Wednesday, March 9, 2011

အရွင္ဆႏၷ အပိုင္း (၂)

အရွင္ဆႏၷ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္နားမလည္လုိ႔ ဒိ႒ိခံေနတယ္လို႔ အရွင္အာနႏၵာက အကဲခတ္လုိက္တယ္။ `ငါ့ရွင္ဆႏၷ ဘုရားက ကစၥာယနမ်ိဳးႏြယ္ရဟန္းတစ္ပါးကို ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ႏွင့္ ဒိ႒ိျပဳတ္ပံု ေဟာထားတဲ့ တရားရွိတယ္၊ အဲဒါ နာၾကည့္စမ္း´ဆိုၿပီး ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ေဒသနာကုိ ေဟာျပတယ္။

သႆတဒိ႒ိဆိုတာက ခုိင္တယ္ ၿမဲတယ္၊ ငါလုပ္လုိ႔ ငါရတယ္ဆိုတာ သႆတဒိ႒ိပဲ။ ငါလုပ္ သူရတယ္ဆုိရင္ ဥေစၧဒဒိ႒ိပဲ။ တကယ္တမ္းမွာ အ၀ိဇၨာ သခၤါရေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ ၀ိညာဏ္ နာမ္႐ုပ္ သဠာယတန ဖႆ ေ၀ဒနာပဲရွိတယ္။ အေၾကာင္းအက်ိဳးလဲဆက္၊ ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါလဲ မပါေသာေၾကာင့္ ငါလုပ္ငါရ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးျဖစ္တာပဲဆုိတာသိေတာ့ ဥေစၧဒဒိ႒ိစင္တယ္။ သခၤါရပစၥယာ ၀ိညာဏံေထာက္လုိက္၊ အတိတ္ဘ၀ သခၤါရနဲ႔ ယခုဘ၀ ၀ိညာဏ္ အေၾကာင္းအက်ိဳးဆက္ေတာ့ မျပတ္လို႔ ဥေစၧဒဒိ႒ိစင္တယ္။ ဟုိဘ၀က ပုဂၢိဳလ္ ဒီဘ၀မလုိက္၊ အေၾကာင္း အက်ိဳးဆက္႐ံုပဲဆုိတာ သိေတာ့ သႆတဒိ႒ိ စင္တယ္။ အေၾကာင္းျဖစ္လုိ႔ရွိရင္ အက်ိဳးျဖစ္ရမွာပဲလို႔သိသျဖင့္ ဥေစၧဒဒိ႒ိစင္တယ္။ သခၤါရနဲ႔ ၀ိညာဏ္ဟာ မျပတ္ဘူး၊ ဆက္ေနတယ္။ ဒါကိုသိလုိ႔ ဥေစၧဒဒိ႒ိစင္တာ။ ပစၥဳပၸန္ဘ၀မွာ သခၤါရကိုယ္တုိင္ကလိုက္လာတာမဟုတ္ပါဘူး။ မလုိက္လို႔ ဒီဘ၀မွာ ၀ိညာဏ္က စ ရတယ္။ ၀ိညာဏ္က စ တယ္ဆိုတာေထာက္လုိက္ရင္ ခုိင္တယ္ၿမဲတယ္ယူတဲ့ သႆတဒိ႒ိစင္တယ္။ သခၤါရနယ္က ခ်ဳပ္လုိက္တာပဲ။ ခ်ဳပ္ၿပီးေတာ့ သခၤါရအေၾကာင္းမကင္းလို႔ ၀ိညာဏ္ေပၚတာ။ ဒီလုိဆုိေတာ့ ခုိင္ၿမဲတဲ့သေဘာ မေတြ႔ရပါဘူး။ ဒီလုိ သႆတ ဥေစၧဒလြတ္လို႔ရွိရင္ အလယ္လမ္းေရာက္ၿပီ။

အရွင္ဆႏၷ မဂ္ဉာဏ္ ဖိုလ္ဉာဏ္မရ နိဗၺာန္မေရာက္တာသည္ သႆတဒိ႒ိခံေနလို႔။ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္နားမလည္ေတာ့ သႆတဒိ႒ိကလဲ မစင္၊ ဥေစၧဒဒိ႒ိကလဲ မစင္။ ဒါေၾကာင့္ နိဗၺာန္မရတာ။ အေၾကာင္း အက်ိဳးဆက္တာသိရင္ ဥေစၧဒက လြတ္၊ အေၾကာင္းသည္ အထည္အျဖစ္နဲ႔ မလိုက္ သတၱိသာလုိက္တယ္လို႔သိေတာ့ သႆတဒိ႒ိကလြတ္တယ္။ ဒီလုိယူလုိက္ေတာ့ ခႏၶာထဲမွာ ေ၀ဒနာေလးျဖစ္လာတယ္၊ ၿပီးေတာ့ခ်ဳပ္သြားတယ္။ ခ်ဳပ္ၿပီး တစ္ခါ ေ၀ဒနာေလးက ျပန္ျဖစ္ျပန္တယ္။ ျဖစ္တာကိုျမင္သျဖင့္ အေၾကာင္းေၾကာင့္ျဖစ္တယ္ဆုိတာ ေသခ်ာတယ္။ အေၾကာင္းကင္းၿပီး မျဖစ္ဘူး။ ဒီမွာ ဥေစၧဒစင္တယ္။ ပ်က္တာျမင္သျဖင့္ ခုိင္ၿမဲတာမရွိဘူးဆိုတာ သိလုိက္ရလုိ႔ သႆတစင္တယ္။ ဒါျဖင့္ အျဖစ္ျမင္ေတာ့ ဥေစၧဒစင္၊ အပ်က္ျမင္ေတာ့ သႆတစင္။ အျဖစ္ကိုျမင္လုိ႔ ဥေစၧဒစင္တယ္ဆုိတာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ျဖစ္တာ အေၾကာင္းမဲ့ ျဖစ္တာမဟုတ္ဘူးလို႔ သိလုိ႔စင္တာ။ ပ်က္သြားတာျမင္ေတာ့ သႆတစင္တယ္ဆုိတာ ပ်က္တာ မခုိင္မၿမဲလုိ႔ပ်က္တာပဲလို႔ သိလုိ႔စင္တာ။ အျဖစ္ျမင္ ဥေစၧဒစင္၊ အပ်က္ျမင္ သႆတစင္၊ ျဖစ္ပ်က္ဟာ ဒိ႒ိႏွစ္ပါးစင္တယ္။

အရွင္အာနႏၵာက စက္၀ုိင္းႀကီးကို ဒီအတုိင္းျဖစ္ေနတာပဲလုိ႔ ရွင္းျပတယ္။ ဒီေတာ့ အရွင္ဆႏၷက ဒီလိုဆုိရင္ အေၾကာင္းျဖစ္ရင္ အက်ိဳးျဖစ္တာပဲ၊ အေၾကာင္းခ်ဳပ္ရင္ အက်ိဳးခ်ဳပ္တာပဲ၊ ေလာကမွာ ဒါပဲရွိတယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်လုိက္တယ္။ ဒီအျမင္ေလးနဲ႔ ခႏၶာမွာ ျဖစ္မႈ ပ်က္မႈေလးေတြ ႏွလံုးသြင္းလုိက္ေတာ့ ဒိ႒ိစင္သြားတယ္။ ျဖစ္တာနဲ႔ ပ်က္တာပဲရွိတယ္လို႔ ဉာဏ္နဲ႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်လုိက္တယ္။ ဒီမွာ ဉာဏ္ရင့္ၿပီး ယထာဘူတဉာဏ္တက္လာတယ္။ ဒီကတစ္ဆင့္ နိဗၺႏၵဉာဏ္၊ တစ္ခါထပ္ဆင့္ၿပီး တက္သြားေတာ့ ေနာက္ဆံုး ဒုကၡဆံုးတဲ့ မဂ္ဉာဏ္ေရာက္သြားတယ္။ ဒီမွာ ေသာတာပန္ သကဒါဂါမ္ အနာဂါမ္ ရဟႏၲာျဖစ္သြားတာပဲ။ ဘာလို႔ျဖစ္တာလဲဆုိရင္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္နားလည္လို႔။ နားလည္ေတာ့ သႆတနဲ႔ ဥေစၧဒစင္ၿပီး အားထုတ္လုိ႔ျဖစ္တာ။

ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ နားလည္ၿပီး အျဖစ္ျမင္မယ္ဆုိရင္ တဒဂၤအားျဖင့္ ဥေစၧဒဒိ႒ိစင္တယ္၊ အပ်က္ျမင္ေတာ့ တဒဂၤ သႆတဒိ႒ိစင္တယ္။ ဒီလုိစင္ၿပီးေတာ့မွ ခႏၶာမွာ ဉာဏ္စိုက္ၿပီး ျဖစ္ျပန္ၿပီ ပ်က္ျပန္ၿပီ လို႔႐ႈေနလုိက္႐ံုပဲ။ ျဖစ္ပ်က္ျမင္လာလုိ႔ ဉာဏ္စဥ္တက္ရင္ ျဖစ္ပ်က္မုန္းရမယ္။ ဉာဏ္ရင့္လာေတာ့ ျဖစ္ပ်က္ေတြ ဆံုးသြားမယ္။ ဆံုးသည္နဲ႔တစ္ၿပိဳင္နက္ ဒုကၡနိေရာေဓာ နိဗၺာနံ ဆုိတာ ေပၚလာတယ္။ အရွင္ဆႏၷ ႏွစ္ေပါင္း သံုးဆယ္ေက်ာ္ တရားအားထုတ္ပါလ်က္ တရားမရဘဲျဖစ္ေနတာ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္နားမလည္လုိ႔ ဒိ႒ိကပ္၊ ဒိ႒ိကပ္လို႔ မရတာ။ ဒါေၾကာင့္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ နားလည္မႈဟာ အလြန္အေရးႀကီးပါတယ္။ အလြန္အေရးႀကီးေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပ်က္႐ႈမႈနဲ႔ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္နားလည္မႈႏွစ္မ်ိဳးမွာ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္နားလည္မႈကို အရင္အားထုတ္ရမယ္လုိ႔ မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက ေလးေလးနက္နက္ မိန္႔ေတာ္မူျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ေဒါက္တာအရွင္ပါရမီ

No comments:

Post a Comment

Without insight meditation, it is incomplete to be a Buddhist.