Saturday, May 28, 2011

အလုပ္စဥ္ (၈)

ယမကရဟန္းက ရဟႏၲာေသရင္ ဘာမွမျဖစ္ဘူးလုိ႔ အယူရွိတယ္။ နိဗၺာမရွိဘူးလို႔ ေျပာတာနဲ႔ အတူတူပဲ။ ဒီအယူေတြကို ၀ါဒျဖန္႔ေတာ့ ေဘးကရဟန္းေတြက ဒီလုိမယူနဲ႔ဆုိၿပီး အေၾကာင္းအက်ိဳးရွင္းျပၾကေသာ္လဲ လက္မခံဘူး။ ဒါနဲ႔ ရဟန္းေတြက အရွင္သာရိပုတၱရာထံ သြားေလွ်ာက္ၾကတယ္။ ရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္လဲ ညေနပုိင္းေရာက္ေတာ့ ယမကဆီၾကြသြားတယ္။ ယမက- မင္းအယူ ေျပာျပစမ္းပါဦး ဆုိေတာ့ ရဟႏၲာေသရင္ ျပတ္တာပဲ၊ ဘာမွမျဖစ္ေတာ့ဘူးတဲ့။ သူက ရဟႏၲာကို ပုဂၢိဳလ္အေနနဲ႔ ယူထားတာ။ တကယ္ေတာ့ ရဟႏၲာမွာ ပုဂၢိဳလ္ သတၱ၀ါအေနနဲ႔ ယူစရာမရွိပါဘူး။ ၀ိညာဏ္ နာမ္႐ုပ္ သဠာယတန ဖႆ ေ၀ဒနာဆိုတဲ့ ခႏၶာငါးပါး ႐ုပ္နာမ္တရားေတြပဲရွိတယ္။ ခ်ဳပ္ေတာ့လဲ ဒါေတြပဲ ခ်ဳပ္သြားတာ။ ဒါေတြဟာ ရဟႏၲာလဲမဟုတ္၊ ပုဂၢိဳလ္လဲမဟုတ္ဘူး။ ႐ုပ္နာမ္ ခႏၶာငါးပါးေတြပဲ။ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္အလုိအားျဖင့္လဲ ငါးပါး၊ ခႏၶာအလုိအားျဖင့္လဲ ငါးပါးပဲ။ ရဟႏၲာရယ္လုိ႔ကို မပါဘူး။ မပါဘဲ သူက ပုဂၢိဳလ္အေနနဲ႔ ယူၿပီးေျပာေနတာ။

ရဟႏၲာေသရင္ ဘာမွမျဖစ္ဘူးလို႔ မင္းယူတယ္ဆိုဟုတ္လားလုိ႔ ေမးေတာ့ ဟုတ္ပါတယ္ဘုရားတဲ့။ ဒါဆုိ ယမက၊ ငါမင္းကို ေမးမယ္။ ႐ုပ္ဟာ နိစၥလား အနိစၥလား။ အနိစၥပါဘုရား။ သုခလား ဒုကၡလား၊ ဒုကၡ။ အတၱလား အနတၱလား၊ အနတၱပါဘုရားတဲ့။ သူက တရားအားထုတ္ထားတဲ့သူဆုိေတာ့ ေျဖတာေတြကေတာ့ အမွန္ေတြခ်ည္းပဲ။ ဒီအတုိင္းပဲ သူအားထုတ္ေနတာကိုး။ အရင္က တရားမရတာ ဒိ႒ိခံေနလုိ႔ပဲ။ ရွင္သာရိပုတၱရာက ေမးရင္းနဲ႔ ယမက ခႏၶာဉာဏ္စုိက္ၿပီးၾကည့္လိုက္တာ ေသာတာပန္တည္သြားတယ္။ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ (ျဖစ္ပ်က္) ဆံုးေအာင္႐ႈလုိက္တာ။ ေသာတာပန္တည္ၿပီး နိဗၺာန္ကုိ ကုိယ္တုိင္ျမင္သြားတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ ရွင္သာရိပုတၱရာက ႐ုပ္ကို ရဟႏၲာလုိ႔ ဆုိမလား၊ မဆုိပါဘူးဘုရား။ ေ၀ဒနာကုိ၊ သညာကို၊ သခၤါရကို၊ ၀ိညာဏ္ကုိ ရဟႏၲာလုိ႔ဆုိမလား။ မဆုိပါဘူးဘုရား။ ႐ူပကၡႏၶာမွ တစ္ျခားတရားေတြကိုေရာ ရဟႏၲာလုိ႔ ဆုိမလား၊ မဆုိပါဘူးဘုရား။ ေ၀ဒနာကၡႏၶာမွတစ္ပါးစသည္ ခႏၶာငါးပါးလံုး စံုေအာင္ လွည့္ေမးတာေပါ့။ ခႏၶာငါးပါးအေပါင္းကုိေရာ ရဟႏၲာလို႔ဆုိမလား၊ မဆုိပါဘူးဘုရား။ ရဟႏၲာရယ္လုိ႔ကို မေတြ႔ေတာ့ဘူး၊ ခႏၶာငါးပါးပဲရွိတယ္ဆုိတာကို သူေသာတာပန္တည္ထားေတာ့ သိေနၿပီ။

ဒါျဖင့္ မင္းဟာ ရဟႏၲာေသရင္ ဘာမွမျဖစ္ဘူးလို႔ ဘာလို႔ယူဆတာလဲလုိ႔ ေမးျပန္တယ္။ အရင္က ဒိ႒ိမျပဳတ္ဘဲ ၀ိပႆနာ႐ႈေနေတာ့ ပုဂၢိဳလ္ သတၱ၀ါအျဖစ္ထင္ေနတာ။ အခုေတာ့ ပုဂၢိဳလ္ သတၱ၀ါရယ္လုိ႔မရွိေတာ့ ရဟႏၲာလဲ မရွိေတာ့ဘူးဘုရားတဲ့။ ရဟႏၲာဆုိတဲ့ သမုတိက ေပ်ာက္သြားတယ္။ ေပ်ာက္ကတည္းက ဥေစၦဒဒိ႒ိကလြတ္ေနၿပီ။

အခုမ်ား မင္းကို အျခားရဟန္းေတြက ေမးလုိ႔ ရဟႏၲာေသရင္ ဘာမွမျဖစ္ေတာ့ဘူးလားဆုိရင္ ဘယ္လုိေျဖမလဲလို႔ ေမးလုိက္ျပန္တယ္။ ေသာတာပန္ျဖစ္ၿပီး နိဗၺာန္အရွိကို သိၿပီးမွ ေျဖမွာကိုေျပာတာ။ ခႏၶာငါးပါးဟာ အနိစၥတရားေတြပါပဲ။ အနိစၥတရားဟာလဲ ဒုကၡတရားပါပဲ။ အဲဒီ ဒုကၡေတြခ်ဳပ္သြားၿပီ ကုန္သြားၿပီလုိ႔ ေျဖမွာပါဘုရားတဲ့။ ရဟႏၲာေသရင္ ဘယ္သြားမလဲဆုိရင္ ဒုကၡခ်ဳပ္သြားၿပီ ဒုကၡကုန္သြားၿပီလို႔ ေျဖမယ္တဲ့။ ဒုကၡခ်ဳပ္တာ နိဗၺာန္၊ ဒါျဖင့္ သူ နိဗၺာန္ကိုေျဖမွာပဲ။ ေသာတာပန္တည္ၿပီးၿပီမုိ႔ အေျဖေတြ မွန္လာၿပီ။ အရင္ကေတာ့ ဘာမွမျဖစ္ဘူးလို႔ ယူထားတာကုိး။ ခႏၶာငါးပါးကို ရဟႏၲာလုပ္ေနေတာ့ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ေနတယ္။ အတၱစြဲ သကၠာယစြဲျဖစ္ေနတယ္။ ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါဆုိတာ ရွိကုိမရွိေတာ့ မရွိတာေသရင္ ဘာမွမျဖစ္ေတာ့ဘူးလို႔ ေျပာသလုိျဖစ္ေနတယ္။ ပုဂၢိဳလ္ သတၱ၀ါရွိတယ္လုိ႔ယူဆလုိက္ရင္ေတာ့ သႆတဒိ႒ိျဖစ္ေစ၊ ဥေစၦဒဒိ႒ိျဖစ္ေစ တစ္ခုခုေတာ့ လာလိမ့္မယ္။ ဒီဒိ႒ိေတြဟာ ပုဂၢိဳလ္ သတၱ၀ါက လာတယ္လုိ႔ မွတ္ရမယ္။ ယမကဟာ အရင္က ရဟႏၲာကို ပုဂၢိဳလ္အေနနဲ႔ယူလို႔ သကၠာယဒိ႒ိ၊ ေသရင္ဘာမွမျဖစ္ေတာ့ဘူးလုိ႔ ယူလုိ႔ ဥေစၦဒဒိ႒ိ၊ ဒီဒိ႒ိေတြခံေနလုိ႔တရားမရတာ။ ယေန႔ယူဆေနၾကတာေတြၾကည့္မယ္ဆုိရင္လဲ ဘ၀တစ္ပါးသို႔ေျပာင္းသြားတယ္ဆုိရင္ သႆတဒိ႒ိျဖစ္တယ္။ ဘ၀က ဟုိဘက္ကုိေျပာင္းသြားတယ္ဆုိတာ ၿမဲတယ္လုိ႔ဆုိတဲ့ သေဘာပဲ။ ေသၿပီးေနာက္ဘာမွမျဖစ္ေတာ့ဘူးဆုိရင္လဲ ဥေစၦဒဒိ႒ိျဖစ္တယ္။ ဒီႏွစ္ခု တစ္ခုခုရွိေနရင္ နိဗၺာန္မရဘူး။ ဘ၀မေျပာင္းႏုိင္ပါဘူးတဲ့။ အတိတ္ဘ၀က အ၀ိဇၨာ၊ သခၤါရပဲရွိတာ။ အခုဘ၀က ၀ိညာဏ္ နာမ္႐ုပ္ သဠာယတန ဖႆ ေ၀ဒနာ။ အတိတ္ကတရား တစ္ခုမွ လုိက္မလာပါဘူး။ လုိက္လာရင္ေတာ့ ေျပာင္းတယ္ ေခၚရမွာေပါ့။ လုိက္မလာေတာ့ ေျပာင္းလဲ မေျပာင္းႏုိင္ပါဘူး။ တဏွာ ဥပါဒါန္ ကံေၾကာင့္ အနာဂတ္ဘ၀လာတာ၊ ဒီဘက္ကတရားေတြက အနာဂတ္ဘ၀ကို လုိက္မသြားပါဘူး။ ဒီေနရာတင္ျဖစ္ ဒီေနရာတင္ခ်ဳပ္ၿပီး က်န္ေနခဲ့တာေတြပဲ။ ေသတဲ့ေနရာမွာခ်ဳပ္၊ ျဖစ္တဲ့ေနရာမွာ ပ်က္၊ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ မေျပာင္းႏုိင္ဘူးလုိ႔သာ မွတ္လုိက္။ ခႏၶာငါးပါးဟာ ေပၚတဲ့ေနရာမွာပဲ ပ်က္ရတယ္၊ ေျပာင္းႏုိင္တဲ့သတၱိကိုမပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱလုိ႔ေဟာတာ။ ဒီ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱေတြကို ကန္႔ကြက္တာဟာ ဒိ႒ိပဲ။ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱဆုိတာ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းတရား၊ နိဗၺာန္ပို႔မယ့္တရားကို ဒိ႒ိက ကန္႔ကြက္တယ္။

ယမကရဟန္းကို ရွင္သာရိပုတၱရာက ေမးရင္းနဲ႔ ဒိ႒ိျဖဳတ္ေပးသြားလုိ႔ ဒိ႒ိစင္မွ ျဖစ္ပ်က္ျမင္ေအာင္႐ႈလုိက္ေတာ့ သူ ေသာတာပန္တည္သြားတာ။ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱေတြ ထင္လာေတာ့ အထက္မဂ္ အထက္ဖုိလ္ သကဒါဂါမ္ အနာဂါမ္ ရဟႏၲာအထိ ျဖစ္သြားတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သကၠာယ သႆတ ဥေစၦဒဒိ႒ိသံုးခုကို အရင္ရွင္းပါ။ ရွင္းၿပီးေနာက္မွ ႐ုပ္နာမ္ခြဲပါ။ ခြဲၿပီးေတာ့မွ ႐ုပ္နာမ္တစ္ခုခုအ႐ႈခုိင္းပါ။ ဒီလုိဆုိရင္ အစဥ္တည့္မတ္သြားၿပီ။ ဒါေၾကာင့္ ပြားမႈထက္ ဒိ႒ိခြါမႈကို ေရွ႕ထားရမယ္။ သိမႈကို ေရွ႕ထားရမယ္။ ၿပီးေတာ့မွ ပြားမႈလုပ္။ ဒိ႒ိခြါၿပီးရင္ အားထုတ္။ အားထုတ္ဖန္မ်ားေတာ့ ပယ္မႈလာမယ္။ ဒိ႒ိ၀ိစိကိစၦာပယ္မႈ ေသာတာပန္ကိစၥဟာ အလုိလုိလာပါလိမ့္မယ္။ ယမကရဟန္း အရင္ကလဲ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ အားထုတ္ေနတာပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဒိ႒ိ အပင္းခံေနတဲ့အတြက္ တရားမရဘူး။ ရွင္သာရိပုတၱရာက ျဖဳတ္ေပးလုိက္ေတာ့မွ ဒီအနိစၥ ဒုကၡ အနတၱေတြပဲ ဆက္႐ႈလုိ႔ ရဟႏၲာအထိ ျဖစ္သြားတာ။

ေဒါက္တာအရွင္ပါရမီ

No comments:

Post a Comment

Without insight meditation, it is incomplete to be a Buddhist.