Saturday, June 4, 2011

၀ိသာခႏွင့္ ဓမၼဒိႏၷာ (၄)

(၀ိသာခဒါယကာက ဓမၼဒိႏၷာဘိကၡဳနီ ရဟႏၲာမကုိ ေမးခြန္းမ်ား ေမးေနျခင္း အဆက္ျဖစ္၏။)

“သကၠာယျဖစ္ေၾကာင္းက ဘာလဲ”

“သကၠာယျဖစ္ေၾကာင္းက တဏွာပဲ”

ဤအေျဖအရ ခႏၶာငါးပါးဟူေသာ သကၠာယ၏အေၾကာင္းမွာ ဆုေတာင္း တဏွာပင္ျဖစ္၏။ တဏွာ ဥပါဒါန္ ကံမရွိဘဲ ခႏၶာမေပၚ။ ကံသည္ ဥပါဒါန္လက္ေအာက္ခံ၊ ဥပါဒါန္သည္ တဏွာလက္ေအာက္ခံျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သကၠာယခႏၶာျဖစ္ျခင္း၏အေၾကာင္းရင္းသည္ တဏွာပင္ျဖစ္ေတာ့၏။ တဏွာမေသသေရြ႕ ခႏၶာေတြ ထပ္ကာ ထပ္ကာ ေတြ႔ေနရဦးမည္သာျဖစ္၏။

“သကၠာယတုိ႔၏ခ်ဳပ္ရာက ဘာလဲ”

“တဏွာ၏ ခ်ဳပ္ရာၿငိမ္းရာျဖစ္တဲ့ နိဗၺာန္ဟာ သကၠာယတုိ႔၏ ခ်ဳပ္ရာပဲ၊ တဏွာခ်ဳပ္ရင္ သကၠာယလဲ ခ်ဳပ္တာပါပဲ”

တဏွာသည္ သမုဒယသစၥာ၊ သကၠာယသည္ ဒုကၡသစၥာ။ သမုဒယခ်ဳပ္၍ ဒုကၡခ်ဳပ္သည္ဟု နားလည္ရမည္ျဖစ္၏။ တဏွာခ်ဳပ္လွ်င္ ခႏၶာခ်ဳပ္သည္ဟုဆုိရေသာ္လည္း မေသခင္မွာ ကိေလသာခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားျခင္းသာျဖစ္၏။ ကိေလသာခ်ဳပ္ၿငိမ္းသည့္ နိဗၺာန္ရေနၿပီဟုဆုိႏုိင္၏။ ခႏၶာခ်ဳပ္ၿငိမ္းသည့္ နိဗၺာန္ကုိေတာ့ သူမေရာက္ေသး။ ဘုရားရွင္သည္ပင္ ဘုရားျဖစ္ၿပီးေနာက္ ပရိနိဗၺာန္မစံေသးမီအတြင္း ကိေလသာမာန္ကုိသာ ေအာင္ႏုိင္၍ ခႏၶာ့မာန္ကို မေအာင္ႏုိင္ေသးေခ်။ ခႏၶာေၾကာင့္ ဆင္းရဲသည့္ ဒုကၡကိုမူ ခံစားရၿမဲသာ ျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ ကုိယ္သာနာ၍ စိတ္မနာဆုိသကဲ့သုိ႔ ဘုရားရွင္သည္ ခႏၶာကုိယ္ ပင္ပန္းဆင္းရဲေသာ္လည္း ၀မ္းထဲတြင္ ေသာက ပရိေဒ၀ ဒုကၡေဒါမနႆတို႔ မျဖစ္။ ကုိယ္ဆင္းရဲသာရွိ၏၊ စိတ္ဆင္းရဲမရွိ။ ေလနာထျခင္း၊ ၀မ္းေသြးသြန္ျခင္း စသည့္ ကုိယ္ဆင္းရဲဒုကၡေ၀ဒနာပင္ ရွိလင့္ကစား စိတ္ထဲတြင္ ဆင္းရဲျခင္းလံုး၀မျဖစ္ေတာ့။ ထုိသုိ႔ ကုိယ္ဆင္းရဲခံစားေနရေသးသည္မွာ ခႏၶာ့မာန္ကုိ မေအာင္ေသးေသာေၾကာင့္သာျဖစ္၏။ ငါးမာန္ေအာင္ျမင္ ဘုရားရွင္ဟုဆုိရေသာ္ျငားလည္း ပရိနိဗၺာန္မစံမီ ေအာင္သည့္မာန္ႏွင့္ ပရိနိဗၺာန္စံၿပီးေနာက္မွ ေအာင္သည့္မာန္ဟု ႏွစ္ပုိင္းရွိ၏။ ကိေလသာမာန္ႏွင့္ ေဒ၀ပုတၱမာန္ႏွစ္ပါးကုိမူ ပရိနိဗၺာန္မစံမီကပင္ ေအာင္ျမင္ၿပီးျဖစ္ပါ၏။ ခႏၶာ့မာန္၊ မစၥဳမာန္၊ အဘိသခၤါရမာန္သံုးပါးသည္ ပရိနိဗၺာန္စံၿပီးမွ ေအာင္ႏုိင္မည့္မာန္မ်ားသာျဖစ္ပါ၏။ မစၥဳမာန္သည္ ေသျခင္းပင္ျဖစ္၏။ လက္ရွိခႏၶာေသဆံုးၿပီးသည့္ေနာက္တြင္ ေနာက္ထပ္တစ္ဖန္ ခႏၶာျပန္မရေတာ့သျဖင့္ ေသစရာမရွိေတာ့။ ထို႔ေၾကာင့္ မစၥဳမာန္ကို ေအာင္ေတာ္မူေသာဘုရားရွင္ဟုဆုိရ၏။ အဘိသခၤါရမာန္သည္ ျဖစ္လုိက္ပ်က္လုိက္ ျဖစ္ေနသည့္ ျဖစ္ပ်က္သေဘာတရားမ်ားပင္ျဖစ္၏။ ယင္းျဖစ္ပ်က္သေဘာတရားမ်ားကိုလည္း မျဖစ္မပ်က္ေစရန္ တားဆီး၍မရ။ ထို႔အျပင္ အဘိသခၤါရသည္ ျပဳျပင္ေပးေနရျခင္းလည္းျဖစ္၏။ စႀကၤံသြားျခင္း၊ ဆြမ္းစားျခင္း၊ ေရခ်ိဳးျခင္း အစရွိသည္ ျပဳျပင္ေပးေနရေသး၏။ ထုိ အဘိသခၤါရမာန္ကုိလည္း ပရိနိဗၺာန္ျပဳၿပီးမွသာ ေအာင္ႏုိင္မည္ျဖစ္ပါ၏။ သုိ႔ေသာ္ ဘုရားရွင္သည္ ပရိနိဗၺာန္မစံမီအတြင္း ခႏၶာပင္ ရွိေနေသာ္လည္း နိဗၺာန္ကုိေတာ့ အာ႐ံုျပဳေသာအားျဖင့္ေရာက္ေနၿပီျဖစ္၏။

“သကၠာယတုိ႔၏ ခ်ဳပ္ရာခ်ဳပ္ေၾကာင္းအက်င့္က ဘာလဲ”

“မဂၢင္ရွစ္ပါး”

မဂၢင္ရွစ္ပါး ပြားျမားက်င့္ႀကံမည္ဆုိလွ်င္ သကၠာယျဖစ္ေၾကာင္း သမုဒယေသ၍ အက်ိဳး႐ုပ္နာမ္လည္းခ်ဳပ္သျဖင့္ သကၠာယတုိ႔၏ခ်ဳပ္ရာ နိဗၺာန္ေရာက္၏ဟု နားလည္လုိက္ပါ။ ျဖစ္ပ်က္႐ႈေနလွ်င္ မဂၢင္ ငါးပါး၊ ရွစ္ပါး ျဖစ္ေနမည္သာျဖစ္၏။ တစ္မဂ္မွမရေသးသူ ျဖစ္ပ်က္႐ႈေနလွ်င္ မဂၢင္ငါးပါးႏွင့္သာ ႐ႈေနျခင္းျဖစ္၏။ အစမဂ္ရၿပီးသည္ႏွင့္တစ္ၿပိဳင္နက္ မဂၢင္ ငါးပါးမွ ရွစ္ပါးျပည့္သြားၿပီျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ၀ိပႆာနာ႐ႈရင္း မဂၢင္ငါးပါးမွ ရွစ္ပါးျပည့္သြားသည့္ေန႔သည္ ေသာတာပန္တည္သည့္ေန႔ဟု ဆုိႏုိင္ပါ၏။ အထက္မဂ္တုိ႔တြင္လည္း ရွစ္ပါးျဖင့္သာ ဆက္လက္႐ႈသြားရမည္ျဖစ္၏။ ငါးပါးျဖစ္ေစ ရွစ္ပါးျဖစ္ေစ မဂၢင္သာျဖစ္ပါ၏။ ရွစ္ပါးသမားက သီလမဂၢင္သံုးပါး ပုိလာျခင္းျဖစ္၏။ ငါးပါးသမားက သီလမဂၢင္ အျပည့္အ၀ မ၀င္ႏုိင္ေသးျခင္းျဖစ္၏။ ပုထုဇဥ္မဂၢင္ဟု ဆုိႏုိင္၏။ ေလာကီမဂၢင္ဟုလည္း ေျပာ႐ုိးရွိ၏။ ေလာကီမဂၢင္သည္လည္း ကိေလသာကုိ သတ္သည္သာျဖစ္၏။ ထာ၀ရသတ္ျခင္းေတာ့မဟုတ္၊ တဒဂၤသတ္ျခင္းမွ်သာျဖစ္၏။ ကိေလသာသတ္ျခင္းအလုပ္ကို လုပ္ေနဖုိ႔သာ အေရးႀကီး၏။ အလုပ္လုပ္၍ ဉာဏ္ရင့္က်က္လာေသာအခါ ထာ၀ရသတ္ျခင္းသည္ အလုိလုိ လာမည္သာျဖစ္၏။ လုပ္ေနဖုိ႔သာ ကုိယ့္တာ၀န္ျဖစ္ပါ၏။

နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းအက်င့္သည္ မဂၢင္အက်င့္သာျဖစ္၏ဟု တစ္ထစ္ခ် မွတ္ရမည္ျဖစ္၏။ ဒါန သီလ သမထတုိ႔သည္ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း အေထာက္အပံ့မွ်သာျဖစ္၏။ နိဗၺာန္တုိက္႐ုိက္ အေရာက္ပုိ႔ႏုိင္သည္မွာ မဂၢင္အက်င့္သာျဖစ္၏။ ဒါနသီလ သမထတို႔သည္ ဥပနိႆယပစၥေယာ၊ မဂၢင္ရွစ္ပါးသည္ မဂၢပစၥေယာဟု နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း ႏွစ္ပစၥည္း ေဟာထားလ်က္ရွိ၏။ နိဗၺာန္ေရာက္ဖုိ႔အတြက္ ဥပနိႆယပစၥည္းလည္း အေရးပါ၏။ မဂၢပစၥည္းကမူ မပါမျဖစ္ေအာင္ အေရးႀကီး၏။ ထုိ႔ေနာက္ ဥပါဒါန္ႏွင့္ ခႏၶာကုိခြဲၿပီး ေမးလုိက္၏။

(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။)

No comments:

Post a Comment

Without insight meditation, it is incomplete to be a Buddhist.