Sunday, December 26, 2010

ဗုဒၶဘာသာကုိ နားလည္ၾကည့္ျခင္း (၁၄)

မေန႔က ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြဟာ ဘ၀ကို လက္ခံယံုၾကည္ဖို႔ အေရးႀကီးေၾကာင္း ေဆြးေႏြးခဲ့တယ္။ ဘ၀ကို အေရးႀကီးတယ္လုိ႔ လက္ခံယံုၾကည္ၿပီး ဘ၀ကို ဘယ္လုိ တန္ဖိုးရွိေအာင္ အသံုးခ်မလဲဆုိတာလဲ သိဖို႔လုိအပ္ ေသးတယ္။ ဘ၀ကုိေတာ့ လက္ခံပါရဲ႕။ တန္ဖုိးရွိရွိ အသံုးခ်ပံု ခ်နည္းမသိတဲ့အခါက်ေတာ့ ကုိယ္မွန္တယ္ထင္ရာေတြ လုပ္ရင္းနဲ႔ အမွားလမ္းေပၚ ေမ်ာသြားရင္လဲ မေကာင္းဘူး။ ကုိယ္မွန္တယ္ထင္တာက တကယ္မွန္ေနရင္ေတာ့ မဆုိးဘူး။ တကယ္တမ္း ဘာသာေရး႐ႈေထာင့္က ၾကည့္လုိ႔ မွားယြင္းေနတယ္ဆိုရင္ နစ္နာဆံုး႐ႈံးမႈက အလြန္ႀကီးမား ပါတယ္။

ဒီဘ၀ ေကာင္းစားရင္ ၿပီးေရာ ေနာက္ဘ၀ဆုိတာ ေနာင္မွလာမွာပဲ ဆုိၿပီး ဇြတ္မွိတ္၍ မုိက္မဲေနတာေတြလဲ ေလာကမွာရွိတတ္တယ္။ ဒါဆုိ ဘ၀ကိုေတာ့ လက္ခံတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ေနာက္ဘ၀အတြက္ ထည့္မတြက္တဲ့သေဘာပဲ။ ဒီဘ၀ မွားခဲ့တဲ့ အမွားေၾကြးေတြကုိ ေနာက္ဘ၀ေတြမွာ တန္ဖုိးျဖတ္သတ္မွတ္လို႔ေတာင္ မရႏုိင္ေလာက္ေအာင္ အတုိးခ်ေပးဆပ္ရမွာကို ႀကိဳသိနားလည္ထားရမယ္ေလ။ မွားခဲ့တာက တစ္ဘ၀တာ၊ ေပးဆပ္ရမွာက ဘ၀မ်ားစြာေပါ့။ ဒီေတာ့ ဘ၀ကုိ လက္ခံယံုနဲ႔မၿပီးေသးဘူး၊ ကုိယ့္ဘ၀ကုိယ္လဲ ျမတ္ႏုိးရတယ္၊ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ခ်စ္ရတယ္။ ဒီလုိေျပာေတာ့ ၀ိပႆနာအျမင္နဲ႔ဆိုရင္ ဒိ႒ိသံနဲ႔ေေျပာေနတယ္လို႔ အျပစ္တင္စရာ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။ ဘ၀ကို စြဲဖို႔ေျပာေနသလုိ ျဖစ္ေနတာကုိး။

၀ိပႆနာသေဘာအရ ေျပာရရင္ေတာ့ ဘ၀ဆုိတာ နာမ္နဲ႔ ႐ုပ္ပါပဲ။ အတိတ္ဘ၀ နာမ္႐ုပ္က ဒီဘ၀အထိ လုိက္လာတာမဟုတ္ေတာ့ အတိတ္ဘ၀ နာမ္႐ုပ္ဟာ အခုလက္ရွိ နာမ္႐ုပ္မဟုတ္ပါဘူး။ အတိတ္မွာပဲ က်န္ေနခဲ့ၿပီ။ အခု လက္ရွိ နာမ္႐ုပ္ဆိုတာလဲ ေနာင္ဘ၀ ရမယ့္ နာမ္႐ုပ္မွ မဟုတ္ဘဲ။ အခုေပၚတဲ့ နာမ္႐ုပ္က အခုေပ်ာက္သြားတာကုိး။ မ်က္စိတစ္မွိတ္ မ်က္ေတာင္တစ္ခတ္ေတာင္မွ မၾကာဘူး။ ဒါဆို အရင္ဘ၀ကလဲ နာမ္႐ုပ္ အစဥ္အတန္းတစ္ခုပဲ။ အခုဘ၀လဲ နာမ္႐ုပ္ အစဥ္အတန္းတစ္ခုပဲ။ ဒီဘ၀မွာ နာမ္႐ုပ္သိမ္းတဲ့ နိဗၺာန္ မရဘူးဆုိရင္ ေနာင္လဲ နာမ္႐ုပ္ အစဥ္အတန္းက ဆက္လက္ျဖစ္ေပၚဦးမယ္။ ဒါျဖင့္ အတိတ္ဘ၀က နာမ္႐ုပ္နဲ႔ လက္ရွိဘ၀ နာမ္႐ုပ္ ဘာမွမဆုိင္ဘူးလားဆုိေတာ့ ဒီလုိလဲမဟုတ္ဘူး။ အေၾကာင္း အက်ိဳးအေနနဲ႔ေတာ့ ဆက္တယ္။ ပ်က္ေတာ့ ပ်က္သြားတယ္။ ျပတ္မသြားဘူး လုိ႔ယူဆလိုက္ပါ။

ဒါဆုိရင္ အတိတ္နာမ္႐ုပ္က အတိတ္ဘ၀တစ္ပုိင္း၊ ယခုလက္ရွိ နာမ္႐ုပ္က ယခုဘ၀တစ္ပုိင္း၊ ေနာင္လာမယ့္ဘ၀မွာ ျဖစ္မယ့္ နာမ္႐ုပ္က ေနာက္ဘ၀ေပါ့။ ဒီလုိ အပုိင္းပုိင္း ျဖစ္ၿပီးပ်က္ေနတဲ့ နာမ္သေဘာ ႐ုပ္သေဘာေတြကုိ (တကယ္ေတာ့ အခ်ိန္မေရြး စကၠန္႔မလပ္ ျဖစ္ၿပီးပ်က္ေနၾကတာပါ) ငါပဲ ငါ့ဘ၀ပဲလုိ႔ေတာ့ ဒီလုိ စြဲေနစရာမလိုဘူးေပါ့။ ဒီလုိမစြဲရဘူးဆုိေပမယ့္ သံသရာလည္ရမယ့္ နာမ္႐ုပ္ေခၚတဲ့ ဘ၀ေတြအတြက္ ဘယ္လုိလုပ္မလဲ။ ငါမဟုတ္ နာမ္နဲ႔႐ုပ္ဆုိၿပီးေတာ့ ထင္ရာေတြလုပ္ၾကရမွာလား။ ကုိယ္လုပ္သမွ်ေတြထဲမွာ ပါတဲ့ ကုသုိလ္ေစတနာ၊ အကုသုိလ္ ေစတနာ ဆိုတဲ့ ကံတရားေတြက ျဖစ္ၿပီးပ်က္ ေပၚၿပီးေပ်ာက္ေနရစ္ခဲ့ေပမယ့္ ေနာင္အလ်ဥ္းသင့္ရင္ သင့္သလုိ အက်ိဳးေပးဖုိ႔အတြက္ အေၾကာင္းတရားေတြအျဖစ္နဲ႔ ခ်ဳပ္ေနခဲ့တာ။ လံုး၀ ျပတ္ေတာက္သြားတာမဟုတ္ဘူး။ နာမ္႐ုပ္အစဥ္ မခ်ဳပ္ဆံုးေသးသေရြ႕၊ နိဗၺာန္မရေသးသေရြ႕ အေၾကာင္းတုိက္ဆုိင္ရင္ အက်ိဳးေတြ ျပန္လည္ေပၚ လာမယ္။ ေကာင္းတဲ့ကံေတြက ေကာင္းက်ိဳးေတြ ျပန္ေပၚၿပီး ဆုိးတဲ့ကံေတြက ဆုိးက်ိဳးေတြ ျပန္ေပၚလာမယ္။ အဲဒီေတာ့ ဘာမွမဆုိင္တဲ့ အျခားနာမ္႐ုပ္ေတြဆီ ေက်ာ္လြန္ၿပီးေတာ့ အက်ိဳးေပးမွာမဟုတ္ဘူး။ ဒီအေၾကာင္းအက်ိဳး ကြင္းဆက္မိမိနဲ႔ ျဖစ္ၿပီးပ်က္လာခဲ့တဲ့ နာမ္႐ုပ္အစဥ္မွာပဲ အက်ိဳးေတြလာ ေပၚမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အမ်ားနားလည္လြယ္တဲ့ စကားနဲ႔ေျပာရင္ ကုိယ့္နာမ္႐ုပ္ျဖစ္စဥ္ဟာ ကုိယ့္ဘ၀ပဲ။ သူ႔နာမ္႐ုပ္ျဖစ္စဥ္ဟာ သူ႔ဘ၀ပဲ။ ကုိယ္လုပ္တဲ့ ကံေတြက သူမ်ားထံ သြားၿပီး အက်ိဳးမေပးဘူး။ အရွိန္႐ုိက္ခတ္တာေလာက္ေတာ့ ျဖစ္တတ္တာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ အမ်ားနားလည္တဲ့စကား ဘုရားလဲ ေဟာတဲ့စကားနဲ႔ ပညတ္တင္ၿပီး ကုိယ့္ဘ၀ကိုယ္ ျမတ္ႏုိးရမယ္ လို႔ေျပာလုိက္တာပါ။

ကုိယ့္ဘ၀ကိုယ္ ျမတ္ႏုိး၊ ကုိယ့္ကုိယ္ကို ခ်စ္တတ္ဖို႔လုိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔ပဲ ဘုရားကလဲ သတၱ၀ါေတြဟာ ကုိယ့္ကုိယ္ကိုသာ အခ်စ္ဆံုးဆိုၿပီး ေကာသလမင္းကုိ ေဟာခဲ့တယ္ေလ။ သားကုိခ်စ္တယ္၊ သမီးကုိခ်စ္တယ္၊ မိဘကုိခ်စ္တယ္၊ ဇနီးကိုခ်စ္တယ္၊ ခင္ပြန္းကုိခ်စ္တယ္ ဘယ္လုိပင္ေျပာေနပါေစ။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိထက္ေတာ့ ဘယ္သူမွ ပုိမခ်စ္ၾကပါဘူး။ ကုိယ္မခ်ိ အမိေသာ္လဲ သားေတာ္ခဲဆုိသလုိေပါ့။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ခ်စ္တာေတာ့ ဟုတ္တယ္၊ ဘယ္လုိခ်စ္ရမလဲ။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ခ်စ္တယ္ဆုိရင္ ကုသုိလ္ေတြ မ်ားမ်ားလုပ္၊ အကုသုိလ္ေတြ မျဖစ္ေအာင္ေနေပါ့။ အကုသုိလ္တရားေတြ ေရွာင္ၾကဥ္၊ အဆုိးလမ္းေတြေရွာင္ၿပီး အေကာင္းလမ္းက ေလွ်ာက္လွမ္းေနရမယ္။ ဒါဆို ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ခ်စ္ရာေရာက္မွာပါ။ လူမႈေရး၊ စီးပြားေရး စသည္ ဘယ္အေရးမွာမွ မတရားမလုပ္နဲ႔။ သမာသမတ္ က်က်စဥ္းစား၊ သမာသမတ္က်က် လုပ္၊ သမာသမတ္က်က် ေျပာ။ ဘ၀ကုိထိခုိက္မဲ့ အမွားမ်ိဳးေတြ မျဖစ္ေအာင္ ဆင္ျခင္၊ ေျပာဆုိ၊ လုပ္ကိုင္၍ ထိန္းထိန္းသိမ္းသိမ္းနဲ႔ လက္ရွိဘ၀မွာ ေလွ်ာက္လွမ္းႏုိင္မယ္ဆုိရင္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ေစာင့္ေရွာက္ေနတာပါ။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ကယ္တင္ေနတာပါ။ ပထမအရြယ္၊ ဒုတိယအရြယ္ေတြမွာ တရားအားမထုတ္ ႏုိင္ခဲ့ဘူးဆိုရင္ တတိယအရြယ္ေရာက္ရင္ေတာ့ တရားဘာ၀နာအားထုတ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစား၊ ဒါဆို ဗုဒၶအလုိက် ဘ၀ေနနည္းပါပဲ။ ဘုရားက ေဗာဓိရာဇကုမာရကုိ ဒီအတုိင္းပဲေဟာခဲ့တာ။ (အတၱာနံ ေစ ပိယံ ဇညာ၊ ရေကၡယ် နံ သုရကၡိတံ။ တိဏၰမညတရံ ယာမံ၊ ပဋိဇေဂၢယ် ပ႑ိေတာ။)

ဒီလုိ ဘ၀ကုိ ျမတ္ႏုိး ဘ၀ကုိ တန္ဖုိးထားတတ္လာၿပီဆုိရင္ ကုိယ့္ဘ၀ဟာ ေတာက္ေျပာင္သထက္ ေတာက္ေျပာင္၊ ျမင့္ျမတ္သထက္ ျမင့္ျမတ္လာမယ္။ ကုိယ့္ဘ၀ကုိယ္ ေကာင္းသထက္ေကာင္းေအာင္ ႀကိဳးစားလာမယ္။ ကုိယ့္ဘ၀ ေကာင္းမြန္ျမင့္ျမတ္လာရင္ ကုိယ့္၀န္းက်င္၊ ကုိယ့္ေလာကအတြက္လဲ ေကာင္းက်ိဳးေတြျဖစ္၊ ေကာင္းဂုဏ္ေတြတက္လို႔ ဗုဒၶအလုိက် ဘ၀ပုိင္ရွင္တစ္ေယာက္ျဖစ္လာမွာပါ။

Dr. V. Parami

No comments:

Post a Comment

Without insight meditation, it is incomplete to be a Buddhist.