Saturday, October 13, 2012

ျမကၽြန္းသာမုိးကုတ္ရိပ္သာန၀မအႀကိမ္(၇)ရက္တရားစခန္း

ျမကၽြန္းသာမုိးကုတ္၀ိပႆနာ (၇)ရက္တရားစခန္း
ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး၊ ေျမာက္ဥကၠလာပၿမိဳ႕နယ္၊ (ဋ)ရပ္ကြက္၊ သုနႏၵာလမ္း၊ ရတနာကၽြန္းရိပ္သာ၊ ျမကၽြန္းသာမုိးကုတ္ရိပ္သာ (တရားစဥ္ႏွင့္လုပ္ငန္းစဥ္ျပန္႔ပြားေရးဌာန) ၌ ေက်းဇူးရွင္ အဂၢမဟာပ႑ိတ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ မူအရ ေရႊအင္ပင္ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာအရွင္ပါရမီ၊ အရွင္သဇၨနသာရ၊ အရွင္စႏၵိမာ သစၥာညီေနာင္ဆရာေတာ္သံုးပါး ဦးေဆာင္လ်က္ န၀မအႀကိမ္ မိုးကုတ္၀ိပႆနာအလုပ္သင္ (၇)ရက္တရားစခန္းဖြင့္လွစ္မည္ျဖစ္ပါ၍ တရားစခန္း၀င္လုိသူ ေယာဂီမ်ား ႀကိဳတင္စာရင္း ေပးသြင္းႏုိင္ပါၿပီ။
တရားစခန္းရက္- (၂၁-၁၀-၂၀၁၂) တနဂၤေႏြေန႔မွ (၂၇-၁၀-၂၀၁၂) စေနေန႔အထိ
                    ၁၃၇၄-ခုႏွစ္၊ သီတင္းကၽြတ္လဆန္း (၆)ရက္မွ (၁၂)ရက္ေန႔အထိ
ေနရာ-           ျမကၽြန္းသာမုိးကုတ္ရိပ္သာ (တရားစဥ္ႏွင့္လုပ္ငန္းစဥ္ျပန္႔ပြားေရးဌာန)
                   ရတနာကၽြန္းရိပ္သာ၊ သုနႏၵာလမ္း၊ (ဋ) ရပ္ကြက္၊ ေျမာက္ဥကၠလာပ
ဖုန္း-             ၀၁-၆၉၁၅၅၃ (အက်ိဳးေဆာင္အဖြဲ႔)

န၀မအႀကိမ္ (၇)ရက္တရားစခန္းဆြမ္းအလွဴရွင္မ်ား

ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး
ေျမာက္ဥကၠလာပၿမိဳ႕နယ္၊ (ဋ)ရပ္ကြက္၊ သုနႏၵာလမ္း၊ ရတနာကၽြန္းရိပ္သာ
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ အဂၢမဟာပ႑ိတ မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ တရားဌာန
ျမကၽြန္းသာမုိးကုတ္ရိပ္သာ (တရားစဥ္ႏွင့္လုပ္ငန္းစဥ္ျပန္႔ပြားေရးဌာန)
န၀မအႀကိမ္ မုိးကုတ္၀ိပႆနာအလုပ္သင္ (၇)ရက္တရားစခန္း
အ႐ုဏ္ဆြမ္းအလွဴရွင္မ်ားစာရင္း - အ႐ုဏ္ဆြမ္းတစ္နပ္ (၆၀၀၀၀)က်ပ္
(၂၁-၁၀-၂၀၁၂) ရက္ မွ (၂၇-၁၀-၂၀၁၂) ရက္အထိ
စဥ္
ရက္စြဲ
အလွဴရွင္အမည္ႏွင့္ ေနရပ္လိပ္စာ
၂၁-၁၀-၁၂
တနဂၤေႏြ
ဦးညိဳဦး+ေဒၚစန္းစန္းမိသားစု၊ သီရိကန္သာအိမ္ရာ၊ (ဃ)ရပ္ကြက္၊ ေျမာက္ဥကၠလာအ၀ုိင္း
၂၂-၁၀-၁၂
တနလၤာ
ေဒၚလွရီ၊ ေဒၚႏြဲ႕၊ ေဒၚတင္ျမင့္၊ အာစိဏၰကံေယာဂီမ်ား၊ (၅၁)ရပ္ကြက္၊ ေျမာက္ဒဂံု
၂၃-၁၀-၁၂
အဂၤါ
ဦးေက်ာ္စုိး+ေဒၚေအးက်င္စိန္မိသားစု၊ စ/၃၉၇၊ ေမဓာ၀ီလမ္း၊ ေျမာက္ဥကၠလာ
၂၄-၁၀-၁၂
ဗုဒၶဟူး
ဦးေဇာ္ႏုိင္+ေဒၚခိုင္မိသားစု၊ ေအာင္လံၿမိဳ႕
၂၅-၁၀-၁၂
ၾကာသပေတး
ဦးတက္ၿဖိဳး+ေဒၚစန္းတင့္၊ ထူးကြန္ကရစ္လုပ္ငန္း
၂၆-၁၀-၁၂
ေသာၾကာ
မိဘႏွစ္ပါးအား ရည္စူး၍ ကုိေက်ာ္ဦး + မစႏၵာ မိသားစု၊ ေျမာက္ဒဂံု
၂၇-၁၀-၁၂
စေန
ေဒၚသန္းသန္းေ႒းႏွင့္အဖြဲ႔၊ အမ်ိဳးသမီးေယာဂီေဆာင္(၃) ေယာဂီမ်ား
၂၈-၁၀-၁၂
တနဂၤေႏြ
ဦးေက်ာ္ေက်ာ္+ေဒၚေသာ္ေသာ္ၿပံဳးမိသားစု၊ ဋ/၉၂၊ ပတၱျမားလမ္း၊ ရတနာကၽြန္း၊ ေျမာက္ဥကၠလာ

ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး
ေျမာက္ဥကၠလာပၿမိဳ႕နယ္၊ (ဋ)ရပ္ကြက္၊ သုနႏၵာလမ္း၊ ရတနာကၽြန္းရိပ္သာ
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ အဂၢမဟာပ႑ိတ မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ တရားဌာန
ျမကၽြန္းသာမုိးကုတ္ရိပ္သာ (တရားစဥ္ႏွင့္လုပ္ငန္းစဥ္ျပန္႔ပြားေရးဌာန)
န၀မအႀကိမ္ မုိးကုတ္၀ိပႆနာအလုပ္သင္ (၇)ရက္တရားစခန္း
ေန႔ဆြမ္းအလွဴရွင္မ်ားစာရင္း - ေန႔ဆြမ္းတစ္နပ္ (၁၂၀၀၀၀)က်ပ္
(၂၁-၁၀-၂၀၁၂) ရက္ မွ (၂၇-၁၀-၂၀၁၂) ရက္အထိ

စဥ္
ရက္စြဲ
အလွဴရွင္အမည္ႏွင့္ ေနရပ္လိပ္စာ
၂၁-၁၀-၁၂
တနဂၤေႏြ
ဦးစံသိန္းမိသားစု၊ ေရႊေပါက္ကံ
၂၂-၁၀-၁၂
တနလၤာ
ဗုိလ္ႀကီး၀င္းေဇာ္(၄)ႏွစ္ေျမာက္အားရည္စူး၍ ေဒၚမိမိယမင္း၊ သမီး မယြန္းသဒၶါဦးမိသားစု၊ အမွတ္ (၁၃၀၂)၊ (၃၅) လမ္း၊ (၁၃) ရပ္ကြက္၊ ေတာင္ဥကၠလာ
၂၃-၁၀-၁၂
အဂၤါ
ဦးေက်ာ္စုိး+ေဒၚေအးက်င္စိန္မိသားစု၊ စ/၃၉၇၊ ေမဓာ၀ီလမ္း၊ ေျမာက္ဥကၠလာ
၂၄-၁၀-၁၂
ဗုဒၶဟူး
မေမဦးမြန္၊ မေမၾကည္မိုး၊ စ/၆၆၉၊ သုဓမၼာလမ္းမႀကီး၊ ေျမာက္ဥကၠလာ
၂၅-၁၀-၁၂
ၾကာသပေတး
ဦးတက္ၿဖိဳး+ေဒၚစန္းတင့္၊ ထူးကြန္ကရစ္လုပ္ငန္း
၂၆-၁၀-၁၂
ေသာၾကာ
ဦးေက်ာ္လြင္+ ေဒၚစန္းစန္းတင့္မိသားစု၊ ေက်ာ္မင္းဟိန္းစကၠဴစက္၊ ဋ/၆၇၀၊ က႐ုဏာ(၃)လမ္း၊ ေျမာက္ဥကၠလာ
၂၇-၁၀-၁၂
စေန
ဦးေက်ာ္ေဆြ+ ေဒၚခင္အုန္းျမင့္မိသားစု၊ ေအာင္သေျပ အိမ္ေဆာက္ပစၥည္းေရာင္း၀ယ္ေရး၊ ေစာ္ဘြားႀကီးကုန္း

ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး
ေျမာက္ဥကၠလာပၿမိဳ႕နယ္၊ (ဋ)ရပ္ကြက္၊ သုနႏၵာလမ္း၊ ရတနာကၽြန္းရိပ္သာ
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ အဂၢမဟာပ႑ိတ မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ တရားဌာန
ျမကၽြန္းသာမုိးကုတ္ရိပ္သာ (တရားစဥ္ႏွင့္လုပ္ငန္းစဥ္ျပန္႔ပြားေရးဌာန)
န၀မအႀကိမ္ မုိးကုတ္၀ိပႆနာအလုပ္သင္ (၇)ရက္တရားစခန္း
ေန႔အခ်ိဳပြဲအလွဴရွင္မ်ားစာရင္း - အခ်ိဳပြဲတစ္ရက္စာ (၃၀၀၀၀)က်ပ္။
(၂၁-၁၀-၂၀၁၂) ရက္ မွ (၂၇-၁၀-၂၀၁၂) ရက္အထိ
စဥ္
ရက္စြဲ
အလွဴရွင္အမည္ႏွင့္ ေနရပ္လိပ္စာ
၂၁-၁၀-၁၂
တနဂၤေႏြ
ဦးညိဳဦး+ေဒၚစန္းစန္းမိသားစု၊ သီရိကန္သာအိမ္ရာ၊ (ဃ)ရပ္ကြက္၊ ေျမာက္ဥကၠလာအ၀ုိင္း
၂၂-၁၀-၁၂
တနလၤာ
အာစိဏၰကံေယာဂီမ်ား၊ ျမကၽြန္းသာမုိးကုတ္ရိပ္သာ
၂၃-၁၀-၁၂
အဂၤါ
ဦးေက်ာ္စုိး+ေဒၚေအးက်င္စိန္မိသားစု၊ စ/၃၉၇၊ ေမဓာ၀ီလမ္း၊ ေျမာက္ဥကၠလာ
၂၄-၁၀-၁၂
ဗုဒၶဟူး
 ဦးဖုန္းႏုိင္+ေဒၚခ်ယ္ရီမိသားစု၊ လမင္းအိမ္စားေသာက္ဆုိင္၊ ႀကိဳးတံတား၊ ေျမာကဥကၠလာပ၊ ရန္ကုန္
၂၅-၁၀-၁၂
ၾကာသပေတး
ဦးတက္ၿဖိဳး+ေဒၚစန္းတင့္၊ ထူးကြန္ကရစ္လုပ္ငန္း
၂၆-၁၀-၁၂
ေသာၾကာ

၂၇-၁၀-၁၂
စေန
ဦး၀င္းလိႈင္+ေဒၚခင္ေမစီမိသားစု၊ တရား႐ံုးခ်ဳပ္ေရွ႕ေနမ်ား၊ ေရကူး၊ ကမၻာေအး

Tuesday, October 9, 2012

႐ုပ္နာမ္သိမွ ဒိ႒ိကြာမည္ (၄)

ဒိ႒ိကို ငရဲမ်ိဳးေစ့ဟုလည္းေကာင္း၊ အပါယ္မ်ိဳးေစ့ဟုလည္းေကာင္း မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး မၾကာခဏ မိန္႔ေတာ္မူေလ့ရွိပါတယ္။ မွန္ပါတယ္။ ဒိ႒ိမျပဳတ္လို႔ပဲ လုပ္ခ်င္ရာလုပ္ေနၾကတာ။ ဒိ႒ိအစြဲေတြေၾကာင့္ပဲ အျမင္မမွန္ၾက၊ အမွန္မျမင္ၾကပဲျဖစ္ေနၾကတာပါ။ ကုိယ့္ခႏၶာကုိယ္ကုိ ငါ့ကုိယ္၊ ငါ့ဟာ၊ ငါ့ဥစၥာထင္မွတ္ေနၾကတာဟာ ဒိ႒ိအစြဲေၾကာင့္ပါပဲ။ ဒီလိုထင္ျမင္ေနတာ ဘာျပႆနာရွိလို႔လဲ လုိ႔ ထင္မွတ္စရာေတာ့ ရိွတာေပါ့။ သာမန္အေတြးနဲ႔ ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ ဒီအထင္ဟာ ဒါေလာက္ေတာ့ မဆုိး၀ါးဘူးလို႔ ထင္စရာရွိတယ္ေလ။

ငါ့လက္ ငါ့ေျခ ငါ့ေခါင္း ငါ့ခါး စသည္ထင္ျမင္စြဲမွတ္ထားျခင္းဟာ အရွိခႏၶာေပၚမွာ မရွိတဲ့ ငါစြဲဒိ႒ိ ၀င္ေနတဲ့သေဘာပါပဲ။ အရွိက ႐ုပ္နာမ္ ခႏၶာ၊ မရွိတာက ငါ့ကုိယ္ ငါ့ဟာ ငါ့ဥစၥာ။ အရွိတရားက သကၠာယ၊ မရွိတရားက ဒိ႒ိ။ ေပါင္းလုိက္ေတာ့ သကၠာယဒိ႒ိ။ အရွိတရားသကၠာယဆုိတာ ႐ုပ္နာမ္ ခႏၶာမွ်သာျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အရွိတရားက ဒုကၡမေပးႏုိင္ပါဘူး။ အပါယ္မပို႔ႏုိင္ပါဘူး။ မရွိကို အရွိထင္၊ ငါစြဲ၀င္ေနတဲ့ ဒိ႒ိေၾကာင့္ ဒုကၡေတြေရာက္ၾက၊ အပါယ္ဘံုေတြေပါက္ၾကနဲ႔ ျဖစ္ေနတာေပါ့။ ဒီလို ငါစြဲနဲ႔ ထာ၀ရ စြဲၿမဲထင္ျမင္ေနၾကတာဟာ သကၠာယဒိ႒ိနဲ႔ ရွင္သန္ေနၾကတာပါပဲ။ မရွိတရားရဲ႕ အလႊမ္းမုိးခံေနၾကရၿပီး ငါစြဲအတၱစြဲေတြအားႀကီးေနၾကတာေပါ့။ ငါ့ကုိယ္ဆုိေတာ့ ဒိ႒ိ၊ ငါ့ဟာဆုိေတာ့ မာန၊ ငါ့ဥစၥာဆုိေတာ့ တဏွာ။ ဒီတရားေတြဟာ အရွိ ႐ုပ္နာမ္ခႏၶာေပၚမွာ စြဲမွီၿပီး ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ တရားဆုိးေတြပါပဲ။ ဒီတရားေတြေၾကာင့္ပဲ ငါေကာင္းစားေရးကိုသာ ဦးစားေပးလုပ္ကိုင္တတ္တဲ့အေလ့အက်င့္ေတြ ေပါက္ဖြားလာၾကၿပီး သူေကာင္းစားေရးအတြက္ လုပ္ေပးဖုိ႔ စဥ္းစားမႈ၊ ေတြးေခၚမႈေတြ ေပ်ာက္ဆံုးေနၾကရတယ္။ သူေကာင္းစားေရးအတြက္ မ်က္ကြယ္ျပဳလာၾကၿပီး သူတစ္ပါးအက်ိဳး သယ္ပုိးလုိစိတ္ေတြ နဲပါးလာၾကတယ္ေလ။ ဒါတင္မက သူတစ္ပါးအက်ိဳး ပ်က္စီးရာပ်က္စီးေၾကာင္းေတြ ၾကံတတ္ဖန္တတ္လာၾကတယ္ေပါ့။ ငါေကာင္းစားေရး အတၱအေတြးတစ္ခ်က္ရဲ႕ ထုိးႏွက္ခ်က္ဟာ ဘယ္ေလာက္အထိ ျပင္းထန္သလဲဆုိတာ ဒါေလာက္ဆုိ ေပၚလြင္ေလာက္ပါၿပီ။ ဒါဟာ ဒိ႒ိက ျမစ္ဖ်ားခံလာတဲ့ ဆုိးက်ိဳးေတြပါပဲ။ ဒါတင္မကဘူး၊ ငါ့လာမထိနဲ႔ မီးပြင့္သြားမယ္။ ငါ့မ်ား ဘာမွတ္ေနလဲ၊ ငါ့ ဘာထင္ေနလဲဆုိတာမ်ိဳး ေဒါသ မာနလႊမ္းမုိးၿပီးေတာ့ ရန္သတၱ႐ုျပဳဖုိ႔လည္း ၀န္မေလးေတာ့တာ ငါစြဲအေျခခံက ေပၚထြက္လာတဲ့ သဘာ၀ေတြေပါ့။ တစ္ဘက္တစ္လမ္းကလည္း ငါေကာင္းစားေရးအေျခခံၿပီးေတာ့မွ တရားသည္ျဖစ္ေစ၊ မတရားသည္ျဖစ္ေစ ကိုယ္ရဖုိ႔တစ္ခုတည္းကုိသာ ေဇာင္းေပးၿပီး ေျပးလႊားရွာေဖြလုပ္ကုိင္ ႐ုန္းၾက၊ ကန္ၾကရင္းနဲ႔ ကုိယ္ပုိင္ဥစၥာေလးေတြ စုမိေဆာင္းမိလာျပန္ေတာ့လည္း ငါ့ဥစၥာလုပ္ကာ တဏွာနဲ႔ သိမ္းပုိက္ယုယေနၾကရ ျပန္တယ္။ ဒီလို သိမ္းပုိက္ခ်င္စိတ္ေတြ အားႀကီးေလ၊ ပုိင္ဆုိင္လုိေဇာေတြ ႀကီးေလျဖစ္ၿပီး မ်ားမ်ားပုိင္ဆုိင္ခ်င္ရင္ မ်ားမ်ားရွာေဖြၾကရတယ္။ မ်ားမ်ားရွာေဖြၾကရင္းနဲ႔ တရားတာေတြ၊ မတရားတာေတြ ေရာသမေမႊျပစ္လုိက္ေတာ့ တရားတာက နဲနဲ၊ မတရားတာက မ်ားမ်ား။ အဲဒီ မတရားက အပါယ္ဆြဲခ်လိုက္ေတာ့ ကုိယ္မတရားရင္ ကုိယ္အပါယ္သြား႐ံုပါပဲ။ သားသမီး ဇနီးမယားအတြက္ ဆုိၿပီး ေလွ်ာက္လႊဲလုိ႔ ရတာမ်ိဳးမဟုတ္ပါဘူး။ ကုိယ္အပါယ္သြားရတဲ့အခါက်ေတာ့ သားသမီးကလည္း မလုိက္ပါဘူး၊ ဇနီးမယာကလည္း မလုိက္ပါဘူး။ ကုိယ္မွားရင္ ကုိယ္သာခံရစၿမဲဆုိတာ ဗုဒၶရဲ႕ ဓမၼလမ္းစဥ္ပါ။ ဒါေၾကာင့္ “မယားစားဖုိ႔၊ သားစားဖုိ႔ဟု၊ ေလာဘအလုိ၊ လိုက္မပိုႏွင့္၊ ဤကိုယ္ပ်က္ျပား၊ ဂတိလားေသာ္၊ မယားမပါ သားမပါဘူး” တဲ့။

အတၱအေျခခံစိတ္ဓာတ္က ကုိယ္ေကာင္းစားေရးကုိ နံပါတ္တစ္မွာထားတယ္။ ကုိယ့္မိသားစုေကာင္းစားေရးက နံပါတ္ႏွစ္ေရာက္ေနတယ္။ ကုိယ့္ေဆြမ်ိဳး ကိုယ့္အသုိင္းအ၀ုိင္း ေကာင္းစားေရးက နံပါတ္သံုးေရာက္လာတယ္။ အရာရာတုိင္းမွာ ကိုယ္နဲ႔ ပတ္သက္တာေတြကုိပဲ ေရွ႕တန္းတင္ထားေတာ့တယ္ေလ။ ကုိယ္နဲ႔မဆုိင္သူေတြအတြက္ ထည့္တြက္ငဲ့ကြက္မႈေတြ ေပ်ာက္ဆံုးသြားၿပီး ရက္စက္စရာရွိလွ်င္ ရက္စက္ဖုိ႔၀န္မေလးေတာ့ဘူး။ ေခါင္းပံုျဖတ္စရာရွိလွ်င္လည္း ေခါင္းပံုျဖတ္ဖုိ႔ ၀န္မေလးေတာ့ဘူး။ ဒီလုိနဲ႔ ခုိးဆုိး လုယက္ ႏွိပ္စက္ သတ္ျဖတ္ဆုိတာေတြဟာ ကုိယ္ေကာင္းစားေရး တစ္ကြက္ေၾကာင့္ ျဖစ္လာရတဲ့ ဆုိးက်ိဳးေတြပါပဲ။ ကုိယ့္အလုိဆႏၵကုိသာ ေရွ႕တန္းတင္ထားတဲ့အတြက္ သူ႔အလုိဆႏၵေတြကို နားလည္မေပးႏုိင္ေတာ့ ျပႆနာေတြ ရွင္းလုိ႔ မၿပီးႏုိင္ေအာင္ ျဖစ္ေနၾကတဲ့ ေလာကအ႐ႈပ္အေထြးေတြ ေပၚေပါက္ေနၾကရတာေပါ့။ အဇာတသတ္ဟာ ငါ ဘုရင္ျဖစ္ခ်င္တယ္ဆုိတဲ့ ငါစြဲဒိ႒ိ၀င္ေရာက္လႊမ္းမုိးလုိက္တဲ့အခါ သူ႔အေဖ အရင္းေခါက္ေခါက္ႀကီးကုိပင္ ရက္ရက္စက္စက္ သတ္ျဖတ္ရဲလာတယ္ေလ။ ဒါေၾကာင့္ ဒိ႒ိစြဲလႊမ္းမိုးခံထားရတဲ့သူေတြ၊ ဒိ႒ိစြဲ ပိုမိုအားႀကီးတဲ့သူေတြဟာ သူမ်ားေတြထက္ ပိုရက္စက္တတ္တယ္။ ပိုေၾကာက္စရာေကာင္းတယ္။ သို႔ေသာ္ ဗုဒၶအလုိက်မူ အားနဲတဲ့ဒိ႒ိလည္း မေကာင္း၊ အားႀကီးတဲ့ဒိ႒ိလည္း မေကာင္းပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အဲလုိ ဆုိးက်ိဳးေတြကို ျဖစ္ေပၚေစတတ္တဲ့ ဒိ႒ိတရားဆုိးကုိ ေရွးဦးစြာ အသိနဲ႔ ျဖဳတ္ဖို႔ မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး အႀကိမ္ႀကိမ္မွာေလ့ရွိတာပါပဲ။

အေျခခံ အတၱဒိ႒ိ၊ သကၠာယဒိ႒ိရွိေနရင္ က်န္တဲ့ အကုသုိလ္တရားေတြဟာ အပါယ္ပို႔ႏုိင္တဲ့အစြမ္းရွိေနတယ္။ ဒီ ဒိ႒ိကုိသာ ကင္းေအာင္ ကြာေအာင္ ေလ့က်င့္ယူႏုိင္ရင္ က်န္တဲ့အကုသုိလ္တရားေတြလည္း အပါယ္ပို႔ႏုိင္တဲ့ အစြမ္းေတြ ေပ်ာက္သြားရေတာ့တယ္။ ဥပမာ- အကုသုိလ္တရားေတြဟာ အပါယ္ေရာက္ေၾကာင္းတရားေတြ မွန္ပင္ မွန္ျငားေသာ္လည္း ဒိ႒ိႏွင့္ယွဥ္တဲ့ ေလာဘမူစိတ္ေတြ ပယ္ထားတဲ့ ေသာတာပန္လုိပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးမွာ ျဖစ္တဲ့ အကုသုိလ္ေတြဟာ အပါယ္ မပို႔ေတာ့ပါဘူး။ သူ႔မွာ ဒိ႒ိပယ္လုိက္တာနဲ႔ ၀ိစိကိစၧာသဟဂုတ္စိတ္လည္း တစ္ပါတည္း ပယ္ၿပီး ျဖစ္သြားေတာ့တယ္။ ဒါဟာ စိတ္ေတြရဲ႕ သေဘာတရားေတြပါ။ စိတ္ေၾကာင့္ပဲ အပါယ္ေရာက္ၾကရတယ္ဆုိတဲ့ သေဘာပါပဲ။ ေသာတာပန္တုိ႔ အပါယ္မေရာက္တာ ဒိ႒ိမရွိလုိ႔ဆုိတာထက္ ဒိ႒ိစြဲျပဳတ္ထြက္သြားေတာ့ ငါေကာင္းစားေရး ေရွ႕တန္းမတင္တဲ့စိတ္၊ သူေကာင္းစားေရးကုိသာ ဦးစားေပးႏုိင္တဲ့ စိတ္ေကာင္းေတြ ေျပာင္းလဲလာျခင္းသာ ျဖစ္တယ္။ ေသာတာပန္တုိ႔ ေလာဘ ျဖစ္ပင္ ျဖစ္ျငားေသာ္လည္း ဒိ႒ိမပါတဲ့ေလာဘသာျဖစ္တယ္။ ေဒါသျဖစ္ပင္ျဖစ္ျငားေသာ္လည္း ဒိ႒ိျပဳတ္ၿပီးပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ ေဒါသသာျဖစ္ေတာ့တယ္။ ေမာဟ ျဖစ္ပင္ ျဖစ္ျငားေသာ္လည္း ဒိ႒ိျပဳတ္ေနတဲ့အျပင္ ၀ိစိကိစၧာပါကင္းေနတဲ့ ေမာဟသာျဖစ္ပါေတာ့တယ္။ ဒီေတာ့ အဆုိးဆံုး ဒိ႒ိကို ပယ္သတ္လုိက္ႏုိင္တာနဲ႔ ေလာဘျဖစ္လဲ ေၾကာက္စရာေလာဘ မျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။ ေဒါသျဖစ္လဲ အပါယ္ေရာက္ေၾကာင္းေဒါသမဟုတ္ေတာ့သလုိ ေမာဟျဖစ္လဲ အပါယ္ေရာက္ေၾကာင္း ေမာဟမျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။ ျဖစ္လွ်င္ ျဖစ္မွန္းသိသိေပးၿပီး ေနာက္က အသိေလးလုိက္လုိက္ေပးႏုိင္တဲ့အဆင့္ေရာက္ေနတာဟာ အမွားျမင္ မိစၧာဒိ႒ိကင္းၿပီး အမွန္ျမင္ သမၼာဒိ႒ိ စြမ္းအားေၾကာင့္လုိ႔ မွတ္လုိက္ပါ။ ဒါေၾကာင့္ အမွန္ျမင္ သမၼာဒိ႒ိျဖစ္ေအာင္ႀကိဳးစားေနၾကရတာဟာ ဗုဒၶအလုိက် က်င့္စဥ္ကုိ လုိက္စားေနၾကတာပါပဲ။

ဒီအမွန္ျမင္ သမၼာဒိ႒ိျဖစ္ဖုိ႔အတြက္ကလည္း ႐ုပ္မွန္း နာမ္မွန္းသိမွ ျဖစ္ပါတယ္။ ႐ုပ္နာမ္သိေတာ့ အရွိကုိသိတယ္။ အရွိကိုသိေတာ့ အမွန္ျမင္တယ္။ အမွန္ျမင္ေတာ့ အမွားျမင္ မိစၧာဒိ႒ိကင္းတယ္။ မိစၧာဒိ႒ိကင္းေတာ့ အမွန္ျမင္သမၼာဒိ႒ိျဖစ္တယ္။ ဒါဟာ အေျခခံလမ္းစဥ္ေပါ့။ ဒီအေျခခံလမ္းစဥ္ကို သိနားလည္ၿပီး ႐ုပ္နာမ္အသိကုိ ေရွးဦးစြာ ပုိင္ပိုင္ႏုိင္ႏုိင္သိေအာင္ လုပ္ႏုိင္မယ္ဆုိရင္ ကုိယ့္ေခါင္းထဲမွာ အမွန္သိ၀င္ေနၿပီျဖစ္လုိ႔ ဒိ႒ိျပဳတ္ေနတဲ့အသိျဖစ္ေနပါၿပီ။ ဒါဟာ အေျခခံ အဆင့္တစ္အေနနဲ႔ ဒိ႒ိကုိ အသိနဲ႔ ခြါေပးတဲ့နည္းပါပဲ။

ဒီကေနတစ္ဆင့္တက္လုိ႔ ႐ုပ္ဆိုတာလည္း ဘယ္႐ုပ္ေပၚေပၚ ျဖစ္ၿပီးပ်က္ေတာ့ ဒုကၡသစၥာ၊ နာမ္ဆုိတာလည္း ဘယ္နာမ္ေပၚေပၚ ျဖစ္ၿပီးပ်က္ေတာ့ ဒုကၡသစၥာဆုိတာ သိသိေပးေနလုိက္မယ္ဆုိရင္ အက်င့္နဲ႔ ဒိ႒ိခြါေပးေနတာေပါ့။ ႐ုပ္မွန္းနာမ္မွန္းသိေနတုန္းက အသိနဲ႔ ဒိ႒ိကြာတယ္။ ႐ုပ္နာမ္ျဖစ္ပ်က္ေတြ ျမင္ေနတဲ့အခါက်ေတာ့ အက်င့္နဲ႔ ဒိ႒ိကြာေနတယ္။ ဒိ႒ိဆုိတာ ငါဗဟုိျပဳ၀ါဒ၊ အတၱဗဟုိျပဳ၀ါဒပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ကုိယ္ႏုိင္တဲ့နည္းနဲ႔ ဒီဒိ႒ိကုိပဲ မကြာ ကြာေအာင္ ခြါထုတ္ေပးေနရမယ္ေလ။ ဒါမွ ငါဗဟုိျပဳတဲ့ အေတြးအေခၚေတြ ေလ်ာ့နည္းၿပီး အတၱဗဟုိျပဳ၀ါဒေတြ ေလ်ာ့က်သြားမယ္။ ဒီလုိ ဒိ႒ိကင္းတဲ့အျမင္နဲ႔ ေလာကႀကီးကို ႐ႈျမင္သံုးသပ္လုိက္မယ္ဆုိရင္ ကုိယ္ေကာင္းစားေရးဆုိတာထက္ သူတစ္ပါးေကာင္းစားေရးကုိသာ ပဓာနထားၿပီး ၾကည့္တတ္ျမင္တတ္တဲ့ စိတ္ေကာင္းစိတ္ျမတ္ေတြ တစ္ပါတည္း တုိးတက္ေျပာင္းလဲလာေတာ့တာပါ။

ဒါေၾကာင့္ ဒိ႒ိအျမင္ နဲနဲကင္းရင္ နဲနဲေကာင္းတယ္။ မ်ားမ်ားကင္းရင္ မ်ားမ်ားေကာင္းတယ္။ လံုး၀ ကင္းစင္သြားရင္ေတာ့ လံုး၀ အေကာင္းဘက္ေရာက္သြားၿပီျဖစ္လုိ႔ အပါယ္ေရေသာက္ျမစ္ျပတ္ထြက္သြားၿပီေပါ့။ ဒီအဆင့္ေရာက္ဖုိ႔အတြက္
၁။ အသိနဲ႔ ဒိ႒ိကြာေအာင္ခြါ။
၂။ အက်င့္နဲ႔ ဒိ႒ိကြာေအာင္ခြါ။
၃။ အပယ္နဲ႔ ဒိ႒ိကြာေအာင္ခြါ။ ပယ္ခြါမႈနဲ႔ ဒိ႒ိခြါတာကုိေျပာတာပါ။ မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးကေတာ့ ဒီသံုးဆင့္ကုိ “သိကြာ၊ က်င့္ကြာ၊ ပယ္ကြာ”- လုိ႔ ျမန္မာလုိ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း မိန္႔ေတာ္မူထားပါတယ္။ ဒါကုိ ထိထိမိမိ သိရွိသေဘာေပါက္ႏုိင္ေစရန္အတြက္ “႐ုပ္ကုိ႐ုပ္မွန္းသိ၊ ျဖစ္ပ်က္ျမင္ေအာင္ၾကည့္။ နာမ္ကို နာမ္ကုိ နာမ္မွန္းသိ၊ ျဖစ္ပ်က္ျမင္ေအာင္ၾကည့္” လုိ႔ ေဖာ္ျမဴလာအေနနဲ႔ မွတ္လုိက္တာေပါ့။ ႐ုပ္ကုိ႐ုပ္မွန္းသိ၊ နာမ္ကုိနာမ္မွန္းသိေတာ့ ဒိ႒ိ အသိနဲ႔ ကြာတယ္။ ျဖစ္တာေလးေတြ ပ်က္တာေလးေတြ ျမင္ေအာင္ၾကည့္ႏုိင္တဲ့အခါက်ေတာ့ ဒိ႒ိ အက်င့္နဲ႔ ကြာတယ္။ ျဖစ္တာလည္း ငါမဟုတ္၊ ပ်က္တာလည္း ငါမဟုတ္ေတာ့ ငါဆုိတာ ဘယ္မွာမွ ရွာမရတဲ့အဆံုး ဒိ႒ိဆုိတဲ့ ငါစြဲအျမင္ ၾကား၀င္ခြင့္မရေတာ့ပါဘူး။ ဒါဟာ အက်င့္နဲ႔ ကြာေနတဲ့အဆင့္ပါပဲ။ ဒီအဆင့္ကို ႀကိဳးစားေနတာဟာ အမွန္ျမင္သမၼာဒိ႒ိျဖစ္ေအာင္လုပ္ေနတာ၊ အမွားျမင္ မိစၧာဒိ႒ိကြာေအာင္ ခြါေနတယ္လုိ႔နားလည္ေနရမယ္ေလ။ ဒီလို ျဖစ္ပ်က္ေတြ ျမင္ဖန္မ်ားလုိ႔ မုန္းဉာဏ္တက္၊ မုန္းဉာဏ္တက္လုိ႔ ျဖစ္ပ်က္ဆံုးသြားမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဒိ႒ိဟာ ေနာင္အခါ ျပန္မေပၚေသာအားျဖင့္ ျပဳတ္ထြက္သြားလုိ႔ နံပါတ္သံုးအဆင့္ျဖစ္တဲ့ အပါယ္နဲ႔ ဒိ႒ိကြာေအာင္ ခြါလုိက္တာပါပဲ။ ဒါဆုိ ငရဲမ်ိဳးေစ့၊ အပါယ္မ်ိဳးေစ့ဒိ႒ိ မရွိေတာ့တဲ့အတြက္ ကိုယ့္အတြက္ ငရဲမီးၿငိမ္း၊ အပါယ္ခႏၶာသိမ္းသြားၿပီျဖစ္လုိ႔ ငါေသရင္ သပိတ္မသြတ္နဲ႔ေတာ့လို႔သာ ရဲရဲတင္းတင္း မွာထားခဲ့ႏုိင္ၿပီေပါ့။

ေဒါက္တာအရွင္ပါရမီ

Wednesday, October 3, 2012

႐ုပ္နာမ္သိမွ ဒိ႒ိကြာမည္ (၃)


႐ုပ္ကုိ ႐ုပ္မွန္းသိ၊ ျဖစ္ပ်က္ျမင္ေအာင္ၾကည့္။ နာမ္ကုိ နာမ္မွန္းသိ ျဖစ္ပ်က္ျမင္ေအာင္ၾကည့္။
သာမန္အားျဖင့္ ၾကည့္ၾကျမင္ၾကတဲ့အတိုင္း ေလာကႀကီးကို ၾကည့္ၾကမယ္၊ ႐ႈျမင္သံုးသပ္ၾကမယ္ဆုိရင္ ပညတ္ေတြ အေပၚမွာတင္ အသိလမ္းဆံုးေနၾကတယ္။ ဒီပညတ္ေတြကုိ ခြါႏုိင္မွ ပရမတ္ကို ေဖာက္ထြင္း ျမင္ႏုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပညတ္ေတြကို ခြါႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရမွာပါ။

တကယ္ေတာ့ ေလာကႀကီးမွာ ပညတ္နဲ႔ ကင္းကြာလုိ႔လည္း မရပါဘူး။ ပညတ္ေတြနဲ႔ မွတ္သားၿပီး စကားေတြ ေျပာဆုိေနၾကရတာ၊ ပညတ္ေတြနဲ႔ မွတ္သားၿပီး ပညာေတြ သင္ၾကားေနၾကရတာ၊ အလုပ္ေတြ လုပ္ေနၾကရတာ။ ဒီလုိ ပညတ္ေတြ သံုးစြဲၾကရင္းနဲ႔ ပညတ္ကုိ အားကုိးရာအစစ္၊ အရွိတရားအစစ္အျဖစ္ ထင္ျမင္လာၾကတာဟာ သဘာ၀ပါပဲ။ လူ၊ ေခြး၊ ႏြား၊ နတ္၊ ျဗဟၼာစသည္ ေခၚေနၾကတာေတြဟာ တကယ္ေတာ့ ပညတ္ေတြမွ်သာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီ ပညတ္ေတြကို အေခၚရွိလုိ႔ မွတ္လုိက္တာေပါ့။ အေခၚရွိအေျပာရွိမွ်သာ ျဖစ္ပါတယ္။ အေခၚရွိ အေျပာရွိေတြကိုလည္း နားလည္ထားရမွာျဖစ္ၿပီး လက္ခံထားရမွာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ပစ္ပယ္ထားလုိ႔ မရပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဒီအထင္ ဒီအျမင္ေတြနဲ႔ပဲ ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာ သံသရာျဖတ္သန္းခဲ့ၾကသကဲ့သို႔ ေနာက္လည္း ဒီအျမင္ေတြနဲ႔ပဲ ဆက္သြားေနၾကဦးမယ္ဆုိရင္ ဒီသံသရာဓာတ္ျပား အပ္ေၾကာင္းထပ္ေနဦးမွာသာ ျဖစ္ပါတယ္။  ဒါေၾကာင့္ အေခၚရွိ အေျပာရွိ ပညတ္ေတြ၊ သမုတိနယ္က အမွန္တရားေတြကုိလည္း တစ္ဘက္တစ္လမ္းက နားလည္ထားရမွာ ျဖစ္သလုိ တကယ္ရွိ အမွန္ရွိျဖစ္တဲ့ ပရမတ္တရားေတြကုိလည္း နားလည္ထားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အမွန္ရွိ ပရမတ္ဆုိတာ သေဘာတရားမွ်သာ ျဖစ္တယ္ေလ။ ႐ုပ္ဆုိရင္ ႐ုပ္ရဲ႕ သေဘာ၊ နာမ္ဆုိရင္ နာမ္ရဲ႕သေဘာေလးေတြကုိ ကုိယ္ပုိင္ဆင္ျခင္ဉာဏ္ေလးနဲ႔ စဥ္းစားစဥ္းစားၿပီး ခြဲခြဲျခားျခား သိသိေပးေနရင္ အေခၚရွိကတစ္ျခား အမွန္ရွိကတစ္ျခား၊ အေျပာရွိကတစ္ျခား တကယ္ရွိကတစ္ျခားလို႔ ခြဲျခားနားလည္တဲ့ ဉာဏ္ေလး ရင့္က်က္လာတာေပါ့။

သမုတိေလာကႀကီးထဲမွာ ရွင္သန္ေနရတဲ့အတြက္ သမုတိေ၀ါဟာရေတြနဲ႔ေတာ့ ဘယ္လုိမွ ကင္းလုိ႔ ကြာလုိ႔ မရပါဘူး။ ဒီသမုတိဆိုတဲ့ အေခၚရွိ အေျပာရွိေတြဟာလည္း အမွန္တရားေတြသာ ျဖစ္ပါတယ္။ အေခၚရွိ အေျပာရွိက သမုတိ၊ အမွန္တရားက သစၥာ၊ ေပါင္းလုိက္ေတာ့ သမုတိသစၥာ လို႔ေခၚတာေပါ့။ သမုတိအမွန္တရားကုိ လုိက္စားရင္ အပါယ္မက်ဘူး၊ ဒါေပမယ့္ သမုတိတင္ လမ္းဆံုးေနရင္လည္း နိဗၺာန္မရဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သူက သီလလံုၿခံဳ႐ံုေလာက္ပဲ မွန္ပါတယ္။ ဥပမာ- မင္း ဘယ္သူ႔သားလဲလို႔ ေမးရင္ ကၽြန္ေတာ္ ဦးလွ + ေဒၚျမရဲ႕ သားပါ လုိ႔ျပန္ေျဖတယ္ဆုိပါစုိ႔။ မင္းဆုိတာလည္း သမုတိ၊ ဘယ္သူဘယ္၀ါဆုိတာလည္း သမုတိ၊ သား ဆုိတာလည္း သမုတိ၊ ကၽြန္ေတာ္ဆိုတာလည္း သမုတိ၊ ဦးလွဆုိတာလည္း သမုတိ၊ ေဒၚျမဆုိတာလည္း သမုတိေတြ ပါပဲ။ ဒီသမုတိေတြ ပညတ္နာမည္ေတြဟာ မွားသလားဆုိေတာ့လည္း မမွားပါဘူး။ အားလံုးဟာ အမွန္တရားေတြပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ကုိယ့္မိဘနာမည္ေတြကို အမွန္အတိုင္း မေျပာဘဲ ဦးျမ + ေဒၚလွရဲ႕ သားပါးလုိ႔ အမွားကုိ ေျပာလုိက္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ မုသားစကားျဖစ္သြားတာေပါ့။ သမုတိအလြဲအမွားေၾကာင့္ မုသားစကားျဖစ္ရတာပါပဲ။ ဥပမာ- မင္း ဘယ္ဇာတိလဲ လုိ႔ေမးလုိက္တဲ့အခါ အမွန္တကယ္က ကုိယ္က မံုရြာဇာတိ၊ တကယ္ေျဖလုိက္တာက ကၽြန္ေတာ္ ရန္ကုန္ဇာတိပါ လုိ႔ဆုိရင္ ဒါဟာ မမွန္တဲ့အမွားပါပဲ။ ရန္ကုန္ျဖစ္ျဖစ္၊ မံုရြာျဖစ္ျဖစ္ အေရးစုိက္စရာမလုိပါဘူး၊ အားလံုးဟာ သမုတိေတြခ်ည္းပဲ၊ ကုိယ္ေျဖခ်င္ရာ ေျဖလုိက္မယ္ဆုိရင္ အမွားျဖစ္ကုန္တာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ သမုတိဆုိတာလည္း သူ႔အတုိင္းအတာတစ္ခုအထိေတာ့ မွန္ကန္မႈေတြ ရွိေနတယ္ဆုိတာ သိထားရမွာပါ။ မိဘ ဆုိတာ သမုတိ၊ ဒီသမုတိကို လက္မခံဘူးဆုိရင္ မိဘလည္း ဓာတ္ႀကီးေလးပါးပဲ ဘာထည့္တြက္စရာလုိလဲလို႔ ျပစ္မွားလုိက္ေတာ့ အပါယ္က်ရတယ္ေလ။ ဘုရား ရဟႏၲာဆုိတာလည္း ပညတ္ေတြ သမုတိေတြပါပဲ။ ဒီေတာ့ ေလာကမွာ ဘုရားမရွိ၊ ရဟႏၲာမရွိ၊ နာမ္နဲ႔ ႐ုပ္သာရွိတယ္ဆုိရင္ ဒါ ပရမတ္႐ႈေထာင့္က ေျပာတာျဖစ္တဲ့အတြက္ေတာ့ မမွားဘူး။ သုိ႔ေသာ္ အဲဒီအျမင္ကုိ ေရာေထြးယွက္တင္ျပဳၿပီး သမုတိပယ္လုိက္တဲ့အေနနဲ႔ ဘုရားဆုိတာ လက္မခံႏုိင္ပါဘူးဆုိရင္ သမုတိပယ္ရာ ေရာက္သြားျပန္တယ္။ ျပစ္မွားမိမယ္ဆုိရင္ အပါယ္က်ရေတာ့မယ္။ ဒါေၾကာင့္ သမုတိကိုလည္း မပယ္ေလနဲ႔၊ သမုတိပယ္က အပါယ္က်တတ္တယ္။ ပရမတ္ကုိလည္း မကြယ္ေစနဲ႔၊ ပရမတ္ကြယ္က နိဗၺာန္မရဘူးလုိ႔ ေျပာရတာေပါ့။

လူ၊ နတ္၊ ျဗဟၼာ စသည္ေခၚေ၀ၚေျပာဆုိေနၾကတာဟာ တကယ္ေတာ့ သမုတိနယ္ကေန ပညတ္ေ၀ါဟာရေတြနဲ႔ ေခၚေ၀ၚေျပာဆုိေနၾကတာပါပဲ။ တကယ္အရွိတရားက ႐ုပ္နဲ႔နာမ္သာျဖစ္တယ္။ ဒီေတာ့ အေခၚရွိအေျပာရွိေတြကလည္း သူ႔နယ္ပယ္နဲ႔သူ မွန္ေနၾကတာခ်ည္းပဲ။ အမွန္အတုိင္း ေခၚၾက ေျပာၾက  ဆုိၾကတဲ့အခါက်ေတာ့ မုသားလြတ္တယ္။ ဒါေပမယ့္နိဗၺာန္ေရာက္တဲ့အမွန္တရား အစစ္ေတာ့ မဟုတ္ေသးဘူးေလ။ ဒီ သမုတိ ပညတ္ေတြ ခြါႏုိင္ေအာင္ အေတာ္ႀကိဳးစားယူၾကရတယ္။ ဘာလုိ႔လဲဆုိေတာ့ အေျပာေနာက္ သေဘာပါေနၾကတာကုိး။ ေျပာလည္း ေျပာတယ္၊ ထင္လည္းထင္တယ္။ ဒီလုိျဖစ္ေနၾကတာ။ ဒါေၾကာင့္ အေျပာနဲ႔သေဘာ မေရာေစနဲ႔။ အေျပာကေတာ့ မေျပာမျဖစ္လုိ႔ ေျပာၾကရတယ္။ သေဘာကေတာ့ အရွိတရား ခႏၶာငါးပါး၊ ႐ုပ္နာမ္တရားပါပဲ။ သူလုိ႔ေျပာတယ္၊ ငါလုိ႔ေျပာတယ္၊ ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါ၊ သူငါတစ္ပါး ေယာက္်ားမိန္းမ စသည္ေျပာေနၾကတယ္။ ေျပာတဲ့အတုိင္းလည္း ဒါဟာ တကယ့္အရွိတရားအျဖစ္နဲ႔ ထင္ျမင္ယူဆေနၾကတယ္ဆုိရင္ အဲဒါ တကယ္မရွိတာကို တကယ္ရွိထင္ေနလို႔ သကၠာယဒိ႒ိလုိ႔ ေခၚတယ္။ ဒီသကၠာယဒိ႒ိဟာ တစ္သံသရာလံုးက ကပ္ၿငိစြဲပါလာတဲ့ အယူအဆပါပဲ။ တကယ့္အရွိခႏၶာကုိ မသိမျမင္ႏုိင္ေအာင္ ဒိ႒ိကဖံုးထားတာေပါ့။ ဒီဒိ႒ိဘာေၾကာင့္ ဖုန္းအားေကာင္းရပါလိမ့္မလဲဆုိေတာ့ သမုတိေတြ ပညတ္ေတြကို အဟုတ္ရွိ တကယ္ရွိထင္ေနလုိ႔ပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ သမုတိမကြာရင္၊ ပညတ္မသိရင္ ဒိ႒ိမျပဳတ္၊ ဒိ႒ိမျပဳတ္ရင္ ႐ုပ္နာမ္မျမင္ႏုိင္ပါဘူး။ ႐ုပ္နာမ္မျမင္ရင္ ျဖစ္ပ်က္လည္း မျမင္၊ ျဖစ္ပ်က္မျမင္ေတာ့ သစၥာမသိ၊ သစၥာမသိေတာ့ နိဗၺာန္မေရာက္။ ဒါဆုိ နိဗၺာန္ဘာေၾကာင့္ မေရာက္ၾကပါလိမ့္မလဲဆုိေတာ့ မေရာက္ျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းေတြက အဆင့္ဆင့္ရွိေနတာေလ။

ဒါေၾကာင့္ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းတရား အားထုတ္ခ်င္ရင္ သမုတိနဲ႔ ပရမတ္ကြဲဖုိ႔၊ ပညတ္နဲ႔ ပရမတ္ကြဲျပားစြာ နားလည္ဖုိ႔ ေရွးဦးစြာအေရးႀကီးပါတယ္။ သေဘာဉာဏ္ထဲမွာ အဲလုိ ကြဲေနေအာင္ နားလည္ထားၿပီဆုိရင္ အေျပာပညတ္ကုိလည္း အမွန္သိ၊ သေဘာပရမတ္ကိုလည္း အမွန္သိျဖစ္လာတဲ့အခါ ပညတ္ပရမတ္ကြဲတဲ့အဆင့္ေရာက္လာတယ္။ ဒီလုိ ကြဲကြဲျပားျပား နားလည္ထားၿပီဆုိရင္ ႐ုပ္ကိုလည္း ႐ုပ္မွန္းသိ၊ နာမ္ကုိလည္း နာမ္မွန္းသိလာတယ္။ ဒီလုိ သိနားလည္လာတဲ့အခါ ႐ုပ္ကုိ ႐ုပ္မွန္းသိေတာ့ ႐ုပ္အေပၚမွာ ငါထင္တတ္တဲ့ ဒိ႒ိမ၀င္ေတာ့သလုိ နာမ္ေပၚမွာ ငါထင္တတ္တဲ့ ဒိ႒ိလည္း မ၀င္ေတာ့ ႐ုပ္နာမ္ေပၚမွာ ငါစြဲ သူစြဲ ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါစြဲ ဒိ႒ိျပဳတ္တာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ ေရွးဦးစြာ ႐ုပ္ကို ႐ုပ္မွန္းသိဖုိ႔လုိပါတယ္။ နာမ္ကုိ နာမ္မွန္းသိေနဖုိ႔လည္း လုိပါတယ္။ ဒီလုိ သိသိေပးေနရင္ နာမ္႐ုပ္ကြဲတဲ့ နာမ႐ူပပရိေစၧဒဉာဏ္ ကုိယ့္သႏၲာန္မွာ ျဖစ္ေနတာပါပဲ။ ဒီဉာဏ္ေလးေတာင္မွ အခုေျပာေတာ့လြယ္သလုိလုိနဲ႔ ဘုရားသာသနာနဲ႔ ႀကံဳလုိ႔သာ သိခြင့္ရတဲ့အသိ၊ ျမင္ခြင့္ရတဲ့ အျမင္။ ဒီလုိမွ သာသနာနဲ႔ မႀကံဳ မဆံုရရင္ ဒီလုိေလး ခြဲျခားစြာ ျမင္ႏုိင္ဖုိ႔ေတာင္ မလြယ္လွပါဘူး။ ဒီအျမင္ေလးနဲ႔သာ ေနလို႔ ဒီအျမင္ေလးနဲ႔သာ ေသသြားဦးေတာင္မွ မွန္ကန္တဲ့အျမင္ေလးရွိေနတဲ့အတြက္ ဒိ႒ိရွင္းေနတယ္။ ဒိ႒ိရွင္းေနေတာ့ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သုဂတိေတာ့ ဘ၀ကူးစိတ္ခ်ရတယ္ေလ။ ဒီအျမင္ေလးဟာ သာမန္ေတြးရင္ ဘာမွမဆန္းဘူးထင္ရေပမယ့္ ဒိ႒ိျပဳတ္တဲ့အျမင္ေလးျဖစ္ေနတယ္၊ အက်ိဳးေပးကလည္း သုဂတိသုိ႔ တန္းေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ႐ုပ္နာမ္ကြဲရင္ ဒိ႒ိျပဳတ္တယ္၊ အပါယ္မက်ဘူး။ ဒါေပမယ့္ နိဗၺာန္ေတာ့ မေရာက္ေသးဘူးလုိ႔ မွတ္လုိက္တာေပါ့။

နိဗၺာန္ေရာက္ခ်င္ရင္ေတာ့ တစ္ဆင့္ ထပ္တက္ရေပလိမ့္မယ္။ အဲဒီ႐ုပ္ အဲဒီနာမ္ေတြဟာ ဒီအတုိင္းေနသလား၊ ေျပာင္းလဲေနသလားဆုိတာေလးေတြ ဆက္ေတြးေပးရလိမ့္မယ္။ အေတြးေလးထည့္ေပးၿပီး အလုပ္လုပ္လုိက္တာေပါ့။ ပကတိမ်က္စိနဲ႔ ျမင္ေနရတဲ့ ႐ုပ္ခႏၶာႀကီးကုိ မဆုိလုိဘူး။ အဲဒါက မ်က္ျမင္ခႏၶာသာ ျဖစ္တယ္။ မ်က္ျမင္ခႏၶာကုိ သေဘာေျပာင္းလဲမႈ ျမင္ေအာင္ ၾကည့္လုိ႔ မျဖစ္ႏုိင္ဘူးေလ။ အခုၾကည့္ရမွာက အေတြးထဲမွာ ျမင္ေနရမယ့္ ခႏၶာ၊ သေဘာခႏၶာမွ်သာျဖစ္တယ္။ အဲဒီခႏၶာကို ဉာဏ္ျမင္ခႏၶာလုိ႔ မွတ္လုိက္တာေပါ့။  ဥပါဒါနကၡႏၶာပါပဲ။ ႐ုပ္ဆုိတာလည္း သေဘာတရားပဲ၊ နာမ္ဆုိတာလည္း သေဘာတရားပဲ။ ဒီသေဘာတရားေလးေတြကို အေတြးအာ႐ံုထဲ ေခၚယူၿပီး ၿမဲလား မၿမဲလား၊ ပ်က္လား မပ်က္လားဆုိတာ စဥ္းစားဆင္ျခင္ၾကည့္တာေပါ့။ အဲလုိ စူးစူးစုိက္စုိက္ စဥ္းစားလုိက္တဲ့အခါ သူတုိ႔က မၿမဲဘူး၊ ပ်က္တယ္လုိ႔ဆိုတာ အမွန္အတိုင္း အရွိအတိုင္း ေျပာေျပာသြားလိမ့္မယ္။ ႐ုပ္မွန္း နာမ္မွန္းသိတုန္းက အရွိကုိသိေနတာ။ ပရမတ္ကို သိေနတာ။ ဒါလည္းပဲ အမွန္တရားပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ အရွိက ပရမတ္၊ အမွန္တရားက သစၥာ၊ ေပါင္းလုိက္ေတာ့ ပရမတၳသစၥာေပါ့။ အဲဒီလုိ ပရမတ္အရွိတရားကုိ သိေနတဲ့အသိေလးဟာ ႐ုပ္နာမ္ကြဲတဲ့အသိ၊ ပရမတ္စစ္စစ္ကို ျမင္ေနတဲ့အျမင္ပါပဲ။ ပရမတ္ျမင္မွ ဒိ႒ိစင္၊ ဒိ႒ိစင္မွ ျဖစ္ပ်က္ျမင္၊ ျဖစ္ပ်က္ျမင္မွ သစၥာသိ၊ သစၥာသိမွ နိဗၺာန္ေရာက္။ ဒီလို ဆင့္ကဲတက္ယူရမွာကုိး။ ဒီပရမတ္ကို မျမင္ႏုိင္ေအာင္ ပညတ္ကကြယ္တယ္၊ သမုတိကကြယ္တယ္၊ ဒိ႒ိက ကြယ္ထားတယ္။ ဒီအကြယ္ေတြ ဖယ္ရွားႏုိင္မွ ပရမတ္ကို ေဖာက္ထြင္းျမင္ႏုိင္ၿပီး သေဘာဆုိက္ေအာင္ ၾကည့္လုိ႔ ရမယ္ေလ။ ဒီလုိၾကည့္လုိက္လုိ႔ သေဘာေျပာင္းလဲမႈေလးေတြ ျမင္လာၿပီဆုိရင္ ပရမတ္အရွိသိတုန္းက အျဖစ္ကိုျမင္တာ၊ ေျပာင္းလဲမႈကုိ သိေတာ့ အပ်က္ကို ျမင္တာ။ ျဖစ္ပ်က္အစံုျမင္လာတာေပါ့။ ဒီေတာ့ ျဖစ္ပ်က္က ဒုကၡသစၥာ၊ ျမင္တာက မဂၢသစၥာ၊ ေသသြားတဲ့ ဒိ႒ိက သမုဒယသစၥာ၊ ဒိ႒ိလုပ္မွေရာက္မယ့္ အပါယ္ခႏၶာ မလာေတာ့တာက နိေရာဓသစၥာပါပဲ။ ဒါျဖင့္ ျဖစ္ပ်က္ျမင္ရင္ သစၥာျမင္တယ္။ ျဖစ္ပ်က္သိရင္ သစၥာသိတယ္။ ဒီျဖစ္ပ်က္ေတြ ျမင္ဖန္မ်ားေအာင္လုပ္ႏုိင္ရင္ ဒီျဖစ္ပ်က္ခႏၶာ ဒုကၡသစၥာေတြ မုန္းတဲ့ ဉာဏ္တက္လာလို႔ မုန္းဉာဏ္ရင့္သန္လာရင္ ျဖစ္ပ်က္ေပ်ာက္ဆံုးသြားတဲ့အခါ နိဗၺာန္တံခါး ပြင့္ၿပီေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ ႐ုပ္နာမ္သိေတာ့ ဒိ႒ိျပဳတ္၊ ဒိ႒ိျပဳတ္ေတာ့ အပါယ္တံခါးပိတ္တယ္။ နိဗၺာန္ေတာ့ မေရာက္ေသးဘူး။ ျဖစ္ပ်က္ျမင္ေအာင္လုပ္မွ သစၥာသိ၊ သစၥာသိမွ နိဗၺာန္ေရာက္ပါလိမ့္မယ္။ သစၥာမသိဘဲနဲ႔ ဘယ္သူမွ နိဗၺာန္မေရာက္ႏုိင္ပါဘူး။

ဒါေၾကာင့္ ပညတ္နဲ႔ ပရမတ္၊ သမုတိနဲ႔ ပရမတ္ကြဲမွ ႐ုပ္နာမ္သိ။ ႐ုပ္နာမ္သိမွ ဒိ႒ိကြာ။ ဒိ႒ိကြာမွ ႐ုပ္သေဘာ နာမ္သေဘာ အမွန္သိ၊ အမွန္သိမွ ျဖစ္ပ်က္ျမင္။ ျဖစ္ပ်က္ျမင္ေတာ့ သစၥာသိ၊ သစၥာသိေတာ့ နိဗၺာန္တံခါးပြင့္ၿပီေပါ့။

ေဒါက္တာအရွင္ပါရမီ