ေကာင္းမႈကံ၊ မေကာင္းမႈကံ တုိ႔၏ သေဘာမွာ ေရွးဘဝက ျပဳခဲ့ေသာ ကံေၾကာင့္ ယခုဘဝမွာ အက်ဳိးခံစားရတာလည္းရွိပါတယ္။ ယခုဘဝ ျပဳလုိက္ေသာ ကံေၾကာင့္ ယခုဘဝမွာပင္ ခ်က္ခ်င္း အက်ဳိးခံစားရတာလည္းရွိပါတယ္။ ဆုိလုိတာက အတိတ္ဘဝမွာ ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ေကာင္းကံ မေကာင္းကံေၾကာင့္ ယခုဘဝမွာ ေကာင္းက်ဳိး၊ မေကာင္းက်ဳိးခံရတာရွိသလုိ၊ ယခုဘဝျပဳလုပ္လုိက္တဲ့ကံေၾကာင့္ ယခုဘဝမွာပင္လွ်င္ခ်က္ခ်င္းအက်ဳိးေပးတာမ်ဳိးရွိပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္ေတာ္အခါကရွိပါတယ္။ မဟာဒုတ္ ဇနီးေမာင္ႏွံတုိ႔ဆုိ ျမတ္စြာဘုရားကုိ ဆြမ္းကပ္လုိက္တဲ့ ကုသုိလ္ကံေၾကာင့္ခ်က္ခ်င္း ဆုိသလုိပင္ ဆင္းရဲသားဘဝကေန ခ်မ္းသာတဲ့ဘဝကုိေရာက္ခဲ့ရသလုိ၊ စိဥၥမာန မိန္းမယုတ္ဆုိရင္လည္း ျမတ္စြာဘုရားကုိ စြပ္စြဲကဲ့ရဲ့လုိက္တဲ့ အကုသုိလ္ေၾကာင့္ ေနာက္ဘဝမျခားပဲ အဲဒီဘဝမွာတင္ ေျမျမိဳျပီး ငရဲက်ေရာက္သြားတာမ်ဳိးေပါ့ေလ။ ဒါက ဥပမာေပးတစ္ခုပါ။ ေျပာခ်င္တာက ေကာင္းမႈကံ၊ မေကာင္းမႈကံတုိ႔၏ သေဘာမွာ ေရွးဘဝက ျပဳခဲ့တဲ့ကံေၾကာင့္ ယခုဘဝမွာလည္း အက်ဳိးတရားကုိခံစားရသလုိ၊ ယခုဘဝျပဳလုပ္လုိက္တဲ့ ကံေၾကာင့္ ေနာက္ဘဝမျခားပဲ ယခုဘဝမွာပင္ ခ်က္ခ်င္း အက်ဳိးေပးတာမ်ဳိးရွိတယ္ဆုိတာကုိ ေျပာျပခ်င္တာပါ။
ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္ေတာ္အခါက "ေကာက"လို႔ေခၚတဲ့ မုဆုိးတစ္ေယာက္ရွိပါတယ္။ မုဆုိးဆုိေတာ့ မုဆုိးအလုပ္ျဖစ္တဲ့ သားေကာင္ေတြကုိ ဖမ္းစီး သတ္ျဖတ္ ေတာလုိက္တဲ့ အလုပ္ကုိလုပ္တာေပါ့။ တစ္ေန႔ အဲဒီမုဆုိးက ေတာလုိက္ေခြးေတြကုိေခၚျပီး ေတာလုိက္ဖုိ႔ ရြာကေနထြက္လာပါတယ္။ ရြာနဲ႔မလွမ္းမကမ္းေရာက္ေတာ့ ရဟန္းတစ္ပါးကုိေတြ႔ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ မုဆုိးက (သမဏာနဥၥဒႆနံ- ရဟန္းေတာ္တုိ႔ကုိဖူးေျမာ္ရျခင္းသည္ မဂၤလာျဖစ္တယ္ဆုိတဲ့) မဂၤလာတရား သူ႔ သ႑ာန္မွာ မကိန္းေတာ့ (တနည္း) ရဟန္းေတာ္ကုိျမင္ရမယ္ဆုိရင္ ဗုဒၶဘာသာမ်ားမွာ ဝမ္းေျမာက္မႈ ၾကည္ညိဳမႈဆုိတဲ့ ကုသုိလ္ေဇာ ေစာေပမယ့္ ဘာသာျခားမွာေတာ့ ေဒါသလုိ႔ေခၚတဲ့ အကုသုိလ္ေဇာ ေစာသလုိမ်ဳိး ယခု မုဆုိးလည္း ရဟန္းေတာ္ကုိေတြ႕ျမင္လုိက္ရတယ္ဆုိရင္ပဲ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ျဖစ္ျခင္းဆုိတဲ့ ကုသုိလ္စိတ္မျဖစ္ပဲ၊ အယူလြဲျခင္းဆုိတဲ့(မိစၦာဒိ႒ိ)၊ ထုိရဟန္းကုိျမင္လွ်င္ ေဒါသျဖစ္ျခင္းဆုိတဲ့ အကုသုိလ္စိတ္၊ အဲဒီအကုသုိလ္ေတြေၾကာင့္ သူ႔စိတ္ထဲမွာ ဒီေန႔ေတာ့ "အမဂၤလာေန႔ပဲ" ဘာသားေကာင္မွ ရမွာမဟုတ္ဟု အထင္မွာျပီး ေဒါသျဖစ္ေနပါတယ္။ ေတာထဲေရာက္ေတာ့ သားေကာင္ကုိရွာပါေသာ္လည္း တစ္ေကာင္မွမရေတာ့ ပုိျပီး ေဒါသထြက္ကာ ရြာကုိျပန္လာပါတယ္။
ရဟန္းေတာ္လည္း ရြာထဲမွာ ဆြမ္းခံျပီးေက်ာင္းကုိ ျပန္လာတဲ့အခါ ထုိမုဆုိးနဲ႔ထပ္ေတြ႕ျပန္တယ္။ ရဟန္းကုိျမင္ရျခင္းေၾကာင့္ သားေကာင္မရဟု ထင္မွတ္ျပီး စိတ္ဆုိးေဒါသထြက္ေနေသာ မုဆုိးဟာ ရဟန္းေတာ္ကုိ ဒုတိယအၾကိမ္ ထပ္ေတြ႕ျခင္းေၾကာင့္ ပုိျပီးေဒါသမီး တဟုန္းဟုန္းေတာက္ေလာင္ကာ ေတာလုိက္ေခြးမ်ားကုိ ရွဴးတုိက္ေပးျပီး ရဟန္းကုိ ကုိက္ေစပါတယ္။ ရဟန္းလည္းနီးစပ္ရာ သစ္ပင္တစ္ပင္ကုိတက္ေျပးျပီးေတာ့ လူတစ္ရပ္သာသာ ျမင့္ေသာ သစ္ကုိင္းေပၚမွာထုိင္ေနတာေပါ့။ ေတာလုိက္ေခြးမ်ားက ကုိက္ခဲမည့္ဟန္နဲ႔ မာန္ဖီေနသည္ကတစ္မ်ဳိး၊ မုဆုိးက ျမႇားျဖင့္ ရဟန္းေျခဖဝါးတုိ႔ကုိ ထုိးျခင္းေၾကာင့္ တစ္ဖုံ ရဟန္းလည္း တစ္ကုိယ္လုံး မီးအုံးသကဲ့သုိ႔ ပူေလာင္နာၾကင္လွသျဖင့္ ေျခေထာက္တုိ႔ကုိ ေရွာင္ရင္း တိမ္းရင္းနဲ႔ အေပၚရုံ ဧကသီသကၤန္း ကြာက်သြားသည္ကုိပင္မသိလုိက္ေတာ့ေပ။ ရဟန္းေတာ္ရဲ့ အေပၚရုံ ဧကသီသကၤန္းဟာ သစ္ပင္ေအာက္မွာရွိေသာ မုဆုိးေပၚကုိ ျခံဳျပီး ဖုံးအုပ္မိလ်က္သားျဖစ္ျပီး က်သြားပါတယ္။ အဲဒီအခါမွာ ေတာလုိက္ေခြးမ်ားက ရဟန္းက်လာသည္ထင္ကာ မုဆုိးကုိ ဝိုင္းဝန္းကုိက္ဖဲ့ စားေသာက္လုိက္တာ မုဆုိးရဲ့ ခႏၶာကုိယ္ဟာ အရုိးမွ်သာက်န္ေတာ့မွ လႊတ္လုိက္ပါတယ္။
အဲဒီအခါမွ ရဟန္းေတာ္သည္ သစ္ကုိင္းေျခာက္တစ္ခုကုိ ခ်ဳိးျပီး ေခြးမ်ားေပၚသုိ႔ ခ်လုိက္ရာ ေခြးမ်ားက သစ္ပင္ေပၚသုိ႔ေမာၾကည့္လုိက္ပါတယ္။ ရဟန္းေတာ္ကုိျမင္လုိက္မွ မိမိတုိ႔သခင္ကုိ မိမိတုိ႔ ကုိက္သတ္မိေၾကာင္း သိရျပီး ေတာထဲသုိ႔ဝင္ေျပးသြားပါတယ္။
"ကာလဝိပါက္ ေနာက္ပုိးတတ္"ဆုိေသာ ျမန္မာစကားႏွင့္အညီ ယခုျပဳလုိက္မေကာင္းမႈ အကုသိုလ္ကံက ဘဝမျခားပဲ ေနာက္ဘဝထိမေနပဲ ယခုဘဝမွာတင္ဆုိက်ဳိးေပးလုိက္တာကုိသိေစခ်င္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားက၊ အကုသုိလ္ဟူသမွ် ဘာတစ္ခုမွမလုပ္နဲ႔၊ ကုသုိလ္ဟုသမွ် မရ ရေအာင္ျပဳပါ။ မိမိတုိ႔စိတ္ထားကုိ အျမဲတန္းျဖဴစင္ေအာင္ထားပါဆုိျပီးဆုံးမခဲ့တာပါ။ ယခု တင္ျပလုိက္တဲ့ ဇာတ္ေတာ္မွာဆုိရင္လည္း ရဟန္းေတာ္က မုဆုိးကုိ ထိခုိက္နာက်င္ေအာင္ ဘာတစ္ခုမွ လုပ္တာမေတြ႕ရပါဘူး။ ေတာလုိက္မုဆုိးသဘာဝ သားသတ္ျပီးအသတ္ေမြးတဲ့ အကုသုိလ္ကံ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် သူတစ္ပါးအသတ္ကုိ သတ္ေနတဲ့အကုသုိလ္ကံ။ အဲဒီအကုသုိလ္ကံေတြက တစ္ျဖည္းျဖည္းမ်ားလာသည္ကတစ္ေၾကာင္း၊ ရဟန္းေတာ္ကုိ သတ္ဖုိ႔ ၾကဳိးစားတဲ့ အကုသုိလ္ကံက တစ္ေၾကာင္း ထုိအကုသုိလ္ကံမ်ားက ထုိမုဆုိးကုိ ေနာက္ဘဝထိမေနပဲ ယခုဘဝမွာတင္ ဆုိက်ဳိးအျဖစ္ေပးလုိက္တာပါ။ သူတစ္ပါးအသတ္ကုိသတ္ျဖတ္ျခင္းဆုိတဲ့ အကုသုိလ္ကံေၾကာင့္ မုဆုိးလည္း သူတစ္ပါးရဲ႕ကုိက္ျဖတ္စားေသာက္ သတ္ျဖတ္ျခင္းကုိခံစားသြားရပါတယ္။
ကုသုိလ္ကံပဲျဖစ္ေစ၊ အကုသုိလ္ကံပဲျဖစ္ေစ ဘဝမျခားပဲ ခ်က္ခ်င္းဆုိသလုိ ကုသုိလ္ကံဆုိလွ်င္ေကာင္းက်ဳိးေပးႏုိင္သလုိ၊ အကုသုိလ္ကံလည္း ဆုိးက်ဳိးေတြကုိေပးႏုိင္တယ္ဆုိတာ အားလုံးသိေစဖုိ႔ ဒီပုိစ့္ေလးကုိမွ်ေဝလုိက္ပါတယ္။
ဒီဇာတ္ေတာ္ေလးကုိ အတုယူ၊ သံေဝဂ ယူျပီး ဘုရားအဆူဆူ ေဟာေတာ္မူခဲ့တဲ့ ဆုံမစကားေလးအတုိင္း အကုသုိလ္ မွန္သမွ်ကုိ နည္းသည္ထက္နည္းေအာင္၊ ေရွာင္ၾကဥ္ႏုိင္သည္ထက္ေရွာင္ႏုိင္ေအာင္၊ မလုပ္မိေအာင္ ထိန္းသိမ္းႏုိင္ျပီး၊ ကုသုိလ္မွန္သမွ်ကုိ မရရေအာင္ျပဳႏုိင္ေသာ၊ စိတ္ထားကုိျဖဴစင္သည္ထက္ျဖဴစင္ေအာင္၊ ျမတ္စြာဘုရားအဆုံးမနဲ႔အညီ ေနႏုိင္တဲ့အမ်ဳိး၊ ဘာသာ၊ သာသနာအက်ဳိး၊ မိမိအက်ဳိး၊ သူတစ္ပါးအက်ဳိးကုိ ေအာင္ျမင္ေအာင္ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ထူး၊ ပုဂၢဳိလ္ျမတ္မ်ားျဖစ္ၾကပါေစလုိ႔ဟု ဆုေတာင္းမႈျပဳလုိက္ပါတယ္။
အရွင္ဝိမလဝံသ (နာလႏၵာတကၠသုိလ္)
No comments:
Post a Comment
Without insight meditation, it is incomplete to be a Buddhist.