စက္၀ုိင္းကုိ အာ႐ံုျပဳလုိက္ပါ။ အကြက္နံပါတ္ေတြနဲ႔ ေျပာမွာျဖစ္လုိ႔ ဘယ္အကြက္မွာ ဘယ္တရားေတြ ရွိတယ္ဆုိတာလဲ သတိထားလုိက္ပါ။ အကြက္ (၁) က အေၾကာင္းတရားေတြ အားထုတ္ရင္ (၂) အကြက္ အက်ိဳးတရားေတြရမယ္။ အခု (၂)ထဲကလဲ ေနာက္ထပ္ အ၀ိဇၨာ တဏွာ ဥပါဒါန္ ဘ၀ေတြ ျပန္လုပ္ၾကဦးမယ္ဆုိရင္ အနာဂတ္ဘ၀လာဦးမွာပဲ။ (၂)ထဲမွာေနၿပီး (၃)တရားေတြ ထပ္လုပ္ရင္ (၄) ျပန္ရမယ္။ (၃)တရားေတြဟာ (၂)ထဲက ေပါက္ပြားေနတာ။ (၂)ထဲေရာက္ေနတုန္း ၀ိပႆနာအားမထုတ္ေတာ့ သစၥာမသိဘူး။ သစၥာမသိေတာ့ အ၀ိဇၨာ ျပန္ေရာက္တယ္။ အ၀ိဇၨာျပန္ေရာက္ေတာ့ ေနာက္ဘ၀ခ်မ္းသာေရး သခၤါရေတြ လုပ္ျပန္တယ္။ ဒါဟာ အ၀ိဇၨာ သခၤါရဘက္ ျပန္လွည့္တာပဲ။ ျပန္လွည့္ေတာ့ သမုဒယသစၥာ ျပန္ေရာက္သြားတယ္။
အခု ရထားတာက ဒုကၡသစၥာ။ ၀မ္းထဲမွာ သမုဒယသစၥာမ်ိဳးေစ့က ျပန္ေပါက္လာတယ္။ ဒါျဖင့္ ေသသည္၏အျခားမဲ့၌ အနာဂတ္ ဒုကၡသစၥာ မရခ်င္လို႔ မျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ (၂)ထဲမွာ ေနေနတုန္း (၃)တရားေတြ မေပၚေစနဲ႔။ အ၀ိဇၨာ သခၤါရ တဏွာ ဥပါဒါန္ ဘ၀ေတြ မေပၚေစနဲ႔လို႔ ေျပာတာ။ ဒါေၾကာင့္ ပစၥဳပၸန္ကာလကို (၂၊ ၃) ႏွစ္ကြက္ျပထားတာ။ (၂)ထဲမွာ ေနၿပီး (၃)တရားေတြထပ္လုပ္ေတာ့ ဒုကၡပင္က သမုဒယသီးေတြ သီးလာတယ္။ ဒီလက္ရွိခႏၶာ ဒုကၡပင္ႀကီးက သမုဒယသီးေတြ သီးလုိ႔ သမုဒယသီးေတြ မ်ိဳးက်လုိ႔ရွိရင္ ဒုကၡပင္ႀကီး ထပ္ေပါက္ဦးမွာပဲ။ အဲဒီ သမုဒယသီးေတြ သီးလုိက္တဲ့အတြက္ အနာဂတ္ဒုကၡပင္ႀကီးေပါက္လာေတာ့ ၀ိညာဏ္ နာမ္႐ုပ္ သဠာယတန ဖႆ ေ၀ဒနာ ဇာတိ ဇရာ မရဏ၊ ဒုကၡသစၥာႀကီးပဲ ျပန္ရတယ္။ ဒါဟာ (၂) ခႏၶာ ဒုကၡပင္ႀကီးထဲက တဏွာဥပါဒါန္ ကံ အဆိပ္သီးေတြ သီးလုိ႔ အ၀ိဇၨာ သခၤါရနဲ႔ ျပန္ေပါင္းလုိက္ျပန္ေတာ့ ပစၥဳပၸန္အေၾကာင္း အျခင္းအရာငါးပါး ျဖစ္လာတယ္။ ဒီပစၥဳပၸန္အေၾကာင္း အျခင္းအရာငါးပါးဟာ အကြက္(၂) ခႏၶာထဲက အသီးအပြင့္ေတြ ထြက္လာၿပီး (၃)နံပါတ္ တရားေတြ ျဖစ္လာတာပါပဲ။ ေဟာဒီအသီးေတြက အနာဂတ္ အကြက္ (၄)နဲ႔ စပ္လိမ့္မယ္။ စပ္ေတာ့ ဘာေတြ ရမလဲဆုိရင္ ၀ိညာဏ္ နာမ္႐ုပ္ သဠာယတန ဖႆ ေ၀ဒနာ ခႏၶာငါးပါးပဲ ျပန္ရမယ္။ ဘာသစၥာလဲဆုိေတာ့ ဒုကၡသစၥာ။ ဒါျဖင့္ ပစၥဳပၸန္အေၾကာင္းတရားငါးပါးေၾကာင့္ အနာဂတ္အက်ိဳးတရားငါးပါး ျပန္လာတာပဲ။
အတိတ္အေၾကာင္းပါးပါးေၾကာင့္ ပစၥဳပၸန္အက်ိဳးငါးပါးရတယ္။ (၁) ေၾကာင့္ (၂) ျဖစ္တယ္။ (၂)ထဲက (၁)နဲ႔ သေဘာတူတာေတြ ျပန္လုပ္ေတာ့ အကြက္(၃)- ပစၥဳပၸန္အေၾကာင္းတရား ငါးပါးေပၚလာတယ္။ ဒီ (၃)က (၄)အက်ိဳးေပးမယ္။ ပစၥဳပၸန္ခႏၶာကေပါက္ပြားတာေတြက သမုဒယသစၥာ၊ အနာဂတ္ရမယ့္ ခႏၶာက ဒုကၡသစၥာ။ ဒီလုိဆုိ တစ္ပတ္ပတ္တယ္။ အတိတ္ေၾကာင့္ ပစၥဳပၸန္၊ ပစၥဳပၸန္ထဲက ပစၥဳပၸန္အေၾကာင္းေတြျပန္လုပ္ေတာ့ အနာဂတ္အက်ိဳးေတြလာ။ ဘာသစၥာလဲဆုိေတာ့ ဒုကၡသစၥာပဲ။ အနာဂတ္အက်ိဳးဒုကၡသစၥာထဲက သမုဒယသစၥာေတြ ျပန္သီးရင္ (၁)တရားေတြျပန္ျဖစ္မယ္။ (၁)ေၾကာင့္ (၂)ရ၊ (၂)ထဲက (၃)ထပ္ေပါက္ေတာ့ (၃)ေၾကာင့္ (၄)ျပန္ျဖစ္ရနဲ႔ ၁ ၂ ၃ ၄၊ ၁ ၂ ၃ ၄ ခ်ည္းပဲ လည္ေနမယ္။ သစၥာဖြဲ႔လုိက္ေတာ့ သမုဒယသစၥာနဲ႔ ဒုကၡသစၥာခ်ည္းပဲ။ သစၥာႏွစ္ပါးတည္းနဲ႔ လွည့္ေနတယ္။
ဒါျဖင့္ ဒီလုိလည္ေနတာ ရပ္တန္႔ေအာင္ ျဖတ္လမ္းေတာ့ ရွာမွ ျဖစ္မယ္။ အကြက္ (၂) ခႏၶာထဲက (၃) တဏွာ ဥပါဒါန္ ကံေတြ ထပ္လုပ္တယ္ဆုိရင္ (၂)နဲ႔ (၃)နဲ႔အစပ္မွာ ေ၀ဒနာနဲ႔ တဏွာ သြားစပ္တယ္။ တဏွာနဲ႔ ဥပါဒါန္ ကံေတြ ဆက္သြားမယ္။ ဆက္သြားရင္ အနာဂတ္ ဇာတိ ဇရာမရဏ ခြဲခ်င္လို႔မရေတာ့ဘူး။ တဏွာ ဥပါဒါန္ ကံမလာရင္ ဇာတိ ဇရာမရဏ လြတ္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ တဏွာ ဥပါဒါန္ ကံမလာေအာင္ (၂) နဲ႔ (၃)အစပ္ကို ျဖတ္ရလိမ့္မယ္။ (၂) (၃) ျဖတ္တဲ့လမ္းဟာ ထြက္လမ္းပဲ။ (၂) (၃)မစပ္တာသည္ ထြက္လမ္း။ ဒါျဖင့္ (၂)ထဲက (၃)မေပါက္ပြားေအာင္ ျဖတ္ရမယ္။ (၂)ထဲက (၃)တရားေတြ မေပါက္ပြားရင္ ေဟာဒီအစပ္ ျပတ္တယ္။ ေပါက္ပြားေနသမွ် ဒီအစပ္သည္ ဘယ္ေတာ့မွမျပတ္ဘူး။ မျပတ္သမွ် လည္လမ္းအတုိင္း လွည့္ေနရလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ (၂) (၃)အစပ္ ျပတ္ေအာင္ျဖတ္မွ သံသရာအလည္ရပ္မယ္လုိ႔ မွတ္လုိက္ပါ။
ေဒါက္တာအရွင္ပါရမီ
No comments:
Post a Comment
Without insight meditation, it is incomplete to be a Buddhist.