိတာ ရွင္းေနပါၿပီ။ မိမိျပဳလို႔ မိမိရတယ္၊ ကုိယ္ျပဳလုိ႔ ကုိယ္ရတယ္၊ သူလုပ္ သူခံ၊ မင္းလုပ္ မင္းခံဆုိတာေတြဟာ သႆတဒိ႒ိအယူဆုိတာလဲ မွတ္လုိက္ပါ။ မင္းလုပ္ မင္းစံေပါ့ ဆုိရင္ေကာ လုပ္တာလဲ မင္း၊ စံတာလဲမင္း။ မင္းတစ္ေယာက္တည္းျဖစ္ေနတယ္။ တစ္ဆက္တည္း မင္းပဲလို႔ ယူလုိက္ေတာ့ ေသတယ္ဆုိတဲ့သေဘာမပါလုိ႔ သႆတဒိ႒ိအယူျဖစ္ရတယ္။ ဒါျဖင့္ ကုိယ္ျပဳကုိယ္ခံဆုိလဲ သႆတဒိ႒ိ၊ ကုိယ္ျပဳကုိယ္စံဆုိလဲ သႆတဒိ႒ိ။ အေၾကာင္းကလဲ ကုိယ္ပဲ၊ အက်ိဳးဘက္က်ေတာ့လဲ ကိုယ္ပဲဆုိေတာ့ ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါေပၚေနတယ္။ တစ္ဆက္တည္းျဖစ္ေနတယ္။ ဒါ သႆတဒိ႒ိပဲ။ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္နားမလည္လုိ႔ ျဖစ္တဲ့ ဒိ႒ိ။ ဒီဒိ႒ိရွိေနလုိ႔ရွိရင္ ေ၀ဒနာျဖစ္ပ်က္႐ႈ၊ စိတ္ျဖစ္ပ်က္႐ႈေပမယ့္ ၀ိပႆနာဉာဏ္ေတြေတာ့ ရမယ္၊ ျဖစ္ပ်က္ေတြလဲ ျမင္ပါလိမ့္မယ္၊ ဒါေပမယ့္ မဂ္ဉာဏ္မရဘူး။ ေသာတာပတၱိမဂ္ဉာဏ္မရႏုိင္ဘူး၊ သႆတဒိ႒ိခံေနလို႔။ ဒါေၾကာင့္ ဒီဒိ႒ိကို ဉာဏ္ထဲက အရင္ ရွင္းထားရမယ္။

ေဒါက္တာအရွင္ပါရမီ

No comments:

Post a Comment

Without insight meditation, it is incomplete to be a Buddhist.