Tuesday, December 21, 2010

ဗုဒၶဘာသာကုိ နားလည္ၾကည့္ျခင္း (၉)

ဗုဒၶဘာသာမွာ ေရာေထြးယံုၾကည္ေလ့ရွိေနတဲ့ အျခားအရာေလးေတြ ရွိေနေသးတယ္။ အဲဒါေတြက ၀ိဇၨာ၊ ေဇာ္ဂ်ီ၊ တပသီ ဆုိတာေတြပါ။ ၀ိဇၨာကုိ ၀ိဇၨာဓိုရ္လုိ႔လဲ ေခၚေလ့ရွိၾကတယ္။ ၀ိဇၨာဓရ ဆုိတဲ့ ပါဠိကုိ ျမန္မာမႈျပဳထားတာပါပဲ။ ပုဂၢိဳလ္တစ္မ်ိဳးလို႔ယံုၾကည္ၾကေလရဲ႕။ ျဖစ္ႏုိင္တာကေတာ့ သမထက်င့္ၿပီး ေပါက္ေရာက္ေနတဲ့ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳး ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ၀ိပႆနာမကူးႏုိင္ဘဲ ေရလုိက္လြဲသြားတဲ့ သူမ်ိဳးေတြပါ။ သမထေပါက္သြားေတာ့ အစြမ္းအစ ေတြရွိလာတယ္။ အဲဒီအစြမ္းအစေတြကို ေကာင္းတဲ့ေနရာမွာ အသံုးမျပဳဘဲ မေကာင္းရာမွာ အသံုးခ်ေလ့ရွိတဲ့ စြမ္းတယ္ဆုိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးေတြ ျဖစ္သြားတာပါပဲ။ ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္ရမယ့္ သူမ်ိဳးထဲမွာ ထည့္သြင္းထားလုိ႔ မရပါဘူး။ ေရလုိက္လြဲသြားတဲ့ အခါက်ေတာ့ သူ႔သမထအစြမ္းက ေမွာ္ပညာရပ္ဆန္ဆန္ ျဖစ္သြားေတာ့တယ္။ ဘုရားေဟာစာေပေတြမွာလဲ ဒ႑ာရီဆန္ဆန္ ၀ိဇၨာဓိုရ္တုိ႔အေၾကာင္း အနည္းအပါး ေတြ႔ရတတ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘုရားေဟာ က်မ္းဂန္ေတြမွာ လာတဲ့ ၀ိဇၨာဓုိရ္ဆုိသူေတြဟာ သူေတာ္ေကာင္းေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ သူမ်ားသားမယား ခုိုးေၾကာင္ခုိး၀ွက္ ေဖာက္ျပားတဲ့ပုဂၢိဳလ္၊ ဖ်က္ဆီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးေတြသာ ေတြ႔ရတာပါ။ ေဇာ္ဂ်ီဆုိတာကေတာ့ တရားက်င့္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္အမ်ိဳးအစားပါ။ ေဇာ္ဂ်ီဟာ ဘယ္လုိ ေျပာင္းလဲလာတဲ့ စကားလံုးလဲ ဆိုတာ စကားလံုးေျပာင္းလဲျဖစ္စဥ္ေလး ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ ပါဠိမွာ ေယာဂီ (yogi) လို႔ရွိပါတယ္။ ယ (y) နဲ႔ ဇ (j) ဟာ အသံတူမ်ိဳးစုေတြမုိ႔ ေျပာင္းလဲလုိ႔ရတဲ့ (changeable) စကားလံုးေတြပါ။ Jesus မွ ျမန္မာမွာ ေယ႐ႈ (yeshu) ျဖစ္လာတယ္။ ဇ (j) မွ ယ (y) ေျပာင္းလဲသြားတာေပါ့။ ဒီအတုိင္းပဲ ယ (y) မွလဲ ဇ (j) သို႔ေျပာင္းလဲေလ့ရွိပါတယ္။ ယ၀ (မုေယာစပါး) (yava) ဆိုတဲ့ ပါဠိကို အခုေခတ္မွာ ဂ်ာ၀ါး (java) လို႔ေခၚေနတာေတြ႕ဘူးမွာပါ။ ဇ (j) မွ ယ (y) သို႔ ေျပာင္းလဲလာတာမ်ိဳးပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ဇ (y) နဲ႔ ယ (j) ဟာ အသံုတူတယ္လို႔ ဘာသာေဗဒမွာ ဆုိပါတယ္ (" J " and " y " are the same sound.)။ ဒီအတုိင္းပဲ ေယာဂီ (yogi) မွ ေဇာဂီ (jogi)၊ ေဇာဂီ မွ တစ္ျဖည္းျဖည္း အသံေျပာင္းလဲလာၿပီး ေခၚလို႔လြယ္တဲ့ ေဇာ္ဂ်ီ ဆိုတာ ျဖစ္လာတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ေဇာ္ဂ်ီဆိုတာ ေယာဂီ လို႔သာ မွတ္လုိက္ေပါ့။ ဒို႔ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြ နားလည္ထားတဲ့ တုတ္ကေလးတစ္ေခ်ာင္း ကန္႔လန္႔ကိုင္ၿပီး ကေနတဲ့ လူလိုလုိ အေကာင္လိုလို ပံုေလးမဟုတ္ပါဘူး။ နားလည္မႈ လြဲေနတာပါ။ ဒီလုိ မွားယြင္းစြာနားလည္ရာကေန ေဇာ္ဂ်ီဖိုလ္၀င္သား စားရင္ ဘုရင္ျဖစ္မယ္၊ သိဒၶိၿပီးတယ္ ဆိုတာေတြ ဒ႑ာရီဆန္ဆန္ ျဖစ္လာခဲ့တာပါပဲ။ ဒါကို ဆန္းစစ္ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါက်ေတာ့ ဖိုလ္၀င္စားတယ္ဆုိတာ ဗုဒၶဘာသာမွာ အဆင့္ျမင့္တဲ့ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို မေသခင္ ခံစားၾကည့္ေနတာမ်ိဳးပါ။ အဲဒါကို ဖလသမာပတ္၀င္စားတယ္လို႔ေခၚတယ္။ ျမန္မာလို လြယ္လြယ္ေျပာေတာ့ ဖုိလ္၀င္စားတယ္ေပါ့။ ေယာဂီက တရားက်င့္လို႔ မဂ္ဖုိလ္ရသြားရင္ သူက ဖုိလ္၀င္စားမယ္။ သူဖုိလ္၀င္စားေနတုန္း သူ႔အသားကုိ သတ္စားရင္ သူ႔အက်င့္ေတြ ကိုယ့္ထံမွာ ကူးစက္ၿပီး သိဒၶိေပါက္ေအာင္ျမင္တယ္လို႔ ဆုိတဲ့ ေရွးေခတ္ကတည္းက ယံုၾကည္လက္ခံလာခဲ့ၾကတဲ့ ယံုၾကည္မႈအမွားႀကီး တစ္ရပ္ပါပဲ။ ကိုယ္တုိင္ အားမထုတ္ခ်င္ဘဲနဲ႔ တစ္ေယာက္ေယာက္ တရားအားထုတ္လုိ႔ သူတရားရေနတုန္း သူ႔အသားသတ္စား၊ သူ႔ဓာတ္က ကုိယ့္ထံကူး ဆုိတဲ့ လူမိုက္ယံုၾကည္မႈႀကီးပါ။ တရားကို အေခ်ာင္ရခ်င္တဲ့ အယူအဆတစ္ရပ္ပါပဲ။ ေတာ္ေတာ္ေၾကာက္ခမန္းလိလိ လြဲမွားတဲ့ ယံုၾကည္မႈမ်ိဳးပါ။ ဒုိ႔ဗုဒၶဘာသာေတြက ဒီလုိေတာ့ ဂဃ နဏ မသိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေဇာ္ဂ်ီဖုိလ္၀င္သား စားတဲ့ ပံုျပင္ေတြေတာ့ ဒီေန႔အထိေျပာေနၾကတုန္းပါပဲ။ ေဇာ္ဂ်ီဆုိတာ အေကာင္မဟုတ္ဘူး၊ ေယာဂီပဲလုိ႔ စြဲစြဲၿမဲၿမဲမွတ္လိုက္ပါ။ တပသီဆုိတာကလဲ မုိးပ်ံေျမလွ်ိဳးေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးမဟုတ္ပါဘူး။ ပါဠိမွာ တပႆီ လို႔ရွိပါတယ္။ အက်င့္တရား က်င့္ႀကံအားထုတ္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးပါပဲ။ ရေသ့ေယာဂီမ်ိဳးလုိ႔လဲ ေျပာလုိ႔ရ ပါတယ္။ ဒီ ၀ိဇၨာဓိုရ္၊ ေဇာ္ဂ်ီ၊ တပသီ ဆိုတာေတြဟာ ရတနာသံုးပါးလုိ ကုိးကြယ္ယံုၾကည္အားထားရမယ့္ ပုဂၢိဳလ္ေတြမဟုတ္ပါဘူး။ သူ႔နည္းသူ႔ဟန္နဲ႔ သမထ သို႔မဟုတ္ ၀ိပႆနာတရားက်င့္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးေတြသာ ျဖစ္တယ္။ အခ်ိဳ႕က သမထေပါက္ေပါက္ေရာက္ေရာက္ အားထုတ္ၿပီး ေလာကီဘက္ကုိသာ လုိက္စားသြား ၾကတာေတြ ရွိတယ္။ အခ်ိဳ႕က်ေတာ့ ၀ိပႆနာ ဆက္လက္အားထုတ္ေနတာေတြ ရွိတယ္။ တရားရတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြလဲ ရွိ မရတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြလဲရွိေပါ့။ သူ႔အက်င့္သူ က်င့္ေနတာပါပဲ။ ကုိယ္နဲ႔ ဘာမွမဆုိင္ပါဘူး။ သူ႔အသား သတ္စားလို႔ သူသာ ေသသြားမယ္၊ သူရတဲ့တရား ကုိယ္ရလာမွာမဟုတ္တဲ့အျပင္ ကုိယ္ပါ လူသတ္မႈ ထပ္က်ဴးလြန္ေနဦးမယ္။ ႐ႈေထာင့္တစ္မ်ိဳးမွ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ေရွးေခတ္က ဗုဒၶဘာသာကုိ ဖ်က္ဆီးလုိတဲ့သူေတြက ဒီအယူအဆေတြကို ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြအၾကား နား႐ုိက္သြင္းခဲ့ၾကတာျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ေဇာ္ဂ်ီဖုိလ္၀င္သားစား ဘယ္လုိျဖစ္မယ္ စသည္ျဖင့္ ၀ါဒျဖန္႔ေတာ့ လူေတြက တကယ္မွတ္ၿပီး တရားက်င့္တဲ့သူေတြကုိ လုိက္သတ္၊ ကင္စား၊ ဖုတ္စား စသည္လုပ္လာၾကတဲ့အခါ တရားက်င့္သူေတြ မက်င့္ရဲေတာ့ဘူး။ ဒီလုိနဲ႔ ဘာသာတရား ဆုတ္ယုတ္ပ်က္ျပား သြားႏုိင္တာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလုိလြဲမွားစြာ ယံုၾကည္မႈမ်ိဳးေတြကို သာသနာဖ်က္ယံုၾကည္မႈ မ်ိဳးေတြလုိ႔ ေကာက္ခ်က္ခ်လို႔ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေ၀ါဟာရေတြကုိ လြဲမွားစြာ နားလည္မႈ (wrong concept of the terms) ေတြကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း အမွန္အတိုင္း သိထားေစခ်င္ပါတယ္။ ဒါေလာက္ဆုိရင္ ၀ိဇၨာ၊ ေဇာ္ဂ်ီ၊ တပသီဆုိတာ အေကာင္ေတြ မဟုတ္ဘူး။ တရားက်င့္ေနတဲ့သူေတြကုိ ေျပာတယ္ဆိုတာ သေဘာေပါက္ ေလာက္ပါၿပီ။ Dr. V. Parami

No comments:

Post a Comment

Without insight meditation, it is incomplete to be a Buddhist.