Sunday, March 13, 2011

ခႏၶာျဖစ္ေၾကာင္းနဲ႔ ခႏၶာ့ျဖစ္စဥ္ (၂)

အရွင္သာရိပုတၱရာက ဆက္ေမးတယ္။ `အရွင္ဘုရား သတၱ၀ါေသရင္ မျဖစ္ေတာ့ဘူးလား´တဲ့။ ဒါလဲ မေျဖေကာင္းတဲ့ အေမးပဲတဲ့။ အရွင္မဟာကႆပမေထရ္ျမတ္ႀကီးက ျပန္ေျဖလုိက္တယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိရင္ ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါ မရွိလုိ႔။ သတၱ၀ါမရွိေတာ့ ျဖစ္ မျဖစ္ေမးေနေသာ္လဲ အပုိပဲ။ ဒီလုိသိတာသည္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္နားလည္လို႔။ ဒါမသိလို႔ရွိရင္ သတၱ၀ါေသရင္ မျဖစ္ေတာ့ဘူးထင္တယ္ဆိုၿပီး ၀ိစိကိစၧာက လာမယ္။ ေသရင္ ဘာမွျဖစ္စရာမရွိေတာ့ဘူးဆုိရင္လဲ ဥေစၧဒဒိ႒ိ၀င္လာမယ္။ ေသရင္ ျဖစ္တယ္ဆုိေတာ့ သႆတဒိ႒ိ၊ ေသရင္မျဖစ္ေတာ့ဘူးဆုိေတာ့ ဥေစၧဒဒိ႒ိ။ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္နားမလည္လုိ႔ရွိရင္ သႆတဒိ႒ိေသာ္လည္းေကာင္း ဥေစၧဒဒိ႒ိေသာ္လည္းေကာင္း ျဖစ္တယ္။

တတိယေမးခြန္းက `သတၱ၀ါေသၿပီးေနာက္ ျဖစ္ခ်ည္တစ္လွည့္ မျဖစ္ခ်ည္တစ္လွည့္လား´။ ဒါလဲ မေျဖေကာင္းဘူးတဲ့။ သတၱ၀ါမွမရွိဘဲ၊ စုတိၿပီးရင္ ပဋိသေႏၶေပၚတာပဲ ရွိတယ္။ စုတိကလဲ စိတ္ပဲ၊ ပဋိသေႏၶကလဲ စိတ္ပဲ။ တစ္စိတ္ၿပီးရင္ တစ္စိတ္ေပၚတာသာ ရွိတယ္။

ေနာက္တစ္ခါ `သတၱ၀ါေသရင္ မျဖစ္သည္မဟုတ္၊ ျဖစ္တဲ့သေဘာေလးမ်ား ရွိေသးလား´။ ဒါလဲ မေျဖေကာင္းဘူးတဲ့။ ဘာလို႔လဲဆုိရင္ သတၱ၀ါမရွိလုိ႔ပဲ။ ေသတာ သတၱ၀ါလားဆုိရင္ စုတိစိတ္၊ ျဖစ္တာ သတၱ၀ါလားဆုိေတာ့ ပဋိသေႏၶစိတ္။ စုတိၿပီး ပဋိသေႏၶလာတာပဲ ရွိတယ္။ ပဋိသေႏၶမလာဘဲ နိဗၺာန္ေရာက္သြားၾကတဲ့သူမ်ားမွာေတာ့ စုတိၿပီးရင္ နိဗၺာန္ေရာက္တာပဲ။ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္လဲနားလည္ ယံုမွားျခင္းလဲေပ်ာက္ ႐ုပ္နာမ္လဲသိလို႔ ဒီအသိဉာဏ္ရလာတာ။

`ဒီအေမးေတြကို မေျဖေကာင္းတာက ဘာေၾကာင့္လဲ´လို႔ေမးျပန္တယ္။ `မေျဖေကာင္းတာက အက်ိဳးစီးပြားကလဲ ဘာမွမရွိ၊ နိဗၺိႏၵဉာဏ္ျဖစ္ဖုိ႔လဲ မပါ၊ ရာဂကင္းဖုိ႔လဲ မျဖစ္၊ ကိေလသာၿငိမ္းဖုိ႔လဲ မဟုတ္၊ နိဗၺာန္ေရာက္ဖို႔လဲ မပါလို႔ပါပဲ´တဲ့။ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားကလဲ မေျဖဘူး၊ အရိယာပုဂၢိဳလ္ေတြကလဲ မေျဖဘူး။

`ဒါျဖင့္ ဘယ္လုိေမးမွ အက်ိဳးရွိပါမလဲ´။ `ဘယ္ဟာဒုကၡသစၥာလဲဆုိရင္ အက်ိဳးရွိတယ္၊ ဘယ္ဟာသမုဒယသစၥာလဲလို႔ေမးရင္ အက်ိဳးရွိတယ္၊ ဘယ္ဟာနိေရာဓသစၥာလဲဆုိရင္ အက်ိဳးရွိတယ္၊ ဘယ္ဟာမဂၢသစၥာလဲဆုိရင္လဲ အက်ိဳးရွိတယ္´တဲ့။ ဒီခႏၶာႀကီးဟာ ဒုကၡသစၥာပဲ ဆုိရင္ ဒုကၡသစၥာမွန္းသိေတာ့ ၿငီးေငြ႔တယ္။ ၿငီးေငြ႔ေတာ့ ရာဂကင္း၊ ရာဂကင္းေတာ့ နိဗၺာန္ရတယ္။

ဒါျဖင့္ အတိတ္က ဘာေတြလုပ္ခဲ့လဲလုိ႔ေမးရင္ အ၀ိဇၨာ သခၤါရ တဏွာ ဥပါဒါန္ ကမၼဘ၀ေတြ လုပ္ခဲ့တယ္။ သမုဒယသစၥာေတြပဲ။ နံပါတ္ (၁)ကိုေမးလုိက္တာ။ အတိတ္က ကုိယ့္သႏၲာန္မွာ ဒီတရားေတြေပၚခဲ့တယ္လို႔ အမွန္သိရတယ္။ သမုဒယသစၥာေပၚခဲ့တာေပါ့။ ဘယ္ဘ၀ကလဲဆိုရင္ အတိတ္ဘ၀က။ အတိတ္က ပုဂၢဳိလ္သတၱ၀ါနဲ႔ ေနခဲ့တာမဟုတ္ဘူး။ မသိတဲ့ အ၀ိဇၨာနဲ႔ေနခဲ့တယ္။ တစ္ခါတစ္ရံက်ေတာ့ လုိခ်င္မႈ စားခ်င္မႈ အိပ္ခ်င္မႈ တဏွာနဲ႔ ေနခဲ့တယ္။ တစ္ခါတစ္ရံ သားသမီး ပစၥည္းဥစၥာ စြဲလမ္းမႈဥပါဒါန္နဲ႔ေနခဲ့တယ္။ တစ္ခါတစ္ရံ ကာယကံနဲ႔ ျပဳလုပ္ ၀စီကံနဲ႔ ေျပာဆုိၿပီးေနခဲ့တယ္။ အတိတ္က ဘာေတြမ်ား လုပ္ခဲ့ၾကပါလိမ့္မလဲဆုိရင္ အ၀ိဇၨာ တဏွာ ဥပါဒါန္ ကံေတြလုပ္ခဲ့ၾကတယ္။ ဒါဟာ လြန္ေလၿပီးေသာ အတိတ္ကာလ။ အတိတ္အေၾကာင္းတစ္လႊာဆုိတာပါပဲ။ ဘာသစၥာမ်ားႀကိဳးစားခဲ့ၾကပါသလဲဆုိရင္ သမုဒယသစၥာ ႀကိဳးစားခဲ့ၾကတယ္။ သမုဒယသစၥာရဲ႕ အျပစ္ေတြမသိေတာ့ သမုဒယသစၥာေတြကုိပဲ ႀကိဳးစားခဲ့ၾကတယ္။ အ၀ိဇၨာက မသိေတာ့ သခၤါရက ႀကိဳးစား ကမၼဘ၀ေတြနဲ႔ လုပ္ခ်င္ရာလုပ္။ ဘာသစၥာလုပ္ခဲ့ၾကသလဲဆိုေတာ့ သမုဒယသစၥာလုပ္ခဲ့ၾကတယ္။ ဒီအေမးမ်ိဳးကေတာ့ ေက်းဇူးလဲရွိ အက်ိဳးလဲမ်ားပါတယ္။ ၿငီးေငြ႔ဖုိ႔လဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေတြမလုပ္မွ ေတာ္မယ္၊ ဒါေတြ လုံုး၀မေပၚေအာင္လုပ္မွေတာ္ေတာ့မယ္ဆိုၿပီး ၀ိပႆနာလုပ္ေတာ့ ရာဂကင္းတဲ့ မဂ္ဉာဏ္ေတြလဲ ေပၚပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေမးခ်င္ရင္ ဘာသစၥာလဲေမးပါတဲ့။

အခုဘ၀ခႏၶာ ဘာသစၥာလဲဆုိရင္ ဒုကၡသစၥာ။ ၀ိညာဏ္ နာမ္႐ုပ္ သဠာယတန ဖႆ ေ၀ဒနာ ခႏၶာငါးပါးပဲ။ အေၾကာင္းလား အက်ိဳးလားဆုိေတာ့ ပစၥဳပၸန္အက်ိဳး။ သစၥာက ဒုကၡသစၥာ။ ဒုကၡသစၥာလုိ႔သိေတာ့ ၾကာရွည္အျဖစ္ခံေနလုိ႔ေတာ့မေတာ္ဘူး၊ ပုိင္းပုိင္းျခားျခားသိေအာင္ ဉာဏ္နဲ႔ၾကည့္မွေတာ္မယ္လို႔ အသိ၀င္ၿပီး ဒုကၡေရာက္ေနတာကို ၾကည့္မိလို႔ရွိရင္ ၿငီးေငြ႔စရာျဖစ္လာမယ္။ ရာဂကင္းတဲ့ဉာဏ္ေတြလဲ လာပါလိမ့္မယ္။ ဒါဘာသစၥာသိလုိ႔လဲဆိုေတာ့ ဒုကၡသစၥာသိလုိ႔။ ဒါျဖင့္ ေမးခ်င္ရင္ သစၥာေမးပါ၊ အက်ိဳးရွိပါလိမ့္မယ္တဲ့။

ေဒါက္တာအရွင္ပါရမီ

No comments:

Post a Comment

Without insight meditation, it is incomplete to be a Buddhist.