ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးဟာ ဘာေၾကာင့္ ဘုရားအျဖစ္ ေရာက္ေတာ္မူခဲ့တာလဲဆုိရင္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ျပတ္သြားလုိ႔။ ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးက်င့္တဲ့လမ္းစဥ္အရ သူလဲ ေသာတာပန္က စ ခဲ့တာျဖစ္လုိ႔ မည္သူမဆုိ ေသာတာပန္ျဖစ္ခ်င္ရင္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ျပတ္ရလိမ့္မယ္။ ဆိုင္ရာ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ မျပတ္ရင္ ျဖစ္ကိုမျဖစ္ဘူးဆုိတဲ့ အဓိပၸါယ္ပဲ။ ကုိယ့္ခႏၶာကိုယ္ကုိလဲ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ခႏၶာႀကီးပဲလု႔ိ မွတ္ထားလုိက္ပါ။
သံသရာ ဘ၀စက္လည္ေနတဲ့ ဒီခႏၶာႀကီးက ယခုဘ၀ၿပီးရင္ ေနာက္ဘ၀သြားရမယ္။ ေနာက္ဘ၀ၿပီးရင္ ေနာက္ထပ္ အနာဂတ္ဘ၀ သြားရမယ္။ အနာဂတ္ဘ၀ကေနၿပီး ျပန္လွည့္မယ္။ ဒါျဖင့္ ဒီဘ၀စုတိနဲ႔ ဟုိဘ၀ပဋိသေႏၶဆက္စပ္ေနတာ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ပဲ။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ကံနဲ႔ အက်ိဳးေပး ဆက္ေနတာ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္လုိ႔မွတ္လုိက္။ ဒီလုိမွတ္ထားေတာ့ ကံနဲ႔ အက်ိဳးေပးျပတ္သြားလုိ႔ရွိရင္လဲ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ျပတ္တယ္။ စုတိ ပဋိသေႏၶျပတ္သြားလုိ႔ရွိရင္လဲ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ျပတ္တယ္။ ဒါတင္မကဘူး ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ျပတ္ရင္ နိဗၺာန္ပဲ၊ နိဗၺာန္လုိခ်င္ရင္ ခႏၶာ့ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ျပတ္ရမယ္၊ ခႏၶာ့ပဋိစၥသမုပၸါဒ္မျပတ္ရင္ နိဗၺာန္မရဘူး၊ ျပတ္မွသာလွ်င္ နိဗၺာန္ရႏုိင္ပါတယ္။ ဒါျဖင့္ ခႏၶာ့ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ျပတ္ဖုိ႔အေရးသည္ နိဗၺာန္ေရာက္ဖို႔အေရးပဲ။ အရင္ျပတ္တဲ့သူက နိဗၺာန္အရင္ေရာက္လိမ့္မယ္။
ဘာလုိ႔ ခႏၶာ့ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ျပတ္တဲ့နည္းကုိ မသိတာလဲဆုိရင္ ယံုမွားသံသယရွိေနလို႔။ ကုိယ့္မိဘႏွစ္ပါးကေမြးလို႔ လူျဖစ္လာတယ္လို႔ ယံုထားၾကတယ္။ ဒီေတာ့ မိဘႏွစ္ပါးရဲ႕ေပါင္းဆံုမႈသည္ သားသမီးျဖစ္ျခင္းရဲ႕အေၾကာင္းလုိ႔ ထင္ထားၾကတယ္။ ဒီအမွန္သည္ တစ္စိတ္တစ္ေဒသသာ မွန္၍ အကုန္မမွန္ဘူးဆုိတာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ပါ။ မိဘႏွစ္ပါးေၾကာင့္ သားသမီးျဖစ္တယ္ဆုိတာ ေ၀းေသာအေၾကာင္းေတာ့ ဟုတ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ မိဘႏွစ္ပါးေပါင္းဆံုမႈရွိတုိင္းလဲ သားသမီးဆုိတာ မျဖစ္ေတာ့ အကုန္ေတာ့ မမွန္ေသးဘူး။ အခ်ိဳ႕က်ေတာ့လဲ လူေတြ နတ္ေတြ အားလံုးကို ထာ၀ရဘုရားကဖန္ဆင္းတယ္လုိ႔ အယူရွိၾကတယ္။ ဒါျဖင့္ ထာ၀ရဘုရားကုိက်ေတာ့ ဘယ္သူကဖန္ဆင္းတာလဲဆုိေတာ့ မေျပာတတ္ၾကျပန္ဘူး။ ဒီေတာ့ ဖန္ဆင္းတယ္ဆုိတာလဲ မမွန္ေသးပါဘူး။ ဟိႏၵဴေတြကေတာ့ ျဗဟၼာႀကီးကေမြးတယ္လုိ႔ ယူဆၾကတယ္။ ဒီအယူမွာလဲ အဲဒီျဗဟၼာႀကီးကုိ ဘယ္သူကေမြးတာလဲဆုိေတာ့ အေျဖက ေပ်ာက္သြားျပန္တယ္။ ဒုိ႔ဘယ္ကလာပါလိမ့္မလဲဆိုတဲ့ ဒီလုိမ်ိဳး သံသယနဲ႔ ေသသြားၾကတယ္။ ကုိယ့္ခႏၶာႀကီးဘာေၾကာင့္ ျဖစ္လာရပါလိမ့္မလဲဆုိၿပီး ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ မသိတဲ့သေဘာနဲ႔ သံသယေတြ ျဖစ္ေနၾကတယ္။ ဘုရားကလဲ မပြင့္၊ ဆရာေကာင္းသမားေကာင္းနဲ႔ကလဲ မေတြ႔ေတာ့ ဒီသံသယေတြ ဘယ္သူမွ လာေဖ်ာက္မေပးႏုိင္ေတာ့ဘူး။ ေဖ်ာက္မေပးႏုိင္ေတာ့ သံသယရွိတယ္။ ဘယ္လုိငါပါလိမ့္မလဲဆုိတဲ့ ၀ိစိကိစၧာ၀င္လာတယ္။ ၀ိစိကိစၧာ၀င္ေတာ့ ဒိ႒ိလဲ ၀င္လာတာပဲ။ ဒီ႐ုပ္နာမ္ေတြဟာ ငါပါလားဆုိတဲ့ ဒိ႒ိက၀င္လာတယ္။ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္နားမလည္လုိ႔ရွိရင္ ဒိ႒ိ၊ ၀ိစိကိစၧာနဲ႔ ေသၾကရပါလိမ့္မယ္။ ဒိ႒ိ၀ိစိကိစၧာနဲ႔ေသရင္ အပါယ္လားရလ္ိမ့္မယ္။ ဘာေၾကာင့္ အပါယ္လားရတာလဲဆုိရင္ ပဋိစၥသမုပၸဒ္အေၾကာင္းအက်ိဳးနားမလည္လုိ႔။ ဒါျဖင့္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ ေၾကာင္းက်ိဳးနားလည္မႈဆိုတဲ့ ဒိ႒ိ၀ိစိကိစၧာသတ္မႈဟာ အပါယ္တံခါးပိတ္တဲ့နည္းပဲ။ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္နားမလည္ေတာ့ ဒိ႒ိ၀ိစိကိစၧာမေသ သစၥာလဲမသိ၊ သစၥာမသိေတာ့ သံသရာရွည္၊ ဒိ႒ိ၀ိစိကိစၧာမေသေတာ့ အပါယ္သြား။ ဒီလုိနဲ႔ သံသရာမွာ အ၀ုိင္းေျပး ေျပးရတဲ့ဘ၀က မလြတ္ေတာ့ဘူး။
ခႏၶာငါးပါးႀကီးဟာ ထာ၀ရဘုရားဖန္ဆင္းတာလဲမဟုတ္ဘူး၊ ျဗဟၼာႀကီးဖန္ဆင္းတာလဲမဟုတ္ဘူး၊ မိဘေၾကာင့္ျဖစ္လာတာလဲ တစ္စိတ္တစ္ေဒသသာ မွန္၍ အကုန္မမွန္ဘူးဆုိရင္ အမွန္ကုိ ရွာၾကစို႔။ ဒီခႏၶာငါးပါး ႐ုပ္နာမ္ႏွစ္ပါးဟာ ဘယ္သူတည္ေထာင္လုိ႔ ျဖစ္လာရတာလဲဆုိရင္ ပုဂၢိဳလ္ေတာ့ ရွာလုိ႔္မေတြ႔ဘူး။ ဓမၼပဲေတြ႔မယ္။ ပုဂၢိဳလ္ကမတည္ေထာင္ဘူး၊ ဓမၼကတည္ေထာင္တယ္လုိ႔ မွတ္လုိက္။
ပုဂၢိဳလ္အစ ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးေတာင္ ရွာလို႔မေတြ႕ခဲ့ဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုရင္ အေနေတြလဲ ထပ္ အေသေတြလဲ ထပ္ခဲ့လုိ႔တဲ့။ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ရဲ႕အစကို လုိက္ရွာမယ္ဆုိရင္ ဒီပုဂၢိဳလ္အရင္ဘ၀က နတ္ျဖစ္ခဲ့တယ္၊ အဲဒီအရင္ဘ၀က လူျဖစ္ခဲ့တယ္၊ အဲဒီအရင္ဘ၀က ေခြးျဖစ္ခဲ့တယ္။ အဲဒီအရင္ဘ၀က ႏြားျဖစ္ခဲ့တယ္လုိ႔ ဒီလုိေနာက္ဆုတ္ေတြးသြားမယ္ဆုိရင္ ဘုရားရွင္တစ္သက္တာလံုး ထုိင္ေတြးလို႔ေတာင္မွ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ရဲ႕ သံသရာ အစမေရာက္ႏုိင္ဘူးတဲ့။ ဒါေၾကာင့္ ပုဂၢိဳလ္အေနနဲ႔ အစလုိက္ရွာေနမယ္ဆုိရင္ ၿပီးမွာလဲမဟုတ္သလို ဆံုးမွာလဲမဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သံသရာရဲ႕အစကုိ ပုဂၢိဳလ္အေနနဲ႔ေတာ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕ သဗၺၫုတဉာဏ္ေတာ္ႀကီးနဲ႔ေတာင္ မရွာႏုိင္ေတာ့ဘူး၊ ရွာႏုိင္လုိ႔ ရွာေနေသာ္လည္း အခ်ိန္ကုန္ အက်ိဳးမၿပီးသာ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္၊ ဓမၼအေနနဲ႔ပဲ ျပပါေတာ့မယ္ဆုိတဲ့သေဘာနဲ႔ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ ေဒသနာေတာ္ကုိ ျပေတာ္မူခဲ့တာပါ။ ဒီလုိျပေတာ္မူခဲ့တဲ့ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ေဒသနာေတာ္ဟာ ကုိယ့္ခႏၶာ့ျဖစ္စဥ္လဲျဖစ္၊ ကုိယ့္သံသရာလည္ေၾကာင္း ျပတဲ့ေျမပံုလဲ ျဖစ္ေနေတာ့ ကုိယ့့္ခႏၶာဟာ ကုိယ့္သံသရာပဲလို႔သာ တုိတုိက်ဥ္းက်ဥ္း လုိရင္း မွတ္လုိက္ပါ။ ကုိယ့္သံသရာတုိခ်င္ရင္ ကုိယ့္ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကုိ တုိေအာင္လုပ္ရပါလိမ့္မယ္၊ ကုိယ့္သံသရာျပတ္ခ်င္ရင္လဲ ကုိယ့္ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကုိ ျပတ္ေအာင္ျဖတ္ရပါလိမ့္မယ္လို႔ ဉာဏ္ထဲမွာ ထည့္ထားလုိက္ပါ။
ေဒါက္တာအရွင္ပါရမီ
No comments:
Post a Comment
Without insight meditation, it is incomplete to be a Buddhist.