Sunday, August 28, 2011

ဆန္ခ်ီဘုရားဖူးခရီးစဥ္မွတ္တမ္း (၂)

ဘုိပါး (Bhopal) ၿမိဳ႕က အိႏၵိယႏုိင္ငံ Madhya Pradesh ျပည္နယ္ရဲ႕ ၿမိဳ႕ေတာ္ျဖစ္ပါတယ္။ အိႏၵိယႏုိင္ငံရဲ႕ စိမ္းစိမ္းစုိစုိရွိတဲ့ ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕ပါပဲ။ အိႏၵိယႏုိင္ငံရဲ႕ အလယ္တဲ့တဲ့ေလာက္မွာ ရွိတဲ့ ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳလဲျဖစ္တယ္။ ဘုိပါးၿမိဳ႕ကုိ သဘာ၀ျဖစ္တည္ေနတဲ့ေနရကန္ႀကီး ရွိတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ Lake City or City of Lake လို႔လဲ တင္စားေခၚေ၀ၚၾကတယ္။ ၁၉၈၄- ခုႏွစ္၊ ဒီဇဘၤာ (၂၊ ၃)ရက္က ဘုိပါးၿမိဳ႕မွာ Carbide India Limited ဓာတ္ေပါင္းဖုိယုိစိမ့္မႈေၾကာင့္ Methyl isocyanate ပါ၀င္တဲ့အဆိပ္ေငြ႔ေတြ ျပန္႔ႏွံ႔ၿပီး လူေတြ ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာ ေသေၾကခဲ့ရတဲ့အတြက္ Bhopal Disaster လုိ႔အမည္နာမတပ္ၿပီး ကမၻာက အာ႐ံုအစုိက္ခံခဲ့ရတဲ့ ၿမိဳ႕လဲျဖစ္တယ္။ ဓာတ္ေငြ႔အဆိပ္သင့္ၿပီး လူေပါင္း (၅၀၀၀)ေလာက္ ေသတယ္လုိ႔ဆုိတယ္။ အခ်ိဳ႕ခန္႔မွန္းခ်က္အရ ႏွစ္ပတ္အတြင္းမွာပင္ လူေပါင္း (၁၈၀၀၀)ေလာက္ေသခဲ့တယ္လို႔လဲေျပာၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ႏွစ္စဥ္ ဒီဇဘၤာ(၃)ရက္ေန႔တုိင္း လြမ္းဆြတ္အမွတ္တရေန႔အျဖစ္ ဒီျပည္နယ္မွာ တရား၀င္ ႐ံုးပိတ္ေပးေလ့ရွိတယ္။

ဘုိပါးၿမိဳ႕ေတာ္ကုိ Paramara dynasty (1000-1055 A.D.) က ဘုရင္ Bhoja ကတည္ေထာင္ခဲ့တဲ့အတြက္ Bhojpal လုိ႔ေခၚရာကေန ေနာက္ပုိင္း တစ္ျဖည္းျဖည္း Bhopal လို႔ အမည္တြင္လာခဲ့တယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။ ေရွးက ဘုိပါးၿမိဳ႕ဟာ ဗုဒၶဘာသာၿမိဳ႕ျဖစ္ခဲ့ေပမယ့္ အာဖဂန္စစ္ဘုရင္ Dost Mohammad Khan (၁၇၀၇) အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့အခ်ိန္မွာ မြတ္ဆလင္ဘာသာကို စတင္အေျခခ်ခဲ့ရာကစၿပီး မြတ္ဆလင္လႊမ္းမုိးလာတဲ့ ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕ျဖစ္လာကာ ယခုဆုိလွ်င္ အိႏၵိယႏုိင္ငံရဲ႕ ဒုတိယအႀကီးဆံုး မြတ္ဆလင္ၿမိဳ႕ျဖစ္ေနပါတယ္။ မြတ္ဆလင္ဦးေရ (၄၀)ရာခုိင္ႏႈံး၊ ဟိႏၵဴဦးေရ (၃၀)ရာခုိင္ႏံႈး၊ ဗုဒၶဘာသာဦးေရ (၃၀)ရာခုိင္ႏႈံးစီရွိတယ္လို႔သိရတယ္။

ဘုိပါးၿမိဳ႕ေရာက္လုိ႔ တည္းခုိခန္းငွားၿပီးေနာက္တြင္ ဘုိပါးၿမိဳ႕ရွိ ဗုဒၶဘာသာဒကာတစ္ေယာက္က ဘုန္းႀကီးေတြေတြ႕လုိက္တာနဲ႔ လုိက္လာၿပီး ေန႔ဆြမ္းကပ္လုိပါေၾကာင္း လာေရာက္ေလွ်ာက္ထားသျဖင့္ ေန႔ဆြမ္းလုိက္ဘုဥ္းေပးၾကရတယ္။ အိမ္လဲေရာက္ေရာ၊ အိမ္ေရွ႕မွာ အင္းပ်ဥ္ေလးတစ္ခ်ပ္ ခ်ေပးလာတယ္။ အဲဒီအင္းပ်ဥ္ေပၚမွာ တစ္ပါးခ်င္း တက္ရပ္၊ ဒကာမႀကီးက ေျခေထာက္ကုိ နဖူးနဲ႔တုိက္ရွိခုိး၊ ၿပီးတာနဲ႔ ေျခေထာက္ကို ေရေလာင္းေဆးေပးတယ္။ ဒါက အိႏၵိယႏုိင္ငံရဲ႕ ဓေလ့ထံုးစံဆုိတာ လက္ေတြ႕ သိလုိက္ရတယ္။ ဘုရားေဟာက်မ္းစာေတြထဲမွာလဲ ေျခေဆးအင္းပ်ဥ္ဆုိတာ ရွိတယ္ေလ။ အခု ဒီႏုိင္ငံမွာ ဒီေန႔အထိ အသံုးျပဳေနၾကဆဲပါပဲ။ အာဂႏၲဳရဟန္းေတာ္မ်ားၾကြလာရင္ ေျခကုိ ေဆးေၾကာေပးျခင္းဆုိတာလဲ စာေပမွာ ရွိတာပဲ။ သူတို႔ခမ်ာမွာ ဗုဒၶဘာသာဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြ အခုလုိေတြ႕လုိက္ရေတာ့ အတုိင္းမသိ ၀မ္းသာပီတိျဖစ္ေနၾကရွာပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာအိမ္ေျခ (၂၀၀၀၀)ေလာက္ရွိတယ္၊ ဘုန္းႀကီးက (၃)ပါးပဲ ရွိတယ္တဲ့။ ဒီ(၃)ပါးကလဲ ဟုိသြားဒီသြား ခရီးမ်ားေနၾကေတာ့ ဘုန္းႀကီးနဲ႔ ေတြ႕ရဖုိ႔ သူတို႔အတြက္ အလြန္ခက္ခဲပါသတဲ့။

အိမ္ေရာက္ ေခတၱခဏ စကားေျပာဆုိ မိတ္ဆက္ၿပီးတာနဲ႔ အိႏၵိယထံုးစံအတုိင္း ခြက္တစ္ခုထဲတြင္ အကန္႔ငါးကန္႔ေလာက္ပါတဲ့ စစ္တီးပန္းကန္ျပားနဲ႔ ဟင္းက သံုးမ်ိဳးေလာက္၊ ႐ုိတီ၊ ထမင္းအနဲငယ္ တစ္ကန္႔စီမွာ ထည့္ၿပီး တစ္ပါးခ်င္းကပ္တယ္။ ပဲဟင္းတစ္ခြက္ အေရေသာက္ ခ်ေပးတယ္။ ပဲဟင္းကေတာ့ ျမန္မာျပည္က ပဲဟင္းအတုိင္းပါပဲ။ ျမန္မာျပည္လုိ စားပြဲေတြ ဘာေတြ မပါဘူး။ ၾကမ္းျပင္ေပၚမွာပဲ အ၀တ္ေလးခင္းၿပီး တစ္ပါးခ်င္းရဲ႕ ေရွ႕မွာ လာခ်ၿပီး ကပ္တယ္။ ႐ုိ႐ုိေသေသ ကပ္ၾကတာပါပဲ။ ဆြမ္းမကပ္ခင္မွာ ဒကာမႀကီးတစ္ေယာက္က ေရခြက္နဲ႔ တစ္ပါးခ်င္း လက္ေဆးေရ ေလာင္းေပးတယ္။ ၿပီးမွ ဆြမ္းကပ္တာ။ ဆြမ္းကပ္ၿပီး ေဘးကေန ေစာင့္ၾကည့္ေနၾကတယ္။ ဟင္းကုန္ရင္ ဟင္းထပ္ထည့္ေပးတယ္၊ ႐ုိတီကုန္ရင္ ႐ုိတီထပ္ထည့္ေပးတယ္၊ ဆြမ္းကုန္ရင္ ဆြမ္းထပ္ထည့္ေပးတယ္။ ဗုိက္က ဆာေနေတာ့ ႐ုိတီေတြ တစ္ခ်ပ္ၿပီးတစ္ခ်ပ္ ဟင္းနဲ႔ တုိ႔တုိ႔စားလုိက္တာ ဘယ္ႏွစ္ခ်ပ္ကုန္သြားလဲေတာင္ မမွတ္မိလုိက္ပါဘူး။ စားၿပီးေတာ့လဲ လက္ေဆးေရ တစ္ခါ လုိက္ေလာင္းေပးျပန္တယ္။ ေရေတာ့ေလာင္းေပးၿပီး လက္သုတ္စရာမရွိလို႔ လက္သုတ္ပ၀ါေတာင္းမွ လာခ်ေပးတယ္။ အိႏၵိယမွာက လက္သုတ္တို႔ တစ္႐ွဴးတုိ႔ သံုး႐ုိးထံုးစံမရွိသေလာက္ပဲ။ လက္ေဆးၿပီးရင္ သူတို႔ထံုးစံေတြ႕ရတာကေတာ့ လက္ႏွစ္ဘက္ ပြတ္သပ္လုိက္တယ္၊ ေရနဲနဲ စင္သလုိျဖစ္သြားေတာ့ ေခါင္းက ဆံပင္လွည့္ပြတ္လုိက္တာပဲ။ ဆံပင္မရွိတဲ့သူက နားရြက္နဲ႔ မ်က္ႏွာ လွည့္ပြတ္လုိက္တာ။ ဒါက သူတုိ႔ ထံုးစံအတုိင္း လက္သုတ္တဲ့ အေလ့အက်င့္။

ဆြမ္းကပ္တဲ့ဒကာႀကီးက ႀကိဳတင္အေၾကာင္းၾကားထားေတာ့ ဗုဒၶဘာသာအဖြဲ႕အစည္းဆုိင္ရာ ဒကာေတြလဲ ေရာက္လာၾကတယ္။ ကုလားစကားတတ္တဲ့ ဦးဇင္းတစ္ပါးပါေတာ့ ပုိအဆင္ေျပတာေပါ့။ သူက ကုလားလုိ ဒုိင္ခံေျပာတယ္။ သူတို႔သိခ်င္တာေတြ ေမးၾကေလွ်ာက္ၾကတယ္။ ဆြမ္းစားၿပီးတာနဲ႔ သူတုိ႔ထံုးစံအတုိင္း သီလယူၾကတယ္။ ပါဠိလုိခ်ည္းပဲ ဆုိၿပီး သီလယူၾကတဲ့ထံုးစံကုိ လက္ေတြ႕ ေတြ႕လုိက္ရေတာ့ အလြန္အံ့ၾသမိတယ္။ အသံဖုိင္နဲ႔ ဗြီဒီယုိ႐ုိက္လာခဲ့တယ္။ သူတို႔သီလယူတဲ့ထံုးစံကုိ သေဘာက်လြန္းလုိ႔ပါ။ ကုလားစကားတတ္တဲ့ကုိယ္ေတာ္က သီလေပးလုပ္ပါတယ္။ ဤအရွင္ကေတာ့ ေဘးကေန ဗြီဒီယုိမွတ္တမ္းလုိက္႐ုိက္ေနလုိက္တယ္။ မွတ္တမ္းလုိခ်င္လုိ႔ပါ။ ဒီလုိမွတ္တမ္းမတင္ရင္ ဘာမွ က်န္မွာမဟုတ္ဘူးေလ။ ဒါေၾကာင့္ မွတ္တမ္းကုိ အရအမိ လုိက္ယူေနရတာ။

ဆြမ္းကပ္ တရားနာၿပီးတာနဲ႔ ကားတစ္စီး စီစဥ္ၿပီး ဘုိပါးၿမိဳ႕ ႐ႈခင္းေတြ လုိက္ျပတယ္။ ပထမ ဘုိပါးၿမိဳ႕မွာ တည္ထားတဲ့ ဗုဒၶဆင္းတုေတာ္ကုိ အရင္ပုိ႔တယ္။ ေတာ္ေတာ္သပၸါယ္တယ္။ ဓာတ္ပံုထဲမွာ ျမင္ရတဲ့အတုိင္းေပါ့။ ဘုိပါးၿမိဳ႕အထက္စီး ေတာင္ကုန္းေလးေပၚမွာ တည္ထားတာ။ အထက္ေရာက္ေအာင္ တက္ၿပီးဖူးေျမာ္ခဲ့ပါတယ္။ ေနကပူလြန္းေနေတာ့ ေက်ာက္ျပားေပၚ ၾကာၾကာမရပ္ႏုိင္တာနဲ႔ ျမန္ျမန္ဖူးၿပီး အတင္းျပန္ဆင္းခဲ့တယ္ဆုိပါေတာ့။ ေနာက္ ဘုိပါးသဘာ၀ေရကန္ႀကီးကုိလုိက္ျပတယ္။ ေတာင္ေတြ ၀န္းရံပတ္ထားတဲ့ ၾကားထဲမွာ အလုိလုိ သဘာ၀ေရကန္ႀကီးျဖစ္တည္ေနတာ။ အဲဒီကန္ႀကီးကုိ Rajbhol လို႔ေခၚတယ္တဲ့။ ေရကန္ႀကီးက ကမၻာ့တတိယအႀကီးဆံုး သဘာ၀ေရကန္ႀကီးလုိ႔ ေျပာတယ္။ ေတာ္ေတာ္လဲ ႀကီးက်ယ္ပါတယ္။ မ်က္စိတစ္ဆံုးေတာင္ မကဘူး၊ ပင္လယ္ျပင္ႀကီးၾကည့္ေနရသလုိမ်ိဳးပါပဲ။ ၾကည္လင္စိမ္းျပာေနတဲ့ေရျပင္က်ယ္ႀကီးကုိ ေတာင္ေတြ၀န္းရံထားတဲ့ေအာက္မွာ ႐ႈျမင္လုိက္ရတာ ပန္းခဲ့သမွ်ေတြ ေျပေအးသြားသလုိခံစားလုိက္ရတယ္။ ေလေကာင္းေလသန႔္ေတြ တစ္၀ႀကီး ႐ွဴ႐ိႈက္ခြင့္ရတာကလဲ စိတ္ကို လန္းဆန္းလတ္ဆပ္ေစတယ္ေလ။ ကန္ႀကီးတစ္ျခမ္းကုိ ေဘးကေန ကားနဲ႔ပတ္ေမာင္းေနရတာကုိက နာရီ၀က္ေလာက္ၾကာတယ္။ ဒီကန္အလွၾကည့္ၿပီးတဲ့ေနာက္ ဘုိပါးေတာင္ေပၚတက္ရတယ္။ ေတာင္တက္လမ္းကေတာ့ ၾကမ္းတမ္းလွပါတယ္။ ႐ုိတီနဲ႔ ထမင္းစားထားတာေတြ အကုန္ေက်ပ်က္ကုန္သလားထင္ရေလာက္ေအာင္ လမ္းက ၾကမ္းလွပါဘိ။ ေတာင္ထိပ္ေရာက္လုိက္တာနဲ႔ အေပၚစီးကေန ၿမိဳ႕ကုိ လွည့္ၾကည့္လုိက္ေတာ့ ေတာင္ေဘးပတ္ပတ္လည္မွာ စိမ္းစိမ္းစုိစုိ သစ္ပင္ေတြ၊ လြင္ျပင္ေတြနဲ႔ စီစီရီရီ ပံုစံမ်ိဳးစံုအေဆာက္အဦး တုိက္တာေတြ ျမင္ကြင္းက်ယ္ဗ်ဴးအေနနဲ႔ ျမင္ေတြ႕ရတယ္။ ေတာ္ေတာ္စိမ္းလန္းစုိေျပတဲ့ ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕ဆုိတာ စာထဲမွာပါတာ၊ အခုေတာ့ လက္ေတြ႔မ်က္ေတြ႕ ျမင္ေတြ႕ခြင့္ရခဲ့တယ္ေလ။ ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ ၾကည့္စရာေတာ့ မ်ားမ်ားစားစား မရွိပါဘူး။ ဒီလုိ႐ႈခင္းေတြသာ အလွၾကည့္ရတာေပါ့။ သူတို႔က တိရစၧာန္႐ံုလုိက္ျပဖုိ႔ ေျပာေသးတယ္။ တိရစၧာန္ေတာ့ မၾကည့္ခ်င္ေတာ့ပါဘူး၊ ဟုိတယ္ျပန္နားၾကမယ္ဆုိၿပီး တိရစၧာန္႐ံုကိုေတာ့ မ၀င္ခဲ့ၾကေတာ့ဘူး။ ညပုိင္းမွာ အထူးအစီအစဥ္အေနနဲ႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြနဲ႔ ေတြ႕ဆံုပြဲလုပ္ခ်င္တယ္၊ အရွင္ဘုရားတုိ႔ ၾကြေပးႏုိင္မလားဆုိၿပီး ပင့္ျပန္ေတာ့ ဘုန္းႀကီးရွားတဲ့ေနရာမွာ သူတို႔က လုိလုိလားလား ပင့္ေနတာျဖစ္လုိ႔ ပင္ပန္းတာေတြ ေဘးဖယ္ထားၿပီး လုိက္ေပးပါမယ္လုိ႔ ၀န္ခံကတိျပဳလုိက္ပါတယ္။ ည (၇)နာရီလာပင့္မယ္တဲ့။

(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)။

ေဒါက္တာအရွင္ပါရမီ

No comments:

Post a Comment

Without insight meditation, it is incomplete to be a Buddhist.