Sunday, January 23, 2011

ကံအယူအဆ (၁၁)

ဒီေန႔ ေရာေရာေထြးေထြး ကံအက်ိဳးေပးပံုေလးေတြ ထပ္မံရွင္းျပမယ္။ ကံက အမည္းကံ၊ အျဖဴကံ၊ အမည္းအျဖဴေရာတဲ့ကံ၊ အမည္းအျဖဴမေရာတဲ့ကံလို႔ (၄)မ်ိဳးပုိင္းျခားေဟာထားတဲ့ သုတၱန္တစ္ခုရွိတယ္။ (ကမၼံ ကဏွံ ကဏွ၀ိပါကံ၊ ကမၼံ သုကၠံ သုကၠ၀ိပါကံ၊ ကမၼံ ကဏွသုကၠံ ကဏွသုကၠ၀ိပါကံ၊ ကဏွံ အကဏွအသုကၠံ အကဏွအသုကၠ၀ိပါကံ) လို႔ ပါထိက၀ဂ္၊ သဂႌတိသုတ္မွာ အက်ဥ္းအားျဖင့္ ေဟာထားတယ္။ အက်ယ္အားျဖင့္ေတာ့ အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိ၊ စတုကၠနိပါတ၊ ကမၼ၀ဂ္မွာ ေဟာထားပါတယ္။

(၁) အမည္းကံ။ အမည္းကံက မည္းတဲ့အက်ိဳးေပးတယ္။ အမည္းကံဆိုတာ တင္စားၿပီးေျပာထားတာ။ အကုသုိလ္ကံကုိဆိုလိုတာပါ။ မေကာင္းတဲ့ေစတနာအေျခခံၿပီးေတာ့ မေကာင္းတဲ့ ဒုစ႐ုိက္တရားေတြလုပ္မယ္၊ အဲဒီတရားေတြက မေကာင္းတဲ့ကံေတြ ေျမာက္ၿပီး မေကာင္းတဲ့အက်ိဳး မည္းတဲ့အက်ိဳးေတြ ေပးတယ္။ ငရဲက်တယ္ဆုိတာ အမည္းကံက မည္းတဲ့အက်ိဳးကို ေပးလုိက္တာပါပဲ။ ထုိ႔အတူ ၿပိတၱာျဖစ္မယ္၊ အသူရကာယ္ျဖစ္မယ္ စသည့္ မေကာင္းတဲ့ဒုဂၢတိက်ိဳးေတြ ေပးတာဟာ မည္းတဲ့အက်ိဳးေပးေတြပါ။

(၂) အျဖဴကံ။ အျဖဴကံက ျဖဴတဲ့အက်ိဳးကိုေပးတယ္။ အျဖဴကံဆုိတာ ကုသုိလ္ကံေပါ့။ ေကာင္းတဲ့ေစတနာအေျခခံၿပီးေတာ့ ေကာင္းတဲ့ သုစ႐ိုက္တရားေတြလုပ္မယ္၊ အဲဒီတရားေတြက ေကာင္းတဲ့ကံေတြ ေျမာက္ၿပီး ေကာင္းတဲ့အက်ိဳး ျဖဴတဲ့အက်ိဳးေတြ ေပးတယ္။ သုဂတိက်ိဳးေတြ ေပးတယ္။ နတ္ျဖစ္တယ္၊ ျဗဟၼာျဖစ္တယ္ဆုိတာ ျဖဴတဲ့အက်ိဳးကို ေပးလုိက္တာပါပဲ။

(၃) အမည္းအျဖဴေရာတဲ့ကံ။ အမည္းအျဖဴေရာတဲ့ကံဆိုတာက အကုသုိလ္ကံေရာ ကုသုိလ္ကံပါ ႏွစ္မ်ိဳးလံုးေရာေႏွာၿပီး သင့္လုိ အက်ိဳးေပးတဲ့ကံမ်ိဳးပါ။ လူေတြ၊ နတ္ေတြ၊ ၀ိနိပါတိကအသူရာမ်ိဳးေတြလုိ႔ ပါဠိမွာ ဥပမာေပးထားပါတယ္။ နားလည္ေအာင္ ရွင္းျပရမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ကုသုိလ္လုပ္ရင္း အကုသုိလ္ေရာေႏွာမိတာမ်ိဳး၊ အကုသုိလ္လုပ္ရင္း ကုသုိလ္လုပ္လုိက္မိတာမ်ိဳး၊ ဒီလုိ ကံေတြက အက်ိဳးေပးေတာ့ အမည္းအျဖဴေရာေႏွာအက်ိဳးေပးတတ္တယ္။ အျဖဴကံေၾကာင့္ လူျဖစ္ရတယ္။ အမည္းကံက အက်ိဳးေပးေနေတာ့ ဆင္းရဲေနရတယ္။ ႐ုပ္ဆုိးေနတယ္၊ နားပင္းေနတယ္၊ ေရာဂါေ၀ဒနာ ႏွိပ္စက္ဖိစီးခံစားေနရတယ္၊ စကားမပီတဲ့သူျဖစ္ေနရတယ္စသည္ေပါ့။ အျဖဴကံထဲမွာ အမည္းကံက ေရာေႏွာအက်ိဳးေပးေနတာပါ။

အမည္းကံေၾကာင့္ ေခြးျဖစ္တယ္၊ အပါယ္ေရာက္ေနတာပဲ။ ဒါေပမယ့္ လူေတြက ခ်စ္တဲ့ေခြးျဖစ္ေနတယ္။ က်က်နန သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ေနရတယ္။ မေၾကာင့္မၾကေနရတယ္။ ေကာင္းေကာင္းစားေနရတယ္။ အခ်ိဳ႕ေခြးမ်ားဆိုရင္ အ၀တ္ေတာင္ ၀တ္ေပးထားတာ ေတြ႔ရဖူးတယ္။ ပံုမွန္ေဆးကုေပး၊ လူဆင္းရဲေတြ စားတဲ့အစားအစာထက္ေကာင္းတဲ့ အစားအစာေတြ ေကၽြးနဲ႔၊ အမည္းကံေပၚမွာ အျဖဴကံေတြ ေရာေႏွာအက်ိဳးေပးေနတာ။ ဆင္ျဖစ္တယ္ဆုိပါစို႔။ တိရစၧာန္ပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဆင္ျဖဴေတာ္ျဖစ္တယ္ဆုိရင္ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ေနထိုင္ခြင့္ရတယ္။ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ေနထိုင္ရတယ္။ အမည္းအျဖဴေရာေႏွာ အက်ိဳးေပးလုိက္တာပါ။ ဒီလုိမ်ိဳး အျဖဴကံေပၚမွာ အမည္းကံေရာေႏွာ အက်ိဳးေပးတာရွိသလုိ အမည္းကံေပၚမွာ အျဖဴကံေရာေႏွာ အက်ိဳးေပးတာေတြလဲရွိတယ္။ ဒါကို အမည္းအျဖဴေရာတဲ့ကံ လုိ႔ဆုိပါတယ္။

(၄) အမည္းအျဖဴမေရာတဲ့ကံ။ အမည္းအျဖဴမေရာတဲ့ကံက မည္းတဲ့အက်ိဳးလဲမေပးဘူး၊ ျဖဴတဲ့အက်ိဳးလဲ မေပးဘူး။ ဘယ္လုိကံမ်ိဳးလဲဆုိရင္ မဂ္ကုသုိလ္ကံ။ အမည္းကံေတြကုိလဲ ပယ္၊ အျဖဴကံေတြကုိလဲ ပယ္၊ အမည္းအျဖဴေရာတဲ့ကံေတြကိုလဲ ပယ္ႏုိင္တဲ့ မဂ္ကုသုိလ္ကံမ်ိဳးကုိ ဒီေနရာမွာ အမည္းအျဖဴမေရာတဲ့ကံရယ္လုိ႔ ေဟာပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ အမည္း အျဖဴ ကံေတြအကုန္ပယ္ႏုိင္တဲ့ေစတနာကို အမည္းအျဖဴမေရာတဲ့ကံလုိ႔ ေဟာတာပါပဲ။ အရဟတၱမဂ္မွာ ယွဥ္ေနတဲ့ေစတနာကို ကံလု႔ိယူဆၿပီး အဲဒီကံကုိပဲ အမည္းအျဖဴမေရာတဲ့ကံရယ္လုိ႔ နားလည္ရမယ္။ အရဟတၱမဂ္က ကံေတြ အားလံုးကို ပယ္လုိက္တဲ့အတြက္ ကံေတြ ကုန္သြားပါၿပီ။ ဒါေၾကာင့္ ပါဠိမွာ ကမၼကၡယ လုိ႔ဆုိပါတယ္။ ကမၼကၡယဆိုတာ ကံေတြကုန္ဆံုးျခင္းလုိ႔ အဓိပၸါယ္ရတယ္။

အရဟတၱမဂ္ဆုိက္ရင္ အရဟတၱဖုိလ္ေပါက္ ရဟႏၲာ အျဖစ္ေရာက္ေတာ့တာပါပဲ။ ရဟႏၲာျဖစ္သြားၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ ျပဳသမွ်ေတြအားလံုးဟာ ကံအျဖစ္နဲ႔ မက်န္ရစ္ေတာ့ဘူး။ ႀကိယာျဖစ္သြားတယ္။ ႀကိယာဆုိတာ ျဖစ္ၿပီးပ်က္သြား႐ံုသက္သက္ေလးပဲ။ ကံအျဖစ္ အေၾကာင္းေတြ ခ်န္မထားခဲ့ေတာ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္တုိ႔ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈေတြ လုပ္ပင္လုပ္ေသာ္လဲ လုပ္သမွ်ေတြမွာ ဘာကံမွ မျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ျပဳလုပ္ကာမတၱသာျဖစ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ရဟႏၲာတုိ႔မည္သည္ အကုသုိလ္ကုိေတာ့ လံုး၀မလုပ္ေတာ့ဘူး၊ ကုသုိလ္ေတြေတာ့ လုပ္တယ္။ သူတုိ႔လုပ္တဲ့ကုသိုလ္ေတြကလဲ ေနာင္အက်ိဳးေပးဖုိ႔ ကံစြမ္းေတြ ခ်န္မထားခဲ့ေတာ့ဘူး။ ကံစြမ္းေတြ က်န္ေနေသးတယ္ဆုိရင္လဲ ရဟႏၲာမဟုတ္ေသးဘူး။ ကံရဲ႕အက်ိဳးေတြခံစားဖုိ႔ ေနာက္ဘ၀ရွိေနရဦးမယ္။ ရဟႏၲာမွာ ေနာက္ဘ၀မရွိေတာ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ရဟႏၲာမွာ ကံအေဟာင္းေတြရဲ႕ အက်ိဳးေပးမယ့္ အလားအလာေတြကိုလဲ ျဖတ္၊ ကံအသစ္ေတြလဲ မျဖစ္ေတာ့တဲ့အတြက္ ကံကုန္ေနၿပီျဖစ္လုိ႔ ေနာက္ဘ၀ ထပ္မံျဖစ္စရာမလုိေတာ့ဘူး။ ေနာက္ဘ၀မျဖစ္ေတာ့ ဘ၀ သံသရာ (၃၁)ဘံုအတြင္းက လြတ္ေျမာက္ခြင့္ရသြားတယ္။ ေနာက္ဘ၀အတြက္ ႐ုပ္လဲ မျဖစ္ေတာ့ဘူး။ နာမ္လဲမျဖစ္ေတာ့ဘူး။ အစဥ္ထာ၀ရ ၿငိမ္းေအးမႈ သႏၲိသုခကုိ ခံစားခြင့္ရရွိသြားတယ္။ ဒါကုိ ဒုကၡခပ္သိမ္း ေအးၿငိမ္းရာနိဗၺာန္လုိ႔ေခၚတယ္။

ရဟႏၲာမျဖစ္ေသးသေရြ႕ေတာ့ လုပ္သမွ်ေတြဟာ ကံေတြျဖစ္ေနဦးမွာပဲ။ ကံဆုိတာ ဒီဘ၀ ျပဳသမွ်ေတြသာမက အတိတ္အတိတ္ ဘ၀ေတြကျပဳလုပ္ခဲ့တာေတြပါ အေၾကာင္းအျဖစ္ က်န္ေနခဲ့တာျဖစ္ေတာ့ အမည္းကံေတြလဲ ရွိေနဦးမွာပါ၊ အျဖဴကံေတြလဲ ရွိေနဦးမွာပါ၊ အမည္းအျဖဴေရာတဲ့ကံေတြလဲ ရွိေနဦးမွာပါ။ အတိတ္ကံေတြ ဘယ္လုိပင္ ရွိေနပါေစ၊ ကုိယ္မျမင္ႏုိင္ပါဘူး။ ဒီေတာ့ ကိုယ္ကုိယ္တုိင္ ျမင္ႏုိင္ သိႏုိင္တဲ့ ပစၥဳပၸန္ကံေတြကေတာ့ အျဖဴကံမ်ိဳးေတြခ်ည္းသာ ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရမွာပါ။ ဘုရားရွင္အႏွစ္သက္ဆံုး ကံအေနနဲ႔ကေတာ့ ေနာက္ဆံုးအဆင့္ျဖစ္တဲ့ အမည္းအျဖဴမေရာတဲ့ ကံအဆင့္ေရာက္ေအာင္လုပ္ရပါလိမ့္မယ္။ ရဟႏၲာျဖစ္ေအာင္ လုပ္ရမယ္လုိ႔ ဆုိလုိတာပါပဲ။ ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးက အားလံုးကို ပန္းတုိင္ေရာက္ေစခ်င္လုိ႔ပါ။ ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ပန္းတုိင္ဟာ နိဗၺာန္ပဲမဟုတ္လား။ ရဟႏၲာျဖစ္ၿပီဆုိရင္ ပန္းတုိင္ေရာက္ၿပီေပါ့။

Dr. V. Parami

No comments:

Post a Comment

Without insight meditation, it is incomplete to be a Buddhist.