Wednesday, July 27, 2011

စူဠေသာတာပန္ မဟာေသာတာပန္အေၾကာင္း အေျဖ

ေမး

ဆရာေတာ္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ ဆရာေတာ္ရွင္းျပထားတဲ့ နာမ႐ူပပရိေစၧဒဉာဏ္ နဲ့ ပစၥယပရိဂၢဟဉာဏ္ ကိုေတာ့ နားလည္ပါျပီ။ ဒါေပမဲ့ ေပၚလာတဲ့ ျမင္စိတ္၊ ၾကားစိတ္၊ နံစိတ္၊ စားစိတ္၊ ယားနာေကာင္းစိတ္၊ ေတြးေတာစိတ္၊ လုိခ်င္စိတ္ (ေလာဘ)၊ ျပစ္မွားစိတ္ (ေဒါသ)၊ မသိစိတ္ (ေမာဟ)၊ ကုသုိလ္ျပဳခ်င္စိတ္ (အေလာဘ)၊ ေမတၱာထားတဲ့စိတ္ (အေလာဘ)၊ ေလကုိသြင္းေသာစိတ္၊ ေလကိုထုတ္ေသာစိတ္ စတဲ့စိတ္ေတြ ကို သတိရလို့ ၾကည့္လိုက္ရင္ ခႏၶာမွာ စိတ္တခုခု ရွိေနတာကိုေတာ့ သိပါတယ္,ဘုရား။ အဲ့ဒီလို သတိနဲ့ ၾကည့္ေပးတာကို ဉာဏ္နဲ႔ ၾကည့္တယ္ေခၚတာလား? ။(ဘယ္စိတ္လာလာ အကုန္ ဉာဏ္နဲ႔ေစာင့္ၾကည့္ ဖို့ ကေတာ့ ခႏၶာအေပၚ သတိ အျမဲမေရာက္မိဘူး။) ဒါေပမဲ့ ရွိေနတဲ့ စိတ္ေတြ ပ်က္သြား တာကို ေတာ့ မျမင္မိေသးဘူး။ (အပ်က္ ျမင္ဖို့ ဘယ္လို႐ႈရပါမလဲ??။) အကယ္၍ `ျဖစ္ပ်က္´ မျမင္ဘဲ ဆရာေတာ္ရွင္းျပထားတဲ့ နာမ႐ူပပရိေစၧဒဉာဏ္ နဲ့ ပစၥယပရိဂၢဟဉာဏ္ ကိုနားလည္တယ္ ဆိုတာ "ပညာသိ မဟုတ္ဘဲ, သညာသိ ျဖစ္ေနမလား???" ဆိုတာကိုလဲ သိခ်င္ပါတယ္၊ ဘုရား။ "နာမ႐ူပပရိေစၧဒဉာဏ္ နဲ့ ပစၥယပရိဂၢဟဉာဏ္" ရရင္ စူဠေသာတာပန္ ျဖစ္ျပီလို့ မွတ္သားဖူးပါတယ္။ `ျဖစ္ပ်က္´ မျမင္ဘဲ အဲ့ဒီ ဉာဏ္ႏွစ္ပါးရျပီ ဆိုတာနဲ့ စူဠေသာတာပန္ လို့ ေျပာလို့ ရျပီလား???။ စူဠေသာတာပန္ က ေကာ မဟာေသာတာပန္ လိုဘဲ ငါးပါးသီလ ျမဲျပီလား ဆိုတာလဲသိခ်င္ပါတယ္၊ဘုရား။ စူဠေသာတာပန္ျဖစ္ျပီ ဆိုရင္ဘဲ အပါယ္တခါး လံုးဝပိတ္ျပီ လို့ ဆိုလိုပါ သလား???။ စူဠေသာတာပန္ ဘဝကေန မဟာေသာတာပန္ မျဖစ္ေသးမွီ အပါယ္ဘံု က်ႏိုင္ပါေသးလား???။ စူဠေသာတာပန္ ကေန မဟာေသာတာပန္ ျဖစ္ဖို့ အမ်ားဆုံးဘယ္ေလာက္ ၾကာႏိုင္ပါသလဲ??။ စူဠေသာတာပန္ အျဖစ္နဲ့ ေသခဲ့ရင္ေကာ သရဏဂံု ပ်က္မွာဘဲလား?? ဒါမွမဟုတ္ မပ်က္ဆီး ေတာ့တဲ့ သရဏဂံု တည္ျပီလား?? ဆိုတာကိုလဲ ရွင္းျပေပးပါပါဘုရား။ တပည့္ေတာ္ ေလွ်ာက္ထားေမးျမန္း တာ အမွားပါရင္ ဝန္ခ်ေတာင္းပန္ပါတယ္၊ဘုရား။ ဆရာေတာ္ဘုရား စိတ္ခ်မ္းသာ၊ ကိုယ္က်မ္းမာ စြာျဖင့္ ခႏၶာ့ဝန္ ကို၊ သာသနာ့ ဝန္ကို ေဆာင္ရြက္ ႏိုင္ပါေစ။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္,ဆရာေတာ္ဘုရား.....

ေျဖ

ေမးခြန္းေတြကို အစီအစဥ္တက်ေတာ့မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ အလ်ဥ္းသင့္သလုိ ေျဖေပးလုိက္မယ္။ စိတ္ကုိ ၾကည့္တယ္ဆုိတာ မ်က္စိမွိတ္ၾကည့္ရတယ္ေလ။ မ်က္စိမွိတ္ၾကည့္ေနခုိက္မွာေတာ့ ျမင္စိတ္မေပၚေတာ့ဘူး။ မ်က္စိမွိတ္ထားလို႔ပါပဲ။ မ်က္စိဖြင့္ထားမွ ျမင္စိတ္ေပၚတာ။ ၾကားစိတ္ရံခါ ေပၚမယ္။ နံစိတ္လဲ သိသိသာသာ ေပၚခ်င္မွ ေပၚမယ္။ သန္႔ရွင္းတဲ့ေနရာမွာ ထိုင္မယ္ဆုိရင္ေပါ့။ ဒါေပမယ့္ အေမႊးတုိင္နံ႔ ပန္းနံ႔ စသည္နံစိတ္ေပၚတတ္ပါတယ္။ စားစိတ္လဲ ေပၚခဲပါတယ္။ ယားနာေကာင္းစိတ္ေတြ ေပၚမယ္။ ေတြးေတာစိတ္ေတြ ေပၚမယ္။ ဒီလုိေပၚေနတဲ့စိတ္ေလးေတြကို ေပၚလာရင္ သတိထား ၀ီရိယစိုက္ ပညာနဲ႔ေစာင့္ၾကည့္ဆုိတဲ့အတုိင္း အာ႐ံုစုိက္ၾကည့္လုိက္ေတာ့ ၾကားစိတ္ေလးလဲ ၾကားၿပီးပ်က္၊ နံစိတ္ေလးလဲ နံၿပီးပ်က္၊ ယားစိတ္ေလးလဲ ယားၿပီးပ်က္၊ ေအာင့္စိတ္ေလးလဲ ေအာင့္ၿပီးပ်က္၊ စားခ်င္စိတ္ေလးလဲ ေပၚၿပီးပ်က္၊ သြားခ်င္စိတ္ေလးလဲ ေပၚၿပီးပ်က္ ဒီလုိ ပ်က္ပ်က္သြားတာေလးေတြ႔ေနမယ္ေလ။ ေပ်ာက္ေပ်ာက္သြားတာ၊ ၾကည့္လုိက္ေတာ့ မရွိေတာ့တာ ေတြ႔ရမယ္ေနာ္။ ကလင္-နဲ႔ အသံၾကားလုိက္တယ္၊ အာ႐ံုစုိက္ၾကည့္လုိက္တယ္၊ အဲဒီအသံကမရွိေတာ့ဘူးေလ။ မရွိေတာ့တာ ပ်က္သြားတာပါပဲ။ ေရေသာက္ခ်င္စိတ္ေလးေပၚလာတယ္။ အာ႐ံုစိုက္ၾကည့္လုိက္တယ္။ ေရမေသာက္ရေသးခင္ ပ်က္သြားတယ္။ ေရေသာက္တဲ့အခ်ိန္ အဲဒီစိတ္က မရွိေတာ့ဘူး။ ေသာက္တဲ့အခ်ိန္က ေသာက္တဲ့စိတ္ေပါ့။ ဒီလုိေပၚတဲ့စိတ္ကေလးေတြကို ေပၚတုိင္း ေပၚတုိင္း စုိက္စုိက္ၾကည့္ေပးေန႐ံုပါပဲ။ ဒါကို ဉာဏ္စိုက္တယ္လုိ႔ ေခၚတယ္ေလ။ စိတ္မေပၚတဲ့အခ်ိန္ဆုိတာ မရွိပါဘူး။ တစ္စိတ္ၿပီး တစ္စိတ္ အၿမဲေပၚေနတယ္။ သတိမထားလို႔သာ မသိလုိက္တာ။ အဲဒီေပၚတဲ့စိတ္တုိင္းကုိ သတိထားၾကည့္ေပးေနလုိက္လုိ႔ မရွိတာေလးေတြ႔ေတြ႔ေနရင္ ေပ်ာက္ေပ်ာက္သြားတာေလး ေတြ႔ေနရင္ ဉာဏ္နဲ႔ၾကည့္ေပးေနတာပါပဲ။ တစ္ခါတစ္ရံ ဘာစိတ္မွမေပၚဘူးလုိ႔ထင္ေနရတာလဲ ရွိတယ္။ အဲဒါ ေမာဟစိတ္ေပၚေနတာ။ အဲဒီစိတ္ကိုလဲ ၾကည့္ေပးေပါ့။ မရွိတာမွာ လမ္းဆံုးတယ္။ ဘယ္စိတ္ေပၚတယ္လုိ႔ မသိခ်င္ေနပါေစ၊ ပ်ံ႕လြင့္စိတ္ေပၚတယ္ဆုိပါစုိ႔။ ဥဒၶစၥပဲ။ ေမာဟေပါ့။ ဒီနာမည္ေတြ မသိခ်င္ေန၊ ပ်ံ႕လြင့္စိတ္ကုိပဲ ၾကည့္ေပးလုိက္။ ဒါဆုိ အဲဒီစိတ္လဲ ေပ်ာက္သြားေရာ။ သိေနတဲ့စိတ္ကေလးေပၚလဲ အဲဒီစိတ္ကုိ ေစာင့္ၾကည့္လုိက္။ ေပ်ာက္သြားတာပဲ။ ဒီလုိ ေပၚဆဲစိတ္ေတြကို စဥ္ဆက္မျပတ္ ေစာင့္ၾကည့္ေပးေနလုိက္ပါ။ တစ္စိတ္ေပ်ာက္ၿပီးမွ ေနာက္တစ္စိတ္ေပၚေပၚလာတာကို ေတြ႔ေတြ႔လာမယ္။ ေနာက္တစ္စိတ္ေပၚခ်ိန္မွာ အရင္စိတ္မရွိေတာ့ဘူးေလ။ အရင္စိတ္ မေပ်ာက္ဘဲ ေနာက္စိတ္ဆုိတာ ေပၚလုိ႔မရဘူး။ ဒါက သူ႔နိယာမပဲ။ တစ္ခ်ိန္မွာ စိတ္က တစ္ခုပဲျဖစ္တာ။ စိတ္ျဖစ္စဥ္က အလြန္လွ်င္ျမန္လြန္းလုိ႔သာ ၿပိဳင္ေပၚေနသလုိ တစ္ခါတစ္ရံ ထင္ေနရတာ။ ေပၚသမွ်စိတ္ေလးေတြကုိသာ ေပၚဆဲအခိုက္ စုိက္စုိက္ၾကည့္ေပးလုိက္။ မရွိေတာ့ဘူး မရွိေတာ့ဘူးလုိ႔ သူတုိ႔က ျပျပသြားတယ္။ ဒါဆုိ အပ်က္ကုိ ျမင္ေနတာပါပဲ။ ေပၚလာတာသိလုိက္တာက အျဖစ္ကိုသိလုိက္တာ၊ မရွိေတာ့တာ သိလုိက္တာက အပ်က္ကိုသိလုိက္တာ။ ျဖစ္တာလဲ မၿမဲဘူး၊ ပ်က္တာလဲ မၿမဲဘူး။ မၿမဲလုိ႔ အနိစၥ၊ သိေနတာေလးက မဂၢ။ စိတ္ေတြက သူ႔သေဘာအတုိင္း ျဖစ္ၿပီး ပ်က္ေနၾကတာ။ ဒါကုိ ကုိယ္က ျမင္ေအာင္ ဉာဏ္စုိက္ၿပီး ေစာင့္ၾကည့္ေပးေနလုိက္တာပါ။ ကုိယ္မၾကည့္လဲ သူကေတာ့ ပ်က္ေနတာပဲ။ ဒါက သူ႔နိယာမ။ ကုိယ္က မၾကည့္ေတာ့ ဉာဏ္မေပၚဘူး။ ဉာဏ္မေပၚေတာ့ မဂ္မ၀င္ဘူး။ ၀ိပႆနာမျဖစ္ဘူး။ ၾကည့္လုိက္ေတာ့ ေပၚတာလဲသိ၊ ပ်က္တာလဲသိ သိသိလာတယ္။ မဂ္၀င္လာတယ္။ မဂ္၀င္ေတာ့ ၀ိပႆနာဉာဏ္ျဖစ္ေနတာပါပဲ။

နာမ္႐ုပ္ ကြဲကြဲျပားျပား သိတာက နာမ႐ူပပရိေစၦဒဉာဏ္ပါပဲ။ အေၾကာင္းအက်ိဳး သိျမင္သေဘာေပါက္လက္ခံတာက ပစၥယပရိဂၢဟဉာဏ္ပါပဲ။ ဒီလုိရွင္းျပထားလုိ႔ သိေနတာက သညာသိအဆင့္ပဲ ရွိေနေသးတယ္ေလ။ ဉာတပရိညာအဆင့္ေပါ့။ ဒီအသိရွိထားဖုိ႔လဲ လုိအပ္ပါတယ္။ ဒီလုိမွ သိမထားရင္ ပညာသိအဆင့္ေရာက္ဖုိ႔ ေႏွာင့္ေႏွးႀကံ႕ၾကာတတ္တယ္။ ဒါကုိ ကုိယ္တုိင္ အားထုတ္ၿပီး ၾကည့္လုိက္တဲ့အခါ ကိုယ္ေတြ႔ ေတြ႔သိလာေတာ့ ပညာသိျဖစ္လာတာေပါ့။ ျဖစ္ပ်က္ဆုိတာ ဒါပါလားလုိ႔ ကုိယ္ေတြ႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ် သိလာတဲ့အခါ ပညာသိျဖစ္လာတာပါပဲ။ သညာသိေလာက္နဲ႔ေတာ့ စူဠေသာတာပန္လို႔ ေျပာလုိ႔ မလံုေလာက္ေသးဘူး။ ကုိယ္ေတြ႔သိေအာင္ အားထုတ္ၾကည့္လုိ႔ ေအာ္ ေပၚတဲ့စိတ္ေလးက နာမ္တရားပဲ၊ နာမ္တရားေလးက ျဖစ္ပ်က္သြားတာပဲလုိ႔ သိသိလာမယ္။ လႈပ္တာေလးက ႐ုပ္ပဲ၊ ၿငိမ္တာေလးက ႐ုပ္ပဲ၊ ေရႊ႕တာေလးက ႐ုပ္ပဲ၊ ျပင္တာေလးက ႐ုပ္ပဲလုိ႔ သိသိလာမယ္။ ဒီလုိသိလာေတာ့ ျဖစ္ပ်က္မျမင္ေသးေပမယ့္ နာမ႐ူပပရိေစၦဒဉာဏ္အဆင့္ေတာ့ တက္ေနတယ္။ ျဖစ္သမွ်တုိင္းဟာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ အက်ိဳးတရားေတြပါလားလုိ႔လဲ သိသိလာမယ္။ ပ်က္တာဟာ အေၾကာင္းမဲ့ ပ်က္တာမဟုတ္ဘူး၊ အေၾကာင္းပ်က္လုိ႔ အက်ိဳးပ်က္တာလို႔ ျပန္ဆင္ျခင္ႏုိင္လာမယ္။ စိတ္ေတြ ပ်က္တယ္ဆုိတာ စိတ္ျဖစ္ေၾကာင္း ႐ုပ္က ပ်က္လုိ႔ ပ်က္ရတာပဲ။ ႀကားစိတ္ဆုိတာ နား အသံတုိက္လုိ႔ေပၚတယ္။ နားပ်က္တာ မရွင္းရင္ အသံ႐ုပ္ကိုဆင္ျခင္ၾကည့္ေပါ့။ တကယ္ေတာ့ နားလဲ မၿမဲ အသံလဲမၿမဲဘူး။ သူတုိ႔မၿမဲလုိ႔ သူတို႔ မွီေပၚရတဲ့ ၾကားစိတ္လဲ မၿမဲဆုိတာ ဆင္ျခင္ႏုိင္လာမယ္။ ဒါေတြက သံသယျဖစ္လာမွ ဆင္ျခင္ရမွာေတြပါ။ ျဖစ္ပ်က္႐ႈေနစဥ္မွာ ဘာေၾကာင့္ပ်က္ပ်က္သြားတာပါလိမ့္မလဲလို႔ သံသယ ၀ိစိကိစၦာ၀င္လာရင္ ဆင္ျခင္ေပးရတယ္။ ႐ႈလဲ႐ႈႏုိင္မယ္၊ ဒီလုိသံသယ၀င္လာရင္လဲ အေၾကာင္းအက်ိဳး ေထာက္ဆဆင္ျခင္ႏုိင္မယ္ဆုိရင္ အပြားဉာဏ္လုိ႔ေခၚတဲ့ တီရဏပရိညာအဆင့္ေရာက္လာတယ္။ ဒီလုိ ႐ုပ္နာမ္ကြဲ ေၾကာင္းက်ိဳးျမင္၊ အပြားဉာဏ္၀င္ေနမယ္ဆုိရင္ စူဠေသာတာပန္လုိ႔ ေခၚလုိ႔ရေနပါၿပီ။ သညာသိနဲ႔ သိေန႐ံုေလာက္နဲ႔ေတာ့ မေခၚႏုိင္ေသးဘူးလုိ႔ မွတ္ရမယ္။

စူဠေသာတာပန္အဆင့္ေရာက္ေနရင္ ကုိယ္က်င့္တရားလဲ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ေနထုိင္တတ္လာၿပီျဖစ္လို႔ ငါးပါးသီလဟာ မဟာေသာတာပန္ေလာက္ မခုိင္ၿမဲေသးေပမယ့္ ေတာ္ေတာ္ခုိင္ၿမဲေနပါၿပီ။ ဒီေတာ့ ဒီေနရာမွာ အထူးေျပာလုိတာက တရားအားထုတ္႐ံုနဲ႔ မၿပီးေသးဘူး၊ တရားလဲ ကိန္းဖုိ႔လုိေသးတယ္ဆုိတာပါပဲ။ တရားအားထုတ္ေနခ်ိန္မွာေတာ့ ငါးပါးသီလ လံုေနတယ္။ တရားအလုပ္ကလဲ ျဖဳတ္ေရာ ကံငါးပါး သတိမထားမိေတာ့ဘူးဆုိရင္ ဒါက အားထုတ္ခ်ိန္မွာပဲ စူဠေသာတာပန္ျဖစ္ေနမွာေပါ့။ အားမထုတ္တဲ့အခ်ိန္ေရာက္ေတာ့ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ (အႏၶပုထုဇဥ္) ျပန္ျဖစ္သြားျပန္တယ္။ ဒီလုိမျဖစ္ဖုိ႔ တရားအားထုတ္ခ်ိန္မွာ တရားနဲ႔ေနသကဲ့သုိ႔ တရားျဖဳတ္ခ်ိန္မွာလဲ ႐ႈမွတ္မႈေတြ နားထားေစဦးေတာ့ တရားနဲ႔အညီေနထုိင္တတ္ရပါမယ္။ စူဠေသာတာပန္ျဖစ္ၿပီ အပါယ္မလားေတာ့ဘူးဆုိၿပီး သီလဥေပကၡာျပဳလုိက္မယ္ဆုိရင္ ဒံုရင္းျပန္ေရာက္သြားေတာ့တာပဲ။ စူဠေသာတာပန္အပါယ္မေရာက္တာက သီလလံု၊ သရဏဂံုၿမဲလုိ႔ အပါယ္မေရာက္တာ။ မဟာေသာတာပန္ အပါယ္မေရာက္တာကလဲ သီလလံု သရဏဂံုၿမဲလုိ႔ အပါယ္မေရာက္တာ။ ဒီေတာ့ မဟာေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္တို႔ဟာ သီလလဲလံု သရဏဂံုလဲၿမဲေနသလုိ ကုိယ္ကလဲ သီလလံုေအာင္ သရဏဂံုလဲ ၿမဲေအာင္ တရားကိန္းေနမယ္ဆုိရင္ စူဠေသာတာပန္ဟာလဲ အပါယ္မက်ေတာ့ပါဘူး။ သုိ႔ေသာ္ စူဠေသာတာပန္ဟာ အပါယ္တံခါးလံုး၀ပိတ္ၿပီလုိ႔ မဆုိႏုိင္ေသးဘူးေနာ္။ ေနာက္ဘ၀ အပါယ္မက်တာပဲ ရွိတာ။ ဟုိေနာက္ေနာက္ဘ၀ေတြမွာ အယူမွား အက်င့္မွားရင္ အပါယ္လားဦးမွာပဲ။ သရဏဂံုကေတာ့ ေသရင္ ပ်က္တယ္ေလ။ ဒီေတာ့ လုိရင္းေျပာလုိက္မယ္။ ႐ုပ္နာမ္ကြဲ၊ ေၾကာင္းက်ိဳးျမင္ (ဒီမွာတင္ ဒိ႒ိအသိနဲ႔စင္တယ္)၊ ျဖစ္ပ်က္႐ႈ (ဒိ႒ိအပြားနဲ႔စင္တယ္)၊ သီလလံုေအာင္ထိန္း၊ သရဏဂံုလံုေအာင္ေစာင့္မယ္ဆုိရင္ ဒါဟာ စူဠေသာတာပန္ပါပဲ။ အပါယ္မက်ေတာ့ပါဘူး။

စူဠေသာတာပန္ကေန မဟာေသာတာပန္ျဖစ္ဖို႔ အခ်ိန္အကန္႔အသတ္ကို ပုိင္းျခားေျပာျပလုိ႔ မရႏုိင္ပါဘူး။ ပုဂၢိဳလ္အမ်ိဳးမ်ိဳး စ႐ိုက္အေထြေထြရွိေနေလေတာ့ ဉာဏ္အရည္အေသြးေတြ ျခားနားခ်က္ရွိေနတယ္။ ျဖစ္ပ်က္ျမင္လုိ႔ ျမင္တဲ့အတုိင္း ကိေလသာ အ၀င္မခံဘဲ တစ္စုိက္မတ္မတ္ မေလွ်ာ့ေသာဇြဲနဲ႔ ႀကိဳးစားသြားမယ္ဆုိရင္ေတာ့ မနက္အားထုတ္၊ ညေနရ။ ညေနအားထုတ္ မနက္ရဆုိၿပီး ဘုရားေဟာေတာ္မူခ်က္ရွိပါတယ္။ ျဖစ္ပ်က္ျမင္ႏုိင္တဲ့ဉာဏ္အေျခခံရွိဖုိ႔ေတာ့လုိအပ္တာေပါ့။ ျဖစ္ပ်က္ျမင္လ်က္အားထုတ္ရင္ (၇)ရက္အတြင္း သို႔မဟုတ္ (၇)လအတြင္း သုိ႔မဟုတ္ (၇)ႏွစ္အတြင္းရမယ္လုိ႔ေဟာေတာ္မူခ်က္လဲ ရွိပါတယ္။ မဟာသတိပ႒ာနသုတ္မွာေဟာေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။

ဒီဘ၀ ျဖစ္ပ်က္ျမင္ေနေအာင္႐ႈ၊ အၿမဲမျပတ္ႀကိဳးစား႐ႈေနလုိ႔ရွိရင္ ႐ႈေနတဲ့ ေလာကီမဂ္ဉာဏ္ေလးေပၚေနပါတယ္။ ႐ႈေနတဲ့အခုိက္မွာ မဂ္ဉာဏ္ေပၚေနတယ္။ ဒီဉာဏ္ေလးနဲ႔သာ ေသသြားမယ္ဆုိရင္ ေနာက္ဘ၀ နတ္ျပည္ေရာက္ၿပီး ဆက္လက္တရားအားထုတ္လ်က္သား ျဖစ္ေနမယ္။ လူ႔ဘ၀က ၀ိပႆနာဉာဏ္က နတ္ျပည္အထိ ဆက္ျဖစ္ေနၿပီး ဟုိ နတ္ျပည္ေရာက္ေတာ့လဲ ဆက္လက္အားထုတ္လ်က္ျဖစ္သြားေတာ့ နတ္ရဲ႕ဉာဏ္က လူထက္အဆမ်ားစြာလ်ဥ္ျမန္ထက္ျမက္သျဖင့္ ခဏခ်င္းနဲ႔ပဲ အဲဒီမွာ မဟာေသာတာပန္တည္သြားပါလိမ့္မယ္။ နတ္ျဖစ္မွန္းမသိခင္ ေသာတာပန္တည္ပါလိမ့္မယ္။ နတ္ျဖစ္မွန္းသိလုိက္ေတာ့ ေသာတာပန္တည္ၿပီးျဖစ္ေနၿပီတဲ့။ နတ္ျဖစ္မွန္းသိတာက ေနာက္က်ေသးတယ္၊ ေသာတာပန္ျဖစ္တာက အရင္ဦးေနတယ္တဲ့။ ဒါေၾကာင့္ ဒီဘ၀ ျဖစ္ပ်က္မဂ္ကုိက္ေအာင္ ႐ႈေနတဲ့ ၀ိပႆနာဉာဏ္ေလးနဲ႔သာ ေသႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားလုိက္မယ္ဆုိရင္ ေနာက္ဘ၀ က်ိန္းေသ မဟာေသာတာပန္ျဖစ္မယ္လို႔ ေျဖၾကားေပးလုိက္ပါတယ္။

ေဒါက္တာအရွင္ပါရမီ

No comments:

Post a Comment

Without insight meditation, it is incomplete to be a Buddhist.