Wednesday, February 16, 2011

စက္၀ုိင္းအကြက္ နံပါတ္(၁)

ကုိယ့္ခႏၶာဟာ ကုိယ့္သံသရာပါပဲတဲ့။ ကုိယ့္သံသရာကုိ ေနာက္ျပန္စဥ္းစားလုိက္ေတာ့လဲ အေနထပ္သေလာက္ အေသေတြ ထပ္ခဲ့ရတယ္ဆုိတာကလြဲလုိ႔ ဘာမွမရွိခဲ့ပါဘူး။ ဘာလို႔ အေန အေသေတြ ဒီေလာက္ထပ္ေနရပါလိမ့္မလဲဆုိရင္ မသိမႈ အ၀ိဇၨာ ေခါင္းေဆာင္ေနလုိ႔ပါပဲ။ ဒီလုိသာ မသိမႈအ၀ိဇၨာ ေရွ႕တန္းတင္ၿပီး ဘ၀ခရီးေတြ ဆက္ေနၾကဦးမယ္ဆုိရင္ အေန အေသေတြထပ္၊ အေတာမသတ္ႏုိင္တဲ့ ခႏၶာသံသရာေတြနဲ႔ပဲ ဒုကၡပင္လယ္ေ၀ရေတာ့မယ္ဆုိတာ ေျမႀကီးလက္ခတ္မလြဲပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ကုသုိလ္ျပဳၿပီး လူျဖစ္ရပါလို၏၊ နတ္ျဖစ္ရပါလုိ၏၊ ျဗဟၼာျဖစ္ရပါလုိ၏လုုိ႔ဆုေတာင္းမယ္ဆုိရင္ အေသထပ္ဖုိ႔နဲ႔ အထပ္ထပ္ေသဖုိ႔ ဆုေတာင္းတာပဲဆုိတာသေဘာက်။ အေသဟာ `မရဏမၸိ ဒုကၡသစၥံ´- ဒုကၡသစၥာပါပဲ။ အေသထပ္ၿပီး ဒုကၡမေရာက္ခ်င္ေတာ့ပါဘူးဆုိရင္ေတာ့ ဒိ႒ိ ၀ိစိကိစၧာကုိ အရင္သတ္တဲ့အလုပ္ကုိ လုပ္ၾကရမွာပါ။

စက္၀ုိင္း အကြက္နံပါတ္(၁)ကုိၾကည့္လုိက္ေတာ့ အတိတ္အေၾကာင္း အျခင္းအရာငါးပါး၊ ဘယ္တုံးက ျဖစ္ခဲ့တာလဲဆိုေတာ့ အတိတ္ကျဖစ္ခဲ့တာ။ ခႏၶာကို ပုဂၢိဳလ္ကတည္ေထာင္တာမဟုတ္၊ ေဟာဒီအတိတ္အေၾကာင္းတရားငါးပါးဆုိတဲ့ ဓမၼက တည္ေထာင္တာလုိ႔ မွတ္ရမယ္။ ဘယ္တုံးကဓမၼလဲဆုိရင္ အတိတ္ကဓမၼ။ ေဟာဒီအေၾကာင္းတရားငါးပါးက ခႏၶာကုိ ျဖစ္ေစတယ္။ သိၾကား ျဗဟၼာ ဘုရားလာဖန္ဆင္းတာမဟုတ္ဘူး။ ဘယ္ဓမၼေတြလဲဆုိရင္ အ၀ိဇၨာ သခၤါရ တဏွာ ဥပါဒါန္ ကမၼဘ၀။ ပုဂၢိဳလ္ သတၱ၀ါတည္ေထာင္တဲ့တရားငါးခုလုိ႔ မွတ္ထားလုိက္။

ဒုိ႔အတိတ္က ဘာေတြလုပ္ခဲ့ပါလိမ့္မလဲဆုိရင္ အ၀ိဇၨာ သခၤါရ တဏွာ ဥပါဒါန္ ကမၼဘ၀ေတြ လုပ္ခဲ့ၾကတယ္။ အ၀ိဇၨာဆုိတာ သစၥာေလးပါးကိုမသိတာ။ အတိတ္ဘ၀က ဒုိ႔လုပ္သမွ် ဘယ္သူကေခါင္းေဆာင္ေနပါလိမ့္မလဲဆုိရင္ သစၥာေလးပါးမသိတဲ့အ၀ိဇၨာက ေခါင္းေဆာင္ေနတာ။ အလြန္ဆုိး၀ါးတဲ့ အ၀ိဇၨာ ေခါင္းေဆာင္ေနခဲ့တယ္၊ ၀မ္းထဲမွာ ကိန္းခဲ့တယ္။ အ၀ိဇၨာၿပီးေတာ့ သခၤါရ၊ သခၤါရဆုိတာ ျပဳျပင္တာ။ မသိတဲ့တရားက ျပဳျပင္ခုိင္းတာကို ျပဳျပင္တာ။ မသိတဲ့သူခုိင္းတဲ့အတုိင္းပဲ လုိက္လုပ္ေနတာ သခၤါရ။ သခၤါရ နားလည္လြယ္ေအာင္ေျပာရမယ္ဆုိရင္ ေစတနာပဲ။ ဆြမ္းကပ္ ပန္းကပ္ ကုသိုလ္လုပ္၊ လူခ်မ္းသာျဖစ္ရပါလုိ၏လုိ႔ ဆုေတာင္း။ ကုသုိလ္က သခၤါရ၊ ဆုေတာင္းတာက တဏွာ။ အ၀ိဇၨာက မသိ၊ မသိဘဲနဲ႔ ကုသုိလ္ျပဳေတာ့ သခၤါရ၊ တဏွာနဲ႔ဆုေတာင္း၊ မရမေနဆုိတဲ့သေဘာက ဥပါဒါန္။ ကာယကံနဲ႔ ကုသုိလ္လုပ္ ၀စီကံနဲ႔ဆုေတာင္း။ အ၀ိဇၨာက မသိ၊ သခၤါရက ျပဳျပင္၊ တဏွာက ဆုေတာင္း၊ ဥပါဒါန္က စြဲလမ္း၊ ကမၼဘ၀က ကာယကံ ၀စီကံ။ ဒါ အတိတ္က ကုိယ္လုပ္ခဲ့တာေတြရဲ႕သေဘာေတြ ေပၚေလာက္ပါၿပီ။

ကုသုိလ္က နိဗၺာန္လဲ ေပးႏုိင္တယ္၊ လူ႔ဘ၀ နတ္ဘ၀လဲ ေပးႏုိင္တယ္။ သုိ႔ေသာ္ သစၥာေလးပါး မသိတဲ့တရားက သခၤါရအေပၚအုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့အခါ လူခ်မ္းသာ နတ္ခ်မ္းသာပဲ ဆုေတာင္းေနၾကတယ္။ မသိတဲ့တရား အုပ္ခ်ဳပ္ခံေနရလုိ႔ အ၀ိဇၨာပစၥယာ သခၤါရာ။ အ၀ိဇၨာက မသိတာ၊ သခၤါရက အုပ္ခ်ဳပ္ျခင္းခံရတာ။ သခၤါရက နတ္ျပည္ေရာက္ေၾကာင္း ျဗဟၼာ့ျပည္ေရာက္ေၾကာင္း ကုသိုလ္လုပ္တာ။ တဏွာက မျပည့္ ျပည့္ေအာင္ ဆုေတာင္းတာ။ ဥပါဒါန္က မရ ရေအာင္ စြဲလန္းတာ။ ၿပီးေတာ့ ကာယကံ ၀စီကံေတြနဲ႔ လုပ္ကုိင္ေျပာဆုိ။ ဒါဘယ္ဘ၀ကလုပ္ခဲ့တာလဲဆုိရင္ အတိတ္ဘ၀ကလုပ္ခဲ့တာ။ ဒါေၾကာင့္အတိတ္အေၾကာင္းအျခင္းအရာငါးပါးလုိ႔ေခၚတယ္။ ဒီအတိတ္အေၾကာင္းအျခင္းအရာငါးပါးဟာ ဘာသစၥာလဲဆုိရင္ သမုဒယသစၥာ။ သမုဒယက အေၾကာင္း၊ သစၥာက မွန္တာ။ ဒါျဖင့္ အေၾကာင္းမွန္ႀကီးကုိလုပ္ခဲ့ၾကတာပဲ။ ဘယ္တုံးကလုပ္တာလဲဆုိေတာ့ လြန္ေလၿပီးေသာ အတိတ္ကာလက။ ဒါဆုိ အတိတ္အေၾကာင္း တစ္လႊာဆုိတာလဲ ေပၚလာတယ္။ အတိတ္က လွဴတာ တန္းတာ ေပးတာ ကမ္းတာမွန္သမွ် သစၥာမသိဘဲလုပ္ခဲ့တဲ့အတြက္ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းမျဖစ္ဘဲ သမုဒယသစၥာျဖစ္သြားတယ္။ ဒီလုိ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကုိမွ နားလည္မထားရင္ ေတာ္႐ံုတန္႐ံုကုသိုလ္ေလးနဲ႔ နိဗၺာန္ေတာ့ နီးၿပီလုိ႔ ထင္ေကာင္းထင္ေနလိမ့္မယ္။ သို႔ေသာ္ ဘာသစၥာျဖစ္ေနလဲဆိုေတာ့ သမုဒယသစၥာျဖစ္ေနတယ္။ နိဗၺာန္နဲ႔နီးရင္ မဂၢသစၥာျဖစ္ရမယ္။ ဒါျဖင့္ အတိတ္က ဘာသစၥာႀကိဳးစားခဲ့ၾကသလဲဆုိရင္ သမုဒယသစၥာႀကိဳးစားခဲ့ၾကတယ္။ လြန္ေလၿပီးေသာအတိတ္ကာလက၊ ဒါေၾကာင့္ အတိတ္အေၾကာင္းတစ္လႊာလုိ႔မွတ္လိုက္။ ဘာသစၥာလဲဆုိရင္ သမုဒယသစၥာ။

ဒီလုိသာမသိရင္ သမုဒယသစၥာပဲ အထပ္ထပ္လုပ္ေနၾကမယ္။ သမုဒယသစၥာဆုိတာ အေၾကာင္း၊ ဒုကၡသစၥာဆုိတာ အက်ိဳး။ ဒါျဖင့္ သမုဒယသစၥာလုပ္တာ ဘာအက်ိဳးမ်ားလဲဆုိရင္ ဒုကၡသစၥာအက်ိဳးမ်ားတယ္။ သမုဒယအေၾကာင္းသစၥာက ဒုကၡသစၥာအက်ိဳးပဲေပးတယ္။ သမုဒယသစၥာလုပ္ရင္ေတာ့ ဒုကၡေရာက္မွာ မလြဲႏုိင္ေတာ့ဘူး။ အတိတ္က ဘာေတြႀကိဳးစားခဲ့ၾကလဲဆုိရင္ သမုဒယသစၥာေတြႀကိဳးစားခဲ့ၾကလုိ႔ ခႏၶာငါးပါး ဒုကၡသစၥာ မလုိခ်င္လုိ႔ မရေတာ့ဘူး။ အတိတ္အေၾကာင္းက အက်ိဳးေပးလုိက္တာပဲ။ ဒါျဖင့္ အ၀ိဇၨာလဲ သမုဒုယသစၥာ၊ သခၤါရလဲ သမုဒယသစၥာ၊ တဏွာလဲ သမုဒယသစၥာ၊ ဥပါဒါန္လဲ သမုဒယသစၥာ၊ အ၀ိဇၨာအုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ ကံေတြကလဲ သမုဒယသစၥာ။

သခၤါရကလဲ တဏွာကုိ ေက်းဇူးျပဳတယ္။ တဏွာအုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ ဥပါဒါန္၊ ဥပါဒါန္ အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ကံ ဒီကံ ေကာင္းေကာေကာင္းႏုိင္ပါ့မလား။ သူ႔ဘက္ေတာ္သားေတြက တစ္ခုမွ အေကာင္းမပါေတာ့ ကံေကာင္းေတာ့ မျဖစ္ႏုိင္ဘူး၊ ကံဆုိးပဲ ျဖစ္ဖုိ႔ရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကုသုိလ္ေတာ့ လုပ္ပါ၊ ဒါေပမယ့္ လူ႔ဘ၀၊ နတ္ဘ၀၊ ျဗဟၼာဘ၀ ဒုကၡသစၥာေတြေတာ့ မထည့္ပါနဲ႔။ ဘ၀ ဒုကၡသစၥာႀကီးမွ ကၽြတ္ခ်င္လြတ္ခ်င္လုိ႔ ကုသုိလ္လုပ္ပါတယ္ဆုိေတာ့ အ၀ိဇၨာက ၀ိဇၨာျဖစ္သြားတယ္။

ေဒါက္တာအရွင္ပါရမီ

No comments:

Post a Comment

Without insight meditation, it is incomplete to be a Buddhist.