Friday, January 7, 2011

ကံအယူအဆ (၅)

တားဆီးလို႔မရတဲ့ကံေတြကုိ ရွင္းလင္းစြာနားလည္ဖုိ႔အတြက္ အက်ိဳးေပးသည့္အစဥ္ကုိ ၫႊန္းဆိုတဲ့ ကံ(၄)မ်ိဳး (ပါကဒါနပရိယာယကံ)ကုိ ေရွးဦးစြာ ရွင္းျပေပးမယ္။ ဘယ္လုိအေျခအေနမ်ိဳးမွာ ဘယ္ကံက အရင္ အက်ိဳးေပးတယ္ ဆုိတာ ပုိင္းျခားျပတဲ့ကံကုိ ပါကဒါနပရိယာယကံလို႔ေခၚတာပါပဲ။

၁။ ဂ႐ုကံ - အျခားကံတုိ႔ မတားဆီးႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ႀကီးေလးတဲ့ကံေတြကို ဂ႐ုကံလုိ႔ဆုိပါတယ္။ ကုသုိလ္ကံ မွာျဖစ္ေစ၊ အကုသုိလ္ကံမွာျဖစ္ေစ တားဆီးလုိ႔မရတဲ့ကံ ဆုိတာ ရွိေနပါတယ္။ ဂ႐ုကံျပဳထားမယ္ဆုိရင္ ဒီကံကုိ ဘယ္ကံကမွ တားဆီးလုိ႔မရေတာ့ဘူး။ က်မ္းဂန္လာအတုိင္းေျပာရရင္ ႐ူပကုသုိလ္၊ အ႐ူပကုသုိလ္ကံမ်ားဟာ ကုသိုလ္အရာမွာေတာ့ ဂ႐ုကံေတြပါပဲ။ ႐ူပစ်ာန္၊ အ႐ူပစ်ာန္ရၿပီး ေသသြားတဲ့သူဟာ အျခားဘံုကုိ မျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ဆုိင္ရာ ႐ူပ၊ အ႐ူပဘံုေတြမွာသာ ပဋိသေႏၶေနခြင့္ရတယ္။ အဲဒီပဋိသေႏၶက်ိဳးကို မေပးေအာင္ အျခားမည္သည့္ကံကမွ မတားျမစ္ႏုိင္ေတာ့ဘူး။ ဘာလုိ႔လဲဆုိေတာ့ အဲဒီကံဟာ အလြန္အင္အားေကာင္းတဲ့ကံ ျဖစ္ေနလုိ႔ပါပဲ။ အကုသုိလ္ အရာမွာေတာ့ အမ်ားသိထားတဲ့ ပၪၥာနႏၲရိယကံငါးပါးပါပဲ။ မာတုဃာတက- အမိသတ္ကံ၊ ပိတုဃာတက- အဖသတ္ကံ၊ အရဟႏၲဃာတက- ရဟႏၲာသတ္ကံ၊ ေလာဟိတုပၸါဒက- ဘုရားေသြးေျခဥတည္ေအာင္လုပ္တဲ့ကံ၊ သံဃေဘဒက- သံဃာအသင္းကြဲေအာင္လုပ္တဲ့ကံ၊ အားလံုး ငါးပါးေပါ့။ ဒီကံေတြငါးပါးလံုး ၾကဴးလြန္မွမဟုတ္ဘူး၊ တစ္ပါးပါးၾကဴးလြန္ထားမိရင္ေတာင္ အပါယ္က်မွာေသခ်ာတယ္။ အပါယ္ျပည္ႀကီး၀င္ခြင့္ ေျပးမလြတ္ေတာ့ဘူး။ မ၀င္ခ်င္လုိ႔ကို မရေတာ့တာ။ မေသခင္က အပါယ္၀င္ခြင့္ ဗီဇာထုထားလုိက္တဲ့သေဘာပဲ။ ေဒ၀ဒတ္တုိ႔ အဇာတသတ္တုိ႔ဟာ စံျပနမူနာေတြေပါ့။ အဇာတသတ္ဆုိလွ်င္ ေနာက္ပုိင္း အျမင္မွန္ေတာ့ ရလာတာပဲ။ ဘုရားရွင္ထံခ်ဥ္းကပ္၊ ကုသုိလ္ေတြ အမ်ားႀကီးလုပ္၊ ဘုရားရွင္ကုိ အသက္ထက္ဆံုးကုိးကြယ္သူျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူျပဳထားတဲ့ အဖသတ္ကံက အားႀကီးေနေတာ့ သက္ေတာ္ထင္ရွား ဘုရားရွင္ေတာင္မွ သူ႔ကုိ အ၀ီစိဗီဇာ ရီဂ်က္လုပ္ေပးလုိ႔မရဘူး။

ဒါထက္ဆုိးတဲ့ အကုသုိလ္ကံရွိေသးတယ္။ အဲဒါကေတာ့ နိယတမိစၧာဒိ႒ိကံတဲ့။ အက်ဥ္းခ်ဳပ္အားျဖင့္ ကံ ကံရဲ႕အက်ိဳးယံုၾကည္မႈကင္းမဲ့တဲ့သူ၊ ဘ၀ယံုၾကည္ခ်က္ကင္းမဲ့တဲ့သူဟာ နိယတမိစၧာဒိ႒ိေပါ့။ အက်ယ္အားျဖင့္ေတာ့ နတၳိ ဒိႏၷံ နတၳိ ယိ႒ံ စသည္ျဖင့္ သီလကၡႏၶ၀ဂ္မွာလာတဲ့ န- (၁၀)ခ်က္ သီ၀ရီအတုိင္းသာ မွတ္ေပေတာ့။ ဒါကေတာ့ စာေပသမားေတြ အတြက္ပါ။ ပၪၥာနႏၲရိယကံေၾကာင့္ အ၀ီစိေရာက္ေနသူဟာ ကမၻာပ်က္ရင္ ငရဲမွလြတ္ၿပီး ျဗဟၼာ့ျပည္ေရာက္ခြင့္ရတယ္။ နိယတမိစၧာဒိ႒ိကံနဲ႔ အ၀ီစိေရာက္ေနသူမွာေတာ့ ကမၻာပ်က္ေသာ္လဲ ဒီကမၻာအ၀ီစိကေန အျခားကမၻာက အ၀ီစိငရဲ ေျပာင္းေရႊ႕ခံရတယ္။ ေထာင္ေျပာင္းသလုိေပါ့။ ဗုဒၶဘာသာက ဒီကံဟာ အဆုိးဆံုးဆုိၿပီး သတ္မွတ္ထားတယ္။ ဒါနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ဘာသာျခားေတြ လူ၀င္စားျပန္ျဖစ္တယ္ဆုိတဲ့ ကိစၥအတြက္ေတာ့ ျငင္းပြားဖြယ္ရာကိစၥတစ္ရပ္ပါပဲ။

၂။ အာသႏၷကံ- ေသခါနီးမွ ျပဳလုိက္မိတဲ့ကံ၊ ေသခါနီးမွ ျပန္သတိရေနတဲ့ကံကုိ အာသႏၷကံလို႔ေခၚတယ္။ ဂ႐ုကံမရွိဘူးဆုိရင္ ေသခါနီးျပဳမိတဲ့ကံက အက်ိဳးေပးတယ္။ ေသခါနီးကာလမွာ အကုသုိလ္ကံေတြျပဳလုပ္ထားရင္၊ သို႔မဟုတ္ အကုသုိလ္ကံတစ္ခုခုကို ျပန္လည္သတိရေနမိရင္ အဲဒီကံက အပါယ္ပုိ႔ေပးပါလိမ့္မယ္။ ေသခါနီးမွာ ကုသုိလ္ကံ ျပဳလုပ္ထားရင္၊ ျပဳမိတဲ့ ကုသုိလ္ကံတစ္ခုခုကို ျပန္လည္သတိရေနရင္ အဲဒီကံက သုဂတိပို႔ပါလိမ့္ယမ္။ ေကာသလမင္းႀကီးရဲ႕ မိဖုရားႀကီး မလႅိကာေဒ၀ီဟာ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ မတုပႏုိင္ေအာင္ ထင္ရွားတဲ့ အသဒိသအလွဴႀကီးကို ဘုရားရွင္ႏွင့္တကြ သံဃာ့မ်က္ေမွာက္မွာ ေပးလွဴခဲ့တယ္။ သို႔ေသာ္ ေသခါနီးမွာ အဲဒီကုသိုလ္ကံက ျပန္ေပၚမလာဘဲ မေလ်ာ္တဲ့အမႈကို ျပဳလုိုက္မိတဲ့ အကုသုိလ္ကံတစ္ခုက ေခါင္းထဲ၀င္ေရာက္ ေနတယ္။ အဲဒါဟာ အာသႏၷကံျဖစ္သြားၿပီး အဲဒီကံက အက်ိဳးေပးလုိက္ေတာ့ အ၀ီစိေရာက္ရရွာတယ္။ ကုသုိလ္အာသႏၷကံအတြက္ေတာ့ မေန႔ကေျပာခဲ့တဲ့ သီဟုိဠ္ကၽြန္း (သီရိလကၤာႏုိင္ငံ)၊ ေသာဏဂီရိေတာင္ေျခ၊ အေစလ၀ိဟာရေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္ ဓမၼကထိက အရွင္ေသာဏမေထရ္ရဲ႕ ဖခင္မုဆုိးႀကီး၊ သူ႔သားရဟန္းထံမွာ အသက္ႀကီးမွ ရဟန္း၀တ္ေနတာ။ သူ ေသခါနီးမွာ ငရဲေခြးႀကီးေတြက ကုိက္ေတာ့မလုိ လာေနတာေတြ ျမင္ေနရေတာ့ ေၾကာက္လန္႔ၿပီး ေအာ္ဟစ္ေနလို႔ သားရဟန္းက ရိပ္မိတာနဲ႔ ဘုရားရင္ျပင္မွာ ပန္းအလွေတြဆင္ၿပီး ဒီပန္းေတြကို ဘုရားအား လွဴဒါန္းပါတယ္ဘုရားဆုိၿပီး ဘုရားကို ပန္းအလွဴခုိင္းတယ္။ အကုသုိလ္အာ႐ံုကေန ကုသုိလ္အာ႐ံု ေရာက္သြားေအာင္ အာ႐ံုေျပာင္းေပးလုိက္တာပါ။ ဒီပန္းလွဴတဲ့ကုသုိလ္စိတ္နဲ႔ ေသသြားေတာ့ သူနတ္ျပည္ေရာက္ သြားတယ္။ အကုသုိလ္ေတြျပဳခဲ့ေသာ္လဲ ေသခါနီးမွာ ကုသုိလ္အာသႏၷကံက လႊမ္းမုိးသြားလို႔ သုဂတိေရာက္သြားတာ။

၃။ အာစိဏၰကံ- အထပ္ထပ္ျပဳလုပ္ထားတဲ့ကံ၊ ေန႔စဥ္မျပတ္ျပဳလုပ္ထားတဲ့ကံ ကုိ အာစိဏၰကံလုိ႔ေခၚပါတယ္။ ကုသုိလ္လုပ္ၿပီးေနာက္ အဲဒီကုသုိလ္ကိုပဲ အၿမဲမျပတ္ ထပ္ခါထပ္ခါ သတိရၿပီး ၀မ္းေျမာက္ေနရင္ေတာ့ ကုသုိလ္ အာစိဏၰကံျဖစ္တယ္။ အကုသုိလ္ျပဳၿပီးေနာက္ အဲဒီအကုသိုလ္ကုိပဲ ျပန္လည္သတိရၿပီး စိတ္ဆင္းရဲေနရင္ေတာ့ အကုသုိလ္ အာစိဏၰကံ ျဖစ္တယ္။ ေန႔စဥ္ ဘုရား၀တ္တက္ျခင္း၊ ေန႔စဥ္ဆြမ္းေလာင္ျခင္း၊ ေန႔စဥ္ ပုတီးစိပ္ျခင္း၊ ေန႔စဥ္သီလေစာင့္ျခင္း၊ ေန႔စဥ္ တရားထုိင္ျခင္း၊ ေန႔စဥ္ တရားနာျခင္း၊ အခါအားေလ်ာ္စြာ ဒါနျပဳျခင္း စသည္ျဖင့္ ကုိယ္တတ္စြမ္းတဲ့ကုသုိလ္ေတြကို ထပ္ခါထပ္ခါ ျဖစ္ေနေအာင္ လုပ္ထားရမယ္။ ဒါဆုိရင္ အာစိဏၰကံျဖစ္သြားတာပါပဲ။ ဂ႐ုကံမရွိရင္ အာသႏၷကံက အက်ိဳးေပးတယ္။ အာသႏၷကံမရွိရင္ အာစိဏၰကံက အက်ိဳးေပးတယ္။

ဒီလုိဆုိေတာ့ အာသႏၷကံက ပုိအားကုိးရတဲ့သေဘာ ျဖစ္ေနတယ္။ ႏွစ္ရွည္လမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ အာစိဏၰကံဟာ အလြန္အားေကာင္းတဲ့ကံပါပဲ။ အာသႏၷကံကေတာ့ အာစိဏၰကံေလာက္ အားမေကာင္းပါဘူး။ သုိ႔ေသာ္လဲ ေသခါနီးမွာ ျပဳလုပ္မိတဲ့ အာသႏၷကံက ေနာက္ဘ၀ပဋိသေႏၶနဲ႔ နီးကပ္ေနတဲ့အတြက္ ပဋိသေႏၶက်ိဳးေပးရာမွာ သူက ေရွ႕ေရာက္ ေနတာပါ။ ဥပမာအေနနဲ႔ ႏြားၿခံထဲကို ႏြားေတြ သြင္းေတာ့ အားေကာင္းတဲ့ႏြားေတြက အရင္၀င္ၾက၊ အားနဲတဲ့ ႏြားအုိႀကီးကေတာ့ ေနာက္ဆံုးမွလဲ ၀င္ရတယ္။ ေနရာလဲ အေပါက္နားမွာပဲ ရတယ္။ ေနာက္ေန႔ ၿခံတံခါး ဖြင့္လုိက္တဲ့အခါက်ေတာ့ အေပါက္နားမွာပဲ အိပ္ရတဲ့ အဲဒီႏြားႀကီးကပဲ အရင္ထြက္ခြင့္ရတယ္၊ က်န္တဲ့ အားေကာင္းတဲ့ႏြားေတြ ေနာက္မွထြက္ရတယ္။ ဒီအတုိင္းပဲ။ အာသႏၷကံဟာ ေနာက္ဘ၀ပဋိသေႏၶနားကပ္ေနလုိ႔ ေသခါနီးျပဳမိတဲ့ကံက အရင္အက်ိဳးေပးခြင့္ရသြားတာ။

သုိ႔ေသာ္လဲ ဂ႐ုကံမရွိရင္ အာစိဏၰကံက အက်ိဳးေပးတယ္၊ အာစိဏၰကံမရွိရင္ အာသႏၷကံက အက်ိဳးေပးတယ္လုိ႔ အဂၤုတၱိဳရ္အ႒ကထာ၊ ပဋိသမၻိဒါမဂၢအ႒ကထာတုိ႔မွာ တစ္မ်ိဳးဖြင့္ျပထားတာေတြ႕ရတယ္။ (ယဂၢ႐ုကံ ယဗၺဟုလံ (အာစိဏၰကံ) ယဒါသႏၷံ ကဋတၱာ ၀ါ ပန ကမၼႏၲိ။) ဒီျပႆနာမွာ ေသခါနီးမွာ အက်ိဳးေပးတဲ့ကံဟာ အာသႏၷကံပဲလို႔ ယူဆလုိက္ရင္ အားလံုးအဆင္ေျပသြားမွာပါ။ ကုသုိလ္ေတြမ်ားစြာျပဳထားမိသည္ျဖစ္ေစ၊ အကုသိုလ္ေတြ မ်ားစြာျပဳ ထားမိသည္ျဖစ္ေစ ေသခါနီးမွာ ျပဳလုပ္တဲ့ကံ၊ သတိရေနတဲ့ကံကသာလွ်င္ ေနာက္ဘ၀အက်ိဳးေပးတယ္။ ေနာက္ဘ၀ အက်ိဳးေပးတဲ့ကံက အာသႏၷကံျဖစ္သြားတာပဲ။ အၿမဲျပဳထားတဲ့ အာစိဏၰကံကုိပဲ ေသခါနီးမွာ ျပန္ၿပီးသတိရမယ္ဆုိရင္ အဲဒီအာစိဏၰကံကပဲ အာသႏၷကံျဖစ္သြားတယ္လုိ႔ မွတ္လုိက္ပါ။ ကုိယ္အထပ္ထပ္ ျပဳလုပ္မိတဲ့အရာကုိပဲ အခက္အခဲ ႀကံဳေတာ့ ျပန္ေပၚလာ၊ သတိရလာႏုိင္တာျဖစ္ေတာ့ ကုသုိလ္ေတြ အထပ္ထပ္ျပဳထားရင္ ကုသုိလ္ေတြကိုပဲ ျပန္သတိရ ေနမယ္။ အကုသုိလ္ေတြ အထပ္ထပ္ျပဳထားရင္ အဲဒီအကုသိုလ္ေတြကုိပဲ ျပန္သတိရေနမယ္။ ဒါသဘာ၀ပဲ။ အဲဒီသတိရတဲ့စိတ္နဲ႔ ေသသြားရင္ သတိရလုိက္တဲ့ကံက ေနာက္ဘ၀အက်ိဳးကို ေပးသြားမယ္။ ေနာက္ဘ၀ အက်ိဳးေပးတဲ့ကံဟာ အာသႏၷကံလို႔ မွတ္လုိက္ေပါ့။ ဥပမာအားျဖင့္ သမၺဳေဒၶဂါထာ အၿမဲရြတ္ေနတဲ့သူဟာ အိပ္မက္ေတြ ဂေယာင္ေျခာက္ျခားမက္လုိ႔ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ရာေတြနဲ႔ ႀကံဳေတြ႕ရတဲ့အခါမ်ိဳးမွာ အိပ္မက္ထဲမွာပဲ သမၺဳေဒၶကုိ ရြတ္မိရက္သားျဖစ္ေနတာေတြ႕ရတယ္။ ဓမၼပဒမွာလာတဲ့ ဓမၼိကဥပါသကာႀကီးဟာ ဘ၀တစ္ေလ်ာက္လံုးပဲ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာ၀နာစတဲ့ ကုသုိလ္ေတြကုိ ျပဳလုပ္ခဲ့တာ။ အၿမဲမျပတ္ျပဳလုပ္ထားတဲ့ အာစိဏၰကံကုသုိလ္ေတြပဲ။ ေသခါနီးမွာ အဲဒီကုသုိလ္ေတြေၾကာင့္ပဲ မေသခင္က နတ္ရထားေတြ ဆုိက္လာတယ္။ ဒါဟာ ကမၼနိမိတ္ေတြေပါ့။ ဒီကုသုိလ္ေတြနဲ႔ ေသသြားေတာ့ တုသိတာနတ္ျပည္မွာ နတ္သားျဖစ္သြားတယ္။ ဒါဆိုရင္ သူျပဳခဲ့တဲ့ အာစိဏၰကံေတြကုိ ေသခါနီးမွာ ျပန္လည္သတိရေနတာျဖစ္လို႔ အဲဒီအာစိဏၰကံကုိပဲ အာသႏၷကံလို႔ေခၚလုိက္ေပါ့။

၄။ ကဋတၱာကံ- သာမန္ျပဳလုိက္မိတဲ့ကံမ်ားႏွင့္ အရင္ဘ၀ေတြက ျပဳခဲ့တဲ့ကံမ်ားကုိ ကဋတၱာကံလို႔ေခၚတယ္။ ဂ႐ုကံလဲမရွိ၊ အာသႏၷကံလဲမရွိ၊ အာစိဏၰကံလဲမရွိဘူးဆုိရင္ေတာ့ ေဟာဒီ ကဋတၱာကံက အက်ိဳးေပးသြားပါလိမ့္မယ္။ လွဴစရာေတြ႔ရင္ လွဴလုိက္မယ္၊ ဥပုသ္ေစာင့္ခ်င္စိတ္ေပါက္ရင္ ေစာင့္လုိက္မယ္၊ တရားထုိင္ခ်င္စိတ္ေပါက္ရင္ ထုိင္လုိက္မယ္ စသည္ျဖင့္ အၿမဲတမ္း ျပဳေနတာမဟုတ္ဘဲ ႀကံဳသလို ျပဳတဲ့ကံေတြဟာ ကဋတၱာကံေတြပါ။ အထက္ကံသံုးမ်ိဳး တစ္မ်ိဳးမွ မရွိဘူးဆုိရင္ေတာ့ အမွတ္မထင္ျပဳခဲ့တဲ့ ကံေတြထဲက တစ္မ်ိဳးမ်ိဳး ေသခါနီးမွာ ျပန္လည္သတိရၿပီး အက်ိဳးေပးပါလိမ့္မယ္။ ပန္းတစ္ပြင့္ လွဴဘူးတာနဲ႔ နတ္ျပည္ေရာက္ရတဲ့ ဧကပုပၹိကာ နတ္သမီးလုိေပါ့။ သူျပဳမိတဲ့ကုသုိလ္က ဘုရားကုိ ပန္းတစ္ပြင့္နဲ႔ ပူေဇာ္ခဲ့တာေလးပဲ။ အဲဒါေလးကိုပဲ ေသခါနီး ျပန္သတိရမိလုိက္ေတာ့ ဒီပန္းတစ္ပြင့္အလွဴ (ကဋတၱာကံ)ေၾကာင့္ နတ္ျပည္ေရာက္ရတယ္။ အဲဒီကဋတၱာကံကုိ ေသခါနီး သတိရေနေတာ့ ကဋတၱာကံဟာ အာသႏၷကံျဖစ္တယ္လုိ႔လဲ မွတ္ယူႏုိင္ပါတယ္။ ဒီဘ၀ျပဳတဲ့ကံေတြက အက်ိဳးေပးဖို႔ အခြင့္မသာဘူးဆုိရင္ေတာ့ အတိတ္အတိတ္ဘ၀ေတြက ျပဳခဲ့မိတဲ့ ကုသိုလ္ အကုသုိလ္ ကံတစ္မ်ိဳးမ်ိဳး စိတ္အစဥ္မွာ လာေရာက္ထင္ဟပ္ပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီထင္လာတဲ့ကံကပဲ ေနာက္ဘ၀ ေကာင္းရာ မေကာင္းရာကို ပို႔ေဆာင္သြားပါလိမ့္မယ္။ အတိတ္ဘ၀က ျပဳခဲ့တဲ့ကံေတြဟာလဲ အက်ိဳးမေပးရေသးရင္ အက်ိဳးေပးဖုိ႔ အခြင့္အလမ္းကို ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနၾကတာပဲ။ သူတို႔ကလဲ ေသခါနီးမွာ အမွတ္မထင္ ၀င္ေရာက္လာႏုိင္တယ္။ ေကာင္းတဲ့ကံထင္လာရင္ ေတာ့ မဆုိးဘူး။ မေကာင္းတဲ့ကံေတြ ျပန္ျမင္ေနမိမယ္ဆုိရင္ေတာ့။

ဒီကံ(၄)မ်ိဳးကုိ နားလည္ရင္ မေကာင္းတဲ့ကံေတြကုိ မျပဳမိေအာင္၊ ေနာက္ဘ၀ ေကာင္းက်ိဳးေပးမယ့္ ကံေတြကုိသာ ျပဳမိေအာင္ ေန႔စဥ္ဘ၀မွာ ေရွာင္ၾကဥ္ႏုိင္ဖုိ႔ အခြင့္အလမ္းေလးေတြ ေရြးျခယ္ႏုိင္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ဗုဒၶဘာသာေတြမွာ ဂ႐ုကံေတြကေတာ့ ျဖစ္ခဲပါတယ္။ ႀကံဳရင္ ႀကံဳသလုိ ကုသုိလ္ကံေတြ ျဖစ္ေအာင္လဲ လုပ္ရမွာပါပဲ။ အၿမဲ၀တ္ထားၿပီးလုပ္တဲ့ ကုသုိလ္ကံေတြကုိလဲ တစ္ခုမဟုတ္တစ္ခုေတာ့ လုပ္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ရမွာပါပဲ။ ဒါမွသာလွ်င္ ေသခါနီးမွာ ကုိယ္ျပဳခဲ့တဲ့ကံေတြ လာေရာက္ထင္ဟပ္ႏုိင္မယ္။ ေသငယ္ေဇာနဲ႔ ေျမာေနတဲ့အခ်ိန္မွာ စိတ္က အလြန္အားနဲေနတဲ့ အခါက်ေတာ့ `ငါ ေကာင္းတဲ့ကံေတြပဲ အာ႐ံုျပဳမယ္၊ မေကာင္းတာေတြ အာ႐ံုမျပဳဘူး´လုိ႔ စိတ္ကူးခ်ိန္မရေတာ့ဘူး။ သူအားသန္ရာ အလုိလုိထင္လာမွာ။ အလုိလိုထင္လာတဲ့အခါမွာ ေကာင္းတာေတြသာ ထင္ျမင္လာေအာင္ သတိရလာႏုိင္ေအာင္ အခုကတည္းက ေကာင္းတဲ့ကံေတြ မ်ားမ်ားဆည္းပူးျပဳလုပ္ထားဖုိ႔ အလြန္အေရးႀကီးပါတယ္။ စိတ္ထဲမွာ ကုသုိလ္ေတြ ေျခရာခ်င္းထပ္ေနမွ ဘယ္လုိ အေျခအေနမ်ိဳးမွာမဆုိ မိမိစိတ္အစဥ္မွာ ကုသုိလ္ကံေတြသာ စီးဆင္းခြင့္သာလာမွာ။ ဒီလို စိတ္အစဥ္မွာ ကုသုိလ္ကံေတြခ်ည္းသာ ကိန္းေနေအာင္ ေလ့က်င့္ထားမယ္ဆုိရင္ ေနရမွာလဲ မေၾကာက္၊ ေသရမွာလဲမေၾကာက္တဲ့ သတၱိခဲတစ္ေယာက္ အျဖစ္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ယံုၾကည္မႈအျပည့္အ၀ရွိတဲ့ လူသားတစ္ေယာက္ ျဖစ္လာမွာပါ။

Dr. V. Parami

No comments:

Post a Comment

Without insight meditation, it is incomplete to be a Buddhist.