Tuesday, July 5, 2011

သခၤါရပစၥယာ ၀ိညာဏံ

အ၀ိဇၨာပစၥယာ သခၤါရာ-၌ သခၤါရအရ ေလာကီကုသုိလ္ အကုသုိလ္ေစတနာ (၂၉)ပါးကိုေကာက္ယူရမည္ဟု မေန႔က ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သခၤါရပစၥယာ ၀ိညာဏံ- ၌ သခၤါရအရက်ေတာ့ ပဋိသေႏၶအခါ၌ ဥဒၶစၥေစတနာ၊ ပဋိသေႏၶအခါ ပ၀တၱိအခါတုိ႔၌ အဘိညာဥ္ေစတနာမွတစ္ပါး က်န္တဲ့ေလာကီကုသုိလ္ အကုသုိလ္ေစတနာတုိ႔ကုိ ေကာက္ယူရပါတယ္။

၀ိညာဏပုဒ္အရ- ဘံုသံုးပါး၌ျဖစ္ေသာ ပဋိသေႏၶ၀ိညာဏ္ (၁၉)ပါး၊ ပ၀တၱ၀ိညာဏ္ ေလာကီ၀ိပါက္ (၃၂)ပါးကို ေကာက္ယူရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၀ိညာဏပုဒ္အရ- ပဋိသေႏၶ၀ိညာဏ္၊ ပ၀တၱိ၀ိညာဏ္ႏွစ္မ်ိဳးလံုးကုိ ယူရမယ္။ ပဋိသေႏၶအခါ၌ ပုညာဘိသခၤါရေၾကာင့္ အဟိတ္ကုသလ၀ိပါက္ ဥေပကၡာသႏၲီရဏ(၁)၊ မဟာ၀ိပါက္ (၈)၊ ႐ူပ၀ိပါက္ (၅)၊ ေပါင္း ၀ိညာဏ္ (၁၄)ပါးကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဥဒၶစၥေစတနာၾကဥ္ေသာ အပုညာဘိသခၤါရေၾကာင့္ အကုသလ၀ိပါက္ ဥေပကၡသႏၲီရဏ (၁)ပါးသာ ျဖစ္ေစပါတယ္။ အာနဉၥာဘိသခၤါရေၾကာင့္ အ႐ူပ၀ိပါက္၀ိညာဏ္(၄)ပါးကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ (၁၄+၁+၄=၁၉)

ပ၀တၱိအခါ၌ ပုညာဘိသခၤါရျဖစ္တဲ့ မဟာကုသိုလ္ေစတနာ(၈)ပါးေၾကာင့္ အဟိတ္ကုသလ၀ိပါက္(၈)ပါး၊ မဟာ၀ိပါက္(၈)ပါး၊ ေပါင္း ၀ိညာဏ္ (၁၆)ပါးကုိ ျဖစ္ေစ၍ ႐ူပါ၀စရကုသုိလ္ေစတနာ(၅)ပါးေၾကာင့္ ႐ူပါ၀စရ၀ိပါက္၀ိညာဏ္(၅)ပါးကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ အပုညာဘိသခၤါရေၾကာင့္ အကုသလ၀ိပါက္၀ိညာဏ္ (၇)ပါးကိုျဖစ္ေစပါတယ္။ အာနဉၥာဘိသခၤါရေၾကာင့္ အ႐ူပါ၀စရ၀ိပါက္၀ိညာဏ္ (၄)ပါးကိုျဖစ္ေစပါတယ္။

ဒီလုိေကာက္ျပလုိက္တာက အဘိဓမၼာေဒသနာေတာ္လာတဲ့နည္းအရ သိေအာင္လုိ႔ပါ။ လုိရင္းကေတာ့ သခၤါရေၾကာင့္ ၀ိညာဏ္ျဖစ္တယ္။ ၀ိညာဏ္အရ ပဋိသေႏၶ၀ိညာဏ္နဲ႔ ပ၀တၱိ၀ညာဏ္ႏွစ္မ်ိဳးရွိမယ္။ ပ၀တၱိဆုိတာကေတာ့ ပဋိသေႏၶစိတ္ကေန စုတိစိတ္အတြင္း ကာလတစ္ေလွ်ာက္လံုး တစ္ဘ၀တာလံုးကို ပ၀တၱိအခါလို႔ မွတ္ထားရမယ္။ ဒီေတာ့ ပဋိသေႏၶျဖစ္ေပၚလာရတာလဲ ကံေၾကာင့္၊ ပ၀တၱိအခါမွာ ျဖစ္ေပၚေနတာေတြဟာလဲ ကံေၾကာင့္လို႔ အေၾကာင္း အက်ိဳးဆက္ႏြယ္ျပလိုက္တာပါ။ ၀ိညာဏ္သည္ ကံရဲ႕အက်ိဳးတရားေတြျဖစ္လုိ႔ ဒီအက်ိဳးတရားေတြဟာလဲ အေၾကာင္းမဲ့ သက္သက္ေပၚလာတာမဟုတ္၊ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ေပၚလာရတဲ့အက်ိဳးတရားေတြသာ ျဖစ္တယ္ဆုိတာကို ျပေနတာပါပဲ။

ဒီမွာ ပဋိသေႏၶစိတ္ေတြဟာ ပဋိသေႏၶအခါ၌ ေပၚလာရတဲ့ စိတ္ေတြပါပဲ။ အဟိတ္ကုသလ၀ိပါက္ ဥေပကၡသႏၲီရဏဆိုတဲ့ စိတ္ဟာ အခ်ိဳ႕လူေတြနဲ႔ အခ်ိဳ႕စတုမဟာရာဇ္နတ္ေတြရဲ႕ ပဋိသေႏၶစိတ္ျဖစ္ပါတယ္။ လူစင္မမီတဲ့သူေတြ က်ပ္မျပည့္တဲ့သူေတြ ဆြံ႕အ နားမၾကားသူေတြဟာ ဒီစိတ္နဲ႔ ပဋိသေႏၶေနခဲ့ရတာျဖစ္လို႔ အသိညာဏ္ျပည့္၀မႈမရွိၾကဘူး။ ဒါဟာ ကုသုိလ္ကံေၾကာင့္ လူျဖစ္ နတ္ျဖစ္ခဲ့ၾကတာမွန္ေပမယ့္ သူတို႔ျပဳတဲ့ကုသိုလ္က ေတာ္ေတာ္ညံ့တဲ့ကုသုိလ္ ေစတနာသဒၶါတရား အလြန္အားနဲတဲ့ကုသုိလ္ေစတနာဆုိတဲ့ သခၤါရေတြေၾကာင့္ ဒီလုိ အဆင့္မမီတဲ့ လူေတြ စတုမဟာရာဇ္နတ္ေတြျဖစ္လာၾကရတာ။ ကုသုိလ္လုပ္တဲ့အခါ ေစတနာလဲမပါ၊ အသိဉာဏ္လဲမရွိ၊ အေျခအေနအရ လုပ္လုိက္တဲ့ကုသိုလ္မ်ိဳးေတြလဲ ရွိေနတတ္ပါတယ္။ ဒီကုသုိလ္ေစတနာက ေသခါနီးမွာ လွမ္းေထာက္လုိက္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ အဆင့္နိမ့္တဲ့လူ၊ အဆင့္နိမ့္တဲ့ စတုမဟာရာဇ္နတ္ေတြ ျဖစ္ၾကရပါတယ္။ မလွဴခင္ကလဲ အေၾကာင္းတစ္ခုခုေၾကာင့္ စိတ္တို စိတ္ပ်က္၊ လွဴလုိက္တဲ့အခ်ိန္မွာလဲ ကုသုိလ္ျပဳရင္ ေကာင္းက်ိဳးရတယ္ဆုိတဲ့အသိေလးေတာင္မွ မေပၚ၊ လွဴၿပီးေနာက္လဲ ျပဳလုိက္ရတဲ့အလွဴနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ေတြးလိုက္တုိင္း စိတ္ထဲမွာ ေက်နပ္မႈမရွိျဖစ္ေနရင္ေတာ့ ဒီအလွဴက ကုသုိလ္ကံ သခၤါရေတြျဖစ္ေပမယ့္ အက်ိဳးေပးလုိက္တဲ့အခါ က်ပ္မျပည့္တဲ့လူ႔ခႏၶာႀကီး အက်ိဳးေပးလုိက္ေတာ့ လူ႔ဘ၀ ရပင္ရလုိက္ျငားေသာ္လဲ လူျဖစ္ရက်ိဳးမနပ္ျဖစ္ေနတတ္တယ္။ အပါယ္ေရာက္တာနဲ႔စာရင္ ေတာ္ေသးတယ္လို႔ ေျပာရ႐ံုေလာက္ပဲ ရွိမယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကုသုိလ္ျပဳတဲ့အခါမွာ အထူးသတိထားျပဳတတ္ဖုိ႔ အဘိဓမၼာအသိေလးေတြ လုိအပ္ပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့(၁၀)ႏွစ္ေလာက္က ေတာနယ္ဘက္ ရြာတစ္ရြာမွာ ခ်ဲဒုိင္လုပ္တဲ့လူတစ္ေယာက္က အလွဴေပးတယ္။ ၀က္သားဆီျပန္ေကၽြးၿပီးေတာ့လွဴတယ္။ အလွဴရွင္ကုိယ္တုိင္ ေၾကြးေၾကာ္ထားတာက “ငါက ကုသုိလ္အဓိကမထားဘူး၊ အလွဴအဓိက”တဲ့။ ခ်ဲဒုိင္ဆုိေတာ့ အသိမိတ္ေဆြကလဲ ေပါ၊ ေကၽြးေမြးေရးက႑မွာ လူဘယ္ေလာက္လာမယ္ဆုိတာလဲ မသိရေတာ့ ၀က္သားဘယ္ေလာက္ကုန္မယ္ဆုိတာလဲ မခန္႔မွန္းႏုိင္ဘူး။ ဒီေတာ့ ၀က္အရွင္ေတြ၀ယ္ထားၿပီး ၿခံခတ္ထားတယ္။ ၀က္သားကုန္ၿပီဆုိရင္ တစ္ေကာင္ထုလုိက္၊ ခ်က္လုိက္။ ကုန္ျပန္ ေနာက္တစ္ေကာင္ထုလုိက္ ခ်က္လိုက္၊ ဒီလုိကို ေကၽြးတာ။ သူ႔မွာ ေကၽြးခ်င္တဲ့ေစတနာေလးကေတာ့ ေကာင္းတယ္။ ဒါေပမယ့္ အသိဉာဏ္က လံုး၀မပါတဲ့အျပင္ အကုသုိလ္နဲ႔ ေရာၿပီးလုပ္ေတာ့ ေကာင္းတဲ့ေစတနာေလးက မျဖစ္စေလာက္ပဲ ပါသြားေတာ့တယ္၊ ကုသုိလ္တစ္ပဲ ငရဲတစ္ပိႆာဆုိသလုိ အကုသုိလ္ေတြက မ်ားေနတယ္။ ဒီလုိကုသုိလ္မ်ိဳးက အက်ိဳးမေပးဘူးေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။ ေပးလိုက္ရင္ သုဂတိအဟိတ္အက်ိဳးေပးလိမ့္မယ္။ စကားမၿပီတာမ်ိဳး၊ ဆြံ႕အတာမ်ိဳး၊ လူစင္မမီတာမ်ိဳးေတြျဖစ္သြားရင္ ကုိယ္ျပဳတဲ့ကုသုိလ္ေၾကာင့္ ကုိယ္ပဲ မလွမပ မတင့္မတယ္ လူရာမ၀င္အျဖစ္ဆုိးနဲ႔တုိးရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလုိကုသုိလ္မ်ိဳးေတြ မျပဳမိဖုိ႔ သတိထားေရွာင္ၾကဥ္ၾကရမယ္။

မဟာ၀ိပါက္ ဉာဏ၀ိပၸယုတ္(၄)ပါး ပဋိသေႏၶကလဲ လူေတြ နတ္ေတြမွာ ျဖစ္ႏုိင္တဲ့ပဋိသေႏၶစိတ္ပါပဲ။ စိတ္ကို ၀ိညာဏ္လုိ႔ေခၚတာကုိလဲ မွတ္ထားလုိက္ဦး။ ၀ိညာဏ္ေျပာလိုက္ စိတ္ေျပာလိုက္ဆုိေတာ့ မ်က္စိလည္သြားမွာစုိးလို႔။ လူနတ္ပင္ ျဖစ္လင့္ကစား အသိဉာဏ္အားနဲတဲ့သူေတြျဖစ္လို႔ သူတို႔ကုိ ဒြိဟိတ္ပဋိသေႏၶလုိ႔ေခၚတယ္။ ဘာေၾကာင့္ဒီလုိျဖစ္ရတာလဲဆုိရင္ သူလဲ အတိတ္က ကုသုိလ္သခၤါရေၾကာင့္ ျဖစ္လာရတာပါပဲ။ အနဲဆံုး ကမၼႆကတာဉာဏ္ယွဥ္ၿပီးေတာ့ ကုသုိလ္ျပဳတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေရွ႕ေနာက္ အကုသုိလ္ၿခံရံေနမယ္။ ကုသုိလ္မျပဳခင္ကလဲ စိတ္တုိ၊ ကုသုိလ္ျပဳၿပီးေတာ့လဲ စိတ္ပ်က္ျဖစ္ရတဲ့ကုသုိလ္မ်ိဳးကလဲ ဒီလုိ ဒြိဟိတ္ပဋိသေႏၶက်ိဳးကိုေပးပါတယ္။ ကုသုိလ္ျပဳေနစဥ္မွာေတာ့ ဉာဏ္ယွဥ္ပါရဲ႕၊ ကုသုိလ္ျပဳၿပီးေနာက္ ငါဒီအလွဴသာမလုပ္လုိက္ရင္ ငါ့အိမ္ေလး ျပင္ႏုိင္တယ္၊ အခုေတာ့ ရွိသမွ်စုထားတဲ့ေငြေလးေတြ အလွဴထဲ အကုန္ပါသြားၿပီဆုိၿပီး လွဴၿပီးကာမွ အလွဴအေပၚ ၀မ္းမေျမာက္ေတာ့ဘဲ ေနာင္တေတြရေနတာမ်ိဳးလဲ ျဖစ္တတ္တယ္။ ဒီေတာ့ အလွဴလုပ္တယ္ဆုိတာ စိတ္ျပတ္သားဖုိ႔လုိတယ္။ မျပတ္သားရင္ ဒီလုိစိတ္ေတြက ျပန္၀င္လာတတ္တယ္။ မလွဴခင္ကတည္းက စိတ္ကို ပုိင္းျဖတ္ထားၿပီး ငါဒီအလွဴကုိ လွဴလုိက္ရင္ ဘယ္ေလာက္ကုန္မယ္၊ အဲဒီေလာက္ တတ္ႏုိင္ မတတ္ႏုိင္ခ်ိန္ဆၿပီး တတ္ႏုိင္တယ္ဆုိမွ ျပတ္ျပတ္သားသား ဆံုးျဖတ္ၿပီးလွဴလိုက္ေတာ့ ေနာင္တတစ္ဖန္ ျပန္၀င္စရာအေၾကာင္းမရွိဘူးေပါ့။ ဒီလုိမျပတ္သားခဲ့ရင္ “အလွဴလုပ္လုိက္လုိ႔ေဟ့၊ အလွဴသာမလုပ္ရင္ ကြန္ပ်ဴတာတစ္လံုး ေကာင္းေကာင္း၀ယ္ႏုိင္တယ္ဟ”ဆုိေတာ့ ေနာင္တေတြက ကုိယ့္ကုသုိလ္ကုိ အားေလ်ာ့ သတၱိညံ့သြားေစတတ္တယ္။ ဒီကုသုိလ္သခၤါရက အက်ိဳးေပးလုိက္ေတာ့ ဒြိဟိတ္က်ိဳးနဲ႔တုိးလိမ့္မယ္။

ေနာက္တစ္မ်ိဳးက ကုသုိလ္ျပဳစဥ္မွာ ကံယံုၾကည္မႈဉာဏ္ေလးပင္မျဖစ္။ ေရွ႕ေရာ ေနာက္ေရာေတာ့ ကုသုိလ္က ၿခံရံေနတယ္။ ကုသုိလ္မလုပ္ခင္ကလဲ ေက်ေက်နပ္နပ္ ရွိသလို အကုသုိလ္အျပစ္လဲ ကင္းေနတယ္။ ကုသုိလ္ျပဳၿပီးေနာက္မွာလဲ ေက်ေက်နပ္နပ္ရွိသလုိ အကုသုိလ္အျပစ္လဲ ကင္းေနတယ္။ သို႔ေသာ္ ကုသိုလ္ျပဳေနစဥ္ေလးမွာ ကမၼႆကတာဉာဏ္ေလး သို႔မဟုတ္ ၀ိပႆနာဉာဏ္ကေလးမွ မေပၚဘဲနဲ႔ ဘာသိဘာသာ ကုသုိလ္လုပ္လုိက္တယ္။ ဒီလုိမ်ိဳးကုသုိလ္သခၤါရက အက်ိဳးေပးလိုက္ျပန္ေတာ့လဲ ဒြိဟိတ္ပဋိသေႏၶက်ိဳးပဲ ေပးပါတယ္။ ဒြိဟိတ္ပဋိသေႏၶေနခဲ့ရသူေတြဟာ လူခ်င္းေတာ့ တူပါတယ္၊ ဉာဏ္အဆင့္မမီဘူး။ ဉာဏ္အရည္အေသြး အဆင့္မမီေတာ့ ဘုရားနဲ႔ပင္ေတြ႕ေသာ္လဲ သူဟာ စ်ာန္လဲမရႏုိင္သလုိ မဂ္ဖုိလ္လဲ မရႏုိင္ဘူး။ ဒြိဟိတ္ပဋိသေႏၶသမားဟာ ဉာဏ္ထုိင္းတယ္လုိ႔ေတာ့ ေျပာလို႔မရဘူး။ အရွင္စူဠပန္ဟာ ဂါထာေလးတစ္ပုဒ္ တစ္၀ါတြင္းလံုးက်က္တာ မရလုိ႔ စိတ္ပ်က္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ဘုရားက သူနဲ႔ ကုိက္ညီတဲ့ကမၼ႒ာန္းေပးလုိက္ေတာ့ ရဟႏၲာျဖစ္သြားတယ္။ ဒီေတာ့ ဉာဏ္အရည္အေသြး အဆင့္မမီတဲ့သူေတြကုိ ဒြိဟိတ္ပုဂၢိဳလ္လုိ႔ မွတ္လုိက္ေပါ့။ ဒီလုိျဖစ္ခဲ့ရတာဟာ ကုသုိလ္သခၤါရေၾကာင့္ ျဖစ္ခဲ့ရတာမွန္ေသာ္လဲ သူျပဳခဲ့တဲ့ကုသုိလ္က အားနဲတဲ့ကုသိုလ္ျဖစ္ေနလို႔ အက်ိဳးေပးေတာ့လဲ အျပည့္အ၀အက်ိဳးမေပးဘဲ လူခ်င္းတူတူ သူခ်င္းမွ်မွ် ျဖစ္႐ံုေလာက္ပဲ အက်ိဳးေပးလိုက္တာ။ လူျဖစ္ နတ္ျဖစ္ေပမယ့္ ဒီဘ၀ အကၽြတ္တရားမရႏုိင္တဲ့ အျဖစ္ဆုိးနဲ႔တုိး ကုိယ္က်ိဳးနဲရတယ္။

မဟာ၀ိပါက္ဉာဏသမၸယုတ္စိတ္(၄)ပါးပဋိသေႏၶ၀ိညာဏ္ကေတာ့ တိဟိတ္ပဋိသေႏၶပါပဲ။ သူကလဲ လူေတြ နတ္ေတြပဋိသေႏၶေနတဲ့စိတ္ေပါ့။ ဉာဏ္အရည္အေသြး အဆင့္မီတဲ့ အဆင့္ျမင့္တဲ့ လူေတြ နတ္ေတြဟာ ဒီစိတ္ေလးပါး တစ္ပါးပါးနဲ႔ ပဋိသေႏၶေနခဲ့ၾကတာပါပဲ။ သူတို႔က်ေတာ့ စ်ာန္လဲရႏုိင္တယ္၊ မဂ္ဖုိလ္လဲ ရႏုိင္တယ္။ ဘုရား ရဟႏၲာ သို႔မဟုတ္ ဆရာေကာင္းသမားေကာင္းနဲ႔ေတြ႔လို႔ ႀကိဳးစားအားထုတ္လုိက္မယ္ဆုိရင္ တရားထူးတရားျမတ္ကို ရႏုိင္တဲ့သူေတြျဖစ္တယ္။ ဒီလုိျဖစ္ရတာလဲ ကုသုိလ္ကံသခၤါရေၾကာင့္ျဖစ္ရတာပါပဲ။ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈျပဳစဥ္မွာလဲ ဉာဏ္ပါပါနဲ႔ ျပဳမယ္။ ကုသုိလ္မျပဳခင္ကလဲ ၀မ္းေျမာက္၊ အကုသိုလ္အျပစ္ကင္း၊ ကုသုိလ္ျပဳၿပီးေနာက္မွာလဲ ေက်နပ္ အကုသုိလ္အျပစ္ကင္းေနတဲ့ကုသိုလ္ကံ သခၤါရက အက်ိဳးေပးလုိက္တာျဖစ္တယ္။ ဒီလုိကုသုိလ္မ်ိဳးက အဆင့္ျမင့္တဲ့ကုသုိလ္ျဖစ္တယ္။ တိဟိတ္ဥကၠ႒ကုသုိလ္လုိ႔ေခၚတယ္။ ဒီကုသုိလ္မ်ိဳးက အက်ိဳးေပးလုိက္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ လူ႔ဘ၀ နတ္ဘ၀ကို ထုိက္ထုိက္တန္တန္ရလိုက္မွာပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈျပဳတယ္ဆုိရင္ သာမန္ေလာက္မျပဳဘဲ အေလးအနက္ထားၿပီး ျပဳတတ္ဖုိ႔ အေရးတႀကီးလုိအပ္ပါတယ္။ ကုသုိလ္မျပဳခင္ကလဲ အျပစ္ကင္းေအာင္ေန၊ စိတ္ကုိရွင္းရွင္းထား။ ကုသိုလ္ျပဳေနဆဲမွာလဲ အျပစ္ကင္းေအာင္ေန၊ စိတ္ကုိရွင္းရွင္းထား။ ကုသုိလ္ျပဳစဥ္ ကံက်ိဳးျမင္သိ ဉာဏ္ယွဥ္ဘိေလာ့-ဆုိတဲ့အတုိင္း လွဴတဲ့အခ်ိန္ တန္းတဲ့အခ်ိန္ကေလးမွာ ကမၼႆကတာဉာဏ္ သို႔မဟုတ္ ၀ိပႆနာဉာဏ္တစ္ခုခု ျဖစ္ေအာင္လုပ္။ ကုသုိလ္ျပဳၿပီးေနာက္မွာလဲ အျပစ္ကင္းေအာင္ေန၊ စိတ္ကုိရွင္းရွင္းထား။ ဒါမွ ကုိယ္ျပဳတဲ့ကုသုိလ္က တိဟိတ္ဥကၠ႒ကုသုိလ္ျဖစ္မယ္။ ဒီကုသုိလ္သခၤါရက အက်ိဳးေပးလိုက္မွ တိဟိတ္ပဋိသေႏၶ၀ိညာဏ္နဲ႔ ပဋိသေႏၶေနၿပီး အဆင့္အတန္းမီတဲ့ လူ နတ္ျဖစ္ရမွာ၊ တိဟိတ္ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ရမွာ၊ စ်ာန္မဂ္ဖုိလ္ ရႏုိင္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ရမွာ။ ကုသုိလ္ျပဳနည္းကုိနားလည္ၿပီး စနစ္တက် ျပဳတတ္ဖုိ႔ဟာ သိပ္အေရးႀကီးပါတယ္။ ကုသုိလ္ဆုိတာကလဲ ဒီမွာ ထင္သာျမင္သာေအာင္လုိ႔သာ အလွဴကုိ နမူနာျပၿပီး ေျပာလိုက္တာ။ ပုညကရိယ၀တၳဳ(၁၀)ပါးထဲက တစ္ပါးပါးလုပ္တာဟာ ကုသုိလ္ပါပဲ။ ဒါနျပဳ သီလေဆာက္တည္ သမထ၀ိပႆနာဘာ၀နာပြားမ်ားအားထုတ္ျခင္းစတဲ့ အဘိဓမၼာလာ ပုညကရိယာ၀တၳဳ- ကုသုိလ္ျဖစ္ေၾကာင္းတရား(၁၀) ပါးထဲက တစ္ပါးပါး လုပ္ေဆာင္မယ္ဆုိရင္ ကုသုိလ္ပါပဲ။ လုိရင္းမွတ္ရမွာက ကုသုိလ္ျပဳစဥ္ ဉာဏ္ပါပါေစ၊ ကံ ကံအက်ိဳးယံုၾကည္မႈဉာဏ္၊ အေကာင္းဆံုးကေတာ့ ၀ိပႆနာဉာဏ္ေလး ပါပါေစ။ မလွဴခင္ လွဴဆဲ လွဴၿပီး အခါသံုးမ်ိဳးလံုးမွာ စိတ္ကုိ ရွင္းရွင္းထား၊ ကုိယ္ျပဳတဲ့ကုသုိလ္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အကုသုိလ္အညစ္အေၾကးေတြ မ၀င္ေစနဲ႔။ ဒါဆုိ တိဟိတ္ဥကၠ႒ကုသုိလ္ျဖစ္တယ္။ ဒီကုသုိလ္ကအက်ိဳးေပးလုိက္မွသာလွ်င္ တိဟိတ္ပဋိသေႏၶ၀ိညာဏ္ေပၚလာၿပီး တိဟိတ္ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ရမွာပါ။

ဘယ္လုိပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကုိ ဒြိဟိတ္၊ ဘယ္လုိပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကုိ တိဟိတ္လို႔ေတာ့ ခြဲျခားဖုိ႔ ေတာ္ေတာ္ခက္ပါတယ္။ မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးမိန္႔ေတာ္မူတာကေတာ့ ျဖစ္ပ်က္ျမင္ေအာင္ၾကည့္ႏုိင္ၿပီဆုိရင္ ကုိယ့္ကုိယ္ကို တိဟိတ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်လိုက္ပါတဲ့။ ဒီေတာ့ ကိုယ့္ကုိယ္ကုိ ဒြိဟိတ္လား၊ တိဟိတ္လားသိခ်င္ရင္ ျဖစ္ပ်က္ျမင္ေအာင္ အားထုတ္ၾကည့္လိုက္ပါ။ ျမင္ၿပီဆုိရင္ေတာ့ ဒီဘ၀ နည္းမွန္လမ္းမွန္ အားထုတ္မယ္ဆုိရင္ မဂ္ဖုိလ္ရႏုိင္တယ္လုိ႔ ယံုၾကည္လုိက္ေပါ့။

ေဒါက္တာအရွင္ပါရမီ

No comments:

Post a Comment

Without insight meditation, it is incomplete to be a Buddhist.