Monday, January 24, 2011

PhD က်မ္းျပဳနည္း လမ္းၫႊန္

(2010- မႏၲေလးသာသနာ့တကၠသုိလ္ မဂၢဇင္းတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီးေသာေဆာင္းပါး)

လက္ေထာက္ေမာ္ကြန္းထိန္း ဆရာေတာ္ ဦးကုမုဒ (ကုမုျဒာလမင္း) က စာမူေတာင္းတာနဲ႔ ဘာေရးရင္ေကာင္းမလဲဆုိၿပီး စဥ္းစားလုိက္တာ သာသနာ့တကၠသိုလ္က ပညာရပ္၀န္းတစ္ခု ျဖစ္ေနတာကို သတိရလုိက္လို႔ ပညာရပ္ဆုိင္ရာေဆာင္းပါးပဲ ေရးတာ အေကာင္းဆံုးျဖစ္မယ္လို႔ စိတ္ကူးလုိက္မိပါတယ္။ ကုိယ္တုိင္ျဖတ္သန္းခဲ့ရတဲ့ ေဒါက္တာဘြဲ႕ယူ ခရီးစဥ္တစ္ေလ်ာက္မွာ ရရွိခဲ့တဲ့ ဗဟုသုတေတြထဲက အနည္းငယ္ေလာက္ေတာ့ တင္ျပႏုိင္လိမ့္မယ္လုိ႔ ခံယူမိတာနဲ႔ ေထရ၀ါဒတကၠသုိလ္ (ITBMU) က ေဒါက္တာဘြဲ႕ယူက်မ္းေရးခဲ့ရတဲ့အေတြ႕အႀကံဳ၊ အိႏၵိယႏုိင္ငံ Mumbai ၿမိဳ႕က University of Mumbai မွာ ေဒါက္တာဘြဲ႕ယူက်မ္းျပဳစုခဲ့ရတဲ့အေတြ႕အႀကံဳေတြကို အေျခခံၿပီး က်မ္းျပဳနည္းစနစ္မ်ားကို ၿခံဳငံုတင္ျပလုိက္ရင္ေတာ့ စာေပအေရးအသား ၀ါသနာပါသူတုိ႔အတြက္၊ အထူးသျဖင့္ M.A. ဘြဲ႕ယူက်မ္းအတြက္ျဖစ္ေစ၊ PhD က်မ္းအတြက္ျဖစ္ေစ တစ္စိတ္တစ္ပုိင္းက အေထာက္အကူျပဳႏုိင္လိမ့္မယ္လုိ႔လဲ ယံုၾကည္မိတာနဲ႔ က်မ္းျပဳနည္းလမ္းၫႊန္အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကေလးကိုပဲ ေရးေပးလုိက္ဖုိ႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ့တာပါ။

PhD က်မ္းေရးေတာ့မယ္ဆုိရင္ ကုိယ္ေရြးထားတဲ့ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ အက်ဳံးး၀င္တဲ့အခ်က္အလက္ေတြကို အရင္စုစည္းရပါမယ္။ အခ်က္အလက္စုစည္းတဲ့အခါမွာ စာေရးဆရာအသီးသီးရဲ႕ အားနဲခ်က္မ်ား၊ ဟာကြက္မ်ား၊ မွားယြင္းတင္ျပခ်က္မ်ားကိုလဲ ရွာေဖြႏုိင္သမွ် ရွာေဖြစုေဆာင္းဖုိ႔လုိပါတယ္။ တစ္ဘက္ကလဲ အမွန္တင္ျပခ်က္မ်ားကို ရွာေဖြစုေဆာင္းရပါမယ္။ စုေဆာင္းရာမွာလဲ စာေရးဆရာ၊ စာအုပ္နာမည္၊ ပံုႏွိပ္မွတ္တမ္း၊ ခုႏွစ္၊ စာမ်က္မွာ တစ္ခါတည္း အတိအက် မွတ္သားထားမွ ေနာက္တစ္ခါ အဲဒီစာအုပ္ကို ျပန္ရွာဖို႔ မလုိမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ ကုိယ္ကုိးကားတဲ့က်မ္းေတြက အခုိင္အမာ က်မ္းမ်ိဳးေတြေတာ့ ျဖစ္ဖုိ႔လုိတယ္။ အေပ်ာ္တမ္းဖတ္စာေပ၊ ဂ်ာနယ္လုိဟာမ်ိဳးေတြကို ကုိးကားရင္ေတာ့ အဆင္ေျပမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ပညာရပ္ဆုိင္ရာ သုေတသနဆုိင္ရာ ဂ်ာနယ္ မဂၢဇင္းေတြကုိေတာ့ ကုိးကားလုိ႔ရပါတယ္။ The Eleven, The Seven Days တုိ႔လုိမ်ိဳးေတြ ကုိးကားရင္ေတာ့ ပညာရွင္ေတြ ကဲ့ရဲ႕စရာျဖစ္မွာေပါ့။ ပညာရွင္လို႔ ယူဆရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးေတြ ေရးတဲ့က်မ္းေတြကို မ်ားမ်ား ကုိးကား ေထာက္ထားမယ္ဆုိရင္ ပုိၿပီးေတာ့ ခုိင္မာတယ္။

အဲဒီလုိ မွတ္စုထုတ္ရင္းနဲ႔ (problem finding) ျပႆနာရွာရပါတယ္။ PhD က်မ္းေရးတယ္ဆုိတာ ျပႆနာ (problem) မရွိဘဲ ေရးလုိ႔မရပါဘူး။ ျပႆနာရွိေနလုိ႔ ဒီက်မ္းကို သုေတသနျပဳၿပီးေရးရပါတယ္ ဆိုတဲ့သေဘာပါ။ ဒီက်မ္းကိုမွ မေရးရင္ မျဖစ္ေတာ့သေလာက္အထိ ျပႆနာကို အရွိန္ျမႇင့္တင္ေပးရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကုိယ္ေရးမယ့္က်မ္းနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့အခ်က္အလက္ေတြ ရွာေဖြစုေဆာင္းတဲ့အခါမွာ အယူအဆမတူတဲ့ (crossing/ contradiction) ျဖစ္ေနတဲ့ အခ်က္အလက္ အေထာက္အထားေတြကို မ်ားမ်ားရွာရပါတယ္။ အဲဒီမွားယြင္းတင္ျပခ်က္၊ သံုးသပ္ခ်က္ေတြကို အေျခခံၿပီး ျပႆနာရွာရတာပါ။ ျပႆနာဟာ က်မ္းတစ္ခုလံုးရဲ႕ ေသာ့ခ်က္ပဲ။ ဘာေၾကာင့္ ဒီက်မ္းကုိ ေရးရတာလဲ ဆုိရင္ ဒီျပႆနာေတြကို ေထာက္ျပရသလုိ က်မ္းေရးရျခင္းရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္က ဘာလဲဆုိရင္လဲ ဒီျပႆနာေတြကုိပဲ ေထာက္ျပရတာပါ။ ဒီလုိမွမဟုတ္ရင္ ကုိယ္ေရးတဲ့က်မ္းဟာ (main theme of the thesis) ဦးတည္ခ်က္ေပ်ာက္ေနပါလိမ့္မယ္။

ကုိယ္ရွာေဖြေတြ႕ရွိထားတဲ့ အမွားေတြကို ေထာက္ျပၿပီးမွ အမွန္က ဘယ္လုိျဖစ္တယ္ဆုိတာ အေထာက္အထား အခုိင္အမာျပၿပီး ေခ်ပရပါတယ္။ (Debating system) ကို နားလည္ရင္ က်မ္းေရးရတာ မခက္ပါဘူး။ Debate ဆိုတာ အေျခအတင္ ေဆြးေႏြး ျငင္းခံုရတဲ့သေဘာပါ။ ကုိယ္အမွန္လုိ႔ယူဆတဲ့ဘက္က ပိုင္ပုိင္ႏုိင္ႏုိင္ တင္ျပေဆြးေႏြးၿပီး ကုိယ္မလုိအပ္တဲ့ ယူဆခ်က္ေတြကို ျငင္းခံုပယ္ခ်ပစ္ရပါတယ္။ အဲဒါကို argument လုိ႔ အဂၤလိပ္မွာ သံုးပါတယ္။ ဒီလုိ ျပႆနာေတြကို အခ်က္က်က် အေထာက္အထား ခုိင္ခုိင္လံုလံုနဲ႔ တင္ျပေဆြးေႏြးရင္းနဲ႔ က်မ္းက အသက္၀င္လာတာပါ။ ဥပမာ - ဒုကၡ - ကုိ အဂၤလိပ္မွာ suffering လို႔ ဘာသာျပန္ေလ့ရွိၾကတယ္။ အဲဒီဘာသာျပန္ဆုိခ်က္ဟာ ျပည့္စံုလံုေလာက္မႈမရွိပါဘူးဆုိရင္ ကုိယ္က မလံုေလာက္ေၾကာင္း အခ်က္အလက္ေတြ ရွာေဖြတင္ျပဖုိ႔ လုိပါတယ္။ တင္ျပထားပံုကိုေတာ့ What the Buddha Taught မွာ ရွာၾကည့္ပါ။ ဒါဟာ ျပႆနာေျဖရွင္းတဲ့ နည္းပါပဲ။

ကုိယ္က ျပႆနာတစ္ခုကို တင္ျပလုိက္တယ္။ အဲဒီျပႆနာကိုပဲ ကုိယ္တုိင္ေျဖရွင္းဖို႔ အေျဖရွာဖုိ႔ ႀကိဳးစားအားထုတ္ေနတာကို Research လုပ္တယ္လုိ႔ ေခၚပါတယ္။ ေရွးေရွးပညာရွင္ေတြ သုေတသနျပဳ ေရးသားတင္ျပခ်က္မ်ားကို မွားရင္ မွားေၾကာင္း၊ မျပည့္စံုရင္ မျပည့္စံုေၾကာင္း၊ ကိုယ့္ရဲ႕ အသစ္ရွာေဖြေဖာ္ထုတ္ေတြ႕ရွိခ်က္မ်ားနဲ႔ အခ်က္အလက္ တစ္ခုခ်င္းတစ္ခုခ်င္း အစီအစဥ္တက် ရွင္းလင္းတင္ျပရပါတယ္။ အဲဒါကို (New findings) အသစ္ရွာေဖြေတြ႕ရွိခ်က္မ်ားလုိ႔ ေခၚပါတယ္။ New findings ဟာလဲ ျပႆနာေျဖရွင္းရာမွာ အသစ္အသစ္ ထပ္မံေတြ႕ရွိလာတဲ့ newly created idea ေတြသာ ျဖစ္ပါတယ္။ Researcher ဟာ ယခင္ ပညာရွင္မ်ား သုေတသနျပဳထားတဲ့ (သုိ႔မဟုတ္) တင္ျပထားတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြအေပၚမွာ ထပ္မံၿပီး idea အသစ္ေတြနဲ႔ ေပါင္းစပ္ထည့္သြင္း တင္ျပရပါတယ္။ ဆုိလုိတာက old statements ေတြအေပၚမွာ new findings ေတြလဲ ထပ္ေလာင္းထည့္သြင္း တင္ျပႏုိင္မွ PhD က်မ္း ပီပီသသ ျဖစ္လာမွာပါ။

(ဆက္ရန္…)

No comments:

Post a Comment

Without insight meditation, it is incomplete to be a Buddhist.