Thursday, December 16, 2010

ဗုဒၶဘာသာကို နားလည္ၾကည့္ျခင္း (၄)

ဗုဒၶဘာသာကုိ ယေန႔ေခတ္မွာ ေထရ၀ါဒနဲ႔ မဟာယာနဆိုၿပီး ခြဲျခားေ၀ဖန္ သံုးသပ္ေနၾကတာေတြ ေတြ႕ရပါတယ္။ ယေန႔ ျမန္မာျပည္မွာ လက္ခံက်င့္သံုးေနတဲ့ ဗုဒၶဘာသာဟာ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာျဖစ္ပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕အစဥ္အလာေတြမွာ မဟာယာန ေလာင္းရိပ္မကင္းတာေတြ၊ ဟိႏၵဴေလာင္းရိပ္မကင္းတာေတြလဲ ေတြ႔ရတာပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာကို ေထရ၀ါဒစစ္စစ္ျဖစ္ဖုိ႔ ေယာင္ေယာင္၀ါး၀ါးနဲ႔ ႀကိဳးစားေနၾကတာေတြလဲ ၾကားသိျမင္ေတြ႔ေနရပါတယ္။ ဥပမာေျပာရလွ်င္ ရွင္ဥပဂုတ္ ဆုိတာ ျမန္မာျပည္တစ္၀ွမ္း ေရပန္းလဲစား ကုိးကြယ္ယံုၾကည္မႈေတြလဲ မ်ားေနပါတယ္။ ရွင္ဥပဂုတ္ ေဖာင္ေမွ်ာပြဲ၊ ရွင္ဥပဂုတ္ ပူေဇာ္ပြဲ၊ ရွင္ဥပဂုတ္ တင္ေျမႇာက္ပြဲ စသည္ျဖင့္ ေဒသအလုိက္ ကုိယ့္ပံုစံနဲ႔ ကုိယ္ ကုိးကြယ္ေနၾကတာေတြပါပဲ။ ဘုရားေစတီ ရင္ျပင္ေတြမွာေရာ၊ အခ်ိဳ႕ေရကန္ေတြမွာပါ ရွင္ဥပဂုတ္ပံုကုိ ေတြ႔ႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ရွင္ဥပဂုတ္ သမုိင္းေၾကာင္းကုိ ေထရ၀ါဒက်မ္းဂန္ေတြမွာ မေတြ႔ရပါဘူး။ သို႔ေသာ္ ရွင္ဥပဂုတ္သည္ အိႏၵိယတြင္ သူ႔ေခတ္ သူ႔အခါက အလြန္ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားခဲ့တဲ့ ရဟန္းတစ္ပါးျဖစ္ခဲ့တာေတာ့ ေသခ်ာပါတယ္။ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ပါးပါး သို႔မဟုတ္ တစ္ေယာက္ေယာက္ ကြယ္လြန္သြားတဲ့အခါမွာ နတ္သားျဖစ္သြားတယ္ ဘာျဖစ္သြားတယ္ စသည္ျဖင့္ သူတုိ႔ရဲ႕ေနာက္လုိက္ေတြ ပရိသတ္ေတြကုိ ေျဖသိမ့္ဖို႔ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ေယာက္ကေန ဖန္တီးေပးေလ့ရွိတာဟာ ေရွးက ေခတ္စားခဲ့ပါတယ္။ ရွင္ဥပဂုတ္ကိစၥမွာလဲ ဒီလို ဖန္တီးခဲ့တာ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒီလို ဖန္တီးလာခဲ့တဲ့ ကိစၥကုိ ေနာက္ပိုင္းေခတ္အထိ ဆက္လက္ယံုၾကည္ ေနၾကတဲ့သေဘာပါ။ ထိုယံုၾကည္မႈက အိႏၵိယကေန ျမန္မာျပည္အထိ ျပန္႔ႏွံ႔လာတဲ့သေဘာပါ။ ရွဥပဂုတ္ယံုၾကည္မႈဟာ ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႔အၾကား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ အျမစ္တြယ္ေနၿပီျဖစ္လို႔ ေမာင္းထုတ္ဖို႔ရန္ အလြန္၀န္ေလးတဲ့အလုပ္ပါ။ ဒီေတာ့ ျပႆနာေပါင္းေသာင္းေျခာက္ေထာင္ ဖန္တီးၿပီးေမာင္းထုတ္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနမယ့္အစား ဗုဒၶဘာသာ အစဥ္အလာလို႔ မခံယူဘဲ ျမန္မာ့႐ုိးရာ အစဥ္အလာယံုၾကည္မႈလို႔ နားလည္လုိက္ပါ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ ဆိုေတာ့ ျမန္မာ့႐ုိးရာအေနနဲ႔ အျမစ္တြယ္ေနၿပီေလ။ ဘာသာယံုၾကည္ခ်က္ကို ထိခုိက္မယ္၊ ေလာက ပတ္၀န္းက်င္အတြက္ အႏၱရာယ္မ်ားမယ္ဆုိရင္ေတာ့ တြန္းလွန္ပစ္သင့္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္ ထိုကိစၥမ်ိဳးဟာ မည္သူ႔ကုိမွ် ထိခိုက္နစ္နာမႈမ်ိဳး မရွိတဲ့အတြက္ ျပႆနာရွာၿပီး အခ်ိန္ကုန္ ခံမေနဖို႔ ေျပာခ်င္တာပါ။ ဇမၺဳပတိခၽြတ္ခန္းပံုျပင္ဟာ ေထရ၀ါဒပိဋကတ္ေတာ္မွာ မေတြ႔ရပါဘူး။ ဇမၺဳပတိမင္းကုိ ခၽြတ္ခ်င္လုိ႔ ဘုရားက အဲဒီ မင္းထက္ ပုိၿပီးလွေအာင္ မင္း၀တ္တန္ဆာေတြ ဆင္ျမန္းျပတယ္ဆုိတာပါ။ ဒါဟာ မဟာယာနတို႔ လက္ခံက်င့္သံုးေနတဲ့ အယူအဆ တစ္ရပ္ပါပဲ။ သို႔ေသာ္လည္း ျမန္မာျပည္မွာ ထုိကဲ့သုိ႔ေသာ ဘုရားဆင္းတုေတာ္မ်ား အမ်ားအျပားကုိ ေခတ္အဆက္ဆက္က ထုလုပ္ကုိးကြယ္ေနၾကတာ ယေန႔အထိပါပဲ။ ဒါကုိ ေထရ၀ါဒမဟုတ္လို႔ ပစ္ပယ္မယ္ဆုိရင္ ျမန္မာျပည္မွာ ဆင္းတုေပါင္း မေရတြက္ႏုိင္ေအာင္ကို ဖ်က္သိမ္းပစ္ရပါလိမ့္မယ္။ ျမန္မာျပည္တစ္ျပည္လံုးက ကုိးကြယ္ေနတဲ့ မႏၱေလးၿမိဳ႕က မဟာျမတ္မုနိ ႐ုပ္ရွင္ေတာ္သည္ပင္လွ်င္ ဇမၺဳပတိ ပံုျပင္လာအတုိင္းထုလုပ္ထားတဲ့ ႐ုပ္တုျဖစ္ေနတာကုိ အထင္အရွား သတိထားၾကည့္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒီအယူအဆကို မဟာယာနဆုိၿပီး တုိက္ထုတ္ေနမယ့္အစား ျမန္မာ့ ႐ုိးရာယံုၾကည္မႈတစ္ရပ္အေနနဲ႔သာ စြဲယူ ကုိးကြယ္လုိက္ပါ။ ဘုရားဆင္းတုကို ဘုရားရဲ႕ကိုယ္စား ကုိယ္ပြားဆင္းတုလို႔သာ ယံုၾကည္ကုိးကြယ္လုိက္ပါ။ အက်ိဳးမယုတ္ပါဘူး။ ကုသုိလ္ရတဲ့အလုပ္ပါ။ မည္သည့္ဆင္းတုမွ ဘုရားရွင္အစစ္နဲ႔ ခၽြတ္စြပ္တူတာမရွိပါဘူး။ ပံုေတာ္မွတစ္ဆင့္ ဘုရားရွင္ရဲ႕ဂုဏ္ေတာ္ေတြကို မွန္းဆကိုးကြယ္ၾကရတဲ့သေဘာပါ။ ျမန္မာျပည္မွာ အခုေနာက္ပုိင္း ေထရ၀ါဒနဲ႔ မဟာယာနဆုိၿပီး စကားလံုးႀကီးႀကီး က်ယ္က်ယ္ေတြ ေတာ္ေတာ္တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ သံုးလာၾကတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ေထရ၀ါဒနဲ႔ မဟာယာနဟာ အယူအဆခ်င္း လုိက္နာက်င့္သံုးမႈခ်င္း တစ္ျခားစီျဖစ္ေနေပမယ့္ ဗုဒၶဘာသာဆုိတဲ့ေခါင္းစီးေအာက္မွာ ရွိေနတာခ်င္းေတာ့ တူညီပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာခ်င္း တူညီေတာ့ တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု ႏွီးႏြယ္ဆက္စပ္မႈေတာ့ ရွိေနတာ ျငင္းပယ္လို႔မရပါဘူး။ ထုိ႔အတူ ဟိႏၵဴသည္လဲ ဘုရားပြင့္တဲ့ အိႏၵိယမွာ ဘုရားမပြင့္မီကပင္ ေခတ္စားေနတဲ့အယူအဆ ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာထဲတြင္ အခ်ိဳ႕ကိစၥေတြမွာ မသိမသာ ေရာေႏွာပါ၀င္ေနတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ လူေသလွ်င္ (၇) ရက္ေစ့မွ ၀ိညာဥ္ဟာ အိမ္ကထြက္သြားတယ္ ဆုိတဲ့အယူအဆ၊ နတ္ကုိးကြယ္ယံုၾကည္မႈ အယူအဆ၊ ေဗဒင္ ယၾတာ၊ ဓာတ္႐ုိက္ဓာတဆင္ အယူအဆ စသည္ျဖင့္။ ဒါေတြဟာ တကယ္ေတာ့ စိတ္ေျဖဆည္ရာ စိတ္သက္သာရာရေအာင္ လုပ္ၾကတဲ့အလုပ္ေတြပါ။ ကုိးကြယ္ရာအျဖစ္နဲ႔ မခံယူမိဖို႔သာ အေရးႀကီးပါတယ္။ နတ္ကမွ ကုိးကြယ္ရာအစစ္၊ ေဗဒင္ဆရာ၊ ဘုိးေတာ္၊ ဘရေသ့တို႔ကမွ ဒုိ႔ရဲ႕အားကိုးရာ အစစ္လို႔ ခံယူမိၿပီး ဘုရား တရား သံဃာ ပစ္ပယ္လိုက္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဘ၀ သံသရာ ထိခုိက္နစ္နာပါလိမ့္မယ္။ ဒီလုိမဟုတ္ဘဲ အပ်င္းေျပ၊ စိတ္ေျပလက္ေပ်ာက္ လုပ္တာေလာက္ေတာ့ ငရဲေရာက္ဖုိ႔ အေၾကာင္း မရွိပါဘူး။ ဗုဒၶဘာသာအတြင္းသို႔ ေရာေႏွာ၀င္ေရာက္ၿပီး အျမစ္တြယ္ေနၿပီျဖစ္တဲ့ အျခားဘာသာတုိ႔ရဲ႕ အယူအဆေတြ၊ ကုိယ့္ႏုိင္ငံရဲ႕ ႐ိုးရာျဖစ္လာတဲ့ အမူအက်င့္ေတြဟာ အျပစ္အနာအဆာ တစ္စံုတရာမရွိဘူးဆိုရင္ေတာ့ အျပင္းအထန္ တုိက္ထုတ္ေနစရာမလုိလွပါဘူး။ ဗုဒၶ၀ါဒနဲ႔ ဖီလာကန္႔လန္႔ ဆန္႔က်င္ေနတယ္ဆိုရင္ေတာ့ျဖင့္ ရဲရဲရင့္ရင့္ တိုက္ထုတ္ျပစ္ရမွာပါပဲ။ Dr. V. Parami

No comments:

Post a Comment

Without insight meditation, it is incomplete to be a Buddhist.