Sunday, July 31, 2011

ေနရာ

ေနရာဆုိတဲ့စကားလံုးဟာ ျမန္မာစာေပ ျမန္မာစကားမွာ အေျခအေနအမ်ိဳးမ်ိဳးအေပၚမူတည္ၿပီး အဓိပၸါယ္အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ သံုးေလ့ရွိတဲ့စကားလံုးတစ္လံုးပါ။ ရာထူးဌာနႏၲရအတြက္ေရာ လူ႔အဆင့္အတန္းအတြက္ပါ၊ ဒါ့အျပင္ အမ်ားသိျဖစ္တဲ့ ကုိယ့္အိုးအိမ္ တိုက္ခန္းစသည္ကုိလဲ ေနရာလုိ႔ ေျပာဆုိေလ့ ရွိပါတယ္။ `ဒူးေနရာဒူး ေတာ္ေနရာ ေတာ္` လို႔လဲ ေျပာေလ့ရွိၾကတယ္။ ရံခါ တစ္ေယာက္ေယာက္က ကုိယ့္အလုပ္ကုိယ္ မလုပ္ဘဲ သူႏွင့္မဆုိင္ရာေတြ ၀င္လုပ္ေနရင္ ၀င္႐ႈပ္ေနရင္လဲ `မင္းက ကုိယ့္ေနရာကုိယ္ ေနပါမွကြ` လုိ႔ေျပာတတ္ၾကတယ္။ ထုိက္တန္တဲ့ေနရာ ရရွိထားသူအတြက္ `လူမွန္ ေနရာမွန္` လုိ႔လဲ ေျပာေလ့ရွိၾကတယ္။ ဒီလုိ အဓိပၸါယ္ေျမာက္မ်ားစြာနဲ႔ သံုးေနတဲ့ေနရာဆုိတဲ့ စကားလံုးထဲက လူသားတစ္ေယာက္ရဲ႕ အဆင့္အတန္း၊ ဗုဒၶအလုိက် လူသားတစ္ေယာက္ပုိင္ဆုိင္ထားတဲ့ ေနရာအေၾကာင္းကုိလဲ သိေစခ်င္ပါတယ္။

လူသားေတြဟာ ကုိယ့္ဘ၀ ကုိယ့္အေျခအေနကိုယ္ သိရင္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ တန္ဖုိးရွိေအာင္ ေနတတ္လာပါတယ္။ ကုိယ့္ေနရာကုိယ္ သိရွိထားရင္ ကုိယ္လုပ္သင့္လုပ္ထုိက္တာကုိသာ လုပ္ၾကတာပါပဲ။ မသိရင္ေတာ့ အလြဲအမွားေတြ မ်ားတာေပါ့။ ခဏတာ လြဲမွားတာကို မေျပာသာေပမယ့္ တစ္ဘ၀တာလြဲမွားသြားမယ္ဆုိရင္ေတာ့ လူျဖစ္႐ံႈးတတ္ပါတယ္။ ေလာကမွာ လူဟာ တန္ဖုိးအရွိဆံုး၊ အထက္တန္းအက်ဆံုး၊ ဂုဏ္အရွိဆံုးပါပဲ။ နတ္ေတြ ျဗဟၼာေတြဟာ ဘယ္ေလာက္ခ်မ္းသာတယ္ေျပာေျပာ လူ႔ဘ၀ေလာက္ေတာ့ မျမင့္ျမတ္ဘူး၊ အထက္တန္းမက်ဘူး။ ခဲငါးခဲထဲမွာ နတ္ဘ၀ ရခဲတယ္၊ ျဗဟၼာ၀ရခဲတယ္လုိ႔ မပါဘူးေလ။ လူ႔ဘ၀ကိုသာလွ်င္ ရခဲတဲ့ `မႏုႆတၱဘာ၀ဒုလႅဘ` လုိ႔ ဘုရားရွင္ ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ `ေဒ၀တၱဘာ၀ဒုလႅဘ` နတ္ဘ၀ရခဲတယ္လုိ႔ ေဟာေတာ္မမူခဲ့ပါဘူး။

ဘုရားရွင္ အဆူဆူ ပြင့္ေတာ္မူေလ့ရွိတဲ့ ဘံုဗိမာန္ဟာလဲ လူ႔ျပည္ပါပဲ။ ဘုရားျဖစ္တယ္ဆုိတာကလဲ နတ္က ဘုရားျဖစ္တယ္ဆုိတာ ထံုးစံမရွိပါဘူး။ လူသားစစ္စစ္ကသာလွ်င္ ဘုရားျဖစ္႐ုိးရွိပါတယ္။ လူသားစစ္စစ္ျဖစ္မွသာလွ်င္ သာမေဏ၀တ္ခြင့္ ရဟန္းခံခြင့္ဆုိတာလဲ ရရွိတာျဖစ္ပါတယ္။ နတ္ကိုရင္ နတ္ရဟန္း ျဗဟၼာရဟန္းဆုိတာ မရွိပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ရဟန္းခံ ကမၼ၀ါစာမဖတ္မီ အႏၲရာယ္ေတြ ေမးစိစစ္တဲ့အထဲမွာ `မႏုေႆာသိ` - လူသားစင္စစ္ဟုတ္ရဲ႕လား- လုိ႔ ေမးျမန္းစစ္ေဆးရပါတယ္။ ဒါဟာ နတ္ျဗဟၼာေတြ လူေယာင္ဖန္ဆင္းႏုိင္တဲ့ နဂါးကဲ့သုိ႔ေသာ တိရစၧာန္ေတြ သာသာနာ့ေဘာင္မွာ ေရာေႏွာ၀င္ေရာက္လာမွာ စုိးလုိ႔ စိစစ္ရတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ နတ္တုိ႔ ျဗဟၼာတုိ႔ဆုိတာ ဘုရားျဖစ္ခြင့္မဆုိထားနဲ႔၊ ရဟန္း သာမေဏပင္ ၀တ္ခြင့္ ျဖစ္ခြင့္မရွိရွာတဲ့ ဘ၀ေတြပါ။ လူ႔ဘ၀ လူ႔ေနရာ လူ႔ျပည္ဟာ ဘယ္ေလာက္ အထက္တန္းက်သလဲ ဆုိတာ ဒါေလာက္ဆုိ အကဲခတ္ႏုိင္ေလာက္ပါၿပီ။

တစ္ခါက သိၾကားမင္းႀကီးဟာ သူ႔ဗိမာန္၀ကေန ေအာက္သုိ႔ၫြတ္လ်က္ လူ႔ျပည္လွမ္းၿပီး လက္အုပ္ခ်ီ ရွိခုိးေနတာကို သူ႔အလုပ္အေကၽြး မာတလိနတ္သားကျမင္ေတာ့ `အရွင္သိၾကားမင္း- ရွိခုိးရင္းရွိခိုး တစ္ေလာကလံုးမွာ ရွိတဲ့သူေတြကသာလွ်င္ အရွင္သိၾကားမင္းကုိ ရွိခုိးရမွာပါ။ အရွင္သိၾကားမင္းက ရွိခုိးရမယ့္သူမရွိဘူးလုိ႔ထင္ပါတယ္။ အခု အရွင္သိၾကားမင္းက ဘယ္လုိပုဂၢိဳလ္ေတြကို ရွိခုိးေနတာပါလဲ၊ အရွင္သိၾကားမင္း ရွိခုိးရမယ့္သူ ေလာကမွာ ရွိေသးလား` လုိ႔ေမးတဲ့အခါ သိၾကားမင္းက-

ေယ ဂဟ႒ာ ပုညကရာ၊ သီလ၀ေႏၲာ ဥပါသကာ။

ဓေမၼန ဒါရံ ေပါေသႏၲိ၊ ေတ နမႆာမိ မာတလိ။ စသည္ျဖင့္ ျပန္လည္ေျဖၾကားခဲ့ပါတယ္။ အဓိပၸါယ္က ေလာကမွာ-

၁။ အလွဴဒါန စတဲ့ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ အၿမဲျပဳလုပ္ေနတဲ့သူေတြ

၂။ ငါးပါး၊ ရွစ္ပါး စတဲ့ကုိယ္က်င့္သီလ အၿမဲေစာင့္ထိန္းေနတဲ့သူေတြ

၃။ ဘုရား တရား သံဃာဆုိတဲ့ ရတနာသံုးပါးကုိ အၿမဲယံုၾကည္ ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္ေနတဲ့သူေတြ

၄။ သားသမီး ဇနီးမယားကို တရားသျဖင့္ အၿမဲျပဳစုလုပ္ေကၽြးေနတဲ့သူေတြရွိတယ္။ အဲဒီလုိ လူပုဂၢိဳလ္ေတြကုိ ငါသိၾကားမင္းက ရွိခုိးေနရတာ မာတလိနတ္သား လုိ႔ေျဖလုိက္တာျဖစ္ပါတယ္။ ရဟန္းေတြကုိ ရွိခုိးတဲ့အေၾကာင္းကုိေတာ့ အထူးေျပာစရာ မလုိလုိ႔ ဒီမွာ မေဖာ္ျပခဲ့တာ။ ရဟန္းေတြကုိရွိခုိးရတဲ့အေၾကာင္းလဲ သိၾကားမင္းက ေျဖၾကားခဲ့တာပါပဲ။ ဒီေနရာမွာ နတ္တို႔သနင္း သိၾကားမင္းႀကီးသည္ပင္ လူသား (လူ၀တ္ေၾကာင္)တုိ႔ကုိ ရွိခုိးေနရတယ္ဆုိတာကို သိေစခ်င္တာပါ။ ဒါေပမယ့္ သိၾကားမင္းရဲ႕ ရွိခုိးမႈကုိခံယူႏုိင္ဖုိ႔ ဒါနၿမဲရမယ္၊ သီလၿမဲရမယ္၊ သရဏဂံုၿမဲရမယ္။ တရားသျဖင့္ စီးပြားရွာေဖြၾကရမယ္။ ဒါဆုိရင္ လူသားသိကၡာနဲ႔ ျပည့္စံုေနပါၿပီ။ ျမင့္ျမတ္တဲ့ေနရာ ျမင့္ျမတ္တဲ့ အဆင့္အတန္းမွာရွိတဲ့ လူသားတစ္ေယာက္ ပီသေနပါၿပီ။ သိၾကားမင္းရဲ႕ ရွိခုိးမႈကုိ ခံယူထုိက္တဲ့ လူသားတစ္ေယာက္ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ဒီလုိ သိၾကားမင္းကပင္ ရွိခုိးရမွေတာ့ သူ႔တပည့္ လက္ပါးေစ နတ္ေတြကလဲ လူသားေတြကို ရွိခုိးၾကရေတာ့တာေပါ့။ ဒါေလာက္ဆုိ လူသားနဲ႔နတ္ ဘယ္ဟာက ျမတ္သလဲဆုိတာ သိေလာက္ပါၿပီ။

ျမင့္ျမတ္တဲ့ေနရာမွာ ရွိေနတဲ့ လူသားေတြအတြက္ ကုိးကြယ္ရာဟာလဲ အျမင့္ဆံုး အျမတ္ဆံုးပဲ ျဖစ္ရမယ္ေလ။ ပေစၥကဗုဒၶါျဖစ္ဖုိ႔ ႏွစ္သေခၤ်နဲ႔ ကမ႓ာတစ္သိန္းၾကာေအာင္ ပါရမီေတြ ျဖည့္က်င့္ခဲ့ရပါတယ္။ ဘုရားဆုရဲ႕ တစ္၀က္ေလာက္အထိ ပါရမီေတြ ျဖည့္က်င့္ရတာပါ။ ဒီလုိ ပါရမီေတြ ျဖည့္ဆည္းခဲ့ရေပမယ့္ ကုိးကြယ္ရာသရဏဂံုသံုးပါးမွာ ပေစၥကဗုဒၶါကုိ ထည့္မထားပါဘူး။ ေလးသေခၤ်နဲ႔ ကမ႓ာတစ္သိန္းၾကာေအာင္ ပါရမီျဖည့္မွ ျဖစ္ေတာ္မူရတဲ့ အျမင့္ဆံုး အျမတ္ဆံုး သမၼာသမၺဳဒၶဘုရားရွင္ကုိသာလွ်င္ `ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၧာမိ` လုိ႔ ကုိးကြယ္ရာစာရင္းမွာ ထည့္သြင္းထားတာပါ။ ဒါဟာ အျမင့္ျမတ္ဆံုး ေနရာမွာရွိေနတဲ့ လူသားေတြရဲ႕ ကုိးကြယ္ရာဟာလဲ အျမင့္ျမတ္ဆံုးပဲ ျဖစ္ေနလုိ႔ပါပဲ။ ေလာကမွာ အျမင့္ျမတ္ဆံုးျဖစ္တဲ့ ရတနာသံုးပါးသည္သာလွ်င္ ျမင့္ျမတ္တဲ့လူသားေတြအတြက္ ကုိးကြယ္ရာျဖစ္ပါတယ္။ ရတနာျမတ္သံုးပါးကုိ ကိုးကြယ္ျခင္းဟာ ေဘးကင္းတယ္၊ ျမင့္ျမတ္တယ္၊ ခႏၶာဒုကၡ သံသရာဒုကၡ ဒုကၡမွန္သမွ်မွ ကင္းလြတ္ရာအစစ္အမွန္ျဖစ္တဲ့ နိဗၺာန္ကုိလဲ ရတနာျမတ္သံုးပါးအေပၚ ယံုၾကည္မႈမရွိဘဲ မရႏုိင္၊ ယံုၾကည္ကုိးကြယ္သူတို႔သာလွ်င္ ရႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ရတနာျမတ္သံုးပါးလုိ႔ဆုိတဲ့ သရဏဂံုသံုးပါးဟာ လူသားတုိ႔အတြက္ ထုိက္တန္ေသာ ျမင့္ျမတ္ေသာ စစ္မွန္ေသာကုိးကြယ္ရာသာျဖစ္ပါတယ္။ `ဧတံ ေခၚ သရဏံ ေခမံ၊ ဧတံ သရဏ မုတၱမံ` စသည္ျဖင့္ ဘုရားရွင္ေဟာေတာ္မူထားတဲ့အတုိင္း ေျပာလုိက္တာပါပဲ။

သို႔ပါလွ်က္ ကိုယ့္ထက္ အဆင့္အတန္းနိမ့္က်တဲ့ နတ္ေတြကို လူေတြ ရွိခုိးဦးတုိက္ေနၾကတာဟာ အံ့ၾသစရာေတြ ျဖစ္ေနပါတယ္။ သိၾကားမင္းကပင္လွ်င္ ရွိခုိးဦးတုိက္ ခံယူထုိက္တဲ့ လူသားေတြဟာ သိၾကားမင္းရဲ႕ ေနာက္လုိက္ တပည့္သာ၀က ငယ္သားေတြျဖစ္တဲ့ နတ္ေတြကုိ ရွိခုိးဦးတုိက္ေနၾကတာဟာ အျမင္မေတာ္လွပါဘူး။ မိမိကုိယ္ကုိ လက္ေျမႇာက္အ႐ံႈးေပးေနသလုိ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ရွင္ဘုရင္က ကၽြန္ကုိရွိခုိးေနသလုိမ်ိဳး ျဖစ္ေနပါတယ္။ ကုိယ့္အဆင့္အတန္းနဲ႔ကုိယ္ ေနထိုင္ႏုိင္ဖုိ႔ ေနထုိင္တတ္ဖုိ႔ သိပ္အေရးႀကီးပါတယ္။ ဒီလုိလက္ေျမႇာက္အ႐ံႈးေပးေနၾကတဲ့အခါ သိၾကားမင္းကလဲ `ငါ့တပည့္ေတြကို ရွိခုိးေနတဲ့သူေတြကုိ ငါ ဂ႐ုမစုိက္ေတာ့ဘူး` ဆုိၿပီး ဥေပကၡာျပဳထားလုိက္ေတာ့ နတ္တုိ႔ကလဲ သူတုိ႔အရွင္သခင္ သိၾကားမင္းဥေပကၡာျပဳထားတဲ့ လူသားေတြကုိ ထင္ရာျပဳစားႏုိင္လာေတာ့တာပါပဲ။

ကိုယ္တုိင္ႀကိဳးစား စီးပြားရွာလို႔ ေအာင္ျမင္လာတာကုိ နတ္က မ စ လုိ႔ဆိုၿပီး ကုိယ့္ရဲ႕ အားထုတ္မႈေတြကုိ သူတစ္ပါးထံ ပံုခ်ေနၾကတဲ့ နတ္ယံုၾကည္မႈ၀ါဒီေတြအတြက္ သိပ္သနားစရာေကာင္းလွပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ နတ္က ဘာတစ္ခုမွ မ စ မေပးႏုိင္ပါဘူး။ ဒုကၡေပးစရာရွိလွ်င္သာ သူတို႔ကုိးကြယ္ေနတဲ့သူေတြကုိ ဒုကၡ လွလွႀကီးေပးတတ္တာပါ။ ဒါေပမယ့္ မကုိးကြယ္သူကုိ ဒုကၡမေပးႏုိင္ဘူးဆုိတာ ေသေသခ်ာခ်ာ မွတ္ထားဖုိ႔လုိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားရွင္က `ဇာတံ သရဏေတာ ဘယံ`- ကုိးကြယ္ရာမွ ေဘးျဖစ္တတ္၏ လုိ႔ေဟာေတာ္မူခဲ့တာပါပဲ။ ကုိးကြယ္ရာစာရင္းမွာ မပါတဲ့ နတ္ေတြကုိ ကုိးကြယ္ရာအျဖစ္နဲ႔ ယံုၾကည္ကုိးကြယ္ေနျခင္းဟာ မိမိကုိယ္ကုိ ဆင္းရဲတြင္းထဲ ဆြဲသြင္းေနသလုိျဖစ္ေနပါတယ္။ ဘုရားရွင္က ျမင့္ျမတ္တဲ့ေနရာမွာရွိတဲ့ လူသားေတြအတြက္ ကိုးကြယ္ရာစာရင္း၌ ႏွစ္သေခၤ်နဲ႔ ကမ႓ာတစ္သိန္းပါရမီျဖည့္မွ ျဖစ္ခြင့္ရွိတဲ့ ပေစၥကဗုဒၶါတုိ႔ကုိပင္ ထည့္သြင္းမထားခဲ့ပါဘဲလ်က္ အေျခအေနအရပ္ရပ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေနၾကတဲ့ နတ္ေတြကို ရွိခုိးကုိးကြယ္ေနၾကတဲ့ လူသားေတြအတြက္ `နတ္တို႔သာလွ်င္ ငါတုိ႔ရဲ႕ ကုိးကြယ္ရာပဲ` လုိ႔ခံယူမိသြားရင္ သရဏဂံုပ်က္လုိ႔ မိစၧာဒိ႒ိျဖစ္သြားႏုိင္ပါတယ္။ နတ္ ဘုိးေတာ္ ဘရေသ့ စတဲ့ သာသနာနဲ႔ မေလ်ာ္တဲ့အရာေတြကို ကုိးကြယ္လုိက္စားရင္း မိစၧာဒိ႒ိ ျဖစ္မွန္းမသိ ျဖစ္သြားတတ္ၾကပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ အနေႏၲာအနႏၲငါးပါးထဲမွာပင္ ရတနာသံုးပါးနဲ႔ မိဘ ဆရာတုိ႔ကုိသာ ေတြ႔ရပါတယ္။ နတ္ ဘုုိးေတာ္ေတြ မပါပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ နတ္ေတြကုိ ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္ေနတာဟာ ကုိယ့္မိဘ ကုိယ့္ဆရာသမားကို ႐ို႐ိုေသေသ ျပဳစုလုပ္ေကၽြးေနသူေလာက္ မျမင့္ျမတ္ပါဘူး။ ရတနာသံုးပါး မိဘဆရာသမားတုိ႔ကုိ ေန႔စဥ္ပံုမွန္ရွိခုိးဦးခ်အိပ္သူတစ္ေယာက္ေလာက္ လူျဖစ္ရက်ိဳးနပ္မွာမဟုတ္ပါဘူး။

လူ႔ဘ၀ရဲ႕ေနရာဟာ နတ္ေတြထက္လဲ သာတယ္၊ ျဗဟၼာေတြထက္လဲ သာတယ္။ ေအာက္ေအာက္မွာ ရွိတဲ့ အပါယ္ေလးဘံုသားေတြထက္ဆုိလွ်င္ ေျပာစရာမလုိေတာ့ပါဘူး။ လူ႔ဘ၀ လူ႔ေနရာမွာသာ ဘုရားျဖစ္ခြင့္ရွိလုိ႔၊ ရဟန္းသာမေဏ ၀တ္ခြင့္ရွိလုိ႔ အျခားဘံုသားေတြထက္ အစစအရာရာ သာလြန္ျမင့္ျမတ္တယ္ဆုိတာ သိရွိထားရင္ ကုိယ့္ထက္နိမ့္က်တဲ့နတ္ေတြကို ဒူးေထာက္လက္ေျမႇာက္အ႐ံႈးေပး ကုိးကြယ္ေနစရာမလုိေတာ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာမွာ လူသားေတြကလဲ အျမင့္ဆံုး အျမတ္ဆံုးျဖစ္သလို လူသားေတြရဲ႕ ကုိးကြယ္ရာဟာလဲ အျမင့္ဆံုးအျမတ္ဆံုးအျဖစ္နဲ႔ သရဏဂံုသံုးပါးကိုသာ ထာ၀စဥ္ကုိးကြယ္တတ္ၾကတဲ့ ဗုဒၶ၀ါဒီစစ္စစ္မ်ားျဖစ္ဖုိ႔ လုိအပ္ပါတယ္။ တကယ္တမ္း နတ္တုိ႔ရဲ႕ ကူညီမစမႈကုိ ခံယူခ်င္တယ္ဆုိရင္ သူတုိ႔ကုိရွိခုိးဦးတင္ေနရမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေမတၱာပို႔ေပးရမွာသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါမွ နတ္ေတြက ခ်စ္ခင္လာၿပီး ကူညီစရာရွိလွ်င္ ကူညီ၊ ေစာင့္ေရွာက္စရာရွိလွ်င္ ေစာင့္ေရွာက္လုိ႔ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာခံစားရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါမွသာလွ်င္ နတ္တုိ႔ရဲ႕ ကူညီမစမႈ အစစ္ကုိခံယူရရွိႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သူတုိ႔ကုိ ရွိခုိးဦးတုိက္ေနသူေတြကုိေတာ့ နတ္တုိ႔က ဒုကၡသာေပးမယ္၊ ေကာင္းက်ိဳးမေပးႏုိင္ပါဘူး။ ေမတၱာပုိ႔သေပးေနသူကုိသာ သူတုိ႔က ကူညီေစာင့္ေရွာက္ေပးေလ့ရွိပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ အျမင့္ျမတ္ဆံုးေနရာမွာရွိတဲ့ လူသား၊ သိၾကားမင္းရဲ႕ ရွိခုိးမႈကုိပင္ ခံယူထုိက္တဲ့လူသားေတြဟာ ေလာကမွာ အျမင့္ျမတ္ဆံုးျဖစ္တဲ့၊ ေလးသေခၤ်နဲ႔ ကမ႓ာတစ္သိန္းကာလၾကာေအာင္ ပါရမီေတာ္ေတြကုိ ျဖည့္က်င့္ၿပီးမွ ရရွိေတာ္မူခဲ့တဲ့ သဗၺၫဳတ ဉာဏပုိင္ရွင္ ဘုရားရွင္ကုိသာ ကုိးကြယ္ၾကဖုိ႔၊ ဘုရားရွင္ရဲ႕ တရားေတာ္ေတြကုိသာ ကုိးကြယ္ၾကဖုိ႔၊ ဘုရားရွင္ရဲ႕တပည့္သာ၀က သံဃာေတာ္ေတြကုိသာ ကုိးကြယ္ၾကဖို႔ ကုိးကြယ္ရာအစစ္အမွန္ကုိ ၫႊန္ျပရင္း သိၾကားမင္းရွိခုိးခံထုိက္သူေတြျဖစ္ေအာင္ ျမင့္ျမတ္တဲ့ေနရာ လူ႔ဘံု ျမင့္ျမတ္တဲ့လူသားဘ၀ကုိရရွိခုိက္မွာ ျမင့္ျမတ္တဲ့ကုိးကြယ္ရာ ကိုယ့္အဆင့္အတန္းနဲ႔ ကုိက္ညီတဲ့ ကုိးကြယ္ရာကို ေရြးခ်ယ္တတ္ၾကၿပီး ကုသုိလ္ေကာင္းမႈေတြနဲ႔ ေပ်ာ္ေမြ႕ႏုိင္တဲ့ မဟာလူသား ပုဂၢိဳလ္ျမတ္မ်ားျဖစ္ၾကပါေစ၊ သိၾကားမင္းရွိအခုိးခံထုိက္သူမ်ား ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားေနထုိင္တတ္ၾကပါေစ။

ေဒါက္တာအရွင္ပါရမီ

No comments:

Post a Comment

Without insight meditation, it is incomplete to be a Buddhist.