ဒုိ႔လူမ်ိဳးေတြ လြယ္လြယ္နဲ႔ ႀကီးပြားခ်င္ခဲ့ၾကတာ ဒီေန႔ေခတ္မွ မဟုတ္ဘူး၊ ေရွးေခတ္ကတည္းကဆုိတာ သက္ေသျပလုိ႔ရတယ္။ ဘာလဲဆုိရင္ နဂါးနီသီခ်င္းဆုိတာ ၾကားဘူးၾကမွာပါ။ ဘုိးဘုိးေအာင္နဲ႔ ရွင္အဇၨေဂါဏ မ တဲ့ကိန္းဆုိက္မည္- ဆုိတာေလ။ ဘုိးဘုိးေအာင္တို႔ ရွင္အဇၨေဂါဏတုိ႔မ်ား မ စ မယ္ဆိုရင္ ခ်မ္းသာမယ္လို႔ ယံုၾကည္ၾကတာကိုးဗ်။ အလုပ္လုပ္မွ ခ်မ္းသာမယ္လို႔ သိေတာင္သိထားဟန္မတူပါဘူး။ အလကားရတာေတြနဲ႔ ခ်မ္းသာခ်င္တဲ့သေဘာေပါ့ဗ်ာ။ လုပ္ပံုက ပုဂံျပည္ႀကီး ခ်မ္းသာခဲ့တာ၊ ဘုရား ပုထုိးေတြ ဒီေလာက္မ်ားမ်ား တည္ႏုိင္ခဲ့တာဟာ ရွင္အဇၨေဂါဏက ေရႊမုိး ေငြမုိးရြာခ်လုိ႔တဲ့။ ေကာင္းၾကေသးရဲ႕လား။ ပုဂံျပည္ႀကီးဟာ ထီးစုိက္နန္းစုိက္ၿမိဳ႕ႀကီးျဖစ္ခဲ့လို႔ အဲဒီေခတ္က အေနာ္ရထာမင္းတုိ႔လို ၾသဇာေညာင္းတဲ့ မင္းေတြ အဆက္ဆက္ ႀကီးစုိးအုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ေတာ့ ျမန္မာျပည္ တစ္နံတစ္လ်ားက အခြန္ဘ႑ာေတြဟာ ပုဂံျပည္မွာပဲ လာေရာက္ဆက္သၾကရ တာျဖစ္ေတာ့ ခ်မ္းသာၿပီေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ဒီလို မင္းေကာင္းမင္းျမတ္ေတြရဲ႕ က႑ေတြကုိ ေဘးဖယ္ထားၿပီး ရွင္အဇၨေဂါဏက ေရႊမုိးေငြမုိး ရြာလုိ႔ ခ်မ္းသာတယ္လုပ္လုိက္တာေလ။ ရွင္အဇၨေဂါဏရာဇ၀င္ကလဲ မ်က္စိႏွစ္လံုး ကြယ္သြားလုိ႔ ဆိတ္မ်က္စိတစ္လံုး ႏြားမ်က္စိတစ္လံုးနဲ႔ အစားထုိးထားရတယ္ဆုိပဲ။ အဇၨ ဆိုတဲ့ပါဠိက ဆိတ္၊ ေဂါဏ ဆုိတာ ႏြား။ ဆိတ္မ်က္စိတစ္လံုးနဲ႔ ႏြားမ်က္စိတစ္လံုး အစားထုိးခြဲစိပ္ လဲလွယ္ကုသခဲ့တယ္ဆုိတာ ယံုၾကည္ေျပာဆုိ ေနၾကတယ္ေလ။ ဘယ္ေလာက္ အ႐ုပ္ဆုိးလုိက္မလဲ ဆုိတာ စဥ္းစားသာ ၾကည့္ၾကေပေတာ့။ ဒါႀကီးက ေရႊမုိးေငြမိုးေတြ ရြာလုိ႔ ပုဂံျပည္မွာ ဘုရားေတြ ေပါခဲ့တာတဲ့။ ဒီလံၾကဳပ္ေတြဟာ ေရွးျမန္မာမင္းေတြကို ေစာ္ကားသလုိ ျဖစ္ေနတာကိုေတာ့ သတိမထားမိၾကဘူးေလ။ မင္းေတြ ေကာင္းလို႔ ခ်မ္းသာခဲ့တယ္ဆုိတာ ျငင္းလုိ႔မရပါဘူး။ ဒီၾကားထဲ ဆိတ္ႏြားမ်က္စိနဲ႔လူက ဘယ္လုိလုပ္ ေရႊမုိး ေငြမုိးေတြ ရြာႏုိင္ခဲ့တယ္မသိပါဘူး။ ဒါဟာ အလုပ္မလုပ္ဘဲ အေျခာက္တုိက္ ႀကီးပြားခ်မ္းသာခ်င္လုိ႔ မုိးေပၚက် ေရႊေငြေတြ ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့ရာကေန လံႀကဳပ္ဒ႑ာရီ ေပၚလာခဲ့တယ္ ဆိုတာ ထင္ရွားပါတယ္။
ဒီေန႔အထိ ဒုိ႔ဗုဒၶဘာသာ အခ်ိဳ႕က ဘုိးဘုိးေအာင္ မ စ မွာ ေမွ်ာ္ကုိးၿပီး ငွက္ေပ်ာေတြ အုန္းေတြနဲ႔ ကုိယ္ေတာင္ မစားဘဲနဲ႔ ပြဲတင္ထားေလ့ရွိၾကတာ အံ့ၾသစရာပါ။ ကုိယ္တုိင္ အလုပ္ကို ႀကိဳးစားမလုပ္ခ်င္ဘဲနဲ႔ ဘုိးဘုိးေအာင္ မ စ မွာကို ေမွ်ာ္ကုိးေနၾကတယ္။ ကုိယ္တုိင္လုပ္လုိ႔ ခ်မ္းသာလာျပန္ေတာ့လဲ ဘုိးဘုိးေအာင္ မ စ လုိ႔ဆိုကာ ကုိယ့္အစြမ္း ကုိယ့္အစေတြကို ဘုိးဘုိးေအာင္ထံ ပံုခ်လုိက္ျပန္ေရာ။ ၿပီးေတာ့ ဖုိလ္သမားမ်ားကလဲ ရွိေသးတယ္။ ျပဒါးေသ တစ္ေဆြ ၀၊ သံေသ တစ္ေျပ ၀ ဆုိတဲ့ ဆုိ႐ုိးေတြနဲ႔ ဖားဖုိနားက မခြါႏုိင္ဘဲ ဖိုထုိးေနၾကတာေတြ ဒီေန႔အထိပါပဲ။ ဒါလဲ စဥ္းစားၾကည့္။ ႐ုိးသားတဲ့ ခံယူခ်က္မွ မဟုတ္ဘဲ။ ခဲ၊ သံ၊ ေၾကး၊ မုိးႀကိဳး၊ ေရြေတြနဲ႔ ေရာစပ္ၿပီး ေရႊျဖစ္ေအာင္ ထိုးေနၾကတာေလ။ ေရႊေလး နဲနဲနဲ႔ ေရႊ အမ်ားႀကီးပြားယူေနၾကတာေပါ့။ ေအာင္ျမင္ရင္ေတာ့ မေျပာလိုပါဘူး။ ကုိယ့္တုိင္း ကုိယ့္ျပည္ ေကာင္းစားေရးအတြက္ တစ္ဖက္တစ္လမ္းက အေထာက္အကူျပဳတာေပါ့။ ခုဟာက ဖုိထိုးဖို႔ လံု ဆုိတာေလးေတြရွိတယ္။ ခဲတို႔ သံတို႔ ေၾကးတို႔ ေရႊတုိ႔ ထည့္ၿပီး မီးဖုိထဲ ထားရတဲ့ခြက္ကေလးေပါ့။ အဲဒီလံု၀ယ္ရတာနဲ႔ အေမာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ဖုိထုိးသူေတြ ပါးစပ္ဖ်ားက ထြက္လာတဲ့ စကားက ဖုိထုိးတာ လံုကယ္တယ္တဲ့။ လံုကယ္ဆိုတာ လံု၀ယ္ဖုိ႔ ေငြရွာရတာ၊ ဟုိဟာေရာင္း ဒီဟာေရာင္းနဲ႔ ၾကာေတာ့ ဘာမွေရာင္းစရာ မရွိ၊ မရွိတဲ့အဆံုး ကုိယ့္ရွိတဲ့ လယ္ပါေရာင္းလုိက္ရေတာ့ ကုိယ့္ရွိတဲ့လယ္ေလးေတြ ကုန္တာေပါ့။
သူတို႔ရဲ႕ သံေသ တစ္ေျပ၀ ဆိုတဲ့ ဆုိ႐ုိးက အတိတ္တေဘာင္လုိ ျဖစ္ၿပီး မွန္ေနတာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ လုပ္ေနတာက လြဲေနတယ္။ ဖုိ ထုိင္ထုိးေနေတာ့ ဘာမွမျဖစ္ဘဲ တစ္သက္တာ ကုတ္သြားတယ္။ သံေသ တစ္ေျပ၀ ဆုိတာ သံကုိ ႏုိင္ရင္ တစ္ေျပလံုး ခ်မ္းသာတာပဲ မွန္တာေပါ့။ သံ ကုိႏုိင္ႏုိင္နင္းနင္း ကုိယ္တြယ္ႏုိင္ရင္ ဓားလဲျဖစ္ လွံလဲ ျဖစ္ ေသနပ္လဲျဖစ္ အုိး ခြက္ဆုိတာလဲျဖစ္ ကားေတြ ရထားေတြ သေဘၤာေတြ ေလယ်ာဥ္ေတြလဲျဖစ္ အကုန္ျဖစ္ေနတာ သံကုိ ႏုိင္လို႔ပဲ။ သံကုိ ႏုိင္နင္းတဲ့ ႏုိင္ငံေတြက ကမၻာမွာ ထိပ္တန္းေရာက္ေနတာ လက္ေတြ႔ မ်က္ေတြ႔ပဲ။ သံကုိ ႏုိင္နင္းတာနဲ႔ အဲဒီသံနဲ႔ပဲ ေလာကႀကီးကုိ တုိးတက္ေျပာင္းလဲသြားေအာင္ အတိတ္က ဒ႑ာရီေတြကို လက္ေတြ႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏုိင္လာတာ။ အတိတ္က မုိးပ်ံ ေျမလွ်ိဳး ေရငုတ္ ဆုိတဲ့ ဒ႑ာရီေတြ အခုလက္ေတြ႔ ကမၻာမွာ ေလယ်ာဥ္ေတြ ၿဂိဳဟ္တုေတြ ရဟတ္ယ်ာဥ္ေတြနဲ႔ မုိးပ်ံၿပီး ေျမေအာက္ရထားေတြနဲ႔ ေျမလွ်ိဳး၊ ေရငုတ္သေဘၤာေတြနဲ႔ ေရငုတ္ ထင္ရာလုပ္ႏုိင္ေနတာဟာ သံကို ႏုိင္လို႔ပါ။ လံုထဲထည့္ၿပီး သံကို မီးပူေပးေနေတာ့ ဘာနည္းပညာမွ တုိးတက္မလာဘဲ ပုဆုိးမီးေလာင္ေဖာက္႐ံုနဲ႔ လံုကယ္႐ံုပဲ အဖတ္တင္က်န္ေနတာ သံကုိ ေရႊျဖစ္ေအာင္္လုပ္ေနတဲ့ သူေတြေပါ့။
ဒါေတြအားလံုးကို ေကာက္ခ်က္ဆြဲၾကည့္လုိက္ရင္ ဒုိ႔ဗုဒၶဘာသာေတြ အရမ္းခ်မ္းသာခ်င္ခဲ့တယ္ ဆုိတာေတြ႔ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အလုပ္မလုပ္ခ်င္ပဲနဲ႔ ခ်မ္းသာခ်င္ေနတာလို႔လဲ အေျဖထြက္လာတယ္။ သူမ်ား မ စ မွ ခ်မ္းသာမယ္၊ ကုိယ့္အစြမ္းကိုယ့္အစနဲ႔ေတာ့ မလြယ္ဘူးဆုိတဲ့သေဘာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ ေရႊမုိးေငြမုိး ရြာမယ့္ ဒ႑ာရီေတြ ဖန္တီး ေျပာဆုိေနၾက၊ လံုကယ္ လယ္ကုန္တဲ့ အလုပ္ႀကီးျဖစ္တဲ့ ဖိုထုိး၊ ေရႊႏွမ္းေစ့ေလာက္နဲ႔ ေရႊတုန္းႀကီးျဖစ္ေအာင္ လုပ္ၾကနဲ႔ စိတ္ကူးယဥ္လမ္းၾကားထဲမွာပဲ မ်က္စိလည္ေနၾကေလရဲ႕။ ေျပာခ်င္တာက စိတ္ကူးယဥ္ဆန္ဆန္ ဒ႑ာရီဆန္ဆန္ေတြ ေဘးခ်ိတ္ လက္ေတြ႔ေကာင္းက်ိဳးရွိမယ့္ အလုပ္ေတြကုိသာ ႀကိဳးစား လုပ္ကုိင္ၾကမယ္ဆုိရင္ စိတ္ကူးယဥ္လမ္းၾကားထဲ ကေန လက္ေတြ႔လမ္းေပၚေရာက္လာမွာပါ။
Dr. V. Parami
No comments:
Post a Comment
Without insight meditation, it is incomplete to be a Buddhist.