Friday, January 21, 2011

ကံအယူအဆ (၁၀)

အပုိင္း (ခ)

ကုိယ္ျပဳတဲ့ကံက ကုိယ့္ေနာက္လုိက္ေနတယ္ဆုိရင္လဲ သႆတဒိ႒ိ၊ မလုိက္ဘူးဆိုရင္လဲ ဥေစၧဒဒိ႒ိ၊ ဒီအစြန္းႏွစ္ဘက္လြတ္ေအာင္ ယူဆမွ ကံအယူအဆ မွန္ကန္ပါမယ္။ မွန္မွန္ကန္ကန္ယူဆတတ္ဖုိ႔ ဆက္လက္ေျပာျပဖုိ႔လိုလိမ့္မယ္။

ကုိယ္ျပဳတဲ့ကံက အက်ိဳးမေပးဘူးလားဆုိေတာ့လဲ အက်ိဳးေပးတယ္။ လုိက္သလားဆုိေတာ့ မလုိက္ဘူး။ ျပတ္သြားသလားဆိုေတာ့လဲ ျပတ္မသြားဘူး။ ဒီလုိျဖစ္ေနေတာ့ ဘယ္လုိနည္းနဲ႔ အက်ိဳးေတြ လာေပးေနတာလဲဆုိတာ ျပႆနာပါ။ ရြာသားသံုးဆယ့္သံုးေယာက္ဇာတ္လမ္း (သံုးက်ိတ္သံုးေယာက္) ကိုၾကားဖူးၾကမွာပါ။ တာ၀တႎသျဖစ္ေပၚျခင္းအေၾကာင္းဇာတ္လမ္းေပါ့။ လုလင္တစ္ေယာက္က ေခါင္းေဆာင္ၿပီးေတာ့ လမ္းသစ္ေတြေဖာက္၊ လမ္းေဟာင္းေတြျပင္နဲ႔ ကုသိုလ္ေတြျပဳေတာ့ ေနာက္လုိက္ေတြေပၚလာတာ၊ စုစုေပါင္း သံုးဆယ့္သံုးေယာက္ျပည့္သြားတယ္။ လမ္းေဖာက္႐ံုတင္မကဘူး၊ ဇရပ္ေတြေဆာက္၊ ဥယ်ာဥ္ေတြစုိက္၊ ခရီးသြားေတြ နားခုိရန္ ပင္လယ္ကသစ္ပင္ႀကီးစုိက္၊ ေအာက္မွာေက်ာက္ျဖာႀကီးခင္းလုိ႔ ေကာင္းတဲ့ကံေတြလုပ္ၾကတာပဲ။ သူတုိ႔အားလံုး ေသၾကတဲ့အခါမွာ တာ၀တႎသာနတ္ျပည္မွာ နတ္သားေတြျဖစ္သြားၾကတယ္။ ေခါင္းေဆာင္က သိၾကားမင္းျဖစ္သြားတယ္။ ဒါကို သံုးသပ္ၾကည့္လုိက္ေတာ့ ကုသုိလ္ျပဳတာက အေၾကာင္း၊ သိၾကားမင္းျဖစ္တာ နတ္သားျဖစ္တာက အက်ိဳး၊ အေၾကာင့္ေၾကာင့္ ေပၚတဲ့ အက်ိဳးတရားေတြအေနနဲ႔ ဆက္စပ္ေနတယ္။ ကမၼံ ၀ိပါကႆ- ကမၼံ ဆိုတာက အေၾကာင္းကံ၊ ၀ိပါကႆ ဆုိတာက အက်ိဳး။ ကံဆုိတာက ျပဳၿပီး ျဖစ္ပ်က္သြားတာပဲ။ ေနာက္က မလုိက္ပါဘူး။ အဲဒီျပဳထားခဲ့တဲ့ကံက အေၾကာင္းခံလုိက္ေတာ့ အက်ိဳးတရားေတြ ေပၚလာရတာ။ အေၾကာင္းကတျခား၊ အက်ိဳးကတျခားပဲ။ အေၾကာင္းက ကံ၊ အက်ိဳးက ၀ိပါက္။ ကံက လုိက္သလားဆုိေတာ့ မလုိက္ဘူး။ ျပတ္သလားဆုိေတာ့လဲ မျပတ္ဘူး။ ဘယ္လုိဆက္စပ္ေနတာလဲဆိုရင္ အေၾကာင္းအက်ိဳးဆက္စပ္ေနတာလို႔ နားလည္ရမယ္။

လူငယ္ေတြကုိ ေခါင္းေဆာင္ၿပီးေတာ့ ကုသုိလ္ကံေတြလုပ္တယ္။ လူ႔ျပည္မွာ ဇရပ္ႀကီးေဆာက္ခဲ့တဲ့ကုသုိလ္ေၾကာင့္ နတ္ျပည္မွာ ေ၀ဇယႏၲာျပသာဒ္ႀကီးေပါက္တယ္။ လူ႔ျပည္က ဇရပ္ႀကီးက ေကာင္းကင္ပ်ံတက္ၿပီးေတာ့ လုိက္သြားတာလားဆုိရင္ မလိုက္ပါဘူး။ လူ႔ျပည္ကဇရပ္က လူ႔ျပည္မွာပဲ။ ဥယ်ာဥ္ႀကီးစုိက္ခဲ့လုိ႔ တာ၀တႎသာနတ္ျပည္မွာ နႏၵ၀န္ဥယ်ာဥ္ႀကီးေပၚလာတယ္။ ဒါလဲ လူ႔ျပည္ကဥယ်ာဥ္ႀကီးလုိက္လာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ လူ႔ျပည္မွာ ခရီးသြားေတြ နားခုိဖုိ႔ ပင္လယ္ကသစ္ပင္ႀကီးစုိက္ခဲ့လုိ႔ နတ္ျပည္မွာ ပင္လယ္ကသစ္ပင္ႀကီး ေပါက္လာတယ္။ ေက်ာက္ဖ်ာႀကီးခင္းခဲ့လုိ႔ ပ႑ဳကမၺလာ ျမေက်ာက္ဖ်ာႀကီးေပါက္လာတယ္။ ဒါေတြဟာ လူ႔ျပည္ကေန လုိက္လာတာ တစ္ခုမွမပါဘူး။ ဒါျဖင့္ ဘာလို႔ ဒီလုိေပၚလာတာလဲဆိုရင္ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးေပၚတာ။ ဒါကုိ မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ အလြန္မွတ္သားစရာေကာင္းတဲ့ စကားနဲ႔ေျပာရမယ္ဆုိရင္ `အလားတူေပၚတယ္´လို႔ ေခၚတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကံေတြဟာ ကုိယ့္ေနာက္ကို လုိက္ေနသလား၊ ဒါမွမဟုတ္ မလုိက္ဘဲနဲ႔ ျပတ္သြားသလားဆုိရင္ လုိက္လဲမလုိက္ဘူး၊ ျပတ္လဲမသြားဘူး။ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးေပၚတယ္၊ အလားတူေပၚတယ္လို႔သာ နားလည္ထားလုိက္ရင္ ကံအယူအဆ မွန္ကန္သြားပါၿပီ။

နႏၵိယဥပါသကာႀကီးဟာ ဘုရားတည္ ေက်ာင္းေဆာက္ ကုသုိလ္ေတြ အမ်ားႀကီးျပဳထားတဲ့ ဥပါသကာႀကီးတစ္ေယာက္ပဲ။ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္မေထရ္ နတ္ျပည္ၾကြသြားေတာ့ နတ္ျပည္မွာ နတ္သားမရွိဘဲ နတ္သမီးေတြသာ ရွိတဲ့ ဗိမာန္ႀကီးေတြ႕လုိ႔ နတ္သားက ဘယ္သြားေနတာလဲ ဆုိၿပီး ၀င္ေရာက္ေမးျမန္းတဲ့အခါ နတ္သားမေရာက္ေသးဘူး၊ နတ္သားက လူ႔ျပည္မွာပဲ ရွိေသးတယ္တဲ့။ ဘယ္သူတုန္းဆုိေတာ့ နႏၵိယဥပါသကာႀကီးတဲ့။ နႏၵိယဥပါသကာႀကီးက မေသေသးဘူး။ ဟုိမွာ နတ္ဘံုေပါက္ေနႏွင့္ၿပီ။ ကံေတြကလုိက္တယ္ဆုိရင္ နႏၵိယက နတ္ျပည္မွမေရာက္ေသးဘဲ။ ဘယ္လုိလုပ္ နတ္ဘံုေပါက္ႏွင့္ရမလဲ။ ဒါေၾကာင့္ ကံေတြက မလုိက္ပါဘူး။ ျပဳလုပ္ထားတဲ့ အေၾကာင္းကို အေျခခံၿပီးေတာ့ အက်ိဳးေတြ ေပၚေနတာပါ။ အက်ိဳးက ဘယ္လုိေပၚသလဲဆုိေတာ့ အလားတူ ေပၚတယ္။ ေက်ာင္းေဆာက္ေတာ့ ေက်ာင္းနဲ႔တူတဲ့ အေဆာက္အဦေပၚတယ္။ သစ္ပင္စုိက္လွဴေတာ့ သစ္ပင္နဲ႔အလားတူေပၚတယ္၊ ဥယ်ာဥ္လွဴေတာ့ ဥယ်ာဥ္နဲ႔အလားတူ ေပၚတယ္။ ေက်ာက္ဖ်ာလွဴေတာ့ ေက်ာက္ဖ်ာနဲ႔ အလားတူေပၚတယ္။ ဒီလုိ အလားတူေပၚတယ္လုိ႔ သေဘာက်ရင္ ကံအယူအဆ မွန္ကန္ပါၿပီ။

ေကာင္းတဲ့ကံေတြက အလားတူေပၚသလုိ မေကာင္းတဲ့ကံေတြကလဲ အလားတူေပါတယ္။ မတၱာေပတိ၀တၳဳကို နမူနာထုတ္ျပပါမယ္။ အခါတစ္ပါး ဥပါသကတစ္ေယာက္မွာ မတၱာအမည္ရွိတဲ့ ဇနီးရွိတယ္။ သူက ကေလးမရလို႔ တိႆာဆုိတဲ့ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္နဲ႔ အိမ္ေထာင္ျပဳျပန္တယ္။ ႏွစ္ေယာက္လံုးေပါင္းတယ္။ တိႆာက ရတနာသံုးပါးၾကည္ၫိုတယ္၊ မတၱာက မၾကည္ၫိုဘူး။ တိႆာကုိ၀န္ရေတာ့ ေယာက္်ားက တိႆာကုိ ပုိဦးစားေပးတယ္။ တိႆာကို သြားေလရာ ေခၚတယ္။ ဒါကို မတၱာက မနာလုိ ဣႆာပြားၿပီး တိႆာရဲ႕ အ၀တ္အစားေတြ ၀ွက္ထား၊ တိႆာအလွျပင္ဖုိ႔ ထားတဲ့ မိတ္ကပ္ေတြ လႊင့္ပစ္၊ တိႆာကုိယ္ေပၚမွာ အမိႈက္ေတြ ပစ္ခ်၊ တိႆာရဲ႕ အ၀တ္အစားေတြကုိ ေခြးလ်ားသီးမံႈ႕ေတြ သုတ္လိမ္းနဲ႔ မေကာင္းတဲ့ အလုပ္ေတြခ်ည္း လုပ္ခဲ့တယ္။ ဒီလုိနဲ႔ မတၱာဟာ ကုသုိလ္မလုပ္ဘဲ အကုသုိလ္ေတြသာ လုပ္ၿပီး ေသတဲ့အခါမွာ ၿပိတၱာျဖစ္သြားတယ္။ အ၀တ္အစားေတြ၀ွက္ထားတဲ့ အကုသုိလ္ေၾကာင့္ အ၀တ္မ၀တ္ရဘူး၊ အလွျပင္ပစၥည္းေတြ လႊင့္ပစ္ခဲ့တဲ့အကုသုိလ္ေၾကာင့္ အ႐ုပ္ဆုိး အက်ည္းတန္၊ အမိႈက္ေတြ သြန္ခ်တဲ့အကုသုိလ္ေၾကာင့္ တစ္ကုိယ္လံုး အမံႈေတြ အညစ္အေၾကးေတြ ေပက်ံေန၊ ေခြးလ်ားသီးနဲ႔ ပက္ခဲ့တဲ့ အကုသိုလ္ေၾကာင့္ တစ္ကုိယ္လံုး မေနသာေအာင္ ယားယံေနတယ္။ ဒါဟာ အကုသိုလ္ကံေတြရဲ႕ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ေပၚတဲ့အက်ိဳး၊ အလားတူေပၚတဲ့သေဘာတရားေတြပဲ။ မတၱာၿပိတၱာမဟာ တိႆာကို ကုိယ္ထင္ျပၿပီး ကုသိုလ္ျပဳ အမွ်ေပးေ၀ရန္ ေတာင္းပန္လို႔ တိႆာက သံဃာေတြပင့္၊ ဆြမ္းကပ္၊ သကၤန္းလွဴၿပီး အမွ်ေပးေ၀လုိက္မွ မတၱာၿပိတၱာမဟာ ဆင္းရဲတြင္းကလြတ္ၿပီး နတ္ျပည္ေရာက္သြားခဲ့ရပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ကံတရားေတြဟာ ေနာက္က လုိက္ေနတာလဲမဟုတ္ဘူး၊ အက်ိဳးမေပးဘဲ ျပတ္သြားတာလဲမဟုတ္ဘူး။ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးတရားေတြေပၚေနတာသာ ျဖစ္တယ္။ ေကာင္းတဲ့ကံေတြလုပ္ရင္ ေကာင္းတဲ့အေၾကာင္းေတြ ျဖစ္သြားလို႔ ေကာင္းတဲ့အက်ိဳးေတြပဲ ျပန္ေပၚၿပီး မေကာင္းတဲ့ကံေတြလုပ္ရင္ မေကာင္းတဲ့အေၾကာင္းေတြ ျဖစ္သြားလို႔ မေကာင္းတဲ့ အက်ိဳးေတြပဲ ျပန္လည္ေပၚမယ္။ ေပၚတဲ့အခါမွာလဲ ကုိယ္ျပဳတဲ့ကံနဲ႔ အလားတူေပၚတယ္လုိ႔ မွတ္ရမယ္။ ေကာင္းတဲ့ကံျပဳထားရင္ ေကာင္းတဲ့ကံနဲ႔ အလားတူတဲ့ ေကာင္းက်ိဳးေတြျပန္လည္ ေပၚၿပီး မေကာင္းတဲ့ကံျပဳထားရင္ မေကာင္းတဲ့ကံနဲ႔ အလားတူတဲ့ မေကာင္းက်ိဳးေတြ ျပန္လည္ ေပၚလာမယ္။ သေဗၺ သတၱာ ကမၼႆကာ- ကံသာလွ်င္ ကုိယ္ပုိင္ဥစၥာရွိတယ္၊ အားကုိးရာရွိတယ္လုိ႔ ဘုရားေဟာတာက အေၾကာင္း ေကာင္းမွ အက်ိဳးေကာင္းမယ္၊ အလားတူ အက်ိဳးတရားေတြ ေပၚမယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေကာင္းတဲ့အေၾကာင္းကံေတြကုိသာ ကုိယ့္အတြက္ အားကုိးအားထားရမွာ ျဖစ္တယ္။ အေၾကာင္းကံ မေကာင္းရင္ အက်ိဳးမေကာင္းဘူး။ ဒါဆုိရင္ အားမကုိးရဘူးေပါ့။ ကံသာလွ်င္ ကုိယ္ပုိင္ဥစၥာရွိတယ္ဆုိတာ ကုိယ္ျပဳထားတဲ့ အေၾကာင္းကံေတြက ကုိယ့္အတြက္ပဲ အက်ိဳးေတြ ျပန္ေပၚမယ္။ ေကာင္းတဲ့ကံေတြ ျပဳထားရင္ ကုိယ့္အတြက္ ေကာင္းက်ိဳးေတြ ျပန္ေပၚမွာျဖစ္ၿပီး မေကာင္းတဲ့ကံေတြ ျပဳထားရင္ ကုိယ့္အတြက္ မေကာင္းက်ိဳးေတြ ျပန္ေပၚမွာျဖစ္တယ္။ ဒါကုိ ကုိယ္ပုိင္ဥစၥာလို႔ ဘုရားက တင္စားၿပီးေဟာလုိက္တာ။ တကယ္ေတာ့ ကုိယ္ျပဳတဲ့ကံေတြက လုိက္ေနတာမဟုတ္ဘူး။ အက်ိဳးမေပးဘဲလဲ မေနဘူး။ အက်ိဳးေပးတဲ့အခါမွာ အလားတူေပၚတယ္လုိ႔သာ နားလည္လုိက္ရင္ ကံနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ သႆတဒိ႒ိကလဲ လြတ္၊ ဥေစၧဒဒိ႒ိကလဲလြတ္တဲ့ မွန္မွန္ကန္ကန္ ယူဆတတ္တဲ့သူတစ္ေယာက္ ျဖစ္ပါၿပီ။

Dr. V. Parami

No comments:

Post a Comment

Without insight meditation, it is incomplete to be a Buddhist.