Thursday, May 26, 2011

အလုပ္စဥ္ (၆)

ဒုကၡခပ္သိမ္း ကင္းၿငိမ္းရာ နိဗၺာန္ရရပါလုိ၏လုိ႔ ဆုေတာင္းေနေသာ္လဲ ၀မ္းထဲမွာ အ၀ိဇၨာမခ်ဳပ္ရင္ေတာ့ ဒုကၡသာ ျပန္ရေနမွာပဲ။ ခ်ဳပ္ေအာင္ လုပ္ႏုိင္လုိ႔ ၀ိဇၨာဉာဏ္ေပၚရင္ေတာ့ ဆုမေတာင္းပဲနဲ႔ ရပါတယ္။ ျဖစ္ပ်က္ျမင္တဲ့ဉာဏ္ဟာ ၀ိဇၨာဉာဏ္ပါပဲ။ ျဖစ္ပ်က္မုန္းတဲ့ဉာဏ္လဲ ၀ိဇၨာဉာဏ္၊ ျဖစ္ပ်က္ဆံုးတဲ့ဉာဏ္လဲ ၀ိဇၨာဉာဏ္ပဲ။ ၀ိဇၨာဉာဏ္မွ မရလုိ႔ရွိရင္ အ၀ိဇၨာက မသိေအာင္ဖံုး တဏွာက အ၀ိဇၨာကုိယ္စားလွယ္လုပ္ၿပီးေတာ့ ေခ်ာ့ ခုိင္းေတာ့ လုပ္ရကုိင္ရ ရွာရေဖြရနဲ႔ တဏွာရဲ႕အလိမ္ျပန္မိေနတယ္။ အ၀ိဇၨာလက္ေအာက္ခံ တဏွာကလဲ ေသပြဲရွိရာကုိပဲ တြန္းပို႔တယ္။ အ၀ိဇၨာလက္ေအာက္ခံ တဏွာခုိင္းရာလုပ္ေနရေတာ့ တဏွာ့ကၽြန္ေတြ ျဖစ္မွန္းမသိ ျဖစ္ေနၾကရတယ္။ အ၀ိဇၨာကဖံုး တဏွာက မေကာင္းတာကို အေကာင္းထင္၊ ဒုကၡကုိမျမင္ေအာင္ဖံုးထားတာက အ၀ိဇၨာ၊ ဘံုဘ၀ကို အေကာင္းထင္တာက တဏွာ။ ဘံုဘ၀ရေတာ့ အေသနဲ႔ရင္ဆုိင္ရတယ္။ ဒီအေသရေအာင္ ဘယ္သူလုပ္တာလဲဆုိေတာ့ အ၀ိဇၨာနဲ႔တဏွာက လက္သည္ျဖစ္ေနတယ္။ အေသဇာတ္သိမ္းခ်င္ရင္ အ၀ိဇၨာ တဏွာခ်ဳပ္ေအာင္လုပ္ရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အ၀ိဇၨာနဲ႔ တဏွာကို စက္၀ုိင္းရဲ႕အလယ္ဗဟုိမွာ ထားတယ္။ ၀င္႐ုိးမွာထားတယ္။ သူတို႔က လွည့္ေနတာ။ အ၀ိဇၨာနဲ႔တဏွာက ၀င္႐ုိး။ သတၱ၀ါေတြကို ေသလမ္းခ်ည္း လွည့္ေပးေနတာ။ သမုဒယသစၥာလွည့္လုိက္ ဒုကၡသစၥာလွည့္လုိက္။ ဒီအ၀ိဇၨာနဲ႔တဏွာက ၀င္႐ုိးလုပ္ၿပီးလွည့္ေနတာ။ ဒါေၾကာင့္ အေသထပ္ေနၾကရတာ။ ဒါကို အာသ၀၀င္႐ုိးလို႔ေခၚတယ္။ အာသ၀၀င္႐ုိးလွည့္ၿပီဆုိမွျဖင့္ အေသေတြနဲ႔သာ ဆက္ရေတာ့တယ္။ သမုဒယနဲ႔ ဒုကၡခ်ည္း လွည့္ေနတာ။ ဒီအာသ၀တရားေတြ မခ်ဳပ္သေရြ႕ ဟုိဘံုေသလုိက္ ဒီဘံုေသလုိက္နဲ႔ လွည့္ၿပီးေသေနရဦးမွာပဲ။ ဒီအ၀ိဇၨာ တဏွာသာ ခ်ဳပ္ရင္ ဒီအာသ၀၀င္႐ုိးက်ိဳးၿပီး စက္လဲ မလည္ႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။

ဒါျဖင့္ ဒီ၀င္႐ုိးက်ိဳးေအာင္လုပ္ရလိမ့္မယ္။ ၀င္႐ုိးခ်ိဳးဖုိ႔အတြက္ ေပၚသမွ် ဓမၼကို ျဖစ္ပ်က္႐ႈရလိမ့္မယ္။ စိတ္ေပၚရင္စိတ္႐ႈရမွာေပါ့။ ႐ႈလုိ႔ျဖစ္ပ်က္ျမင္ေတာ့ တဏွာေလာဘက အေလာဘျဖစ္တယ္၊ အ၀ိဇၨာက ၀ိဇၨာျဖစ္တယ္။ ၀င္႐ုိးခ်ဳိးလုိက္တာပဲ။ ျဖစ္ပ်က္ျမင္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ ၀င္႐ုိးက်ိဳးသြားၿပီ။ ကုသိုလ္စိတ္ကေလးနဲ႔ေနရင္လဲ ကုသိုလ္စိတ္ကုိ ျဖစ္ပ်က္႐ႈ။ ႐ႈလုိ႔ မရွိတာေတြ႔လုိက္ေတာ့ အေသေတြ႔တာပဲ။ ဒါျဖင့္ အေသျမင္လုိက္တာက ၀ိဇၨာ၊ ဒီအေသမ်ိဳးေနာက္ မလုိခ်င္ေတာ့ဘူး။ မလုိခ်င္တာက အေလာဘ။ အ၀ိဇၨာက ၀ိဇၨာျဖစ္၊ တဏွာက အေလာဘျဖစ္သြားတယ္။ ဒီမွာတင္ ၀င္႐ုိးက်ိဳးသြားေတာ့ လွည့္မယ့္သူ မရွိေတာ့ဘူး။ ဒါျဖင့္ ၀င္႐ုိးခ်ိဳးခ်င္ရင္ ျဖစ္ပ်က္ျမင္တဲ့ ၀ိဇၨာနဲ႔ ခ်ိဳးလုိက္ပါ။ ျဖစ္ပ်က္ကုိမလုိခ်င္တဲ့ အေလာဘနဲ႔ခ်ိဳးလိုက္ပါ။ မသိတာကို သိတာနဲ႔ သတ္လုိက္တာပဲ၊ လုိခ်င္တာကို မလိုခ်င္တာနဲ႔ သတ္လုိက္တာပဲ။ ျဖစ္ပ်က္ျမင္ေတာ့ ဒုကၡသစၥာလဲ သိသြားၿပီ။ သိေတာ့ အ၀ိဇၨာက ၀ိဇၨာျဖစ္သြားၿပီ။ ဒုကၡသစၥာမွန္းေသေသခ်ာခ်ာသိေတာ့ မလိုခ်င္ေတာ့ဘူး။ မလုိခ်င္ေတာ့ တဏွာကလဲ အေလာဘ ျဖစ္သြားၿပီ။ သူတို႔လွည့္ေနလုိ႔ ဒုကၡျဖစ္ေနရတာ။ သူတို႔မလွည့္ႏုိင္ေတာ့ ဒုကၡမရွိရာ နိဗၺာန္ဘက္ပဲ သြားေတာ့တယ္။ ၀င္႐ုိးက်ိဳးသြားလို႔ သံသရာမလည္ရေတာ့ဘူး။

၀င္႐ုိးက်ိဳးတာနဲ႔ ေဒါက္ေတြလဲ အသံုးမက်ေတာ့ဘူး။ စက္၀ုိင္းအကြက္(၄)ကြက္က ေဒါက္ေတြ၊ ဒီေဒါက္ေတြလဲ သံုးမရေတာ့ဘူး။ ၀ဋ္ေတြလဲ အကုန္ကၽြတ္ထြက္သြားတယ္။ ၀င္႐ုိခ်ိဳးဖုိ႔သည္သာ အဓိက။ ၀င္႐ုိးက်ိဳးသြားတာနဲ႔ ေဘးက ပတ္ထားတဲ့ သံပတ္ေခြ စက္၀ုိင္းေဘးက အျပာလုိင္းသံပတ္ေခြလဲ အလကားျဖစ္ေရာ။ ေဒါက္ေလးေထာက္ကို ခ်ဳပ္ထားတဲ့ သံပတ္ေခြလဲ သံုးမရေတာ့ဘူး။ ဒါျဖင့္ ျဖစ္ပ်က္႐ႈျခင္းမွတစ္ပါး ၀င္႐ုိးခ်ိဳးႏုိင္တဲ့ နည္းမရွိဘူး။ ျဖစ္ပ်က္က ဒုကၡသစၥာ၊ သိတာက ၀ိဇၨာ။ ဒုကၡသစၥာမွန္းသိလုိ႔ မလုိခ်င္တာက အေလာဘ။ အ၀ိဇၨာနဲ႔တဏွာခ်ဳပ္၊ ၀ိဇၨာနဲ႔ အေလာဘေရာက္လာတယ္။ ဒါ ၀င္႐ုိးက်ိဳးတာပဲ။ ၀င္႐ုိးက်ိဳးတဲ့ဘီးဟာ ဘယ္ေတာ့မွမလိမ့္ေတာ့ နိစၥနိဗၺာန္ ဓု၀နိဗၺာန္ကို အၿမဲတမ္းရသြားတယ္။ ၀င္႐ုိးမက်ိဳးသမွ်ေတာ့ အေန အေသမၿမဲ၊ ဟုိေရႊ႕ေသရ ဒီေရြႊ႕ေသရ တစ္ဘ၀ၿပီး တစ္ဘ၀၊ တစ္ဘံုၿပီးတစ္ဘံု အေနအေသေတြပဲ ထပ္ၿပီး လွည့္ေနရမယ္။ အေန အေသမရွိေအာင္ ၀င္႐ုိးခ်ဳိးၾကရတာျဖစ္တယ္။ ဒါျဖင့္ ေ၀ဒနာႀကိဳက္ ေ၀ဒနာျဖစ္ပ်က္႐ႈ၊ စိတ္ႀကိဳက္ရင္ စိတ္ျဖစ္ပ်က္႐ႈ။ ႐ႈတဲ့ဉာဏ္သည္ ၀င္႐ုိးက်ိဳးေအာင္လုပ္ေနတာပဲ။

ေဒါက္တာအရွင္ပါရမီ

No comments:

Post a Comment

Without insight meditation, it is incomplete to be a Buddhist.