ခႏၶာျဖစ္ေၾကာင္းနဲ႔ ခႏၶာ့ျဖစ္စဥ္ (၃)

ေမးမယ္ဆုိရင္ ေမးသင့္တဲ့ ေနာက္သစၥာတစ္ခုက နိေရာဓသစၥာ၊ ဒုကၡခ်ဳပ္တာဟာ နိေရာဓသစၥာပါပဲ။ ခႏၶာငါးပါး ဒုကၡသစၥာႀကီးဟာ ႐ႈရင္းမတၱနဲ႔ ဉာဏ္ရင့္လို႔ ဉာဏ္ေအာက္မွာ ေပ်ာက္သြားရင္ ခႏၶာေပ်ာက္သြားတယ္။ ခႏၶာေပ်ာက္တာသည္ ဒုကၡေတြေပ်ာက္တာပါပဲ။ ဒုကၡေပ်ာက္ေတာ့ နိေရာဓသစၥာေပၚတယ္။ ဒုကၡေတြေပ်ာက္သြားတာဟာ နိဗၺာန္ပဲတဲ့။ ခႏၶာငါးပါး ေပၚရာခႏၶာတစ္ခုခုကို ျဖစ္ပ်က္႐ႈလုိက္ေတာ့ သူတို႔က အတြဲလုိက္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကိုယ္႐ႈတာတစ္ခုေပ်ာက္သြားလုိ႔ရွိရင္ အတြဲလိုက္ အကုန္ေပ်ာက္တယ္။ ဘာေတြအကုန္ေပ်ာက္သြားတာလဲဆုိရင္ ဒုကၡသစၥာ အကုန္ေပ်ာက္သြားတာ။ ဒုကၡေတြ တစ္ၿပံဳႀကီးေပ်ာက္သြားတာဟာ ဒုကၡနိေရာေဓာ နိဗၺာနံ။ ဒါဟာ နိေရာဓသစၥာသိတာပဲ။ ဒုကၡနဲ႔ အုိးစားကြဲတဲ့အဆင့္ေရာက္ခြင့္ရတယ္။ ဒုကၡမရွိတာ နိေရာဓသစၥာပဲလုိ႔ သိေတာ့ ဒီနိေရာဓသစၥာရေအာင္ ႀကိဳးစားခ်င္စိတ္ေပၚျခင္းဆုိတဲ့ ေကာင္းက်ိဳးေတြရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေမးခ်င္ရင္ သစၥာေမးဖုိ႔ အေရးႀကီးတယ္တဲ့။

ျဖစ္ပ်က္ဟာ ဒုကၡသစၥာ၊ ႐ႈေနတဲ့ဉာဏ္ေလးက မဂၢသစၥာ။ ဒါေတြ ဉာဏ္နဲ႔သိေအာင္႐ႈမွ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္က ျပတ္မွာ။ ျပတ္ေအာင္ျဖတ္တာဟာ မဂ္ကျဖတ္တာပါ။ မဂ္သည္ ကိေလသာေတြကို ျဖတ္တယ္။ ၀ိညာဏ္နဲ႔ တဏွာလဲ မဆက္ေတာ့ဘူး။ နာမ္႐ုပ္နဲ႔ တဏွာ၊ သဠာယတနနဲ႔ တဏွာ၊ ဖႆနဲ႔ တဏွာ၊ ေ၀ဒနာနဲ႔ တဏွာေတြလဲ မဆက္ေတာ့ေအာင္ ျဖတ္တာသည္ မဂ္။ ဒီအစပ္ကိုျပတ္ဖို႔ ၀မ္းထဲက မဂ္ထားၿပီး ေ၀ဒနာ႐ႈ၊ ဖႆ႐ႈ၊ ဒီေနရာမွာ မဂ္ေပၚတယ္။ မဂ္သည္ ဒီ ၀ိညာဏ္ နာမ္႐ုပ္ သဠာယတန ဖႆ ေ၀ဒနာ ငါးခုနဲ႔ ဆက္ေနတဲ့ တဏွာကို ျဖတ္ခ်လုိက္တယ္။ ျဖစ္ပ်က္ကို ျမင္ေအာင္ၾကည့္ေနတာဟာ တဏွာကုိ မဂ္နဲ႔ျဖတ္ေနတာပဲ။ (၂) (၃) မဆက္ရေအာင္ျဖတ္ေနတာ။ ဒီလုိသိလို႔ သိတဲ့အတုိင္း က်င့္ရင္ အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားလုိ႔ မဂၢသစၥာနဲ႔ေမးရင္ ေမးသင့္တဲ့ေမးခြန္းပဲလုိ႔ အရွင္မဟာကႆပမေထရ္ျမတ္ႀကီးက ေျဖေတာ္မူတယ္။ သစၥာနဲ႔ေမးလို႔ရွိရင္ ရွိတာက သစၥာရွိတာမို႔ သစၥာနဲ႔ေမးမွ ေမးထုိက္တဲ့ေမးခြန္း၊ ေျဖထုိက္တဲ့ေမးခြန္းျဖစ္တယ္။

မရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါနဲ႔ေမးရင္ ဒိ႒ိနဲ႔ေမးတာျဖစ္တယ္။ ေျဖေတာ့လဲ ဒိ႒ိနဲ႔ေျဖတာမ်ိဳးသာ ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ သတၱ၀ါေသၿပီးေနာက္ ျဖစ္ေသးသလား စသည္ေမးရင္ မေျဖထုိက္ဘူးဆုိတာရွင္းေလာက္ပါၿပီ။ ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါ ေျပာလုိ႔ရပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ အထင္လဲ ဒီအတုိင္းပဲဆုိရင္ေတာ့ သတၱ၀ါေသၿပီးေနာက္ ျဖစ္ေသးတယ္ထင္ေနရင္ သႆတဒိ႒ိ၊ မျဖစ္ေတာ့ဘူးထင္ရင္ ဥေစၧဒဒိ႒ိျဖစ္တယ္။ ကုသုိလ္လုပ္လဲ ဒိ႒ိတန္းလန္းနဲ႔ လုပ္တဲ့ကုသုိလ္ဟာ နိဗၺာန္မေရာက္ဘူး၊ နတ္ရြာသုဂတိေတာ့ ေရာက္တယ္။ ဒါျဖင့္ ကုသုိလ္လုပ္ေတာ့ ၀ဋဒါန ၀ဋသီလပဲျဖစ္မယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆိုေတာ့ ခႏၶာတည္းဟူေသာ ဒုကၡ၀ဋ္ကုိ ရွည္ေအာင္ ဆက္ေအာင္ ႀကိဳးစားတာျဖစ္တဲ့အတြက္ ၀ဋ္လည္တဲ့ကုသုိလ္ပဲ ျဖစ္တယ္။ ၀ဋ္ရွိေနတာကုိ ရွိမွန္းလဲမသိေတာ့ ဒီ၀ဋ္ကုိလဲ ရွည္ခ်င္၊ ေနာင္၀ဋ္ကုိလဲ ရခ်င္ၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပုဂၢိဳလ္ သတၱ၀ါ အေျပာသာရွိပါေစ၊ အထင္မရွိပါေစနဲ႔။ ဘယ္သူေတာ့ ေသသြားၿပီလို႔ ေျပာေတာ့ ေျပာတာေပါ့။ တကယ္ကေတာ့ စုတိစိတ္ ခ်ဳပ္တာသာ ျဖစ္တယ္။ စုတိစိတ္ခ်ဳပ္ၿပီး သံသရာခရီးမဆံုးေသးက ပဋိသေႏၶစိတ္ေပၚမွာပဲ။ သူဘယ္ဘံုေရာက္သြားပါလိမ့္မလဲဆုိတာေတြက အေျပာသာရွိပါေစ၊ အထင္မရွိပါေစနဲ႔။ ဒါျဖင့္ ၀စီကံသာ ရွိတယ္၊ မေနာကံ မလုိက္ဘူး။ ေျပာလဲေျပာ၊ ေျပာသလုိလဲ ထင္ေနမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ၀စီကံေရာ မေနာကံေရာပဲ။

ပုစၧာ(၄)ခုက-

၁။ သတၱ၀ါေသရင္ ျဖစ္ေသးလား။

၂။ သတၱ၀ါေသရင္ မျဖစ္ေတာ့ဘူးလား။

၃။ သတၱ၀ါေသရင္ ျဖစ္ခ်ည္တစ္လွည့္ မျဖစ္ခ်ည္တစ္လွည့္လား။

၄။ သတၱ၀ါေသရင္ မျဖစ္သည္မဟုတ္၊ ျဖစ္သေယာင္ေယာင္လား။

ေမးခြန္း(၄)ခုလံုးဟာ သတၱ၀ါမရွိတဲ့အတြက္ မေျဖေကာင္းတဲ့ေမးခြန္းေတြခ်ည္းပဲ။ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္က သက္ေသခံေနတယ္။ ခႏၶာ့ျဖစ္စဥ္က သက္ေသျပေနတယ္။ ခႏၶာ့ျဖစ္စဥ္ထဲမွာပါရင္ေတာ့ ရွိတယ္လို႔ေျပာရတယ္။ မပါေတာ့ မရွိတာ ထင္ရွားေနၿပီေပါ့။ တကယ္ေတာ့ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္စက္၀ုိင္းႀကီးက မွတ္တမ္းပါ။ ခႏၶာထဲမွာ ဒီတရားေတြ လွည့္ေနတယ္လုိ႔ သိေအာင္ေျပာတာ။ ဒါေၾကာင့္ မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက `ပဋိစၥသမုပၸါဒ္စက္၀ုိင္းႀကီးနဲ႔ နားလည္တာက အလကားနားလည္တာ၊ ကုိယ့္ခႏၶာစက္၀ုိင္းကုိ နားလည္မွ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကုိနားလည္တာလို႔မွတ္ပါ´လုိ႔ ေသေသခ်ာခ်ာ မွာေတာ္မူထားပါတယ္။ ကုိယ့္ခႏၶာၾကည့္ရင္ ဒီလုိလည္တယ္၊ လည္တာကိုျပတ္ခ်င္ရင္ ဒီလုိျဖတ္မွျပတ္တယ္ဆုိတာကုိ သိေအာင္ ပံုစံအေနနဲ႔သာ ျပထားတာျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ စက္၀ုိင္းထဲမွာပဲ နားလည္ေန႐ံုနဲ႔ မၿပီးဘူး။ ကိုယ့္ခႏၶာထဲမွာ တကယ္ဉာဏ္နဲ႔ နားလည္မွ ၿပီးမွာ။

ဘယ္လုိနားလည္ရမွာလဲဆုိေတာ့ ခႏၶာထဲမွာ သုခေ၀ဒနာေလးေပၚတယ္၊ ျဖစ္ပ်က္႐ႈလုိက္ေတာ့ ေ၀ဒနာက ျဖစ္ပ်က္၊ ႐ႈတာက မဂ္။ ခႏၶာထဲမွာ ေ၀ဒနာပစၥယာ တဏွာ မလာေတာ့ဘူး။ ခႏၶာ့ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ျပတ္သြားတယ္။ ခႏၶာထဲမွာ ႐ႈေတာ့ မဂ္ကလဲ ခႏၶာထဲမွာပဲ ေပၚတယ္။ ခႏၶာထဲမွာေပၚေတာ့ ခႏၶာထဲမွာပဲ ျပတ္တယ္၊ စက္၀ုိင္းထဲမွာျပတ္တာမဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ဒီစက္၀ုိင္းဟာ နမူနာအျဖစ္နဲ႔သာ ျပထားတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စက္၀ုိင္းထဲမွာ နားလည္ေန႐ံုနဲ႔ မၿပီးေသးဘူး၊ ခႏၶာထဲမွာနားလည္ဖို႔ က်န္ေသးတယ္။ က်န္ေတာ့ ဒီမွာ သဠာယတန႐ႈလုိက္တယ္။ စကၡဳ ေသာတ ဃာန ဇိ၀ွါ ကာယ မန (စိတ္) ေတြ ျဖစ္ပ်က္႐ႈလိုက္ရင္ မဂ္က ဒီၾကားမွာေပၚတယ္။ ဘယ္ဟာ႐ႈ႐ႈ မဂ္က ဒီၾကားမွာပဲ ေပၚတယ္။ ေပၚေတာ့ တဏွာျပတ္သြားလို႔ တဏွာနိေရာေဓာ နိဗၺာနံ ဘက္ထြက္သြားတယ္။ ဒီဘက္ ပစၥဳပၸန္အေၾကာင္းအျခင္းအရာငါးပါးေတြ မလာေတာ့ဘူး။ ဒါဆို အနာဂတ္ခႏၶာျပတ္ေတာ့မယ္။ ဒါေၾကာင့္ စက္၀ိုင္းၾကည့္ၿပီး ကုိယ့္ခႏၶာနဲ႔ ျပန္ဟပ္ရမယ္။ ခႏၶာထဲျပန္ဟပ္ၿပီး ကုိယ့္ခႏၶာထဲကျဖစ္စဥ္ေတြ ျပတ္ေနသလား၊ လည္ေနသလားဆုိတာ ၾကည့္ရမယ္။ လည္ေနတယ္ဆုိရင္ သံသရာခရီးသည္၊ ႐ႈလုိ႔ ျပတ္ေနတယ္ဆုိရင္ (၂) (၃) မဆက္ေတာ့ သံသရာခရီးဆံုးတယ္။

ေဒါက္တာအရွင္ပါရမီ

Comments

Popular posts from this blog

ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ လမ္းၫႊန္ (၁)

PhD က်မ္းျပဳနည္း လမ္းၫႊန္

အာဃာတ၀တၳဳ (၁၀)ပါး