ေနာက္ေမးခြန္းႏွစ္ခုကေတာ့ ဒိ႒ိနဲ႔မပတ္သက္ဘူး၊ ဘုရားကုိ သက္သက္စြပ္စြဲခ်င္လုိ႔ေမးတာသာျဖစ္တယ္။ ဒုကၡမရွိဘူးလားဆုိေတာ့ ဘုရားက ရွိတယ္လုိ႔ ေျဖေတာ္မူတယ္။ ဒီခႏၶာႀကီးေတြ႔ေနကတည္းက ဒုကၡသစၥာေတြ႕ေနရတာပဲ။ ဒီခႏၶာထဲက ေပၚခ်င္ရာေပၚ၊ ဒုကၡသစၥာ။ ေ၀ဒနာေပၚေပၚ စိတ္ေပၚေပၚ ဘာေပၚေပၚ ဒုကၡသစၥာပဲ ေပၚတယ္။ ခႏၶာႀကီးဟာ ဒုကၡသစၥာပဲ။ ဒီခႏၶာငါးပါးႀကီးကုိယ္တုိင္က ဒုကၡသစၥာ၊ သူက သီးပြင့္လာတာေတြကလဲ ဒုကၡသစၥာပဲ။ ဒီခႏၶာေပၚကပဲ အနာေပါက္တယ္၊ ေရာဂါျဖစ္တယ္၊ ပြန္းတယ္ ပဲ့တယ္ ဒုကၡသစၥာပဲ။ စုိးရိမ္တယ္၊ ေသာကေရာက္ကတယ္၊ ၀မ္းနဲတယ္၊ ပူေဆြးတယ္၊ စိတ္ဆင္းရဲတယ္ ဒုကၡသစၥာပဲ။ ဒုကၡမရွိဘူးလို႔ ဘယ္သူေျပာခ်င္ေသးလဲ။ ဒီခႏၶာရွိေနသေရြ႕ ခႏၶာမွာေပၚတဲ့ဒုကၡ ေရွာင္လႊဲလုိ႔မရဘူး။ ပစၥည္းဥစၥာခ်မ္းသာခ်င္သေလာက္ ခ်မ္းသာပါေစ၊ ခႏၶာရွိေနသေရြ႕ေတာ့ ဒုကၡရွိေနတာပဲ။ ဒီခႏၶာႀကီးဟာ အကုန္လံုး ဒုကၡသစၥာ၊ မယံုရင္ ဉာဏ္နဲ႔ၾကည့္ၾကည့္ပါ၊ ျဖစ္လုိက္ ပ်က္လုိက္ ျဖစ္လိုက္ ပ်က္လုိက္၊ ဒုကၡသစၥာမွ ဒုကၡသစၥာ။ ဘယ္အခ်ိန္မွ မရပ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဒုကၡမရွိဘူးလားလုိ႔ေမးတဲ့အခါ ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးက ရွိတယ္လုိ႔ ေျဖေတာ္မူတယ္။
ေနာက္ေမးခြန္းက ဒုကၡမသိဘူးလားတဲ့။ ဘုရားက သိတယ္လုိ႔ေျဖေတာ္မူတယ္။ သိရင္ေျပာျပစမ္းပါဆုိေတာ့ ခႏၶာငါးပါးဟာ ဒုကၡသစၥာပဲတဲ့။ ခႏၶာငါးပါးရွိလို႔ အုိတာ နာတာ၊ ဒုကၡသစၥာ။ ျဖစ္တာ ပ်က္တာ ဒုကၡသစၥာ၊ ေဖာက္ျပန္လာရင္ ဒုကၡသစၥာ၊ ပ်က္စီးသြားရင္ ဒုကၡသစၥာ။ ဒါျဖင့္ ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးတတ္တဲ့သေဘာတရားေတြ စုေနတာကို ဒုကၡသစၥာလုိ႔ မွတ္လုိက္။ ဒီဒုကၡသစၥာႀကီး မၿငိမ္းသေရြ႕ကာလပတ္လံုး၊ ခႏၶာမသိမ္းသေရြ႕ ကာလပတ္လံုး နိဗၺာန္မရဘူး။ ခႏၶာက ဒုကၡသစၥာ၊ သူမသိမ္းသေရြ႕ နိဗၺာန္မရဘူး။ ၀ိပႆနာ႐ႈေနတုန္း ခႏၶာေပ်ာက္တယ္ဆုိတာ ဒုကၡသစၥာေပ်ာက္တာကို ေျပာတာ။ ခႏၶာက ဒုကၡသစၥာေလ။ ဒါေၾကာင့္ ခႏၶာေပ်ာက္ေတာ့ ဒုကၡေပ်ာက္တာပဲ။ ဒုကၡေပ်ာက္ေတာ့မွ နိဗၺာန္ေရာက္ရတာ။ ခႏၶာကိုယ္တစ္ခုလံုးဟာ ဒုကၡသစၥာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ဒုကၡမသိဘူးလားဆုိေတာ့ သိတယ္လို႔ေျဖေတာ္မူတယ္။ ဒုကၡသိၿပီဆုိရင္ သစၥာဉာဏ္ရတယ္။ သစၥာဉာဏ္ရလုိ႔ရွိရင္ ခႏၶာဆံုးေအာင္သာလုိက္၊ ခႏၶာဆံုးေတာ့ ဒုကၡဆံုးတယ္၊ ဒုကၡဆံုးေတာ့ နိဗၺာန္ေပၚတယ္။ နိဗၺာန္ဘယ္မွာရွိပါလိမ့္မလဲဆုိရင္ ဒုကၡအဆံုးမွာရွိတယ္လို႔ နားလည္လုိက္။ ဒုကၡႆႏၲံ ကရိႆတိ၊ ဒုကၡ၏အဆံုးမွာ နိဗၺာန္ရွိတယ္တဲ့။ ဒါေၾကာင့္ တရားအားထုတ္တဲ့အခါ ဒုကၡဆံုးေအာင္လုိက္ရမယ္။ ျဖစ္ပ်က္ ဒုကၡသစၥာ၊ ျဖစ္ပ်က္ဆံုးသြားရင္ နိေရာဓသစၥာေပၚတယ္။ အဲဒါနိဗၺာန္ပဲ။ ခႏၶာထဲမွာ ေ၀ဒနာ႐ႈရင္လဲ စိတ္ႏွင့္တကြ က်န္ခႏၶာေတြအကုန္ေပ်ာက္တယ္။ ဒုကၡရယ္လို႔ ဧကန္သိ တကယ္သိရင္ သိတဲ့အခ်ိန္မွာ ေပ်ာက္သြားပါလိမ့္မယ္။ ဒုကၡေတြ အကုန္ေပ်ာက္သြားရင္ နိဗၺာန္ေပၚလာမယ္။
အေစလကကႆပရဲ႕အယူအဆျဖစ္တဲ့ ဒုကၡမိမိျပဳတယ္ဆုိတာလဲ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္နားမလည္လို႔၊ သူတစ္ပါးျပဳတယ္ဆုိရင္၊ မိမိသူတစ္ပါးႏွစ္ဦးသားျပဳတယ္ဆုိရင္၊ အလုိလုိျဖစ္တယ္ဆုိရင္လဲ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္နားမလည္လို႔ဆုိတာ ေကာက္ခ်က္ခ်လုိက္ပါ။ ကုိယ့္ရဲ႕ခႏၶာကို ဉာဏ္နဲ႔ၾကည့္ေတာ့ ဒုကၡရွိတာလဲေတြ႕တယ္၊ ေတြ႕တဲ့အတုိင္းလဲသိတယ္။ ဒါဆုိ ဒုကၡဟာ ရွိလဲရွိ၊ ရွိတဲ့အတုိင္းလဲ သိတယ္ဆိုရင္ ရွိတာက ခႏၶာ၊ ဒုကၡသစၥာ။ သိတာက ဉာဏ္၊ မဂၢသစၥာ။ ဒုကၡသစၥာနဲ႔ မဂၢသစၥာ ေလာကီအေနနဲ႔ ေပၚေနၿပီ။ ေလာကီအေနနဲ႔ ေပၚေနမွေတာ့ ဒီအတုိင္း ဆက္ၿပီးပြားယူရင္ ေလာကုတ္အေနနဲ႔ ေပၚမယ္။ ဒါေပမယ့္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္နားလည္ေအာင္ေတာ့လုပ္ရလိမ့္မယ္။ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္နားလည္မွ ဒိ႒ိျပဳတ္တယ္။ နားမလည္ရင္ ဒိ႒ိက်န္တယ္။ ဒိ႒ိက်န္ေနရင္ ဘယ္ေလာက္အားထုတ္လို႔မွ ေလာကုတ္ျဖစ္လာမွာ မဟုတ္ဘူး။
ပဋိစၥသမုပၸါဒ္နားမလည္ဘဲ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱျမင္ေအာင္ အားထုတ္ရင္ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱကုိ ျမင္ေတာ့ ျမင္ပါလိမ့္မယ္။ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္နားမလည္ေတာ့ အတၱဒိ႒ိက ျပန္ကပ္ေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္နားမလည္ဘဲနဲ႔ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱလုပ္ေနရင္ ကုသုိလ္ေတာ့ ရမယ္၊ မဂ္ဉာဏ္ ဖုိလ္ဉာဏ္ေတာ့မရဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ အတၱဒိ႒ိ သႆတဒိ႒ိ ကပ္ေနလုိ႔။ ဘာေၾကာင့္ကပ္တာလဲဆုိရင္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္- ခႏၶာ့ျဖစ္စဥ္ နားမလည္လုိ႔။ ခႏၶာ့ျဖစ္စဥ္နားမလည္လုိ႔ရွိရင္ ျဖစ္ပ်က္ေတြ ျမင္ေနေစကာမူ သံသယ - ၀ိစိကိစၧာ ရွိခ်င္လဲ ရွိမယ္၊ ဒိ႒ိရွိခ်င္လဲ ရွိမယ္။ ဒါဟာ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္နားမလည္လို႔။ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္နားမလည္လို႔ ဒိ႒ိကပ္ရတယ္ဆုိေတာ့ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္မွ နားမလည္ရင္ ႀကိဳးစားေပမယ့္ အခ်ီးအႏွီးပဲ။ သိသင့္သိထုိက္တာကို အရင္ သိေအာင္လုပ္ရပါမယ္။ ဉာတပရိညာ- သိမႈၿပီးမွ တီရဏပရိညာ- ပြားမႈလုပ္ရမယ္လုိ႔လဲ ဘုရားကေဟာေတာ္မူထားေတာ့ မသိဘဲနဲ႔ က်င့္ေနရင္ ပင္ပန္း႐ံု၊ ကုသုိလ္ရ႐ံုေလာက္ပါပဲ၊ နိဗၺာန္ေတာ့ မေရာက္ဘူး။
ေဒါက္တာအရွင္ပါရမီ
No comments:
Post a Comment
Without insight meditation, it is incomplete to be a Buddhist.