Saturday, July 23, 2011

ဥပါဒါနပစၥယာ ဘေ၀ါ

ဥပါဒါနပစၥယာ ဘေ၀ါ-၌ ဥပါဒါန-အရ ဥပါဒါန္တရား (၄)ပါးကုိ ယူရပါတယ္။ ဘ၀-အရ ကမၼဘ၀နဲ႔ ဥပပတၱိဘ၀ ႏွစ္ပါးကုိယူရပါတယ္။ ကမၼဘ၀-အရ ေလာကီ ကုသုိလ္ အကုသုိလ္ ေစတနာ(၂၉)ပါးကုိ ေကာက္ယူရပါတယ္။ ဥပပတၱိဘ၀-အရ ထင္ရွားစြာ ျဖစ္ေပၚလာတတ္ေသာ ေလာကီ၀ိပါက္(၃၂)၊ ေစတသိက္ (၃၅)၊ ကမၼဇ႐ုပ္ (၂၀) တုိ႔ကုိ ေကာက္ယူရပါတယ္။

သခၤါရႏွင့္ ဘ၀အရ ေစတနာကုိပင္ ေကာက္ယူရသည္ျဖစ္ရာ အတိတ္ဘ၀၌ ျဖစ္ခဲ့ေသာ ေစတနာသည္ သခၤါရ၊ ယခုပစၥဳပၸန္ဘ၀၌ ျဖစ္ေသာေစတနာသည္ ကမၼဘ၀လုိ႔ ခြဲျခားနားလည္ ထားရပါမယ္။ သခၤါရသည္ အတိတ္ကာလ၊ ကမၼဘ၀သည္ ပစၥဳပၸန္ကာလလုိ႔ ကာလကြာျခားပါတယ္။ တရားေတြအရကေတာ့ အတူတူပါပဲ။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ေစတနာသက္သက္သည္ သခၤါရ။ ေစတနာ၊ ထိုေစတနာႏွင့္ယွဥ္ေသာ ေစတနာသမၸယုတ္ျဖစ္ေသာ သံသရာ၌ က်င္လည္တတ္ေသာ အဘိဇၥ်ာ စေသာတရားအေပါင္းသည္ ဘ၀မည္၏လုိ႔လဲ မွတ္ထားႏုိင္ပါတယ္။

အကုသိုလ္အရာ၌ ကာမဂုဏ္အာ႐ံုကိုစြဲလန္းမႈ ကာမုပါဒါန္ေၾကာင့္ ဒုစ႐ုိက္ကုိျပဳလွ်င္ ထုိ ဒုစ႐ုိက္ေစတနာက ကမၼဘ၀၊ ထိုအကုသုိလ္ေစတနာေၾကာင့္ ငရဲ တိရစၦာန္ စေသာ အပါယ္ဒုဂၢတိဘံုတုိ႔၌ ပဋိသေႏၶေနရျခင္းသည္ ဥပပတၱဘ၀ျဖစ္ပါတယ္။ ဤသို႔ ကာမဂုဏ္၌ လြန္စြာစြဲလန္းမႈ ဥပါဒါန္ေၾကာင့္ အကုသုိလ္ကံဟူေသာ ကမၼဘ၀ႏွင့္ ဒုဂၢတိဘ၀ဟူေသာ ဥပပတၱိဘ၀တို႔ ျဖစ္ေပၚလာရျခင္းျဖစ္တယ္။

ကုသိုလ္အရာ၌ လူ႔ဘ၀ နတ္ဘ၀ သာယာစြဲလန္းျခင္းေၾကာင့္ သုစ႐ုိက္ ကုသုိလ္ကံကုိ ျပဳလုပ္အားထုတ္လွ်င္ ထိုကုသုိလ္ကံသည္ ကမၼဘ၀၊ ထိုကံေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ နတ္ပဋိသေႏၶ၀ိပါက္ နာမကၡႏၶာသည္ ဥပပတၱိဘ၀ျဖစ္ပါတယ္။ ဤသုိ႔ လူ႔ဘ၀ နတ္ဘ၀ သာယာစြဲလန္းမႈ ဥပါဒါန္ေၾကာင့္ ကုသုိလ္ကံဟူေသာ ကမၼဘ၀ႏွင့္ သုဂတိဘ၀ဟူေသာ ဥပပတၱိဘ၀တို႔ ျဖစ္ေပၚလာရပါတယ္။

အကုသုိလ္ကမၼဘ၀ ျပဳထားေသာေၾကာင့္ အပါယ္ေလးဘံု၌ အပါယ္ဘ၀ခႏၶာလုိ႔ဆုိတဲ့ ဥပပတၱိဘ၀ အမ်ိဳးမ်ိဳးတုိ႔ ျဖစ္ေပၚလာသကဲ့သို႔ ကုသုိလ္ကမၼဘ၀ကုိ ျပဳထားေသာေၾကာင့္ ကာမသုဂတိ(၇)ဘံု၌ ကာမသုဂတိဘ၀ခႏၶာလုိ႔ ဆုိတဲ့ ဥပပတၱိဘ၀အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖစ္ေပၚလာရပါတယ္။ ထုိ႔အတူ ႐ူပဘံု၌ ႐ူပျဗဟၼာခႏၶာ၊ အ႐ူပဘံု၌ အ႐ူပျဗဟၼာခႏၶာဆုိတဲ့ ဥပပတၱဘ၀အမ်ိဳးမ်ိဳးတုိ႔ ျဖစ္ေပၚလာရပါတယ္။ ဤသုိ႔ ဘ၀တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု ဆက္စပ္ေနမႈသည္ အျပင္းအထန္စြဲလန္းေသာ ဥပါဒါန္ေၾကာင့္သာ ျဖစ္ရသျဖင့္ ဥပါဒါန္ေၾကာင့္ ဘ၀ျဖစ္တယ္လုိ႔ ေဟာေတာ္မူရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ကမၼဘ၀သသည္ ယခုဘ၀ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ေစတနာကံတရားသာျဖစ္ပါတယ္။ ဥပပတၱိဘ၀သည္ ယခုဘ၀တြင္ ျဖစ္ေသာ ဥပါဒါန္ေၾကာင့္ ေနာက္ဘ၀ ေနာက္ခႏၶာကုိ ရရွိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေက်းဇူးရွင္ မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက စက္၀ုိင္းအကြက္ (၃)တြင္ ကမၼဘ၀ကုိထားၿပီး စက္၀ုိင္း အကြက္(၄) ေနာက္ဘ၀ျဖစ္စဥ္တြင္ ဥပပတၱိဘ၀ကို ခြဲျခားျပထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ကမၼဘ၀ေရာ ဥပပတၱိဘ၀ပါ ႏွစ္မ်ိဳးလံုးဟာ စြဲလန္းမႈ ဥပါဒါန္ေၾကာင့္ ျဖစ္ရတဲ့ တရားေတြခ်ည္းပါပဲ။ ဥပပတၱိဘ၀အေၾကာင္းကို ေနာက္မွ ဆက္ေျပာမယ္။ အခု ကမၼဘ၀က ဒီပစၥဳပၸန္ဘ၀ ျဖစ္ေနတဲ့ တရားျဖစ္လို႔ ဒီမွာ အရင္ေျပာမွ သင့္ေတာ္ပါလိမ့္မယ္။

ေစ်းထဲသြားလုိက္လို႔ အက်ႌတစ္ထည္ ဒီဇုိင္းအသစ္လွလွေလးျမင္လုိက္တယ္ဆုိရင္ လုိခ်င္ေတာ့ တဏွာျဖစ္တယ္။ ငါရခ်င္လုိက္တာလုိ႔ မျဖစ္မေန ရခ်င္လာေတာ့ ဥပါဒါန္ျဖစ္လာတယ္။ ဒါကုိ ငါ၀ယ္္မယ္ဆုိၿပီး ေစ်းေတြေမးျမန္းစံုစမ္းေတာ့ ၀စီကံ၊ ေငြေပးေခ်ၿပီး ၀ယ္ယူလုိက္ေတာ့ ကာယကံဆုိၿပီး ကံေတြျဖစ္လာတယ္။ ဒီျဖစ္စဥ္ဟာ သာမန္အားျဖင့္ေတာ့ ႐ုိး႐ုိးစင္းစင္းေလးပဲ။ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ေဒသနာအရ ၾကည့္လုိက္ေတာ့ ကိေလသာေတြျဖစ္ေနတာ။ တဏွာ၊ ဥပါဒါန္၊ ကံေတြ ျဖစ္ေနတယ္။ ခင္တယ္၊ စြဲလန္းတယ္၊ အားထုတ္တယ္ေပါ့။ ဒီအစဥ္ေတြ ျဖစ္ေနပါတယ္။ သားသမီးေလးေတြ ေတြ႔ေတာ့လဲ ခင္တယ္။ ခင္ေတာ့ ငါ့သားေလးပဲ ငါ့သမီးေလးပဲဆုိၿပီး စြဲလန္းစိတ္ရွိေနတယ္။ ငါ့သားသမီးေလးေတြ စားဖုိ႔ ၀တ္ဖို႔ က်န္းမာေရး ပညာေရးအတြက္ သံုးဖုိ႔ဆုိၿပီး စိတ္နဲ႔လဲ အၿမဲေတြးေတာ ႀကံစည္ေနရတယ္၊ ကုိယ္လုိတာရရွိဖုိ႔အတြက္ စကားေတြ ေဖာင္ဖြဲ႔ ေျပာဆုိေနရတယ္။ ကုိယ္တုိင္လဲ ၀င္ေငြရဖုိ႔အတြက္ လုပ္ကုိင္လႈပ္ရွားေနၾကရတယ္။ ဒါေတြဟာ ကမၼဘ၀ေတြပါပဲ။ ခုိးတတ္တဲ့သူကလဲ တစ္စံုတစ္ရာ လုိခ်င္တာေတြ႔ၿပီဆုိရင္ ဒါ ငါရေအာင္ ခုိးမယ္ျဖစ္လာေတာ့ ဥပါဒါန္ျဖစ္တာပဲ။ ခုိးဖုိ႔ မေနာကံနဲ႔ ႀကံစည္ေနရတယ္၊ ခုိးဖုိ႔ ၀စီကံနဲ႔ ဟုိလိမ္ဒီလိမ္ ေျပာဆုိေနရတယ္၊ ေနာက္ဆံုး အဆင္သင့္ျဖစ္ၿပီဆုိေတာ့ ကာယကံေျမာက္ခုိးလုိက္တယ္။ အကုသုိလ္ေရးရာမွာလဲ တဏွာ ဥပါဒါန္ ကံေတြပဲ တန္းေနသလုိ ကုသုိလ္ေရးရာမွာလဲ ဒီတရားေတြပဲ တန္းေနတယ္ဆုိတာလဲ သိနားလည္ထားရပါမယ္။ ဘုရားဆြမ္းကပ္ ပန္းလွဴ ကုသုိလ္ယူတယ္၊ ကုသုိလ္ယူရင္းမွာပဲ လူနတ္ခ်မ္းသာ ျပန္လည္ေတာင့္တတဲ့ တဏွာေပၚလာ၊ မရမေနလုိခ်င္ေတာ့ ဥပါဒါန္ျဖစ္၊ ကာယကံနဲ႔ လွဴမႈတန္းမႈ ကုသုိလ္ျပဳ၊ လူခ်မ္းသာ နတ္ခ်မ္းသာ အႀကိမ္ႀကိမ္ခံစားရပါလုိ၏ဆုိၿပီး ၀စီကံနဲ႔ ႏႈတ္ျမြက္ဆုေတာင္းေတာ့ ဒါေတြဟာ ကမၼဘ၀ေတြ ျဖစ္ေနတာပါပဲ။

ကုိယ္ျပဳသမွ် ေကာင္းေကာင္း ဆုိးဆုိး ေနာက္ဆံုး ကမၼဘ၀မွာ သြားၿပီး စုေနတယ္။ ကမၼဘ၀ဟာ တကယ္ေတာ့ စုဗူးနဲ႔တူေနတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ ကုသုိလ္ အကုသုိလ္ေဒတာေတြ စုေဆာင္းထားသလုိလဲ ျဖစ္ေနတယ္။ ျပဳလုပ္သမွ်ေတြ အားလံုးဟာ အ၀ိဇၨာ တဏွာမကင္းသေရြ႕ ကာလပတ္လံုး ကံေတြျဖစ္ေနမွာပါပဲ။ ေကာင္းတဲ့ ကံေတြလုပ္မိတဲ့အခါ ကံေကာင္းေတြစုထားမွာ ျဖစ္ၿပီး မေကာင္းတဲ့ကံေတြလုပ္မိတဲ့အခါ မေကာင္းတဲ့ကံေတြ စုထားမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဘာလုပ္ဖုိ႔ စုထားတာလဲဆုိရင္ ဒီဘ၀စုေတမေန ေသလြန္တဲ့အခါ ေနာက္ဘ၀ အက်ိဳးကုိဆက္ေပးဖုိ႔ စုၿပံဳၿပီး ကမၼဘ၀အျဖစ္နဲ႔ ရပ္တည္ေနၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ကံစြမ္းသတၱိေတြ စုေနၾကတာပါပဲ။ ဒီကံစြမ္းသတၱိေတြထဲက ေကာင္းတဲ့ကံက အက်ိဳးေပးလုိက္ေတာ့ ေနာက္ဘ၀ လူနတ္ျဗဟၼာ သုဂတိခႏၶာရသြားပါလိမ့္မယ္။ မေကာင္းတဲ့ကံက အက်ိဳးေပးလုိက္ေတာ့ ေနာက္ဘ၀ ငရဲ တိရစၦာန္ ၿပိတၱာ အသူရကာယ္ အပါယ္ခႏၶာတစ္မ်ိဳးမ်ိး ရသြားပါလိမ့္မယ္။ သုဂတိခႏၶာျဖစ္ေစ ဒုဂၢတိခႏၶာျဖစ္ေစ သစၥာမ်က္လံုးနဲ႔ၾကည့္လုိက္ေတာ့ ဒုကၡသစၥာသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီဘ၀ အ၀ိဇၨာ တဏွာမကင္းဘဲလုပ္သမွ်ေတြက ဒုကၡသစၥာ ခႏၶာကို ျဖစ္ေစမယ့္ ကမၼဘ၀ေတြအျဖစ္ စုမိေဆာင္းမိျဖစ္ေနမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီကံေတြရွိေနသမွ် ေနာင္ခႏၶာေတြ ရွိေနဦးမွာသာျဖစ္တယ္။ ကံခ်ဳပ္သြားၿပီဆုိရင္ေတာ့ ေနာင္ခႏၶာေတြလဲ ခ်ဳပ္ၿပီေပါ့။ ကံစုဗူးကြဲသြားၿပီ၊ ကံေဒတာေတြ ပ်က္သုဥ္းသြားၿပီေပါ့။ ေနာက္ခႏၶာျဖစ္ေစမယ့္ ကံေတြလဲ မစုေဆာင္းေတာ့သလုိ ေနာက္ခႏၶာျဖစ္ေစမယ့္ ကံေဒတာေတြလဲ မသိမ္းဆည္းထားေတာ့ ေနာင္ခႏၶာျဖစ္ေၾကာင္းေတြ ကင္းသြားေတာ့တာပါပဲ။ ဒီလုိေနာင္ခႏၶာမေပၚေရးအတြက္ တဏွာ ဥပါဒါန္ခ်ဳပ္ဖုိ႔လုိပါတယ္။ တဏွာဥပါဒါန္ခ်ဳပ္ေရးအတြက္ ေ၀ဒနာႀကိဳက္သူက ေ၀ဒနာျဖစ္ပ်က္႐ႈ၊ စိတ္ႀကိဳက္သူက စိတ္ျဖစ္ပ်က္႐ႈရပါတယ္။ ေ၀ဒနာျဖစ္ပ်က္႐ႈလုိက္ေတာ့ ေ၀ဒနာက ျဖစ္ပ်က္၊ ႐ႈတာက မဂ္။ ျဖစ္ပ်က္က ဒုကၡသစၥာ၊ သိတာက မဂၢသစၥာ။ ဒီလုိ ျဖစ္ပ်က္မဂ္ကုိက္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ေ၀ဒနာေနာက္က တဏွာမလာေတာ့ပါဘူး။ တဏွာခ်ဳပ္သြားပါတယ္။ တဏွာခ်ဳပ္ေတာ့ ဥပါဒါန္ခ်ဳပ္၊ ဥပါဒါန္ခ်ဳပ္ေတာ့ ကမၼဘ၀လဲ ခ်ဳပ္ပါတယ္။ ဒါက တဒဂၤခ်ဳပ္တာေပါ့။ ေ၀ဒနာေပၚခုိက္ မ႐ႈလုိက္မိလို႔ ခင္မင္တဲ့ တဏွာေပၚလာလွ်င္လဲ အဲဒီ တဏွာ(ေလာဘ)ကိုပင္ ျဖစ္ပ်က္႐ႈလုိ႔ရပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ရံ ေ၀ဒနာေပၚခုိက္ ျဖစ္ပ်က္မမိလိုက္ေတာ့ တဏွာဆက္သြားတယ္။ အဲဒီတဏွာကုိပဲ ျဖစ္ပ်က္လုိက္႐ႈေပးလုိက္ေတာ့ တဏွာကေန ဥပါဒါန္ကူးခြင့္မရေတာ့ပါဘူး။ တဏွာျဖစ္ခိုက္မွာလဲ ျဖစ္ပ်က္မမိလိုက္လုိ႔ စြဲလန္းစိတ္ေပၚလာတယ္၊ ဥပါဒါန္ကူးသြားတယ္ဆုိရင္လဲ အဲဒီဥပါဒါန္ကုိပဲ ျဖစ္ပ်က္လုိက္႐ႈေပးလုိက္ပါ။ ဒါဆုိ ကမၼဘ၀ မကူးေတာ့ပါဘူး။ တဏွာလဲ မမိလုိက္ ဥပါဒါန္အခိုက္မွာလဲ မမိလုိက္ဘဲ ေစတနာ ကမၼဘ၀ေရာက္မွ သိလုိက္တယ္ဆုိရင္လဲ အဲဒီေစတနာကုိပဲ ျဖစ္ပ်က္႐ႈေပးလုိက္ပါ။

ဒီလုိ ျဖစ္ပ်က္မဂ္ ကုိက္ေနေအာင္ မလုပ္တဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ တဏွာ ဥပါဒါန္ ကံေတြက ျဖစ္႐ုိးျဖစ္စဥ္အတုိင္း တန္းေနမွာသာျဖစ္တယ္။ မ်က္စိဖြင့္လုိက္ေတာ့လဲ တဏွာ ဥပါဒါန္ ကံ၊ နားစြင့္လုိက္ေတာ့လဲ တဏွာ ဥပါဒါန္ ကံစသည္ျဖင့္ ဒီအစဥ္အတုိင္းသာ ေပၚေနမယ္ဆုိရင္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္စက္ရဟတ္ကေတာ့ လည္ၿမဲသာ လည္ေနမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက “ခင္ဗ်ားတုိ႔ မနက္မုိးလင္း မ်က္စိဖြင့္လုိက္မွာကို စုိးရိမ္ရတယ္”လို႔ မိန္႔ေတာ္မူတာ။ ၀ိပႆနာကင္းၿပီး မ်က္စိဖြင့္လုိက္တာနဲ႔ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္စက္ တဏွာ ဥပါဒါန္ ကံေတြက တန္းလ်က္ပဲ ျဖစ္ေနေတာ့ အနာဂတ္ခႏၶာျဖစ္ေၾကာင္းတရားေတြခ်ည္း ျဖစ္ေပၚေနေတာ့တယ္။ ဒီအနာဂတ္ခႏၶာျဖစ္ေၾကာင္းေတြ ေပၚေနၿပီဆုိရင္ အနာဂတ္ခႏၶာ မလာပါနဲ႔ တားလုိ႔ မရေတာ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အနာဂတ္ခႏၶာဒုကၡသစၥာကုိ မလုိခ်င္ မရခ်င္ပါဘူးဆုိရင္ေတာ့ ျဖစ္ပ်က္ မဂ္ ကုိက္ေအာင္လုပ္တဲ့အလုပ္ကုိသာ အားကုိးအားထားျပဳၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေဒါက္တာအရွင္ပါရမီ

No comments:

Post a Comment

Without insight meditation, it is incomplete to be a Buddhist.