Saturday, December 25, 2010

ဗုဒၶဘာသာကုိ နားလည္ၾကည့္ျခင္း (၁၃)

ဗုဒၶဘာသာက ဘ၀ကုိ လက္ခံတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒို႔ဗုဒၶဘာသာေတြ ေျပာတဲ့စကားေတြ၊ ေရးတဲ့စာေပေတြထဲမွာ `တကယ္လုိ႔မ်ား ေနာက္ဘ၀သာ ရွိခဲ့မယ္ဆုိရင္´ လုိ႔ ေျပာဆို ေရးသားၾကတာေလးေတြ ေတြ႕ေတြ႕ေနရတယ္။ ဒီစကားလံုးက ဘ၀ကုိ လက္မခံတဲ့ သေဘာ၊ လက္ခံယံုၾကည္မႈ သိပ္မရွိတဲ့သေဘာေလးေတြ ပါတယ္ဆုိတာ သတိထားခ်င္မွ ထားမိၾကမွာပါ။

ဘ၀ကို လက္ခံတဲ့အပုိင္းဟာ ဗုဒၶဘာသာမွာ သူေတာ္ေကာင္းတရားေတြ က်င့္သံုးဖုိ႔အတြက္ အလြန္အေရးပါတဲ့အပုိင္း ျဖစ္ေနတာေတြ႕ရတယ္။ တကယ္လုိ႔မ်ား ဘ၀ကို လက္မခံဘူးဆုိရင္ ေနာက္ဘ၀မရွိဘူးလို႔ ခံယူထားတဲ့အတြက္ ေနာက္ဘ၀ေကာင္းစားေရး ဘာမွအထူးလုိက္နာေနစရာ မလိုဘူးဆုိတဲ့ ခံယူခ်က္ေတြ ၀င္လာမယ္။ ဒီလို ခံယူထားတဲ့သူတစ္ေယာက္ဟာ ဒီဘ၀မွာပင္ ေကာင္းတဲ့တရားေတြ က်င့္သံုးလုိက္နာမႈ အားနည္းသြားၿပီး မေကာင္းတဲ့ အမူအက်င့္ေတြဘက္ကုိ အားသာသြားမယ္။ အေျခအေနတစ္ရပ္အေနနဲ႔သာ ေကာင္းေအာင္ေနၿပီး မေကာင္းတဲ့ အေလ့အက်င့္ေတြကုိ အလ်ဥ္းသင့္ရင္ သင့္သလုိ က်င့္သံုးသြားမယ္။

ဘ၀နဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဘယ္လုိနားလည္ရမလဲဆုိေတာ့ အရင္ဘ၀၊ လက္ရွိဘ၀ႏွင့္ ေနာက္ဘ၀ဆုိၿပီး ဒီလို သံုးပုိင္း ေလာက္သာ ပိုင္းျခားၾကည့္လိုက္ပါ။ အရင္ဘ၀ဆုိတာ ဘ၀ေပါင္း မေရတြက္ႏုိင္ေအာင္ ရွိခဲ့မယ္။ ေနာက္ဘ၀ဆုိတာလဲ ကၽြတ္တမ္းမ၀င္ေသးသေရြ႕ ဆက္ေနရဦးမယ္။ ဒီေတာ့ လက္ရွိဘ၀ကေန ေထာက္ဆေတြးေခၚ ၾကည့္ရမယ္။ ဒါဆိုရင္ လက္ရွိဘ၀ လူျဖစ္လာတာဟာ အရင္ဘ၀တစ္ခုခုက ေကာင္းမႈကုသုိလ္ေတြေၾကာင့္ ဆုိတာ ဗုဒၶအလုိက် ျငင္းပယ္လုိ႔မရပါဘူး။ လူျဖစ္လာတာေတာ့ ဟုတ္ၿပီ၊ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ တူၾကရဲ႕လားလို႔ ျပန္လည္သံုးသပ္ ၾကည့္ေတာ့ တစ္အူတံုဆင္း ညီအစ္ကုိ ေမာင္ႏွမအရင္းအခ်ာေတြပင္ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ မတူတာေတြ ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။ ႐ုပ္ခ်င္းလဲမတူ၊ အသိဉာဏ္ ခံယူခ်က္ခ်င္းလဲမတူ၊ ပညာတတ္ မတတ္ခ်င္းလဲ မတူ၊ ခ်မ္းသာမႈလဲမတူ၊ ေဖာ္ေရြမႈခ်င္းလဲမတူ၊ အုိ ဘယ္အရာမွ မတူၾကဘူး။ သူ႔ပံုစံေလးနဲ႔ သူျဖစ္ေနၾကတာ ေတြ႕ရမွာပါ။

ဘာလုိ႔ လူေတြ ဒီေလာက္ မတူကြဲျပားေနၾကတာလဲဆုိေတာ့ ကံတရားေတြ မတူၾကလုိ႔ပါ။ လူတင္မက သတၱ၀ါတုိင္းမွာ ကံတရားေတြ ကုိယ္စီရွိေနၾကတယ္။ သူ႔ကံနဲ႔ သူ႔ဘ၀လမ္းကို ေလွ်ာက္လွမ္းေနၾကတာပါပဲ။ သူ႔အတိတ္ကံကို အေျခခံၿပီးေတာ့ ဘ၀ကုိယ္စီ ရပ္တည္ေနၾကရတယ္။ ေကာင္းတဲ့ကံက ေထာက္ပံ့ေပးေတာ့ ႐ုပ္ရည္အဆင္းလွပမယ္၊ ခ်မ္းသာမယ္၊ ဉာဏ္ေကာင္းမယ္၊ ျမင့္ျမတ္တဲ့အသုိင္းအ၀ုိင္းမွာ ျဖစ္ခြင့္ရွိမယ္၊ ဆရာေကာင္း သမားေကာင္းနဲ႔ေတြ႔မယ္ စသည္ေပါ့။ ဒါေတြအားလံုးကုိလဲ အတိတ္က ေကာင္းတဲ့ကံ တစ္ခုတည္းက ေထာက္ပံ့ေပးမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ႐ုပ္လွေစမယ့္အတိတ္ကံ ျပဳခဲ့ဘူးသူမွ ႐ုပ္လွမွာ၊ ခ်မ္းသာေစမယ့္ အတိတ္ကံျပဳခဲ့ဘူးမွ ခ်မ္းသာမွာ၊ ဉာဏ္ေကာင္းေစမယ့္ အတိတ္ကံ ျပဳခဲ့ဘူးမွ ဉာဏ္ေကာင္းမွာ စသည္ျဖင့္ ဒီလုိလဲ ခြဲျခားသေဘာေပါက္ထားရမယ္။ လူျဖစ္မယ့္ကံကိုေတာ့ ျပဳခဲ့တယ္၊ ဒါေပမယ့္ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ထြန္းမယ့္ အျခားကံေတြ မျပဳခဲ့မိသူမွာေတာ့ ဒီဘ၀မွာ ဆင္းေတာင့္ဆင္းရဲ ေအာက္က်ေနာက္က် ေနေနရတာေပါ့။ ခ်မ္းသာဖို႔လဲ အေျခအေနမေပး၊ ပညာတတ္ဖုိ႔လဲ အေျခအေနမေပး၊ မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္း ေတြ႔ဖုိ႔လဲ အခြင့္မသာ၊ ဒီလုိနဲ႔ ဘ၀ကို ႏံုခ်ာခ်ာနဲ႔ ရပ္တည္ရင္း တစ္သက္တာ ကုန္သြားၾကရတဲ့ သူေတြလဲ ရွိတာပါပဲ။ ဒါေလာက္ေျပာလုိက္ရင္ ကုိယ့္ဘ၀နဲ႔ ကုိယ့္ကံအေၾကာင္း တေစ့တေစာင္းေလာက္ေတာ့ ဆင္ျခင္တတ္ေလာက္ၿပီေပါ့။

ကံနဲ႔ ဘ၀ဟာ ခြဲျခားလုိ႔မရပါဘူး။ ကံရွိေနရင္ ဘ၀ရွိေနမယ္၊ အ၀ိဇၨာအရင္းခံ တဏွာၿခံရံတဲ့ ကံေတြေပါ့။ ဒါဆိုရင္ အ၀ိဇၨာ တဏွာ ရွိသေရြ႕ ကံေတြရွိေနမယ္။ ကံေတြမကုန္ေသးသေရြ႕ ဘ၀ေတြ ဆက္လက္ျဖစ္တည္ေနမယ္။ အ၀ိဇၨာရွိေတာ့ သစၥာမသိ၊ သစၥာမသိေတာ့ တဏွာနဲ႔ ဘ၀ေတြမက္ေမာ၊ တြယ္တာ၊ ဒီလုိနဲ႔ ဘ၀ကို မရခ်င္ေတာ့ပါဘူး ဘယ္ေလာက္ပင္ ေျပာေနေသာ္လည္း ကုိယ့္ဘ၀ကုိယ္ တြယ္တာတဲ့ ဘ၀တဏွာက ရွိေနေလေတာ့ ဘ၀ေတြ မဆက္ခ်င္လဲ ဆက္ေနရဦးမွာပဲ။ အ၀ိဇၨာ တဏွာ ျပတ္ေအာင္ က်င့္ႏုိင္ရင္ေတာ့ ဘ၀ေတြလဲ ျပတ္ၿပီေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ အ၀ိဇၨာ တဏွာ ျပတ္ေအာင္ အားမထုတ္ႏုိင္ေသးသေရြ႕ေတာ့ ဘ၀ယံုၾကည္ခ်က္ေတြကုိ ေမ႔ထားလုိ႔ မရပါဘူး။

အတိတ္ကံ ေပးတဲ့အတုိင္း ဒီဘ၀ေလးေတာ့ ရခဲ့ၿပီ။ အတိတ္ကံကေပးလုိက္တဲ့ ဥပဓိ႐ုပ္ရည္၊ အသိုင္းအ၀ုိင္း၊ ၀န္းက်င္၊ ပညာ စသည္ အထုိက္အေလ်ာက္ေတာ့ ကုိယ္စီရွိၾကတာပါပဲ။ ဒီေတာ့ ပစၥဳပၸန္ကံေရာ မလုိေတာ့ဘူးလားဆုိတာကို စဥ္းစားရမွာပါ။ အတိတ္ကံေတြက ဒီဘ၀မွာ သင့္ေတာ္တဲ့ မိဘ၊ အသိုင္းအ၀ုိင္း၊ ၀န္းက်င္၊ ပညာစသည္နဲ႔ မိတ္ဆက္ေပးလုိက္တာပါ။ သူမိတ္ဆက္ေပးလုိက္တာေလးကုိ ကုိယ္က ဆက္လက္အားထုတ္မႈမရွိဘူးဆုိရင္ တုိးတက္မႈဆုိတာ ျဖစ္မလာႏုိင္ပါဘူး။ ကံေတြ ေကာင္းေနရင္ ေကာင္းသထက္ ေကာင္းေအာင္ ဆက္လက္လုပ္ေဆာင္ ရမွာပါ။ ကုိယ့္ကံေတြက မေကာင္းဘူး ညံ့ေနတယ္ဆုိရင္ အည့ံေတြက အေကာင္းေတြျဖစ္လာေအာင္ ႀကိဳးစားယူရမွာပါ။ ဒါဆို ကံကုိခ်ည္း အားကုိးေနလုိ႔လဲ မရဘူးဆုိတာ သေဘာေပါက္ေလာက္ၿပီေပါ့။ ကံေပၚမွာ ဉာဏ္ေတြ ၀ီရိယေတြ ထပ္ဆင့္ၿပီး ႀကိဳးစားယူမွ ကံမေကာင္းသူေရာ ကံေကာင္းသူပါ လက္ရွိဘ၀မွာ ပိုမုိေတာက္ေျပာင္လာမယ္၊ တင့္တယ္လာမယ္၊ ျပည့္စံုလာမယ္။ ဆုိလုိတာက မခ်မ္းသာေသးရင္ ခ်မ္းသာေအာင္၊ သူေတာ္ေကာင္းဓာတ္ခံအားနဲေသးရင္ အားေကာင္းလာေအာင္၊ ပညာမတတ္ရင္ တတ္ေအာင္၊ က်န္းမာေရး မေကာင္းရင္ ေကာင္းေအာင္္ ျပဳျပင္လုိ႔ရတဲ့အပုိင္းကို ျပဳျပင္ယူရပါတယ္။ အတိတ္ကံ ေပးသမွ်ေလာက္နဲ႔ ေက်နပ္မေနဘဲ ပစၥဳပၸန္ကံေတြ ထပ္ဆင့္ အားျဖည့္ဖုိ႔ဟာလဲ အလြန္အေရးႀကီးပါတယ္။ လက္ရွိဘ၀ကို အတိတ္က ေပးလုိက္တဲ့ကံအေပၚ အေျခခံၿပီး ပစၥဳပၸန္ကံေတြနဲ႔ အလွဆင္ၾကရမွာပါ။

လက္ရွိဘ၀မွာ ကံေတြလုပ္ေဆာင္ရင္းနဲ႔ (ကံေတြဆုိတာ အလုပ္ေတြကုိေျပာေနတာ) ေနာက္ဘ၀အတြက္လဲ တစ္ဖက္တစ္လမ္းက စဥ္းစားခ်င့္ခ်ိန္ရပါတယ္။ အတိတ္ကံေကာင္းလို႔ အခု လူ႔ဘ၀ရလာခဲ့တာ။ ေနာက္ဘ၀ အတြက္လဲ ေကာင္းတဲ့ကံေတြ လုပ္မွ သင့္ေတာ္မယ္လို႔ ခံယူမိထားရင္ ဒီဘ၀မွာ မေကာင္းမႈေတြ ေရွာင္ၾကဥ္ခ်င္စိတ္ေတြ အလုိလုိျဖစ္တည္လာေတာ့တာပါ။ ေနာက္ဘ၀ ခ်မ္းသာေရးအတြက္ ဒါနေလးျပဳဦးမွ၊ ေနာက္ဘ၀ က်န္းမာေရးအတြက္ သီလေလးေစာင့္ဦးမွ၊ ေနာက္ဘ၀ ပညာတတ္ေရးအတြက္ ဘာ၀နာေလး အားထုတ္ဦးမွ၊ ေနာက္ဘ၀ ႐ုပ္လွေရးအတြက္ ေဒါသေတြ ေလွ်ာ့ဦးမွ၊ ေနာက္ဘ၀ အသုိင္းအ၀ုိင္း ၀န္းက်င္ေကာင္းနဲ႔ေတြ႔ဖုိ႔အတြက္ ဣႆာ မစၧရိယေတြ ေလွ်ာ့ဦးမွ စသည္ျဖင့္ ေကာင္းတဲ့အလုပ္ေတြလုပ္၊ မေကာင္းတဲ့ အလုပ္ေတြ ကံေတြ ေရွာင္ၾကဥ္သြားမယ္ဆုိရင္ ဒီဘ၀လဲ ေကာင္း၊ ေနာက္ဘ၀အတြက္လဲ အေထာက္အပံ့ျဖစ္လို႔ နိဗၺာန္ရည္မွန္းလုပ္ရင္ နိဗၺာန္ရသည့္တုိင္ ေကာင္းက်ိဳးျပဳသြားႏုိင္ပါတယ္။

လက္ရွိဘ၀ဆုိတာ ႏွစ္ေတြနဲ႔ ပုိင္းျခားၾကည့္လုိက္ေတာ့ ခဏတာေလးပါ။ အတိတ္ဘ၀ေတြကလဲ မေရမတြက္ႏုိင္၊ ေနာက္ဘ၀ေတြလဲ ဘယ္ေလာက္ထိ ဆက္လက္ ျဖစ္ေနဦးမယ္မသိရ။ ခဏတာေလးေနရတဲ့ လက္ရွိဘ၀မွာ အေကာင္းဆံုးေနသြားမယ္ဆုိရင္ အေကာင္းဆံုးကံေတြ ျဖစ္လာၿပီး ဒီေကာင္းတဲ့ကံေတြကပဲ ဘ၀ေတြရဲ႕ခ်ဳပ္ဆံုးရာ နိဗၺာန္ေရာက္ေအာင္ အက်ိဳးျပဳပါတယ္။ ကံမေကာင္းလို႔ တိရစၧာန္မ်ား ျဖစ္သြားရင္ သူမ်ားစားဖတ္ ၀ါးဖတ္အေနနဲ႔ ေသၾကရမွာျဖစ္ၿပီး ကုသုိလ္လဲ လုပ္ခြင့္မသာ၊ တရားဆုိတာလဲ အားထုတ္ခြင့္မရ၊ အလြန္အင္မတန္မွ နစ္နာဆံုး႐ံႈးရမယ့္ သူေတာ္ေကာင္းတရားနဲ႔ ေသြဖီဆန္႔က်င္သြားမယ့္ ဘ၀ဆိုးေတြမွာ ဘယ္လုိမွ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း အားထုတ္လုိ႔မရဘူး။ နိဗၺာန္ေရာက္ႏုိင္တဲ့ ဘ၀ကုိ ရမယ့္ကံေတြလုပ္ထားရင္ ဒီဘ၀နဲ႔ နိဗၺာန္မရေသာ္လဲ ပူစရာမလုိပါဘူး။ ေနာက္ဘ၀ေတြအတြက္ အေထာက္အပံ့ကံေတြ လုပ္ထားၿပီပဲ။ ဒီလုိ ေကာင္းတဲ့ကံေတြ လုပ္ဖန္မ်ားလာရင္ ကုိယ့္သ႑ာန္မွာ ဓာတ္ခံေကာင္းေတြ စုလာတယ္။ ဒီဓာတ္ခံေကာင္းေတြကုိ ဒီဘ၀က ေလ့က်င့္ေပးလုိက္တာနဲ႔ ေနာက္ဘ၀ေတြမွာပါ အေလ့အက်င့္အျဖစ္ ပါသြားၿပီး ပါရမီေျမာက္တဲ့ ဓာတ္ခံေတြျဖစ္လို႔ ဒီေကာင္းတဲ့ သူေတာ္ေကာင္းဓာတ္ေတြကပဲ နိဗၺာန္ေရာက္ေအာင္ ပုိ႔ေဆာင္ေပးမယ္ဆုိတာ နားလည္လုိက္ပါ။

ဒါဆိုရင္ ဗုဒၶဘာသာမွာ ဘ၀ကို လက္ခံယံုၾကည္မႈ ဘယ္ေလာက္အေရးပါတယ္ဆုိတာ အေတာ္အသင့္ ရိပ္မိေလာက္ၿပီေပါ့။ ဒီလို ဘ၀ယံုၾကည္မႈကေနၿပီး လက္ရွိဘ၀မွာ အေကာင္းဆံုးေနထိုင္ က်င့္သံုးသြားျခင္းျဖင့္ ဗုဒၶအလုိက် ဗုဒၶဘာသာ၀င္တစ္ေယာက္ ျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္။

Dr. V. Parami

No comments:

Post a Comment

Without insight meditation, it is incomplete to be a Buddhist.