Wednesday, July 6, 2011

သခၤါရပစၥယာ ၀ိညာဏံ (၂)

အတိတ္ကျပဳခဲ့တဲ့ ေစတနာဆုိတဲ့ ကံသခၤါရေၾကာင့္ ဒီဘ၀ ရရွိထားတဲ့ ပဋိသေႏၶ၀ိညာဏ္ကို ျပင္လို႔ မရေတာ့ပါဘူး။ ေစတနာဟာ အဆင့္အတန္းအမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိခဲ့ၾကေတာ့ ကုိယ့္ရဲ႕ ႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ၊ အသိဉာဏ္ပုိင္းဆုိင္ရာမွာလည္း အဆင့္အတန္းေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးကြာျခားေနၾကတာေပါ့။ အတိတ္ေစတနာ သခၤါရပို႔ေပးလုိက္တဲ့ပဋိသေႏၶ၀ိညာဏ္စိတ္နဲ႔ ဒီဘ၀ စခဲ့ရၿပီျဖစ္လုိ႔ အဲဒီစိတ္က သတ္မွတ္ေပးလိုက္တဲ့အဆင့္အတန္းအတုိင္းပဲ ဒီဘ၀မွာ ေလွ်ာက္လွမ္းၾကရ ခရီးဆက္ၾကရမွာပါပဲ။ အခ်ိဳ႕လဲ လူလံုးမလွ ပံုပန္းမက်၊ အခ်ိဳ႕လဲ ဉာဏ္အရည္အဆင့္အတန္းနိမ့္က်၊ အခ်ိဳ႕လဲ အဂၤါခ်ိဳ႕ယြင္း၊ ဒီလုိ ေဖာက္ေဖာက္ျပန္ျပန္နဲ႔ လူ႔ေလာကထဲ ေရာက္လာရတာဟာ သူျပဳခဲ့တဲ့ သခၤါရေစတနာ ျပည့္၀မႈမရွိခဲ့တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ပါ။ မိဘတိုင္းက သားသမီးကို လူတန္းေစ့ ျမင္ခ်င္ ေတြ႔ခ်င္ၾကတာပါ။ သုိ႔ေသာ္ မိဘေတြ ျပင္ေပးလုိ႔မရေလာက္ေအာင္ ခ်ိဳ႕ယြင္းတဲ့သားသမီးေလးေတြ ေမြးလာတာဟာ သူ႔ရဲ႕ ကံအားေလ်ာ္စြာျဖစ္ရတာပါပဲ။ မိဘအခ်ိဳးမက်လို႔ျဖစ္တယ္ဆုိရင္လဲ ဒီဘက္ကအပုိင္း၊ အဲဒီအခ်ိဳးမက်တဲ့မိဘေတြထံမွာ ပဋိသေႏၶစိတ္ကိန္းေနတာက ကာယကံရွင္ရဲ႕အပုိင္းပါပဲ။ ေမြးရာပါ ျပင္လို႔မရတဲ့ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ေတြက အတိတ္သခၤါရရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခ်က္၊ ကံရဲ႕အက်ိဳးေပးသာျဖစ္တယ္လို႔ မွတ္လုိက္ပါ။ ေမြးတုန္းက အေကာင္း၊ ၿပီးေတာ့မွ အေၾကာင္းတစ္ခုခုေၾကာင့္ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ျဖစ္ရတာကေတာ့ ကံေၾကာင့္ျဖစ္တာလဲ တစ္စိပ္တစ္ပုိင္းက ပါသလုိ လံုလ ပေယာဂအားနဲခ်က္၊ လုပ္ေဆာင္မႈမွားယြင္းခ်က္ေၾကာင့္ ျဖစ္တာလဲပါတယ္။

ဒီေန႔ ဆက္လက္ေျပာခ်င္တာက ဥဒၶစၥေစတနာၾကဥ္ေသာ အကုသုိလ္ အပုညာဘိသခၤါရေၾကာင့္ အကုသလ၀ိပါက္ဥေကၡာသႏၲီရဏ၀ိညာဏ္စိတ္(၁)ပါးျဖစ္တယ္ဆုိတာပါပဲ။ ဒါကုိ အဟိတ္ပဋိသေႏၶလုိ႔ေခၚပါတယ္။ အပါယ္ဘံုသားေတြ ပဋိသေႏၶေနတဲ့စိတ္ပါပဲ။ သုဂတိအဟိတ္၊ ဒုဂၢတိအဟိတ္ဆုိၿပီး ႏွစ္မ်ိဳးမွတ္လုိက္ေပါ့။ လူ႔ျပည္မွာ လူစင္မမီတဲ့သူေတြ၊ စတုမာရာဇ္နတ္အညံ့စားေတြဟာ သုဂတိဘံုမွာ အဟိတ္ကုသလ၀ိပါက္ ဥေပကၡာသႏၲီရဏစိတ္နဲ႔ ပဋိသေႏၶေနလုိ႔ သုဂတိအဟိတ္လို႔ ေခၚတယ္။ ဒီအေခၚေလးကို မေန႔က မေျပာခဲ့ရလုိ႔ ဒီမွာ ထပ္ေျပာလုိက္တာ။ အပါယ္ေလးဘံု သတၱ၀ါအနႏၲေတြ ကြဲျပားေနေပမယ့္ သူတို႔ရဲ႕ ပဋိသေႏၶ၀ိညာဏ္စိတ္ကေတာ့ အကုသလ၀ိပါက္ဥေပကၡာသႏၲီရဏတစ္ပါးတည္းပဲ ရွိတယ္။ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ စသည့္ ဟိတ္ေျခာက္ပါး မည္သည့္ဟိတ္မွမယွဥ္လို႔ အဟိတ္လုိ႔ေခၚတယ္။ အဟိတ္ပဋိသေႏၶ၊ ဒြိဟိတ္ပဋိသေႏၶနဲ႔ ေနခဲ့ရသူေတြဟာ စ်ာန္မရ၊ မဂ္ဖုိလ္မရႏုိင္ၾကဘူး။ ဒြိဟိတ္က အေလာဘ အေဒါသဟိတ္ႏွစ္ပါးသာယွဥ္ၿပီး အေမာဟဆုိတဲ့ ဉာဏ္မယွဥ္လုိ႔ ဒြိဟိတ္သည္ပင္ စ်ာန္မဂ္မရႏုိင္ေတာ့ သုဂတိအဟိတ္၊ ဒုဂၢတိအဟိတ္ပုဂၢိဳလ္ေတြမွာ ဘယ္လုိလုပ္ရႏုိင္ပါ့မလဲ။ စ်ာန္ မဂ္ ဖုိလ္ဆုိတာ ဉာဏ္ဓာတ္ခံပါမွ ရႏုိင္တဲ့တရားထူးေတြျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေမြးကတည္းက ဉာဏ္ဓာတ္ခံ ပါမလာတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြမွာ တရားထူးရဖုိ႔ အခြင့္အလမ္းမရွိဘူး။ ဒုဂၢတိအဟိတ္ပုဂၢိဳလ္ေတြဆုိတာ ငရဲသားေတြ၊ တိရစၦာန္ေတြ၊ ၿပိတၱာေတြ၊ အသူရကာယ္ေတြေပါ့။ သူတုိ႔ေတြ အမည္ကြဲေနေပမယ့္ ပဋိသေႏၶစိတ္က အတူတူပါပဲ။ သူတို႔ျပဳထားတဲ့ အကုသုိလ္ေစတနာ သခၤါရအားေလ်ာ္စြာ ဘံုေတြကြာသြားေတာ့ ဒုကၡခံရတာလဲ အျပင္း အေပ်ာ့ ကြာျခားသြားတယ္။

ဒီပဋိသေႏၶမ်ိဳးကို ဘာကအက်ိဳးေပးလိုက္တာလဲဆုိရင္ ကုိယ္ျပဳခဲ့တဲ့ အကုသုိလ္ေစတနာ သခၤါရေတြက အက်ိဳးေပးလိုက္တာ။ အကုသုိလ္ေစတနာ (၁၂)ပါးထဲက ဥဒၶစၥေစတနာကေတာ့ အပါယ္ပဋိသေႏၶက်ိဳးကိုမေပးေတာ့ က်န္တဲ့ ေစတနာ(၁၁)ပါး တစ္ပါးပါးက အက်ိဳးေပးလုိက္ရင္ ဒုဂၢတိဘံုေရာက္ရတယ္။ အကုသုိလ္ကုိ ညင္ညင္သာသာလုပ္တာရွိတယ္၊ လိမ္လိမ္မာမာလုပ္တာရွိတယ္၊ ရက္ရက္စက္စက္လုပ္တာရွိတယ္၊ အင္နဲ႔အားနဲ႔လုပ္တာရွိတယ္၊ စိတ္ပါလက္ပါလုပ္တာရွိတယ္၊ အေျခအေနအရ လုပ္ရတာရွိတယ္၊ ဘယ္လုိပင္လုပ္သည္ျဖစ္ေစ ဒုစ႐ုိက္(၁၀)ပါးထဲက တစ္ပါးပါးျဖစ္လို႔ ကမၼပထေျမာက္သြားရင္ေတာ့ အပါယ္ပဋိသေႏၶ အက်ိဳးေပးဖုိ႔ ထုိက္တန္တဲ့ အကုသုိလ္ျဖစ္သြားတာပဲ။ အကုသုိလ္ျပဳတုန္းက ထားခဲ့တဲ့ေစတနာ အနိမ့္အျမင့္ အႏုအၾကမ္းအေပၚမူတည္ၿပီး သူနဲ႔ သင့္ေတာ္တဲ့အပါယ္ဘံုဘ၀ ပဋိသေႏၶ၀ိညာဏ္ ရရွိပါလိမ့္မယ္။

ဘ၀တစ္ခုမွာ ကံေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးျပဳလုပ္ခဲ့ၾကတာပါပဲ။ ကုိယ္ျပဳတဲ့ကံေတြထဲက ကိုယ္စြဲလန္းမႈ ႀကီးတဲ့ကံက ေသခါနီးမရဏာသႏၷေဇာနဲ႔ ေမ်ာေနတဲ့အခ်ိန္မွာ လာေပၚတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကုိယ္က အကုသုိလ္ကံေတြျပန္ျမင္ေနမယ္၊ ဒါမွမဟုတ္ အကုသုိလ္လုပ္တုန္းက ျမင္ကြင္းကို ျပန္ျမင္ေနမယ္၊ ဒါမွမဟုတ္ ေနာက္ေရာက္ရွိမယ့္ အပါယ္ဘံု ဘ၀ပံုသ႑ာန္ေတြ ထင္ျမင္ေနမယ္ဆုိရင္ေတာ့ အပါယ္ေဘး ေျပးမလြတ္ေတာ့ဘူး။ အပုညာဘိသခၤါရက အက်ိဳးေပးၿပီသာမွတ္ေပေတာ့။ အပါယ္ခႏၶာေျပာင္းယူရေတာ့မယ္သာ မွတ္ေပေတာ့။ ကံေတြ အကုန္ခ်ဳပ္ၿငိမ္း႐ုပ္သိမ္းေအာင္ အားမထုတ္ႏုိင္သေရြ႕ ဒီအက်ိဳးေပးေတြက ဆက္ေနမွာပဲ။ တစ္ဘ၀တာမွာ ျပဳခဲ့တဲ့ ေကာင္းကံဆုိးကံေတြထဲက ေသခါနီးထင္လာတဲ့ ကံက ေနာက္ဘ၀ ပဋိသေႏၶကုိ ခ်ိန္းေျပာင္းလုပ္ေပးသြားတာ။ ေသခါနီးကာလမွာ ကုိယ္ျပဳခဲ့တဲ့ ကုသိုလ္ကံကုိျပန္ေျပာင္းသတိရေနမယ္၊ ဒါမွမဟုတ္ ကုသိုလ္ျပဳစဥ္က ျမင္ကြင္းကုိ ႐ုပ္ရွင္ ဗြီဒီယိုမွတ္တမ္းျပန္ၾကည့္ေနရသလုိ ျမင္ေယာင္ေနမယ္၊ ဒါမွမဟုတ္ ကုိယ္ေရာက္ရမယ့္ သုဂတိဘံုဘ၀ဆုိင္ရာ နိမိတ္ေတြထင္ျမင္ေနမယ္ဆုိရင္ေတာ့ သုဂတိခႏၶာ ျပန္ရမွာ ေသခ်ာေနၿပီပဲ။ ဒီေတာ့ ကံေတြမခ်ဳပ္ၿငိမ္းသမွ် ကံရဲ႕အက်ိဳးေပးကုိ ေရွာင္လႊဲလုိ႔မရဘူး။ ကံရဲ႕အက်ိဳးေပးေၾကာင့္ သုဂတိခႏၶာ၊ ဒုဂၢတိခႏၶာ ေျပာင္းလဲယူေနၾကရတာျဖစ္တယ္။ အခုသုဂတိရထားလို႔လဲ ၀မ္းသာေက်နပ္ေနလုိ႔ မျဖစ္ေသးဘူး။ ကံက ေသခါနီးမွာ ခ်ိန္းေျပာင္းလုပ္ေပးလုိက္လုိ႔ ဒုဂၢတိျပန္က်သြားရင္ ျပန္တက္ဖုိ႔ မလြယ္ေတာ့ျပန္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက ေခါင္းေျပာင္းတပ္ေနရတဲ့ သံသရာဒုကၡကို မလုိခ်င္ေအာင္ ေဟာေတာ္မူခဲ့တာ။ ဒီဘ၀လူျဖစ္ေတာ့ လူေခါင္းကေန ေနာက္ဘ၀ေခြးျဖစ္ေတာ့ ေခြးေခါင္းေျပာင္းတပ္ရတယ္တဲ့။ ႏြားျဖစ္ေတာ့ ႏြားေခါင္းေျပာင္းတပ္ရတယ္တဲ့။ ေခါင္းေျပာင္းတပ္ရတဲ့ဒုကၡကလဲ မေသးဘူး။ ငရဲက်ျပန္ေတာ့ အႏွိပ္စက္ခံဘ၀နဲ႔ ေနရ။ တိရစၦာန္ျဖစ္ျပန္ေတာ့ သူမ်ားစားဖတ္၀ါးဖတ္အျဖစ္နဲ႔ေသရ။ သမင္ေလးေတြ ဆတ္ေလးေတြ ဒရယ္ေလးေတြ ယုန္ေလးေတြျဖစ္ေတာ့ သနားကမား သတ္သတ္လြတ္စားတဲ့ အေကာင္ေလးေတြျဖစ္ေနေပမယ့္ ျခေသၤ့တုိ႔ က်ားတုိ႔နဲ႔ေတြ႔ရင္ အရွင္လတ္လတ္၀ါးစားခံၾကရရွာတယ္။ အလြန္အင္မတန္ အေျပးျမန္တဲ့ ျမင္းက်ား၊ အလြန္အင္အားေကာင္းတဲ့ ႏြားေနာက္၊ ေတာကၽြဲလုိမ်ိဳးအေကာင္ေတြေတာင္မွ ေျခေသၤ့၊ သစ္၊ က်ား၊ ၀ံပုေလြလုိအေကာင္မ်ိဳးေတြက အရအမိ၀ုိင္းဖမ္း မေသခင္ အရွင္လတ္လတ္ကုိက္ဖဲ့ ၀ါးစားေနၾကတာကုိ ၾကက္သီးထစရာ ဒစ္ကာဗာရီခ်န္နယ္ေတြမွာ ေတြ႔ရတယ္။ ေအာ္ မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးမိန္႔ေတာ္မူတဲ့စကားရဲ႕ အလြန္အင္မတန္ ေလးနက္တဲ့အဓိပၸါယ္ေတြ ဒီေတာ့မွ ပီပီျပင္ျပင္ေပၚလြင္လာတယ္။ သူမ်ားစားဖတ္၀ါးဖတ္အျဖစ္နဲ႔ ေသၾကရတာတဲ့။ ခႏၶာနဲ႔ဆပ္ၾကရတာတဲ့။ ခႏၶာနဲ႔ေပးဆပ္ေနၾကရတာ။ ကုိယ္လဲ ကံပစ္ခ်လိုက္လုိ႔ ဒီလုိဘ၀ေရာက္သြားရင္ သူတုိ႔လိုပဲ ခႏၶာနဲ႔ ေပးဆပ္ စားဖတ္၀ါးဖတ္ေတြျဖစ္ရမွာပါပဲ။

ဒီေတာ့ သခၤါရေၾကာင့္ ၀ိညာဏ္ျဖစ္တယ္ဆုိတာ ပဋိသေႏၶ၀ိညာဏ္ျဖစ္ေပၚလာတာပါပဲ။ ပဋိသေႏၶ၀ိညာဏ္ျဖစ္သည္ႏွင့္တစ္ၿပိဳင္နက္ ခႏၶာေပၚလာရေတာ့တယ္။ ခႏၶာမွန္လွ်င္ အုိ နာ ေသေျပးမလြတ္ေတာ့ ဒုကၡေအာက္မွာပဲ ပ်ားပ်ား၀ပ္သြားရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ခႏၶာရျခင္းသည္ ဒုကၡသစၥာရလုိက္တာပဲ။ လူခႏၶာ နတ္ခႏၶာ အပါယ္ခႏၶာ မည္သည့္ခႏၶာရသည္ျဖစ္ေစ ကံရဲ႕အက်ိဳးေပးသာျဖစ္တယ္။ ကံရဲ႕အက်ိဳးေပးဆုိတဲ့အတုိင္း အေကာင္းမေပးဘူး၊ အက်ိဳးပဲ ေပးတယ္။ ဒုကၡသစၥာခႏၶာႀကီးပဲ ေပးလိုက္တာ။ လူ႔ဘ၀ လူ႔ခႏၶာရလုိ႔ အက်ိဳးေပးေကာင္းတယ္လို႔ ဆုိႏုိင္ေပမယ့္ အုိနာေသ ဒုကၡႀကီးက ကပ္ပါေနေတာ့ ေကာင္းကြက္ရွာမေတြ႔ႏုိင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဒီခႏၶာနာမ္႐ုပ္ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေရးအတြက္ သာသနာႏွင့္ႀကံဳခုိက္ အားစုိက္ၿပီး ခႏၶာရဲ႕အျပစ္၊ ျဖစ္ပ်က္ဒုကၡေတြႏွိပ္စက္ေနတာကို ဉာဏ္စုိက္လုိ႔ ျမင္ေအာင္ႀကိဳးစားအားထုတ္လုိက္ၾကမယ္ဆုိရင္ျဖင့္ တဏွာ ဥပါဒါန္ ကံ အေၾကာင္းခ်ဳပ္ေတာ့ အက်ိဳးေပး ဇာတိပဋိသေႏၶေတြလဲ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားခဲ့ပါမူ ခႏၶာဒုကၡ၀န္ထုပ္၀န္ပုိးႀကီးကို ထမ္းပုိးသည္ေဆာင္လွည့္လည္ေနရတဲ့ သံသရာခရီးရွည္ႀကီးက အၿပီးတုိင္ ရပ္နားလ်က္ ၿငိမ္းေအးမႈအစစ္အမွန္ ျမတ္နိဗၺာန္ခုိလႈံခြင့္ ရရွိပါလိမ့္မယ္ဆုိတာ တုိက္တြန္းအားေပးလုိက္ပါရေစ။

ေဒါက္တာအရွင္ပါရမီ

No comments:

Post a Comment

Without insight meditation, it is incomplete to be a Buddhist.