Tuesday, June 14, 2011

ေ၀ဒနာ႐ႈေသာ္လည္း ျဖစ္ပ်က္သာေတြ႕ရ

ေ၀ဒနာသည္ ကုိယ္ေပၚ၌ ႏွစ္မ်ိဳး ၀မ္းထဲ၌ သံုးမ်ိဳးေပၚႏုိင္သည္ကုိ အရင္ေန႔က ေျပာျပခဲ့ပါ၏။ သူေပၚသည့္ေနရာသိမွ သူပ်က္သည့္ေနရာကို သိမည္ျဖစ္၏။ ေ၀ဒနာတစ္မ်ိဳးမ်ိဳးေပၚလွ်င္ ေပၚသည့္ေနရာ၌ စူးစူးစုိက္စုိက္ ႐ႈႏုိင္ရန္အတြက္ ေပၚရာဌာနတို႔ကို ေျပာျပရျခင္းျဖစ္၏။ “တစ္ျခားမေရႊ႕နဲ႔၊ ၀ိပႆနာ႐ႈေတာ့ ဒီေနရာ စုိက္ကနဲ႔ စုိက္နဲ႔ သြားေအာင္လုပ္ရမယ္” ဟု မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးမိန္႔ေတာ္မူ၏။ ေပၚသည့္ေနရာတြင္ ဉာဏ္စုိက္ရမည္ျဖစ္၏။ ေပၚရာဌာနကုိသိမွ ေစာင့္ၿပီး မိေအာင္ ဖမ္းႏုိင္မည္ျဖစ္၏။ မ်က္စိက ျမင္႐ံုသာျမင္ႏုိင္၏။ သေဘာက်သည္က ၀မ္းထဲက ျဖစ္၏။ သေဘာမက်သည္ကလည္း ၀မ္းထဲကသာ ျဖစ္၏။ လ်စ္လ်ဴ႐ႈသည္ကလည္း ၀မ္းထဲကသာ ျဖစ္၏။ မ်က္စိက ျမင္ကာမတၱ ျမင္စိတ္ကေလးကုိ ဥေပကၡာေ၀ဒနာဟု ဆုိရ၏။ ထုိ႔အတူ ၾကားစိတ္၊ နံစိတ္၊ စားစိတ္လ်က္စိတ္တို႔သည္ ဥေပကၡာေ၀ဒနာပင္ျဖစ္၏။ ထုိ မ်က္စိ နား ႏွာေခါင္း လွ်ာ ေလးမ်ိဳးကုိ ဥေပကၡာသာ ေပၚႏုိင္သည့္ ေလးဌာနဟုမွတ္လုိက္ပါ။ မ်က္လံုးတြင္ ေပၚသည့္ ဥေပကၡာေ၀ဒနာသည္ ဘယ္မွမေရႊ႕ဘဲ မ်က္လံုးတြင္သာ ပ်က္ရ၏။ ထုိ႔အတူ နားတြင္၊ ႏွာေခါင္းတြင္၊ လွ်ာတြင္ေပၚသည့္ဥေပကၡာေ၀ဒနာတုိ႔သည္လည္း သူတို႔ေပၚသည့္ေနရာတြင္သာ ပ်က္ရၿမဲျဖစ္၏။ “ဒီေနရာေပၚ ဒီေနရာပ်က္”ဟု မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး မိန္႔ေတာ္မူ၏။ ေ၀ဒနာေပၚရာဌာနသက္သက္ကို ေပါင္းလုိက္ရင္ ဥေပကၡာသာေပၚႏုိင္ရာေလးဌာန၊ ကုိယ္ေပၚ ႏွစ္ဌာန၊ ၀မ္းထဲ သံုးဌာနအားျဖင့္ (၉)ဌာနသာရွိ၏။ ေပၚရာဌာနႏွင့္ ပ်က္ရာဌာနကိုမသိလွ်င္ ႐ႈေသာ္လည္း ေပၚသည့္ေနရာႏွင့္ တည့္လိမ့္မည္မဟုတ္။ ပ်က္သည့္ေနရာႏွင့္လည္း တည့္လိမ့္မည္မဟုတ္။ ထို႔ေၾကာင့္ မ႐ႈခင္ ႀကိဳတင္သိနားလည္ထားဖုိ႔ အေရးႀကီးလွ၏။

ထုိ(၉)ဌာနတြင္ေပၚသည့္ေ၀ဒနာတုိ႔ကုိ တူရာတူရာ ေပါင္းလုိက္ပါက ေ၀ဒနာ (၃)ပါးသာရွိေတာ့၏။ သုခ သုခခ်င္း၊ ဒုကၡ ဒုကၡခ်င္း၊ ဥေပကၡာ ဥေပကၡာခ်င္းေပါင္းလုိက္ရမည္ျဖစ္၏။ ေပၚရာဌာနႏွင့္ ပ်က္ရာဌာသည္ အတူတူသာျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ “ဒီေနရာေပၚ ဒီေနရာပ်က္” ဆုိ၏။ ေပၚရာသိမွ ပ်က္ရာသိႏုိင္၏။ ထိုသို႔သိမွ ျဖစ္ပ်က္ကုိ ျမင္ႏုိင္ပါ၏။ ထုိသုိ႔မဟုတ္ဘဲ မွန္း႐ႈ ရမ္း႐ႈျဖစ္ပ်က္လုပ္ေနလွ်င္ အလုိလုိျဖစ္၍ အလုိလုိပ်က္သည္ဟု သေဘာသက္ေရာက္ေနသျဖင့္ အေၾကာင္းကင္းမဲ့သည့္ အေဟတုကဒိ႒ိျဖစ္လာရ၏။ ႐ႈရင္းျဖင့္ ဒိ႒ိ၀င္ေနျခင္းျဖစ္ပါ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေပၚရာဌာန (၉)ဌာနကို မေမ့မေပ်ာက္ေအာင္ မွတ္ထားဖုိ႔လုိ၏ (ေ၀ဒနာသံုးမ်ိဳးကုိမူတည္၍ (၉)ဌာန၊ ေ၀ဒနာငါးမ်ိဳးကုိမူတည္စဥ္က (၁၂)ဌာနဟုေျပာခဲ့၏၊ သေဘာခ်င္းအတူတူသာဟု နားလည္ရမည္၊ အားလံုးပင္ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ မူသာျဖစ္ပါ၏)။ ထုိေပၚရာဌာနတုိ႔ကုိ သိမွ ေပၚလွ်င္ ဘယ္မွာေပၚသည္ဟုသိႏုိင္၏။ ထုိသို႔မသိဘဲ ျဖစ္ပ်က္႐ႈေနပါက “ရမ္းၿပီးေအာ္ေနသလုိျဖစ္မွာေပါ့” မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး မိန္႔ေတာ္မူ၏။ ေပၚရာဌာန(၉)မ်ိဳးရွိေသာ္လည္း ႐ႈရမွာက သုခေ၀ဒနာ ဒုကၡေ၀ဒနာ ဥေပကၡာေ၀ဒနာအားျဖင့္ သံုးမ်ိဳးသာရွိ၏။ သံုးမ်ိဳးပင္ရွိေသာ္လည္း ကုိယ္တုိင္ ေသေသခ်ာခ်ာ႐ႈၾကည့္၍ ခရီးေပါက္လာသည့္အခါ တစ္မ်ိဳးတည္းသာေတြ႔ရမည္ျဖစ္၏။ သုခလည္းမေတြ႕၊ ဒုကၡလည္းမေတြ႕၊ ဥေပကၡာလည္းမေတြ႔ဘဲ ျဖစ္ပ်က္တစ္မ်ိဳးတည္းသာေတြ႔ရမည္ျဖစ္၏။ ေ၀ဒနာေတြ႔ျခင္းႏွင့္ ျဖစ္ပ်က္ေတြ႔ျခင္းသည္ ျခားနားပါ၏။ ေ၀ဒနာေတြ႔ျခင္းသည္ ေ၀ဒနာနာမ္ဓမၼကုိေတြ႔ျခင္းျဖစ္၍ နာမပရိေစၦဒဉာဏ္ျဖစ္၏။ ျဖစ္ပ်က္ေတြ႔ျခင္းသည္ ဥဒယဗၺာဉာဏ္သုိ႔ေရာက္လာျခင္းျဖစ္၏။ ထုိသို႔ျခားနားပါ၏။ ေ၀ဒနာေတြ႔႐ံုအဆင့္မွ်သည္ ၀ိပႆနာမဆုိက္ေသး၊ နာမပရိေစၦဒဉာဏ္အဆင့္မွ်သာရွိေသး၏။ ဉာဏ္(၁၀)ပါးတြင္ ေအာက္ဆံုးဉာဏ္ရလုိက္ျခင္းျဖစ္ပါ၏။ သုခေ၀ဒနာဟု ႐ႈလုိက္ေသာ္လည္း ျဖစ္ၿပီးပ်က္သြား၊ ဒုကၡေ၀ဒနာဟု ႐ႈလုိက္ေသာ္လည္း ျဖစ္ၿပီးပ်က္သြား၊ ဥေပကၡာေ၀ဒနာဟု ႐ႈလုိက္ေသာ္လည္း ျဖစ္ၿပီး ပ်က္သြားသည္ကုိသာ ေတြ႔လိုက္ရလွ်င္ ျဖစ္ပ်က္ေတြ႔ေနၿပီျဖစ္၏။ ဉာဏ္တက္လာေတာ့၏။ ယင္းကုိ ဥဒယဗၺဉာဏ္ဟုဆုိရ၏။ ဒုတိယေျမာက္ဉာဏ္ျဖစ္ပါ၏။

ေ၀ဒနာသံုးမ်ိဳးပင္ရွိေသာ္လည္း ရွိဆဲက တစ္မ်ိဳးတည္းသာျဖစ္၏။ သခုေပၚခုိက္ က်န္သည့္ေ၀ဒနာမ်ားမေပၚႏုိင္သကဲ့သုိ႔ ဒုကၡေပၚခုိက္၊ ဥေပကၡာေပၚခုိက္တြင္လည္း က်န္ေ၀ဒနာမ်ားေပၚႏုိလိမ့္မည္မဟုတ္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ “ရွိထုိက္တာက သံုးမ်ိဳး၊ ရွိဆဲက တစ္မ်ိဳး” ဟု မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး မိန္႔ေတာ္မူ၏။ ေ၀ဒနာေတြ႔မွလည္း ေ၀ဒနာ၏ျဖစ္ပ်က္ကို အမွန္အကန္ ေတြ႔ႏုိင္မည္ျဖစ္၍ ေ၀ဒနာေပၚရာဌာနတုိ႔ကို ေျပာျပရျခင္းျဖစ္၏။ ေ၀ဒနာေတြ႔ၿပီးမွ ေ၀ဒနာ၏ ျဖစ္ပ်က္ကို ေတြ႔ရမည္သာ ျဖစ္၏။ ျဖစ္ပ်က္ေတြ႔ၿပီဆုိလွ်င္ ေ၀ဒနာသံုးမ်ိဳးရွိေသာ္လည္း တစ္မ်ိဳးတည္းသေဘာဆုိက္သြားၿပီျဖစ္၏။ ေ၀ဒနာသံုးမ်ိဳးကုိ တကယ္႐ႈလုိက္လွ်င္ ျဖစ္ပ်က္တစ္မ်ိဳးတည္းကုိသာ ေတြ႔ရမည္ျဖစ္၏။

သုခေ၀ဒနာပစၥယာ တဏွာ၊ ဒုကၡေ၀ဒနာပစၥယာ ေဒါေသာ၊ ဥေပကၡာေ၀ဒနာပစၥယာ ေမာေဟာ- သုခေ၀ဒနာေနာက္က မ႐ႈဘဲေနလွ်င္ တဏွာလုိက္၏၊ ဒုကၡေ၀ဒနာေနာက္က ေဒါသလုိက္၏၊ ဥေပကၡာေ၀ဒနာေနာက္က ေမာဟလုိက္၏။ သုခေ၀ဒနာေနာက္က တဏွာလုိက္လွ်င္ နိဗၺာန္ေရာက္လိမ့္မည္မဟုတ္၊ ဒုကၡေ၀ဒနာေနာက္က ေဒါသလုိက္လွ်င္လည္း နိဗၺာန္ေရာက္မည္မဟုတ္၊ ဥေပကၡာေ၀ဒနာေနာက္က ေမာဟလုိက္လွ်င္လည္း နိဗၺာန္မေရာက္။ နိဗၺာန္ေရာက္လိမ့္မည္ဟု ဘုရားရွင္ေဟာေတာ္မမူ။ သုိ႔ျဖစ္လွ်င္ သုခေ၀ဒနာေနာက္က တဏွာစြန္႔လွ်င္၊ ဒုကၡေ၀ဒနာေနာက္က ေဒါသစြန္႔လွ်င္၊ ဥေပကၡာေ၀ဒနာေနာက္က ေမာဟစြန္႔လွ်င္ နိဗၺာန္ေရာက္မည္သာျဖစ္ေတာ့၏။ သုခေ၀ဒနာေနာက္က တဏွာလုိက္မည့္အစား မဂ္လုိက္ႏုိင္ေအာင္ အားထုတ္ရ၏။ မဂ္လုိက္လွ်င္ နိဗၺာန္ေရာက္မည့္လမ္းေပၚေရာက္ေနၿပီျဖစ္၏။ ထုိ႔အတူ ဒုကၡ၊ ဥေပကၡာေ၀ဒနာတို႔၏ေနာက္ကလည္း မဂ္လုိက္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမည္သာျဖစ္ပါ၏။ သုခေ၀ဒနာမ႐ႈေေတာ့ ေ၀ဒနာပစၥယာ တဏွာ၊ တဏွာပစၥယာ ဥပါဒါနံ၊ ဥပါဒါနပစၥယာ ဘေ၀ါ ဘက္လည္သြား၏။ ဒုကၡေ၀ဒနာမ႐ႈလွ်င္ ေဒါသ ေသာက စသည္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္အဆံုးကေနျပန္ပတ္၏။ ထိုေသာက ပရိေဒ၀တုိ႔သည္ မသိမႈအ၀ိဇၨာေၾကာင့္ျဖစ္သျဖင့္ အ၀ိဇၨာပစၥယာ သခၤါရာ၊ သခၤါရပစၥယာ ၀ိညာဏံဘက္ ျပန္လွည့္၏။ ဥေပကၡာမ႐ႈလွ်င္ ေမာဟ၊ ေမာဟသည္ အ၀ိဇၨာျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ အ၀ိဇၨာပစၥယာ သခၤါရာ၊ သခၤါရပစၥယာ ၀ိညာဏံဘက္ ျပန္လွည့္၏။

ထုိေ၀ဒနာသံုးမ်ိးကုိ ေပါင္းလုိက္ေတာ့ (ျဖစ္ပ်က္) ဒုကၡသစၥာတစ္မ်ိဳးတည္းသာ ရွိေတာ့၏ (ယံကိၪၥိ ေ၀ဒယိတံ ဓမၼံ၊ သဗၺံ တံ ဒုကၡံ)။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေ၀ဒနာသံုးပါးသည္ ဒုကၡသစၥာသာျဖစ္၏ဟု နားလည္ထားရမည္။ ပင္ကုိသေဘာကို မစြန္႔ေသာေ၀ဒနာဟူ၍ မရွိ။ ဒုကၡေ၀ဒနာသည္ ပ်က္သြားလွ်င္ နာက်င္ကုိက္ခဲသည့္ ပင္ကုိသေဘာကုိ စြန္႔သြားေတာ့၏။ ပင္ကုိသေဘာစြန္႔သြားျခင္းသည္ ေဖာက္ျပန္သြားျခင္းပင္ျဖစ္၏။ ေဖာက္ျပန္ျခင္းသည္ ဒုကၡသစၥာပင္ ျဖစ္ေတာ့၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဒုကၡသစၥာတစ္လံုးတည္းသာ ႐ႈရမည္ဟု မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက သင္ေပးေလ့ရွိ၏ “သုခလဲ မ႐ႈနဲ႔ေတာ့၊ ဒုကၡလဲ မ႐ႈနဲ႔ေတာ့၊ (ဥေပကၡာလဲ မ႐ႈနဲ႔ေတာ့)၊ ၀ိပရိဏာမ- ေဖာက္ျပန္တာေလး၊ ေၾသာ္- မရွိဘူး မရွိဘူးဆုိတာ တစ္လံုးတည္း႐ႈေတာ့”။ ေ၀ဒနာက ပင္ကုိသေဘာ စြန္႔မစြန္႔ကုိသာ ေစာင့္ၾကည့္ရမည္ျဖစ္၏။ နာက်င္မႈကုိၾကည့္ရင္းျဖင့္ ေပ်ာက္ပ်က္သြားသည့္အခါ နာက်င္မႈသေဘာစြန္႔သြားသျဖင့္ ေ၀ဒနာအျဖစ္မရွိေတာ့။ အနိစၥအျဖစ္ျဖင့္ေသာ္လည္း ေတြ႔ရမည္ျဖစ္၏၊ ၀ိပရိဏာမဒုကၡအျဖစ္ျဖင့္ေသာ္လည္း ေတြ႔ရမည္ျဖစ္၏၊ အနတၱအျဖစ္ျဖင့္ ေသာ္လည္းေတြ႔ရမည္ျဖစ္၏။ မည္သုိ႔ပင္ေတြ႔ေစကာမူ ၀ိပရိဏာမသေဘာကုိသာ အာ႐ံုစုိက္႐ႈလုိက္က ၿပီးေတာ့သည္သာျဖစ္၏။ ဒုကၡေ၀ဒနာက ဒုကၡသေဘာကိုစြန္႔သြားလွ်င္ ဒုကၡကို ရွာေတြ႔ေတာ့မည္မဟုတ္။ “ဒုကၡေ၀ဒနာဟာ နာတယ္ က်င္တယ္ ကိုက္တယ္ ခဲတယ္ ထားၾကစမ္း ဒကာ ဒကာမတို႔ ... ၊ အဲဒါကို စုိက္႐ႈ”၊ မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ အဆံုးအမျဖစ္ပါ၏။ စုိက္႐ႈလုိက္သည့္အခါ ဒုကၡေ၀ဒနာကိုမေတြ႔ရေတာ့ဘဲ သူ႔သေဘာကေလး စြန္႔သြားတာကုိသာ ေတြ႔ရေတာ့၏။ ဒုကၡေ၀ဒနာကုိ႐ႈလုိက္ေသာ္လည္း ႐ႈရင္းျဖင့္ ဒုကၡေ၀ဒနာကုိ မေတြ႔ေတာ့ဘဲ ဒုကၡေ၀ဒနာ မရွိသည္ကုိသာ ေတြ႔လုိက္ရ၏။ ယင္းမရွိသည္ကုိပင္ အနိစၥဟု ဆုိရ၏။ ျဖစ္ၿပီးပ်က္သြားသျဖင့္ ဒုကၡဟုဆုိရ၏။ တားမရ ဆီးမရသျဖင့္လည္း အနတၱဟုဆုိရ၏။ ပင္ကုိသေဘာစြန္႔သြားသျဖင့္လည္း ၀ိပရိဏာမသေဘာပင္ျဖစ္ေတာ့၏။ ေ၀ဒနာႏွင့္ ဉာဏ္တည့္ေန၍သာ ပင္ကုိသေဘာစြန္႔သည္ကုိ သိျမင္ႏုိင္ျခင္းျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေ၀ဒနာေပၚရာကုိသာ ဉာဏ္ဦးတည္ဖို႔ လုိအပ္ပါ၏။ “ဒီေနရာေမြး၊ ဒီေနရာေသတာကို တစ္ခါတည္း ရွင္းေနေအာင္ ျမင္ရမယ္”ဟု မုိးကုတ္ဆရာေတာ္မိန္႔ေတာ္မူ၏။ ရွင္းရွင္း ျမင္ေအာင္ၾကည့္မွ ေ၀ဒနာၿမဲ မၿမဲကုိ သိရ၏။ မၿမဲသည္ကုိသိလုိက္ရမွ “ေၾသာ္- အနိစၥဆိုတာ ဒါကုိးလုိ႔ ခင္ဗ်ားတုိ႔က ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ရမွာ”ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။ ေ၀ဒနာမၿမဲျခင္းသည္ ေ၀ဒနာ၏ ျဖစ္ပ်က္ပင္ ျဖစ္ေတာ့၏။ ေ၀ဒနာက ျဖစ္ပ်က္၊ ေနာက္က ႐ႈသည့္ဉာဏ္က မဂ္၊ ဉာဏ္တည့္သြားေအာင္သာ လုပ္ရ၏။ ေ၀ဒနာဟူသမွ် ျဖစ္ပ်က္တြင္သာ လမ္းဆံုးရၿမဲျဖစ္၏။ ေရွ႕က ျဖစ္ပ်က္ေပၚတုိင္း ေနာက္က ဉာဏ္လုိက္ေပးရ၏။ ေနာက္က ျဖစ္ပ်က္ကုိ သိျခင္းသည္ မဂၢင္ငါးပါးျဖင့္သိျခင္းပင္ ျဖစ္ပါ၏။ ထုိသုိ႔ ေ၀ဒနာေပၚတုိင္း ျဖစ္ပ်က္မဂ္ကုိက္ေနလွ်င္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ျပတ္ေတာ့၏။ ေ၀ဒနာေနာက္က ပံုမွန္လာၿမဲျဖစ္သည့္ ေလာဘ(တဏွာ)၊ ေဒါသ၊ ေမာဟတုိ႔ မလာႏုိင္ေတာ့။ လည္မည့္တရားမ်ားမလာႏုိင္သျဖင့္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ျပတ္ရျခင္းျဖစ္၏။ မဂ္က ျဖတ္တရားျဖစ္၏။ ကိေလသာလာမည့္ေနရာတြင္ မဂ္အစားထုိးလုိက္ျခင္းျဖစ္ပါ၏။

ျဖစ္ပ်က္ပင္ ျမင္ေသာ္လည္း ျဖစ္ပ်က္ျမင္႐ံုမွ်ျဖင့္ေတာ့ မၿပီးဆံုးေသး။ သို႔ေသာ္ ျမင္ၿပီဆုိလွ်င္ပင္ အေတာ္ဉာဏ္တက္လာၿပီျဖစ္၏။ မွန္မွန္ကန္ကန္ျမင္ဖုိ႔ကုိပင္ မလြယ္ကူလွ။ ျမင္ၿပီဆုိလွ်င္ မုန္းေအာင္ ဆက္လက္႐ႈရဦးမည္ျဖစ္၏။ ျဖစ္ပ်က္ ျမင္စဥ္ကလည္း မဂၢင္ငါးပါး၊ မုန္းဉာဏ္၀င္စဥ္မွာလည္း မဂၢင္ငါးပါးသာ ရွိေသး၏။ ရွစ္ပါးမျပည့္ေသး။ ျဖစ္ျခင္းသည္ ပ်က္စီးဖုိ႔သာ ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အျဖစ္လည္း ဒုကၡ အပ်က္လည္း ဒုကၡပင္ျဖစ္ေတာ့၏။ ျဖစ္ျခင္းသည္ ပ်က္မွာေသခ်ာေသာေၾကာင့္ ဒုကၡျဖစ္ရ၏။ ပ်က္ျခင္းသည္ ျဖစ္ျခင္းဆံုးသြားေသာေၾကာင့္ ဒုကၡျဖစ္ရ၏။ ျဖစ္ပ်က္ ဒုကၡဟု ဉာဏ္တြင္ အမွန္ျမင္ေနသျဖင့္ ျဖစ္ပ်က္ ဒုကၡကုိ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္မႈကင္းလာမည္ျဖစ္၏။ ထိုသုိ႔ မႀကိဳက္မႏွစ္သက္သည့္ ဉာဏ္တက္လာသည္ကုိ မုန္းဉာဏ္ဟုဆုိရ၏။ မဂၢင္ငါးပါးပင္ ျဖစ္၏။ သုိ႔ေသာ္ ထုိမဂၢင္ငါးပါးေအာက္တြင္ အႏုသယကိေလသာ ကိန္းေနလ်က္ရွိေသး၏။

အျဖစ္လည္း ဒုကၡ အပ်က္လည္း ဒုကၡ၊ ထုိဒုကၡႏွစ္ခုကို ပုိင္းျခားႏုိင္လာၿပီဆုိလွ်င္ အျဖစ္လည္း ႀကိဳက္ေတာ့မည္မဟုတ္၊ အပ်က္လည္း ႀကိဳက္ေတာ့မည္မဟုတ္။ ျဖစ္ဒုကၡႏွင့္ ပ်က္ဒုကၡ ဘယ္ဟာကုိမွ် ႀကိဳက္စရာမရွိ။ ခႏၶာကိုယ္တြင္လည္း ထိုျဖစ္ဒုကၡႏွင့္ ပ်က္ဒုကၡမွတစ္ပါး ဘာမွ်မရွိ။ (၃၁)ဘံု အကုန္လံုး ျဖစ္ဒုကၡႏွင့္ ပ်က္ဒုကၡသာရွိ၏ဟု ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ႏုိင္လာမည္ျဖစ္၏။ ကိုယ္ပုိင္ျမင္သည့္ဉာဏ္ျဖင့္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ႏုိင္လာလွ်င္ ဤဒုကၡမ်ိဳးေတာ့ျဖင့္ မလုိခ်င္ေတာ့ပါဟု ဉာဏ္တက္လာမည္ျဖစ္၏။ ႐ႈရင္းျဖင့္ မလုိခ်င္ေတာ့သည့္ ဉာဏ္တက္လာလွ်င္ မဂၢင္သံုးပါး တုိးလာေတာ့၏။ သံုးပါးတုိးသည္ႏွင့္တစ္ၿပိဳင္နက္ မဂၢင္ေအာက္က ကိန္းေနသည့္ ေအာက္ခံ အႏုသယကိေလသာက ျပဳတ္ထြက္သြားေတာ့၏။ မဂၢင္သံုးပါးတုိးသည္ႏွင့္ မဂၢင္ရွစ္ပါး ျပည့္သြားေတာ့၏။ မဂၢင္ရွစ္ပါးျပည့္သည္ႏွင့္ ေသာတာပန္အစစ္ မဟာေသာတာပန္ဟု နာမပညတ္ ေျပာင္းလဲလာေတာ့၏။ အပါယ္ေလးပါး တံခါးေသာ့ခတ္ပိတ္လုိႏုိင္ၿပီျဖစ္၏။ အတိတ္ကျပဳခဲ့သမွ် အပါယ္ေရာက္ေၾကာင္း အကုသုိလ္ကံမွန္သမွ် အကုန္ျပဳတ္ထြက္သြားေတာ့၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ဒုကၡႏွင့္ ပ်က္ဒုကၡကို ပုိင္းျခားႏုိင္ေအာင္ ႐ႈဖုိ႔သည္သာ အေရးအႀကီးဆံုးျဖစ္၏။ ဉာဏ္သည္ ႐ႈရင္းျဖင့္ တက္လာမည္သာျဖစ္၏။

ေဒါက္တာအရွင္ပါရမီ

No comments:

Post a Comment

Without insight meditation, it is incomplete to be a Buddhist.